Uradni list

Številka 13
Uradni list RS, št. 13/2001 z dne 28. 2. 2001
Uradni list

Uradni list RS, št. 13/2001 z dne 28. 2. 2001

Kazalo

859. Spremembe in dopolnitve poslovnika Državnega zbora (PoDZ-G), stran 1385.

S P R E M E M B E I N D O P O L N I T V E P O S L O V N I K A
Državnega zbora (PoDZ-G)
1. člen
V poslovniku Državnega zbora (Uradni list RS, št. 40/93, 80/94, 3/95, 28/96, 26/97, 46/00, 3/01 in 9/01) se v 141. členu dodajo novi drugi, tretji in četrti odstavek, ki se glasijo:
“Ne glede na prvi odstavek tega člena lahko najmanj ena tretjina članov delovnega telesa, ki opravlja nadzor nad varnostno-informativnimi in obveščevalnimi službami in delovnega telesa, ki obravnava vprašanja nadzora državnega proračuna in javnih financ, pisno zahteva od vlade, državnih organov, javnih zavodov in skladov, podatke in posamezne dokumente, ki sodijo v delokrog tega delovnega telesa. Predsednik delovnega telesa je dolžan prejeto zahtevo s podpisi najmanj ene tretjine članov takoj posredovati predstojniku organa oziroma zavoda ali sklada.
Vlada, drugi državni organi, javni zavodi in skladi so dolžni nemudoma posredovati zahtevane podatke in posamezne dokumente, ki jih zahteva delovno telo iz prvega odstavka tega člena oziroma tretjina njegovih članov iz drugega odstavka tega člena, razen če bi to bilo v nasprotju z zakonom.
Izvedbo nadzora nad uporabo posebnih oblik, metod in ukrepov pridobivanja podatkov, za katerega je v skladu z zakonom pristojno delovno telo, ki opravlja nadzor nad varnostnimi in obveščevalnimi službami, lahko pisno zahteva najmanj ena tretjina članov delovnega telesa. Predsednik tega delovnega telesa mora zagotoviti izvršitev nadzora takoj po prejemu takšne zahteve.”
2. člen
215. člen se spremeni tako, da se glasi:
“215. člen
Predlog državnega proračuna za naslednje leto predloži vlada najkasneje do 1. oktobra tekočega leta.
Vlada predloži skupaj s predlogom državnega proračuna tudi proračunski memorandum in ostale dokumente povezane s predlogom proračuna, ki jih zahteva zakon.”
3. člen
216. člen se spremeni tako, da se glasi:
“216. člen
Predsednik državnega zbora najkasneje v petih dneh po predložitvi predloga državnega proračuna posreduje poslancem predlog državnega proračuna, proračunski memorandum in ostale dokumente povezane s predlogom proračuna, ki jih zahteva zakon, ter sklic seje, na kateri bo opravljena predstavitev proračunskega memoranduma in predloga državnega proračuna.
Sejo državnega zbora, na kateri bo opravljena predstavitev proračunskega memoranduma in predloga državnega proračuna, skliče predsednik državnega zbora najkasneje v desetih dneh po predložitvi predloga državnega proračuna.
Proračunski memorandum in predlog državnega proračuna predstavita na seji državnega zbora predsednik vlade in minister za finance. O tej predstavitvi ni razprave.”
4. člen
216.a člen se spremeni tako, da se glasi:
“216.a člen
Amandmaje k predlogu državnega proračuna lahko vložijo poslanci, poslanske skupine, zainteresirana delovna telesa in matično delovno delo.
Poslanci, poslanske skupine in zainteresirana delovna telesa lahko vložijo amandmaje k predlogu državnega proračuna najkasneje v desetih dneh po predstavitvi predloga državnega proračuna na seji državnega zbora.
Zainteresirano delovno telo lahko vloži amandmaje samo k tistim delom predloga proračuna, ki zadevajo njegovo področje.
Amandma se vloži pisno in mora biti obrazložen.
Amandmaji se predlagajo k posameznim programskim delom državnega proračuna.
Vsak predlagatelj amandmaja mora upoštevati pravilo o ravnovesju med proračunskimi prejemki in izdatki. Vloženi amandma ne sme biti v breme proračunske rezerve ali splošne proračunske rezervacije ter tudi ne v breme dodatnega zadolževanja.“
5. člen
217. člen se spremeni tako, da se glasi:
“217. člen
Matično delovno telo se najkasneje v 15 dneh po predstavitvi proračunskega memoranduma in predloga državnega proračuna na seji državnega zbora opredeli do vloženih amandmajev in sprejme svoje amandmaje ter pripravi poročilo, ki ga pošlje predsedniku Državnega zbora.“
6. člen
218. člen se spremeni tako, da se glasi:
“218. člen
Vlada se najkasneje v 30 dneh po predstavitvi predloga državnega proračuna na seji državnega zbora opredeli do vseh vloženih amandmajev in na podlagi teh opredelitev ter zadnjih analiz gospodarskih gibanj in realizacije državnega proračuna za tekoče leto pripravi dopolnjen predlog državnega proračuna, ki ga pošlje predsedniku državnega zbora najkasneje 15 dni pred sejo Državnega zbora.
Dopolnjen predlog državnega proračuna je predloženo novo integralno besedilo predloga državnega proračuna, v katerega je vlada vključila amandmaje, s katerimi se strinja, ter v katerem je izvedla svoje potrebne spremembe in dopolnitve predloga državnega proračuna. V obrazložitvi vlada navede, kako je upoštevala amandmaje upravičenih predlagateljev in katere dodatne potrebne spremembe in dopolnitve predloga državnega proračuna je izvedla.
Vlada lahko predlaga povečanje obsega proračuna ali povečanje obsega zadolževanja.”
7. člen
219. člen se spremeni tako, da se glasi:
“219. člen
Najkasneje z dopolnjenim predlogom državnega proračuna mora vlada državnemu zboru predložiti tudi predlog zakona o izvrševanju proračuna. Zakon o izvrševanju proračuna lahko predlaga samo vlada. Za njegovo obravnavo in sprejem se uporabljajo določbe tega poslovnika o obravnavi zakona po hitrem postopku.
Zakon o izvrševanju proračuna mora biti usklajen s sprejetim državnim proračunom. Če sprejeti zakon ni usklajen s sprejetim državnim proračunom, mora vlada predlagati uskladitveni amandma k zakonu o izvrševanju proračuna. Če uskladitveni amandma ni sprejet, se šteje, da tudi državni proračun ni sprejet.”
8. člen
220. člen se spremeni tako, da se glasi:
“220. člen
Amandmaje k dopolnjenemu predlogu državnega proračuna lahko vloži matično delovno delo in najmanj četrtina poslancev.
Amandmaji se predlagajo k posameznim programskim delom dopolnjenega predloga državnega proračuna.
Matično delovno delo in najmanj četrtina poslancev lahko vloži amandmaje najkasneje 5 dni pred sejo državnega zbora.
Matično delovno telo se opredeli do dopolnjenega predloga proračuna in do vloženih amandmajev in pripravi poročilo, ki vsebuje njegova stališča in opredelitve do amandmajev ter amandmaje matičnega delovnega telesa.”
9. člen
221. člen se spremeni tako, da se glasi:
“221. člen
Pred pričetkom razprave o posameznih delih dopolnjenega predloga državnega proračuna na seji Državnega zbora lahko najprej predstavnik vlade obrazloži dopolnjen predlog državnega proračuna, stališča do njega pa lahko predstavijo tudi predstavniki poslanskih skupin. Predstavitev stališč predstavnikov poslanskih skupin ne more biti daljša kot 20 minut.
O amandmajih k dopolnjenemu predlogu državnega proračuna odloča Državni zbor na koncu razprave o programskemu delu dopolnjenega predloga državnega proračuna, h kateremu je bil vložen amandma.
Predlagatelj amandmaja lahko spremeni, dopolni ali umakne amandma do začetka glasovanja o amandmajih k programskemu delu dopolnjenega predloga državnega proračuna, h kateremu je vložil amandma.
Državni zbor glasuje najprej o amandmajih, ki jih je vložila najmanj četrtina poslancev in nato o amandmajih matičnega delovnega telesa.”
10. člen
222. člen se spremeni tako, da se glasi:
“222. člen
Ko je končano glasovanje o delih dopolnjenega predloga državnega proračuna, predsedujoči ugotovi, ali je državni proračun usklajen glede prejemkov in izdatkov.
V dvomu predsedujoči zahteva o tem mnenje vlade in matičnega delovnega telesa.
Če je državni proračun usklajen, Državni zbor glasuje o njem v celoti.”
11. člen
223. člen se spremeni tako, da se glasi:
“223. člen
Če predsedujoči ugotovi, da državni proračun ni usklajen, Državni zbor zahteva od vlade, naj v določenem roku predloži amandma za uskladitev državnega proračuna. Amandma za uskladitev državnega proračuna lahko predloži tudi matično delovno telo.
O amandmaju vlade za uskladitev državnega proračuna da mnenje matično delovno telo. O amandmaju matičnega delovnega telesa za uskladitev državnega proračuna da mnenje vlada.
Predstavnik vlade oziroma matičnega delovnega telesa lahko na seji Državnega zbora pojasni amandma za uskladitev državnega proračuna. Predstavnik matičnega delovnega telesa oziroma vlade lahko predstavi mnenje matičnega delovnega telesa oziroma vlade.
O amandmaju za uskladitev državnega proračuna se na seji Državnega zbora lahko izrečejo predstavniki poslanskih skupin. Njihove izjave lahko trajajo največ 5 minut.
Po končani razpravi glasuje državni zbor o amandmaju za uskladitev državnega proračuna. V primeru, da sta vložena amandmaja za uskladitev državnega proračuna s strani vlade in s strani matičnega delovnega telesa, Državni zbor najprej glasuje o amandmaju vlade. Če je amandma sprejet, glasuje Državni zbor o državnem proračunu v celoti.
Če ni sprejet amandma za uskladitev državnega proračuna, državni proračun ni sprejet.”
12. člen
V 224. členu se črta drugi odstavek. Dodajo se novi drugi, tretji in četrti odstavek, ki se glasijo:
“Predsednik Državnega zbora najkasneje v 15 dneh po predložitvi novega predloga državnega proračuna skliče sejo Državnega zbora.
Državni zbor na isti seji opravi predstavitev novega predloga državnega proračuna, razpravo in glasovanje o delih in amandmajih in glasovanje o državnem proračunu v celoti.
Glede predlaganja amandmajev k novemu predlogu državnega proračuna velja določba 216.a člena tega poslovnika, razen roka za predlaganje amandmajev. Amandmaji se lahko vložijo najkasneje v 10 dneh po predložitvi novega predloga državnega proračuna.”
13. člen
V 225. členu se črtata drugi in tretji odstavek. Dodajo se novi drugi, tretji, četrti, peti, šesti in sedmi odstavek, ki se glasijo:
“Predlog rebalansa državnega proračuna se uvrsti na dnevni red seje Državnega zbora, če so ga poslanci dobili vsaj 15 dni pred sejo.
Glede predlaganja amandmajev k predlogu rebalansa državnega proračuna velja določba 216.a člena tega poslovnika, razen roka za predlaganje amandmajev. Amandmaji se lahko vložijo najkasneje 3 dni pred sejo Državnega zbora.
Amandmaji se lahko nanašajo samo na tiste programske dele državnega proračuna, ki so zajeti v predlogu rebalansa. Zainteresirano delovno telo lahko vloži amandmaje samo k tistim programskim delom državnega proračuna, ki so zajeti v predlogu rebalansa in ki zadevajo njegovo področje.
Predlog rebalansa državnega proračuna obravnava in sprejema Državni zbor na isti seji. Na tej seji se po vrsti opravijo splošna razprava, razprava in glasovanje o delih in amandmajih ter razprava in glasovanje o predlogu rebalansa državnega proračuna v celoti.
O amandmajih k predlogu rebalansa državnega proračuna odloča državni zbor na koncu razprave o programskem delu predloga rebalansa državnega proračuna, h kateremu je bil vložen amandma.
Glede predlaganja in sprejemanja amandmaja za uskladitev rebalansa državnega proračuna velja določba 223. člena tega poslovnika.”
14. člen
Postopek za sprejem državnega proračuna, ki je bil začet pred dnem uveljavitve teh sprememb in dopolnitev poslovnika, se nadaljuje in konča po določbah teh sprememb in dopolnitev poslovnika na naslednji način:
– obravnava predloga državnega proračuna se v celoti opravi v skladu s temi spremembami in dopolnitvami poslovnika, če pred njihovo uveljavitvijo še ni bila opravljena predstavitev predloga državnega proračuna s strani predsednika vlade in ministra za finance;
– če je bila predstavitev predloga državnega proračuna s strani predsednika vlade in ministra za finance opravljena pred uveljavitvijo teh sprememb in dopolnitev poslovnika, se obravnava nadaljuje v skladu s temi spremembami in dopolnitvami poslovnika, s tem da začne teči rok za vlaganje amandmajev iz drugega odstavka 216.a člena z dnem uveljavitve teh sprememb in dopolnitev poslovnika.
15. člen
Te spremembe in dopolnitve poslovnika začnejo veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 020-02/92-25/180
Ljubljana, dne 21. februarja 2001.
Predsednik
Državnega zbora
Republike Slovenije
Borut Pahor l. r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti