Uradni list

Številka 107
Uradni list RS, št. 107/2013 z dne 20. 12. 2013
Uradni list

Uradni list RS, št. 107/2013 z dne 20. 12. 2013

Kazalo

3932. Odlok o ustanovitvi javnega zavoda Knjižnica Pavla Golie Trebnje, stran 12478.

Na podlagi 3. člena Zakona o zavodih (Uradni list RS, št. 12/91, 17/91-I, 55/92, 13/93, 66/93, 45/94 – Odl. US, 31/00, 36/00 in 127/06), četrtega in petega odstavka 61. člena Zakona o lokalni samoupravi – ZLS-UPB2 (Uradni list RS, št. 94/07, 14/07, 27/08 in 76/08), 20. in 73. člena Zakona o knjižničarstvu (Uradni list RS, št. 87/01 in 96/02), 26. in 135. člena Zakona o uresničevanju javnega interesa za kulturo (Uradni list RS, št. 77/07 in 56/08), 4. in 10. člena Dogovora o ureditvi premoženjsko pravnih razmerij med Občino Trebnje, Mokronog - Trebelno in Šentrupert (Uradni list RS, št. 61/07), 4. in 9. člena Dogovora o ureditvi premoženjsko pravnih razmerij med Občino Trebnje in Občino Mirna na dan 30. 6. 2011 (Uradni list RS, št. 81/11), 19. člena Statuta Občine Trebnje (Uradni list RS, št. 45/07, 11/09 in 14/11), 19. člena Statuta Občine Mokronog - Trebelno (Uradni list RS, št. 66/10), 17. člena Statuta Občine Mirna (Uradno glasilo slovenskih občin, št. 21/11) in 19. člena Statuta Občine Šentrupert (Uradni list RS, št. 12/07 in 102/09) so Občinski svet Občine Trebnje na 23. redni seji dne 20. 11. 2013, Občinski svet Občine Mokronog - Trebelno na 16. redni seji dne, 10. 12. 2013, Občinski svet Občine Mirna na 23. redni seji dne, 10. 12. 2013 in Občinski svet Občine Šentrupert na 26. redni seji dne, 12. 12. 2013 sprejeli
O D L O K
o ustanovitvi javnega zavoda Knjižnica Pavla Golie Trebnje
I. UVODNE DOLOČBE
1. člen
(1) S tem odlokom občine Trebnje, Mokronog - Trebelno, Mirna in Šentrupert (v nadaljnjem besedilu: ustanoviteljice) ustanovijo medobčinski javni zavod za opravljanje knjižnične dejavnosti, Knjižnico Pavla Golie Trebnje (v nadaljnjem besedilu: zavod).
(2) Ustanoviteljice uvodoma ugotavljajo:
– da so Občina Trebnje, Občina Mokronog - Trebelno in Občina Šentrupert ustanovile javni zavod Knjižnica Pavla Golie Trebnje z Odlokom o ustanovitvi javnega zavoda Knjižnica Pavla Golie Trebnje (Uradni list RS, št. 19/09, 42/09) skladno z Dogovorom o ureditvi premoženjsko pravnih razmerij med občino Trebnje, Mokronog – Trebelno in Šentrupert (Uradni list RS, št. 61/07);
– da sta bili na podlagi Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – ZLS-UBP2, 76/08 – ZLS-O, 79/09 – ZLS-P, 51/10 – ZLS-R), Zakona o ustanovitvi občin ter o določitvi njihovih območij (Uradni list RS, št. 108/06 – ZUODNO-UPB1, 99/10 Odl. US: U-I-137/10-47, 9/11 – ZUODNO-G) in Zakona o dopolnitvi Zakona o financiranju občin (ZFO-1B, Uradni list RS, št. 36/11) s 1. 7. 2011 na območju prejšnje Občine Trebnje ustanovljeni novi občini, Občina Trebnje in Občina Mirna;
– da sta Občini Trebnje in Mirna sklenili Dogovor o ureditvi premoženjsko pravnih razmerij med Občino Trebnje in Občino Mirna na dan 30. 6. 2011 (Uradni list RS, št. 81/11).
(3) S tem odlokom se določi organizacijo in dejavnost zavoda, organe zavoda, sredstva za delo zavoda, pravice, obveznosti in odgovornosti v pravnem prometu, odgovornost ustanoviteljic za obveznosti zavoda ter medsebojne pravice in obveznosti ustanoviteljic in javnega zavoda in nadzor nad izvajanjem tega odloka.
2. člen
S tem odlokom se ustanavlja tudi Svet ustanoviteljic kot skupni organ za izvrševanje ustanoviteljskih pravic občin, za usklajevanje odločitev občin v zvezi z zagotavljanjem knjižnične dejavnosti.
3. člen
Zavod s svojo dejavnostjo zadovoljuje potrebe po knjižnični dejavnosti na območju občin Trebnje, Mokronog - Trebelno, Šentrupert in Mirna. S soglasjem ustanoviteljic se dejavnost zavoda lahko razširi tudi na območje drugih občin, pod pogoji, ki jih določa zakon.
II. STATUSNE DOLOČBE
4. člen
(1) Zavod posluje pod imenom: Knjižnica Pavla Golie Trebnje.
Skrajšano ime zavoda: KPG Trebnje.
(2) Sedež zavoda je: Trebnje.
Poslovni naslov zavoda je: Kidričeva ulica 2, 8210 Trebnje.
Če se spremeni poslovni naslov, ni potrebno spreminjati odloka.
(3) Zavod ima in uporablja žig okrogle oblike, premera 35 in 20 mm. Sredi žiga je podoba Pavla Golie, na obodu pa izpisano ime Knjižnica Pavla Golie Trebnje.
(4) Direktor zavoda s sklepom določi število posameznih žigov, hrambo in njihovo uporabo ter delavce, ki so odgovorni zanje.
5. člen
(1) Zavod je pravna oseba, ki nastopa v pravnem prometu v okviru svoje dejavnosti samostojno, z vsemi pravicami in obveznostmi v svojem imenu in za svoj račun.
(2) Zavod odgovarja v pravnem prometu s svojim premoženjem neomejeno.
(3) Organizacijske enote nimajo pooblastil v pravnem prometu. Zanje opravlja pravne posle zavod, zastopa ter predstavlja pa jih direktor.
6. člen
Zavod lahko sklepa pogodbe in opravlja druge pravne posle samo v okviru dejavnosti, ki so vpisane v tem odloku.
III. ORGANIZACIJA IN DEJAVNOST ZAVODA
7. člen
Zavod je splošna knjižnica, ki ima v svoji sestavi naslednje organizacijske enote:
– osrednja knjižnica: Knjižnica Pavla Golie Trebnje, Kidričeva ulica 2, Trebnje,
– krajevna knjižnica: Knjižnica Pavla Golie Trebnje, Kidričeva ulica 2, Trebnje,
– krajevna knjižnica: Krajevna knjižnica Šentrupert, Šentrupert 57, Šentrupert,
– krajevna knjižnica: Krajevna knjižnica Mokronog, Pod Gradom 2, Mokronog,
– krajevna knjižnica: Krajevna knjižnica Mirna, Glavna cesta 14, Mirna,
– Izposojališče: Izposojališče Veliki Gaber, Veliki Gaber 70, Veliki Gaber.
8. člen
(1) Dejavnost zavoda se šteje kot javna služba, katere izvajanje je v javnem interesu.
(2) Dejavnosti zavoda so:
– zbiranje, obdelovanje, hranjenje in posredovanje knjižničnega gradiva,
– zagotavljanje dostopa do knjižničnega gradiva in elektronskih publikacij,
– izdelovanje knjižničnih katalogov, podatkovnih zbirk in drugih informacijskih virov,
– posredovanje bibliografskih in drugih informacijskih proizvodov in storitev,
– sodelovanje v medknjižnični izposoji in pri posredovanju informacij,
– pridobivanje in izobraževanje uporabnikov,
– informacijsko opismenjevanje,
– varovanje knjižničnega gradiva, ki je kulturni spomenik,
– drugo bibliotekarsko, dokumentacijsko in informacijsko delo,
– dostopnost elektronskih virov informacij,
– informacijski servis za izmenjavo podatkov v Nacionalnem vzajemnem bibliografskem sistemu.
(3) Obseg dejavnosti iz tega odstavka se določi s programom dela in finančnim načrtom.
(4) Zavod v okviru javne službe tudi:
– sodeluje pri vseživljenjskem izobraževanju,
– zbira, obdeluje, varuje in posreduje domoznansko gradivo,
– zagotavlja dostopnost in uporabo gradiv javnih oblasti, ki so splošno dostopna na elektronskih medijih,
– organizira posebne oblike dejavnosti za otroke, mladino in odrasle, ki so namenjene spodbujanju bralne kulture,
– organizira posebne oblike dejavnosti za otroke, mladino in odrasle s posebnimi potrebami,
– organizira prireditve, ki so povezane z njegovo dejavnostjo.
(5) Naloge, ki so strokovno tehnične narave, lahko opravljajo tudi ustrezne strokovne službe izven zavoda, v soglasju z ustanoviteljicami.
9. člen
(1) Zavod lahko opravlja tudi gospodarsko dejavnost, če je ta, oziroma njen prihodek, namenjen opravljanju knjižnične dejavnosti kot javne službe.
(2) Zavod lahko dejavnost razširi ali spremeni le v soglasju z ustanoviteljicami.
10. člen
(1) Glavna dejavnost zavoda je 91.011 Dejavnost knjižnic.
(2) Naloge iz prejšnjega člena, ki jih zavod opravlja, so v skladu z Uredbo o standardni klasifikaciji dejavnosti (Uradni list RS, št. 69/07 in 17/08) razvrščene v:
– 91.011     Dejavnost knjižnic,
– 18.120     Drugo tiskanje,
– 18.130     Priprava za tisk in objavo,
– 18.200     Razmnoževanje posnetih nosilcev zapisa,
– 46.190     Nespecializirano posredništvo pri prodaji
             raznovrstnih izdelkov,
– 47.790     Trgovina na drobno v prodajalnah z rabljenim
             blagom,
– 47.910     Trgovina na drobno po pošti ali internetu,
– 56.103     Slaščičarne in kavarne,
– 56.300     Strežba pijač,
– 58.110     Izdajanje knjig,
– 58.130     Izdajanje časopisov,
– 58.140     Izdajanje revij in druge periodike,
– 58.190     Drugo založništvo,
– 59.200     Snemanje in izdajanje zvočnih zapisov in
             muzikalij,
– 62.090     Druge z informacijsko tehnologijo in
             računalniškimi storitvami povezane dejavnosti,
– 63.110     Obdelava podatkov in s tem povezane dejavnosti,
– 63.120     Obratovanje spletnih portalov,
– 68.200     Oddajanje in obratovanje lastnih ali najetih
             nepremičnin,
– 73.110     Dejavnost oglaševalskih agencij,
– 74.200     Fotografska dejavnost,
– 74.900     Drugje nerazvrščene strokovne in tehnične
             dejavnosti,
– 77.330     Dajanje pisarniške opreme in računalniških naprav
             v najem in zakup,
– 77.390     Dajanje drugih strojev, naprav in opredmetenih
             sredstev v najem in zakup,
– 82.190     Fotokopiranje, priprava dokumentov in druge
             posamične pisarniške dejavnosti,
– 82.300     Organiziranje razstav, sejmov, srečanj,
– 82.990     Drugje nerazvrščene spremljajoče dejavnosti za
             poslovanje,
– 85.520     Izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje
             na področju kulture in umetnosti,
– 85.590     Drugje nerazvrščeno izobraževanje,
             izpopolnjevanje in usposabljanje,
– 90.010     Umetniško uprizarjanje,
– 90.020     Spremljajoče dejavnosti za umetniško
             uprizarjanje,
– 90.030     Umetniško ustvarjanje,
– 90.040     Obratovanje objektov za kulturne prireditve,
– 91.030     Varstvo kulturne dediščine.
IV. USTANOVITELJICE ZAVODA IN PRISTOJNOSTI
11. člen
(1) Občine ustanoviteljice imajo na javnem zavodu naslednje ustanoviteljske deleže:
Občina Trebnje                       58,26%,
Občina Mokronog - Trebelno           15,78%,
Občina Mirna                         13,37%,
Občina Šentrupert                    12,59%.
(2) Občinski sveti ustanoviteljic imajo pravico do:
– odločanja o spremembah tega odloka,
– odločanja o prenehanju zavoda in statusnem preoblikovanju,
– odločanja o vstopu novih ustanoviteljev v zavod,
– odločanja o dolgoročnem zadolževanju zavoda,
– odločanja o dajanju poroštev in garancij zavodu,
– dajanja soglasja k imenovanju in razrešitvi direktorja zavoda.
– določanja pogojev za izvajanje dejavnosti zavoda ter za zagotavljanje knjižnične dejavnosti pod enakimi pogoji na območju vseh občin ustanoviteljic, kar se ureja s tem odlokom,
– odločanja o drugih vprašanjih v skladu z zakonom,
– imenovanja predstavnikov ustanoviteljic v Svet zavoda.
(3) Odločitve občinskih svetov se sprejemajo:
– soglasno pri prvih treh alinejah drugega odstavka tega člena,
– s 3/4 večino glasov od četrte do šeste alineje drugega odstavka tega člena,
– z 2/3 večino glasov od sedme do osme alineje drugega odstavka tega člena.
(4) O imenovaju predstavnikov ustanoviteljic v svet zavoda odloča vsak občinski svet neodvisno od drugih ustanoviteljic.
(5) Pri odločanju glede poroštev in garancij občinski sveti odločajo na podlagi usklajenega predloga Sveta ustanoviteljic s tem, da vsaka ustanoviteljica prevzame obseg poroštva ali garancije v obsegu njenega ustanoviteljskega deleža.
(6) Pristojnosti občinskega sveta ne posegajo v pristojnosti Sveta ustanoviteljic.
12. člen
(1) S tem odlokom se za izvrševanje ustanoviteljskih pravic občin v zavodu in za usklajevanje odločitev v zvezi z zagotavljanjem javne službe knjižnične dejavnosti ustanovi skupni organ občin ustanoviteljic zavoda.
(2) Ime skupnega organa občin ustanoviteljic je Svet ustanoviteljic zavoda Knjižnica Pavla Golie Trebnje (v nadaljevanju: Svet ustanoviteljic).
(3) Svet ustanoviteljic opravlja svoje naloge v imenu in za račun občin, ki so ga ustanovile.
(4) Sedež Sveta ustanoviteljic je enak sedežu zavoda.
13. člen
(1) Svet ustanoviteljic ima svoj žig. Žig je okrogle oblike, premera 35 mm z navedbo organa »Svet ustanoviteljic« in navedbo imena javnega zavoda »Knjižnica Pavla Golie Trebnje«.
(2) Žig je v posesti tiste ustanoviteljice, katere župan predseduje Svetu ustanoviteljic.
(3) Žig se uporablja na vseh aktih, ki jih sprejema Svet ustanoviteljic.
14. člen
(1) Svet ustanoviteljic sestavljajo župani oziroma županje (v nadaljevanju: župani) občin ustanoviteljic zavoda. Mandat člana Sveta ustanoviteljic je vezan na mandat župana oziroma županje.
(2) Župani izmed sebe določijo predsedujočega Svetu ustanoviteljic, ki tudi predstavlja Svet ustanoviteljic, sklicuje in vodi njegove seje, podpisuje njegove odločitve ter skrbi za izvrševanje in koordiniranje njihovega izvajanja. Predsednik Sveta ustanoviteljic se menja vsako leto po načelu rotacije, po naslednjem zaporedju: Trebnje, Mokronog - Trebelno, Šentrupert, Mirna.
(3) Svet ustanoviteljic dela na sejah. Te ne potekajo nujno na sedežu organa, ampak na kraju, ki se določi na ustanovni seji Sveta ustanoviteljic.
15. člen
Svet ustanoviteljic ima naslednje pristojnosti:
– sklicuje konstitutivno sejo Sveta zavoda po imenovanju in izvolitvi vseh članov Sveta zavoda,
– podaja soglasje k aktu o sistemizaciji delovnih mest in h kadrovskemu načrtu zavoda,
– daje soglasje k spremembi ali razširitvi dejavnosti zavoda,
– daje mnenje k imenovanju in razrešitvi direktorja zavoda v skladu z določili zakona,
– na predlog Sveta zavoda odloča o razpolaganju s presežkom prihodkov nad odhodki,
– obravnava in potrjuje letni plan in finančni načrt zavoda,
– obravnava in potrjuje letno poročilo in finančno poročilo zavoda,
– podaja mnenja k aktu o organizaciji dela zavoda,
– podaja mnenje glede dajanja poroštev in garancij,
– daje soglasje h kratkoročnemu (likvidnostnemu) zadolževanju zavoda,
– daje soglasje k sprejemanju statuta zavoda,
– odločanja o pridobivanju, odtujitvi in obremenjevanju premoženja zavoda, v vrednosti nad 5.000 EUR,
– podaja druga mnenja in predloge v skladu z zakonom.
16. člen
(1) Vsak župan ima pri sprejemanju odločitev en glas.
(2) Odločitve Sveta ustanoviteljic se sprejemajo:
– soglasno pri prvi alineji 15. člena,
– s 3/4 večino glasov od druge do sedme alineje 15. člena, pod pogojem, da za odločitev glasuje Občina Trebnje.
– z 2/4 glasov od osme do trinajste alineje 15. člena, pod pogojem, da za odločitev glasuje Občina Trebnje.
(3) O odločitvah Sveta ustanoviteljic župani občin ustanoviteljic obveščajo občinske svete občine, ki jo zastopajo.
17. člen
(1) Svet ustanoviteljic usklajuje predloge pred odločanjem občinskih svetov občin ustanoviteljic v zvezi z:
– izvajanjem javnih služb, ki jih izvaja zavod,
– odločanjem o zadolževanju in dajanju poroštev zavoda,
– vstopom nove ustanoviteljice,
– statusnimi spremembami ali prenehanjem zavoda in
– v drugih primerih, ko tako določa zakon ali drug predpis.
(2) Svet ustanoviteljic usklajena besedila predpisov in drugih odločitev posreduje v sprejem občinskim svetom občin ustanoviteljic.
18. člen
Strokovne, organizacijske in administrativno-tehnične naloge za nemoteno delovanje Sveta ustanoviteljic opravlja občinska uprava ustanoviteljice, ki jo s soglasnim sklepom določi Svet ustanoviteljic.
19. člen
Svet ustanoviteljic redno in sproti obvešča organe zavoda in občinske svete občin ustanoviteljic o svojem delovanju in odločitvah.
V. ORGANI ZAVODA
20. člen
Organa zavoda sta:
– Svet zavoda,
– direktor.
Svet zavoda
21. člen
(1) Zavod upravlja Svet zavoda.
(2) Svet zavoda šteje deset članov in ga sestavljajo:
– šest predstavnikov ustanoviteljic,
– trije predstavniki delavcev zavoda,
– en predstavnik uporabnikov oziroma zainteresirane javnosti.
(3) Predstavnike ustanoviteljic imenujejo ustanoviteljice izmed strokovnjakov s področja dela zavoda, financ in pravnih zadev, pri čemer Občina Trebnje imenuje tri predstavnike, občine Mokronog - Trebelno, Mirna in Šentrupert pa vsaka po enega predstavnika.
(4) Predstavnike delavcev zavoda volijo delavci zavoda na neposrednih in tajnih volitvah, v skladu z statutom zavoda.
(5) Predstavnika uporabnikov oziroma zainteresirane javnosti na predlog Kulturniške zbornice Slovenije imenuje direktor zavoda.
22. člen
Mandat članov Sveta zavoda traja štiri leta, svojo funkcijo pa opravljajo do izvolitve in imenovanja novih članov Sveta. Po preteku mandata so lahko ponovno izvoljeni oziroma imenovani. Člani Sveta izmed sebe na konstitutivni seji izvolijo predsednika in namestnika predsednika.
23. člen
(1) Prvo konstitutivno sejo Sveta skliče Svet ustanoviteljic, in sicer v roku 7 dni po imenovanju in izvolitvi vseh članov Sveta zavoda.
(2) Svetu zavoda prične teči mandat z dnem konstituiranja.
24. člen
(1) Članu Sveta preneha mandat pred potekom dobe, za katero je bil imenovan oziroma izvoljen, če:
– sam zahteva razrešitev,
– predstavniku delavcev zavoda preneha delovno razmerje v zavodu.
(2) Organ, ki je člana Sveta imenoval, ga lahko po smiselno enakem postopku, kot velja za imenovanje, razreši, če ugotovi, da:
– se trikrat zaporedoma neopravičeno ni udeležil seje,
– pri svojem delu ne ravna v skladu s predpisi,
– ne opravlja svojih nalog oziroma jih ne opravlja strokovno,
– zaradi daljše odsotnosti ali iz drugih razlogov ne more več opravljati funkcije člana Sveta.
(3) Ko Svet zavoda ugotovi, da je članu Sveta prenehal mandat, o tem takoj obvesti pristojne za imenovanje oziroma izvolitev novega člana. Če je potekel mandat predstavniku delavcev, takoj določi rokovnik in o tem obvesti volilno komisijo v skladu z zakonom in tem odlokom.
25. člen
(1) Svet zavoda opravlja naslednje naloge:
– sprejema statut in druge splošne akte zavoda,
– nadzira zakonitost dela in poslovanja zavoda,
– spremlja, analizira in ocenjuje delovanje zavoda,
– predlaga ustanovitelju revizijo poslovanja, ki jo lahko opravi tudi notranji revizor ustanovitelja,
– ocenjuje delo direktorja,
– daje predhodno soglasje h kadrovskemu načrtu,
– sprejema načrt nabav osnovnih sredstev, investicij in investicijskega vzdrževanja,
– sprejema strateški načrt,
– daje soglasje k programu dela, finančnemu načrtu, sistemizaciji delovnih mest in k zavodski kolektivni pogodbi ter nadzira njihovo izvajanje,
– daje soglasje k cenam javnih kulturnih dobrin,
– imenuje in razrešuje direktorja v skladu z zakonom,
– sklepa pogodbo o zaposlitvi z direktorjem,
– odloča o pritožbah delavcev, ki se nanašajo na pravice, obveznosti in odgovornosti delavcev iz delovnega razmerja,
– poda predlog o delitvi presežka prihodka nad odhodki in pokrivanju izgube, kolikor je to zahtevano z zakonom,
– opravlja druge naloge v skladu z zakonom in s tem odlokom.
(2) Svet zavoda sklepa veljavno, če je na seji navzoča večina članov Sveta.
(3) Svet zavoda sprejema odločitve z večino glasov vseh članov. V primeru izenačenega glasovanja je odločilen glas predsedujočega.
(4) Za svoje delo Svet zavoda sprejme Poslovnik o delu Sveta zavoda.
Direktor
26. člen
(1) Direktor je poslovodni organ zavoda.
(2) Direktor zastopa, predstavlja in vodi poslovanje zavoda ter odgovarja za zakonitost in strokovnost dela zavoda.
(3) Direktor mora pri vodenju poslov ravnati z javnimi sredstvi s skrbnostjo vestnega gospodarja.
27. člen
(1) Naloge direktorja so:
– organizira delo zavoda,
– sprejema strateški načrt,
– sprejema program dela,
– sprejema akt o organizaciji dela po predhodnem mnenju reprezentativnih sindikatov v zavodu in Sveta ustanoviteljic,
– sprejema akt o sistemizaciji delovnih mest po predhodnem mnenju reprezentativnih sindikatov v zavodu in soglasju Sveta ustanoviteljic,
– sprejema kadrovski načrt po predhodnem soglasju Sveta zavoda,
– predlaga načrt nabav osnovnih sredstev, investicij in investicijskega vzdrževanja,
– sprejema druge akte, ki urejajo pomembna vprašanja v zvezi z delovanjem zavoda,
– poroča Svetu ustanoviteljic in Svetu zavoda o zadevah, ki lahko pomembno vplivajo na delovanje zavoda,
– pripravi letno poročilo,
– sklepa zavodsko kolektivno pogodbo, če jo zavod ima,
– spodbuja strokovno izobraževanje in izpopolnjevanje strokovnih delavcev,
– organizira mentorstvo za pripravnike,
– zagotavlja izvrševanje odločb državnih organov,
– odloča o sklepanju delovnih razmerij, disciplinski odgovornosti delavcev ter o pravicah, obveznostih in odgovornostih delavcev iz delovnega razmerja,
– sodeluje pri delu organov zavoda,
– skrbi za izvedbo odločitev organov zavoda,
– opravlja druge naloge v skladu z zakoni in drugimi predpisi.
(2) Direktor zastopa zavod neomejeno.
28. člen
Direktorja imenuje Svet zavoda na podlagi javnega razpisa, po predhodnem soglasju občinskih svetov občin ustanoviteljic, mnenju strokovnih delavcev in mnenju Sveta ustanoviteljic.
29. člen
(1) Za direktorja je lahko imenovan, kdor izpolnjuje pogoje, določene z zakonom in tem odlokom.
(2) Za direktorja je lahko imenovan kandidat, ki poleg splošnih pogojev izpolnjuje naslednje pogoje oziroma ima:
– univerzitetno izobrazbo družbene, poslovne, upravne ali pravne smeri,
– najmanj pet let delovnih izkušenj na področju knjižničarstva, od tega najmanj dve leti na vodstvenih delovnih mestih,
– osnovno znanje tujega jezika,
– bibliotekarski izpit.
(3) Če kandidat bibliotekarskega izpita nima, ga mora opraviti najkasneje v roku dveh let.
30. člen
(1) Mandat direktorja zavoda traja pet let in je po preteku mandata lahko ponovno imenovan. Na podlagi sklepa o imenovanju direktorja sklene z njim pogodbo o zaposlitvi v imenu Sveta zavoda njegov predsednik. Delovno razmerje z direktorjem se sklene za določen čas, za čas trajanja mandata.
(2) Plača, nagrada in drugi dodatki direktorja se določijo v skladu z veljavno zakonodajo, ki ureja področje plač direktorjev v javnem sektorju.
31. člen
(1) Direktor je lahko razrešen pred potekom mandata za katerega je imenovan iz razlogov, ki jih določajo veljavni predpisi.
(2) Direktorja razrešuje Svet zavoda.
(3) Svet zavoda mora pred sprejemom sklepa o razrešitvi pridobiti mnenje Sveta ustanoviteljic in soglasje občinskih svetov. Direktorja mora seznaniti o razlogih za razrešitev in mu dati možnost, da se o njih izjavi v roku 60 dni. Svet zavoda ni vezan na mnenje Sveta ustanoviteljic, je pa vezan na soglasje občinskih svetov.
(4) Direktor lahko pri uresničevanju svojih pooblastil, določenih z zakonom in tem aktom, prenese opravljanje posameznih zadev na posamezne delavce s posebnimi pooblastili v skladu z aktom o notranji organizaciji dela in sistemizacijo delovnih mest.
VI. VIRI FINANCIRANJA
32. člen
Ustanoviteljice zavoda in država zagotavljajo pogoje in sredstva za delo zavoda. Poleg tega se zavod financira tudi iz nejavnih virov, ki jih pridobi z opravljanjem javne službe in z opravljanjem drugih dejavnosti. Pri tem opravljanje drugih dejavnosti ne sme ogroziti izvajanja javne službe.
33. člen
(1) Zavod pridobiva sredstva za izvajanje dejavnosti:
– iz javnih sredstev,
– od plačil uporabnikov za storitve javne službe,
– s prodajo blaga in storitev na trgu,
– z donacijami, sponzorstvi, darili in iz drugih zakonitih virov, na način in pod pogoji, določenimi z zakonom.
(2) Sredstva za izvajanje dejavnosti pokrivajo:
– stroške za plače,
– materialne stroške za delo, za nakup knjižničnega gradiva ter za nakup in vzdrževanje prostorov in opreme.
34. člen
(1) Ustanoviteljice zagotavljajo zavodu sredstva za skupne stroške dela uprave in skupnih služb, kot jih opredeljuje zakon, ki ureja knjižnično dejavnost, razdeljene po delitvenem ključu:
Občina Trebnje                       58,26%,
Občina Mokronog - Trebelno           15,78%,
Občina Mirna                         13,37%,
Občina Šentrupert                    12,59%.
(2) Letno višino sredstev za izvajanje javne službe, ki jo izvaja zavod, določijo ustanoviteljice z odlokom o proračunu na podlagi tega odloka ter na osnovi programa dela in finančnega načrta zavoda, h katerima je podal soglasje Svet zavoda.
35. člen
Presežek prihodkov nad odhodki, ki jih zavod doseže pri opravljanju svoje dejavnosti s prodajo proizvodov ali storitev, ustvarjenih z opravljanjem knjižnične dejavnosti oziroma z opravljanjem dejavnosti v skladu s tem odlokom, sme zavod uporabljati za opravljanje in razvoj svoje dejavnosti. O načinu razpolaganja s presežkom prihodka nad odhodki odloča Svet ustanoviteljic na predlog Sveta zavoda.
VII. PRAVICE, OBVEZNOSTI IN ODGOVORNOSTI V PRAVNEM PROMETU
36. člen
(1) Direktor zavoda zagotavlja poslovanje v skladu z veljavnimi predpisi in odgovarja za zakonitost poslovanja.
(2) Zavod prevzema odgovornost za samostojno gospodarjenje s sredstvi, namenjenimi za opravljanje svoje dejavnosti, ter odgovornost dobrega gospodarja za upravljanje s sredstvi, ki so last ustanovitelja.
(3) Zavod je dolžan obveščati Svet ustanoviteljic enkrat letno o rezultatih poslovanja ter jim dajati druge podatke o poslovanju v skladu z zakonom oziroma na njihovo zahtevo.
37. člen
(1) Premično premoženje zavoda, s katerim gospodari in ga upravlja, je last ustanoviteljic, in sicer po delitvenem ključu:
Občina Trebnje                       58,26%,
Občina Mokronog - Trebelno           15,78%,
Občina Mirna                         13,37%,
Občina Šentrupert                    12,59%.
(2) Nepremično premoženje zavoda, s katerim gospodari in ga upravlja zavod, je last ustanoviteljice, na območju katere nepremično premoženje leži.
(3) Finančna sredstva za investicije in investicijsko vzdrževanje, redno vzdrževanje in obratovalne stroške nepremičnega premoženja bremenijo občino, na območju katere nepremično premoženje leži.
(4) Ustanoviteljice lahko s posebno pogodbo prenesejo nepremično premoženje v upravljanje zavodu.
(5) Zavod samostojno upravlja s sredstvi, ki so mu dana v upravljanje, ne more pa s pravnimi posli odtujiti nepremičnega premoženja ali le tega obremeniti s stvarnimi ali drugimi bremeni brez soglasja ustanoviteljic.
VIII. ODGOVORNOST USTANOVITELJIC ZA OBVEZNOSTI ZAVODA TER MEDSEBOJNE PRAVICE IN OBVEZNOSTI USTANOVITELJIC IN ZAVODA
38. člen
Ustanoviteljice odgovarjajo za obveznosti zavoda omejeno subsidiarno do višine sredstev, ki jih v tekočem letu zagotavljajo v svojih proračunih za delovanje zavoda.
39. člen
(1) Primanjkljaj prihodkov, ki v zavodu nastane pri izvajanju dogovorjenega programa iz osnovnih dejavnosti, ob upoštevanju dogovorjenih meril, kriterijev ter normativov in standardov, ki veljajo za področja dejavnosti zavoda, krijeta država in ustanoviteljice.
(2) Ustanoviteljice krijejo primanjkljaj sredstev zavoda le, če zavod dokaže, ustanoviteljice pa ugotovijo, da je primanjkljaj nastal iz naslova programov, ki jih po zakonu financirajo ustanoviteljice. Pri tem mora zavod dokazati, da je ravnal gospodarno in v skladu s sprejetimi programi.
(3) Obveznosti pokritja primanjkljaja s strani ustanoviteljic nastanejo, ko so izčrpane vse možnosti v skladu z zakonom (sredstva rezerv, prihodki prihodnjih let).
40. člen
(1) Ustanoviteljico, ki ne izpolnjuje obveznosti, prevzetih po tem odloku, se o neizpolnitvi pisno opozori. Pisno opozorilo izda direktor zavoda.
(2) Ustanoviteljica, ki niti v dodatno postavljenem roku 15 dni za izpolnitev obveznosti po tem odloku, ki ga postavi direktor zavoda, ne opravi zahtevane izpolnitve, ne more uveljavljati pravic po tem odloku.
41. člen
Zavod vsako leto v skladu z zakonodajo pripravi program dela in finančni načrt ter ju posreduje v mnenje Svetu ustanoviteljic in v soglasje Svetu zavoda.
IX. NADZOR
42. člen
Nadzor nad izvajanjem javne službe knjižnične dejavnosti in nad izvajanjem določil tega odloka se izvaja v skladu z zakonskimi določili.
X. STATUSNE SPREMEMBE IN PRENEHANJE ZAVODA
43. člen
(1) Zavod je ustanovljen za nedoločen čas in preneha iz razlogov, ki so določeni v zakonu ali po sklepu ustanoviteljic.
(2) O statusnih spremembah ter združitvah in spojitvah z drugimi zavodi ter delitvi zavoda odločajo ustanoviteljice. Predlog lahko poda vsaka ustanoviteljica ali direktor zavoda.
(3) Ustanoviteljice lahko odločijo, da se zavod pripoji drugemu zavodu, da se dvoje ali več zavodov spoji v en zavod ali da se zavod razdeli na dvoje ali več zavodov.
XI. PREHODNE DOLOČBE
44. člen
Sedanjemu Svetu zavoda preneha mandat s konstitutivno sejo novega Sveta zavoda. Ustanoviteljice in Kulturniška zbornica Slovenije so dolžni imenovati oziroma predlagati v Svet zavoda svoje člane najkasneje v roku 60 dni od uveljavitve tega odloka.
45. člen
Sedanji Svet zavoda mora najkasneje v roku 30 dni po uveljavitvi tega odloka določiti rokovnik za izvedbo volitev članov Sveta izmed predstavnikov delavcev, ki se morajo izvesti najkasneje v roku 60 dni od uveljavitve odloka.
46. člen
Do izvolitve Sveta zavoda v skladu s tem odlokom opravlja tekoče naloge Sveta dosedanji Svet zavoda.
47. člen
(1) Sedanji direktor zavoda opravlja posle direktorja tega zavoda do poteka mandata.
(2) Sedanji direktor je dolžan poskrbeti tudi za vpis sprememb pri zavodu v sodni register.
(3) Notranji akti zavoda morajo biti usklajeni z določili tega odloka v roku šestih mesecev po uveljavitvi tega odloka.
XII. KONČNE DOLOČBE
48. člen
Za ostala vprašanja, ki zadevajo delovanje zavoda in niso opredeljena s tem aktom, se uporablja zakon neposredno.
49. člen
Ta odlok je sprejet, ko ga sprejmejo vsi občinski sveti občin ustanoviteljic.
50. člen
Ta odlok se objavi v Uradnem listu RS, ko ga v enakem besedilu sprejmejo občinski sveti občin: Trebnje, Mokronog - Trebelno, Mirna in Šentrupert.
51. člen
(1) Z dnem uveljavitve tega odloka preneha veljati Odlok o ustanovitvi javnega zavoda Knjižnice Pavla Golie Trebnje (Uradni list RS, št. 19/09 in 42/09).
(2) Zavod je pravni naslednik zavoda Knjižnica Pavla Golie Trebnje, ki je vpisan v sodni register pri registrskem sodišču Okrožnega sodišča v Novem mestu pod številko 1/04569/00 in prevzema vse pravice in obveznosti tega zavoda.
52. člen
Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 007-025/2013
Trebnje, dne 13. decembra 2013
Župan
Občine Trebnje
Alojzij Kastelic l.r.
Št. 007-0012/2013
Mokronog, dne 13. decembra 2013
Župan
Občine Mokronog - Trebelno
Anton Maver l.r.
Št 007-0012/2013-2
Mirna, dne 13. decembra 2013
Župan
Občine Mirna
Dušan Skerbiš l.r.
Št. 014-0009/2013
Šentrupert, dne 13. decembra 2013
Župan
Občine Šentrupert
Rupert Gole l.r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti