Uradni list

Številka 95
Uradni list RS, št. 95/2014 z dne 29. 12. 2014
Uradni list

Uradni list RS, št. 95/2014 z dne 29. 12. 2014

Kazalo

4037. Odlok o proračunu Občine Žužemberk za leto 2015, stran 10800.

Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – UPB, 79/09, 51/10 in 40/12 – ZUJF), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – UPB, 14/13 – popr. in 110/13) in 17. člena Statuta Občine Žužemberk (Uradni list RS, št. 66/10 – UPB) je Občinski svet Občine Žužemberk na predlog župana na 3. seji dne 19. 12. 2014 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Žužemberk za leto 2015
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
(vsebina odloka)
S tem odlokom se za Občino Žužemberk za leto 2015 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
(sestava proračuna in višina splošnega dela proračuna)
Splošni del proračuna se na ravni podskupin kontov določa v naslednjih zneskih:
+--------------------------------------------------+------------+
|A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV                  |       v EUR|
+-------+------------------------------------------+------------+
|Konto  |Naziv konta                               |    Proračun|
|       |                                          |   leta 2015|
+-------+------------------------------------------+------------+
|1      |2                                         |           3|
+-------+------------------------------------------+------------+
|I.     |SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74)          |  11.148.234|
+-------+------------------------------------------+------------+
|       |TEKOČI PRIHODKI (70+71)                   |   3.937.230|
+-------+------------------------------------------+------------+
|70     |DAVČNI PRIHODKI (700+703+704+706)         |   3.492.320|
+-------+------------------------------------------+------------+
|       |700 Davki na dohodek in dobiček           |   3.200.000|
+-------+------------------------------------------+------------+
|       |703 Davki na premoženje                   |     192.920|
+-------+------------------------------------------+------------+
|       |704 Domači davki na blago in storitve     |      99.300|
+-------+------------------------------------------+------------+
|       |706 Drugi davki                           |         100|
+-------+------------------------------------------+------------+
|71     |NEDAVČNI PRIHODKI (710+711+712+713+714)   |     444.910|
+-------+------------------------------------------+------------+
|       |710 Udeležba na dobičku in dohodki od     |     277.210|
|       |premoženja                                |            |
+-------+------------------------------------------+------------+
|       |711 Takse in pristojbine                  |       3.000|
+-------+------------------------------------------+------------+
|       |712 Denarne kazni                         |      20.700|
+-------+------------------------------------------+------------+
|       |713 Prihodki od prodaje blaga             |      15.500|
|       |in storitev                               |            |
+-------+------------------------------------------+------------+
|       |714 Drugi nedavčni prihodki               |     128.500|
+-------+------------------------------------------+------------+
|72     |KAPITALSKI PRIHODKI (720+721+722)         |     102.000|
+-------+------------------------------------------+------------+
|       |720 Prihodki od prodaje osnovnih sredstev |       2.000|
+-------+------------------------------------------+------------+
|       |722 Prihodki od prodaje zemljišč          |     100.000|
|       |in nematerialnega premoženja              |            |
+-------+------------------------------------------+------------+
|73     |PREJETE DONACIJE (730)                    |       2.000|
+-------+------------------------------------------+------------+
|       |730 Prejete donacije iz domačih virov     |       2.000|
+-------+------------------------------------------+------------+
|74     |TRANSFERNI PRIHODKI (740+741)             |   7.107.004|
+-------+------------------------------------------+------------+
|       |740 Transferni prihodki iz drugih         |   2.347.615|
|       |javnofinančnih institucij                 |            |
+-------+------------------------------------------+------------+
|       |741 Prejeta sredstva iz državnega         |   4.759.389|
|       |proračuna iz sredstev proračuna EU        |            |
+-------+------------------------------------------+------------+
|II.    |SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43)              |  11.785.234|
+-------+------------------------------------------+------------+
|40     |TEKOČI ODHODKI (400+401+402+403+409)      |   1.437.531|
+-------+------------------------------------------+------------+
|       |400 Plače in drugi izdatki zaposlenim     |     226.430|
+-------+------------------------------------------+------------+
|       |401 Prispevki delodajalcev za socialno    |      36.710|
|       |varnost                                   |            |
+-------+------------------------------------------+------------+
|       |402 Izdatki za blago in storitve          |   1.141.891|
+-------+------------------------------------------+------------+
|       |403 Plačila domačih obresti               |       3.500|
+-------+------------------------------------------+------------+
|       |409 Rezerve                               |      29.000|
+-------+------------------------------------------+------------+
|41     |TEKOČI TRANSFERI (410+411+412+413)        |   1.965.213|
+-------+------------------------------------------+------------+
|       |410 Subvencije                            |     282.685|
+-------+------------------------------------------+------------+
|       |411 Transferi posameznikom                |   1.239.500|
|       |in gospodinjstvom                         |            |
+-------+------------------------------------------+------------+
|       |412 Transferi neprofitnim organizacijam in|     109.130|
|       |ustanovam                                 |            |
+-------+------------------------------------------+------------+
|       |413 Drugi domači transferi                |     333.898|
+-------+------------------------------------------+------------+
|42     |INVESTICIJSKI ODHODKI (420)               |   8.354.590|
+-------+------------------------------------------+------------+
|       |420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev    |   8.354.590|
+-------+------------------------------------------+------------+
|43     |INVESTICIJSKI TRANSFERI (430+431)         |      27.900|
+-------+------------------------------------------+------------+
|       |431 Investicijski transferi pravnim       |      24.400|
|       |in fizičnim osebam, ki niso proračunski   |            |
|       |uporabniki                                |            |
+-------+------------------------------------------+------------+
|       |432 Investicijski transferi proračunskim  |       3.500|
|       |uporabnikom                               |            |
+-------+------------------------------------------+------------+
|III.   |PRORAČUNSKI PRIMANJKLJAJ                  |    –637.000|
|       |(I. – II.)                                |            |
+---------------------------------------------------------------+
|B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB                          |
+-------+------------------------------------------+------------+
|IV.    |PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA  |           0|
|       |KAPITALSKIH DELEŽEV (750+751)             |            |
+-------+------------------------------------------+------------+
|750    |Prejeta vračila danih posojil             |           0|
+-------+------------------------------------------+------------+
|V.     |DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH    |           0|
|       |DELEŽEV (440+441)                         |            |
+-------+------------------------------------------+------------+
|       |440 Dana posojila                         |            |
+-------+------------------------------------------+------------+
|VI.    |PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN SPREMEMBE  |           0|
|       |KAPITALSKIH DELEŽEV (IV. – V.)            |            |
+---------------------------------------------------------------+
|C. RAČUN FINANCIRANJA                                          |
+-------+------------------------------------------+------------+
|VII.   |ZADOLŽEVANJE (500)                        |           0|
+-------+------------------------------------------+------------+
|       |500 Domače zadolževanje                   |           0|
+-------+------------------------------------------+------------+
|VIII.  |ODPLAČILA DOLGA (550)                     |      59.000|
+-------+------------------------------------------+------------+
|       |550 Odplačila domačega dolga              |      59.000|
+-------+------------------------------------------+------------+
|IX.    |SPREMEMBA STANJA SREDSTEV NA RAČUNU       |    –696.000|
|       |(I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.)                |            |
+-------+------------------------------------------+------------+
|X.     |NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.)            |     –59.000|
+-------+------------------------------------------+------------+
|XI.    |NETO FINANCIRANJE (VI.+X.-IX.)            |     637.000|
+-------+------------------------------------------+------------+
|XII.   |STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH NA DAN 31. 12. |     696.000|
|       |PRETEKLEGA LETA                           |            |
+-------+------------------------------------------+------------+
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in konte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna na ravni proračunskih postavk – kontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani Občine Žužemberk.
Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
(izvrševanje proračuna)
Proračun se izvršuje na ravni proračunske vrstice, ki jo sestavljata postavke in konto.
4. člen
(namenski prihodki in odhodki proračuna)
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki:
– pristojbina za vzdrževanje gozdnih cest,
– prihodki od prodaje občinskega stvarnega premoženja,
– prihodki od komunalnih prispevkov,
– prihodki iz naslova požarne takse, ki se namenijo za sofinanciranje nabave gasilske opreme,
– prejete donacije,
– namenska sredstva občanov za sofinanciranje investicij.
5. člen
(predlagatelji finančnih načrtov)
Predlagatelji finančnih načrtov neposrednega uporabnika (v nadaljevanju: predlagatelji FN) so:
– občinski svet,
– nadzorni odbor,
– župan,
– občinska uprava.
6. člen
(dodatno pridobljena namenska sredstva)
Če se med letom v proračunu zagotovijo namenska sredstva, ki v prvotnem proračunu niso bila predvidena, se sredstva razporedijo na postavko, za katero so bila smiselno pridobljena ali pa se na predlog predlagatelja finančnega načrta odpre nova postavka.
Obveznosti v breme sredstev iz prvega odstavka tega člena, se lahko prevzemajo le, če so sredstva že nakazana v proračun, ali pa je izdan sklep ali odločba pristojnega organa in podpisana pogodba o dodelitvi sredstev.
7. člen
(prerazporejanje pravic porabe, o katerih odloča občinski svet)
Na predlog župana občinski svet lahko neomejeno odloča o prerazporeditvah pravic porabe v okviru posebnega dela proračuna.
8. člen
(prerazporejanje pravic porabe, o katerih odloča župan)
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
Na predlog predlagatelja lahko župan neomejeno odloča o prerazporeditvah pravic porabe med področji proračunske porabe, kolikor se prerazporeditve nanašajo na isti projekt.
Na predlog predlagatelja župan lahko odloča o prerazporeditvah pravic porabe med in v okviru področij proračunske porabe znotraj finančnega načrta posameznega predlagatelja v posebnem delu proračuna. Posamezno povečanje ali zmanjšanje posamezne postavke ne sme presegati 20 % področja proračunske porabe.
O opravljenih prerazporeditvah župan dvakrat letno poroča občinskemu svetu.
9. člen
(prerazporeditev pravic porabe, o katerih odločajo predlagatelji FN)
Predlagatelji FN lahko prerazporejajo pravice porabe med konti v okviru proračunske postavke. Pri tem se ne smejo spreminjati vrednosti posameznih projektov oziroma programov.
10. člen
(spreminjanje načrta razvojnih programov)
Župan lahko spreminja vrednost posameznih projektov ali programov iz sprejetega načrta razvojnih programov do 20 % vrednosti celotnega projekta ali programa. O spremembah vrednosti projektov župan dvakrat letno obvešča občinski svet.
O spremembah vrednosti projektov, ki presegajo vrednost 20 %, odloča občinski svet. Novi projekti se uvrstijo v načrt razvojnih programov na podlagi odločitve občinskega sveta.
Investicijsko dokumentacijo s sklepom potrdi župan občine, in sicer Dokumente identifikacije investicijskih projektov – DIIP ter Novelacije investicijskih programov. Občinski svet s sklepom potrdi Investicijske programe – IP in Predinvesticijske zasnove – PIZ.
11. člen
(prevzemanje obveznosti v breme proračunov prihodnjih let)
Neposredni proračunski uporabnik lahko v tekočem letu za investicijske odhodke in investicijske transfere razpiše javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov in če so zanj že načrtovane pravice porabe v sprejetem proračunu.
V letu 2015 lahko prevzemajo obveznosti za namene, ki zahtevajo plačilo v prihodnjih letih, če je izvedeno javno naročilo v skladu s prvim odstavkom tega člena in pod naslednjimi pogoji:
– za leto 2016 do višine 60 % obsega pravic porabe, zagotovljenih na postavkah investicijskih odhodkov in investicijskih transferov v finančnem načrtu predlagatelja FN za leto 2015;
– za leto 2017 do višine 40 % obsega pravic porabe, zagotovljenih na postavkah investicijskih odhodkov in investicijskih transferov v finančnem načrtu predlagatelja FN za leto 2015.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v letu 2016 za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25 % pravic porabe, zagotovljenih na postavkah tekočih odhodkov in tekočih transferov v finančnem načrtu predlagatelja FN za leto 2015.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti za študije, investicijsko dokumentacijo, idejne zasnove in drugo osnovno dokumentacijo, ki je potrebna za uvrstitev projekta v načrt razvojnih programov. Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena prav tako ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami in zakupnimi pogodbami in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitve in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje predlagateljev FN.
Prevzete obveznosti iz drugega in tretjega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov predlagatelja FN.
12. člen
(plačilni roki v breme občinskega proračuna)
Za poravnavo obveznosti v breme občinskega proračuna se uporabljajo plačilni roki kot so določeni v zakonu o izvrševanju proračuna Republike Slovenije.
Predčasno plačilo je možno na podlagi odobritve župana in če je dosežen popust s strani izvajalca, dobavitelja oziroma prejemnika sredstev. Popust ne more biti nižji kot znaša 3-mesečni EURIBOR povečan za dve odstotni točki na dan podpisa pogodbe oziroma aneksa k osnovni pogodbi, katerem se določi predčasno plačilo.
13. člen
(proračunski skladi)
Proračunski skladi so sredstva sklada proračunske rezerve oblikovani po ZJF in Statuta Občine Žužemberk.
Župan lahko odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF, pri tem skupna višina porabljenih sredstev ne sme presegati 2.000 EUR. O porabi sredstev proračunske rezerve župan dvakrat letno poroča občinskemu svetu.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA
14. člen
(pooblastilu županu za odpis dolgov)
Župan lahko dolžniku do višine 500 EUR odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga, če bi bili stroški postopka izterjave v nesorazmerju z višino terjatve ali če se zaradi nevnovčljivosti premoženja dolžnika, da terjatev ni mogoče izterjati, vendar skupno ne več kot 0,1 % primerne porabe določene Občini Žužemberk za proračunsko leto.
Dolžniku, kateremu je bil dolg že odpisan v preteklem letu, v tekočem letu ni možno ponovno odpisati. O odpisu dolga župan dvakrat letno obvesti občinski svet.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
15. člen
(zadolževanje in poroštva)
Občina Žužemberk se v letu 2015 ne bo dolgoročno zadolževala in izdajala poroštev.
Če se zaradi neenakomernega pritekanja prejemkov izvrševanja proračuna ne more uravnovesiti, lahko župan odloči o najetju likvidnostnega posojila, vendar največ do 5 % sprejetega proračuna.
O najetju posojila in namenih zadolževanja odloča župan.
16. člen
(obseg zadolževanja in izdanih poroštev posrednih uporabnikov občinskega proračuna, in javnih podjetij, katerih ustanoviteljica je občina ter pravnih oseb, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv na upravljanje)
Posredni uporabniki občinskega proračuna ter druge pravne osebe, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv, se lahko zadolžujejo in izdajajo poroštva s soglasjem občine, če imajo te osebe zagotovljena sredstva za servisiranje dolga iz neproračunskih virov. Zadolžujejo se lahko do skupne višine 300.000 EUR in izdajajo poroštva do skupne višine 50.000 EUR.
17. člen
(splošna proračunska rezervacija)
Za namene splošne proračunske rezervacije se v proračunu predvidijo sredstva v višini 3.000 EUR.
7. NADZOR NAD IZVRŠEVANJEM PRORAČUNA
18. člen
(nadzor nad izvrševanjem občinskega proračuna)
Nadzor nad pravilno, racionalno, smotrno in namensko porabo sredstev pridobljenih iz občinskega proračuna pri neposrednih in posrednih uporabnikih ter drugih prejemnikih opravlja pristojni organ občinske uprave in nadzorni odbor.
Na zahtevo župana ali nadzornega odbora neposredni in posredni uporabniki ter drugi prejemniki sredstev občinskega proračuna morajo za sredstva pridobljena iz občinskega proračuna omogočiti opravljanje nadzora in dati vse zahtevane podatke, listine, poročila, ki se nanašajo na nadzor in omogočiti računalniško obdelavo teh podatkov. Drugi prejemnik sredstev proračuna mora omogočiti nadzor za sredstva pridobljena iz občinskega proračuna.
Če neposredni ali posredni uporabnik in drugi prejemnik sredstev občinskega proračuna ne ravna skladno z določili drugega odstavka tega člena, lahko župan izda sklep, s katerim v celoti ali delno začasno ustavi financiranje proračunskega uporabnika.
8. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
19. člen
(začasno financiranje)
V obdobju začasnega financiranja Občine Žužemberk v letu 2016, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
20. člen
(uveljavitev odloka)
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 410-61/2014
Žužemberk, dne 19. decembra 2014
Župan
Občine Žužemberk
Franc Škufca l.r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti