Uradni list

Številka 101
Uradni list RS, št. 101/2012 z dne 21. 12. 2012
Uradni list

Uradni list RS, št. 101/2012 z dne 21. 12. 2012

Kazalo

Ob-5196/12 , Stran 2813
Ob-5196/12
Javni razpis
Mikrokrediti za mikro in mala podjetja (P7 2012)
1. Izvajalec javnega razpisa Izvajalec javnega razpisa je: Firma: Javni sklad Republike Slovenije za podjetništvo Skrajšana firma: Slovenski podjetniški sklad Sedež: 2000 Maribor, Ulica Kneza Koclja 22. Javni razpis se izvaja na podlagi potrjenega programa »Program ukrepov za spodbujanje gospodarstva (3. Paket), ki ga je Vlada RS sprejel na seji dne 13. 9. 2012 s sklepom št. 30000-5/2012/15. Javni razpis je pridobil soglasje Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo št. 303-5/2009/147 z dne 17. 12. 2012. 2. Pravna podlaga za izvedbo javnega razpisa Slovenski podjetniški sklad (v nadaljevanju: Sklad) objavlja javni razpis na podlagi Zakona o podpornem okolju za podjetništvo (Uradni list RS, št. 102/07 ZPOP-1), Zakona o javnih skladih (Uradni list RS, št. 77/08), Ustanovitvenega akta Javnega sklada Republike Slovenije za podjetništvo (Uradni list RS, št. 112/04, 11/07, 43/08, 71/09), Poslovnega in finančnega načrta Slovenskega podjetniškega sklada za leto 2012(sklep Vlade RS, št. 47602-31/2011/2 z dne 20. 12. 2011), Spremembe in dopolnitve Poslovnega in finančnega načrta SPS za leto 2012 sprejete na Vladi RS dne 13. 11. 2012 s sklepom 47602-15/2012/6 in Splošnih pogojev poslovanja Slovenskega podjetniškega sklada (8. 4. 2009 veljavni z dne 3. 9. 2009), Zakona o pomoči za reševanje in prestrukturiranje gospodarskih družb v težavah (UPB2, Uradni list RS, št. 44/07), Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo), Priglašene sheme državnih pomoči »Program ukrepov za spodbujanje podjetništva in konkurenčnosti za obdobje 2007–2013 – de minimis« (št. priglasitve M002-5715334-2007/I), ter Spremembe in dopolnitve Poslovnega načrta programa instrumentov finančnega inženiringa za mala in srednje velika podjetja v Republiki Sloveniji – PIFI za obdobje 2009-2013, ki so bile sprejete na Vladi RS dne 6. 12. 2012,3. paket Programa ukrepov za spodbujanje gospodarstva sprejet na Vladi RS dne 13. 9. 2012 s sklepom 30000-5/2012/15. 3. Predmet javnega razpisa Predmet razpisa so mikrokrediti za mikro in mala podjetja, ki jih razpisuje Slovenski podjetniški sklad (v nadaljevanju Sklad) v sodelovanju s SID -Slovenska izvozna in razvojna banka, d.d. Ljubljana. Skupna višina razpisanih kreditov je 5.000.000,00 EUR, ki jih Sklad zagotavlja iz lastnih sredstev. Namen javnega razpisa je aktivno poseči na trg dostopa do virov financiranja v segmentu mikro in malih podjetij za premostitev bančnega krča. Z ukrepom bo omogočen zagon mehanizma za ponovno vzpostavitev dodeljevanja kreditov gospodarstvu, hkrati pa predstavlja podlago za oblikovanje mehanizmov za preprečevanje finančne izključenosti mikro in malih podjetij. 4. Pogoji za kandidiranje na javnem razpisu 4.1 Splošni pogoji Na razpis se lahko prijavijo mikro in mala podjetja (gospodarske družbe, samostojni podjetniki), ki imajo vsaj 1 zaposlenega in manj kakor 50 zaposlenih in imajo letni promet in/ali letno bilančno vsoto, ki ne presega 10 milijonov EUR. Podlagi za pridobitev letnega prometa in bilančne vsote za odpiranja v mesecu januarju, februarju, marcu, aprilu in maju 2013 sta: – bilanca stanja na dan 31. 12. 2011 in izkaz poslovnega izida za leto 2011 za kasnejša odpiranja se upošteva, – bilanca stanja na dan 31. 12. 2012 in izkaz poslovnega izida za leto 2012. Za izpolnjevanje osnovnega pogoja vsaj 1 zaposlenega v podjetju se število zaposlenih preverja z izjavo o zaposlenih na zadnji dan preteklega meseca glede na mesec oddaje vloge na Sklad. Podjetje mora imeti vsaj enega zaposlenega(*1) za polni delovni čas. Za potrebe tega razpisa se upošteva kot zaposlena oseba tudi nosilec dejavnosti pri s.p.(*2) (če je to njegova edina podlaga za zavarovanje) in direktor enoosebne družbe z omejeno odgovornostjo s pogodbo o poslovodenju po zavarovalni podlagi 112, kolikor je ta direktor hkrati tudi lastnik te družbe. (*1) V skladu s 66. členom Zakona o delovnih razmerjih, veljajo določene pravice posebnim skupinam zaposlenih, da delajo krajši delovni čas, glede socialnih in drugih pravic in so le-ti izenačeni z delavci, ki delajo poln delovni čas. (*2) V primeru samostojnih podjetnikov se kot zaposlena oseba po tem javnem razpisu šteje tudi oseba, ki je nosilka dejavnosti in je zavarovana za polni delovni čas (iz Obrazca M1/M2 mora biti razviden polni delovni čas in zavarovalna osnova 005). V primerih, ko 66. člen Zakona o delovnih razmerjih določa v posebnih primerih krajši delovni čas, se šteje, da je pogoj iz te točke javnega razpisa izpolnjen. Za opredelitev mikro in malega podjetja se upoštevajo določila iz Priloge 1 Uredbe Komisije (ES) št. 800/2008, z dne 6. 8. 2008. Prilogo 1 Uredbe Komisije (ES) št. 800/2008, z dne 6. 8. 2008 najdete na spletni strani http://www.podjetniskisklad.si/index.php?option=com_content&view=article &id=65&Itemid=85. Ob tem opozarjamo tudi na drugi odstavek 6. člena Priloge 1 Uredbe Komisije (ES) št. 800/2008, ki govori o tem, da se za podjetje, ki ima partnerska podjetja ali povezana podjetja podatki, tudi glede števila zaposlenih, določijo na podlagi računovodskih izkazov in drugih podatkov podjetja ali na podlagi konsolidiranih zaključnih računov podjetja, v katerega je podjetje vključeno za namene konsolidacije, če ti obstajajo. Podatkom se prištejejo podatki za vsako partnersko podjetje. Na razpis se ne morejo prijaviti podjetja, ki: – opravljajo glavno dejavnost razvrščeno v naslednja področja, oddelke, skupine in razrede, skladno z Uredbo o standardni klasifikaciji dejavnosti (Uradni list RS, št. 69/07 in Uradni list RS, št. 17/08): – področje A – Kmetijstvo in lov, gozdarstvo, ribištvo, – oddelek 05 – Pridobivanje premoga. – so v težavah na podlagi zadnjih objavljenih računovodskih izkazov s strani AJPES-a za leto 2011 (velja za vsa odpiranja vlog do vključno maja 2013) oziroma 2012 (velja za vsa odpiranja vlog od junija 2013 naprej), skladno z opredelitvijo 2. člena Zakona o pomoči za reševanje in prestrukturiranje gospodarskih družb v težavah. Podjetje je v težavah: – v primeru kapitalskih družb, kadar tekoča izguba skupaj s prenesenimi izgubami preteklih let, doseže polovico osnovnega kapitala in je tekoča izguba v zadnjih dvanajstih mesecih dosegla višino četrtine osnovnega kapitala, – v primeru osebnih družb, kadar tekoča izguba skupaj s prenesenimi izgubami preteklih let, doseže polovico kapitala, ki je prikazan v računovodski evidenci in je tekoča izguba v zadnjih dvanajstih mesecih, dosegla višino četrtine kapitala, ki je prikazan v računovodskih izkazih, – ali je podjetje v postopku prisilne poravnave, stečaja ali likvidacije, – imajo neporavnane davčne obveznosti do Republike Slovenije, – podjetja, ki pridobivajo pomoč po posebnem programu za reševanje in prestrukturiranje, – so navedena v seznamu podjetij, na podlagi Sklepa o objavi seznama poslovnih subjektov, (Uradni list RS, št. 43/07 in spremembe), s katerimi, na podlagi določb Zakona o preprečevanju korupcije (ZPKor; Uradni list RS, št. 02/04), ne smejo poslovati naročniki iz prvega, drugega in tretjega odstavka 28. člena ZPKor, – ki so v preteklem obdobju 3 let (odobritev sredstev 2010-2012), že dobila državno pomoč in niso izpolnila finančnih obveznosti do Sklada, – ki so v tekočem koledarskem letu že pridobila pozitivni sklep o odobritvi mikrokredita po tem javnem razpisu. Skupni znesek pomoči na podlagi pravila de minimis: Skupni znesek pomoči, dodeljen istemu podjetju – končnemu prejemniku na podlagi pravila de minimis ne sme presegati 200.000 EUR v obdobju treh let od zadnjega prejema takšne pomoči, ne glede na obliko ali namen pomoči. Za prvo leto se upošteva leto odobritve pomoči. Omenjeni znesek se zniža na vrednost 100.000 EUR za podjetja, ki delujejo v cestno prometnem sektorju. Za izračun pomoči po tem javnem razpisu se upošteva višina in ročnost kredita ter razlika med veljavno referenčno obrestno mero za izračun državne pomoči in obrestno mero za kredit, določeno po tem razpisu. V primeru, da je obrestna mera za kredit nižja od referenčne obrestne mere, ki se določi skladno s Sporočilom Komisije o spremembi metode določanja referenčnih obrestnih mer in diskontnih stopenj (2008/C 14/02), gre za kredit, ki vključuje pomoč de minimis. V skladu s 5. točko 2. člena Uredbe Komisije (ES) št. 1998/2006 z dne 15. decembra 2006 o uporabi členov 87 in 88 Pogodbe pri pomoči de minimis se skupaj s pomočjo de minimis v zvezi z istimi upravičenimi stroški ne sme dodeliti še državna pomoč, če bi takšna kumulacija povzročila intenzivnost pomoči, ki presega že določeno intenzivnost za posebne okoliščine vsakega primera v uredbi o skupinskih izjemah ali v odločbi, ki jo je sprejela Komisija. 4.2. Pogoji kandidiranja za mikrokredit Podjetje, ki kandidira za mikrokredit mora izpolnjevati naslednje pogoje: – imeti zagotovljen trg (dokazovanje iz tekočega/mesečnega poslovanja (bilanc in drugih izkazov) oziroma s predložitvijo pogodb s kupci) – bonitetna ocena podjetja po bonitetnem modelu S.BON AJPES (na podlagi zadnjih objavljenih računovodskih izkazov) mora dosegati oceno od SB1 do vključno SB7, kar pomeni, da je zmožnost poravnavanja obveznosti vsaj povprečna. 4.3. Kreditni pogoji Najnižji znesek kredita znaša 5.000,00 EUR, najvišji znesek kredita znaša 25.000,00 EUR. Upravičeni stroški (opredeljeni v točki 6. tega javnega razpisa) niso omejeni, upoštevajo se stroški z DDV. Kredit lahko krije do 85 % vrednosti upravičenih stroškov. Obrestna mera za pogodbene obresti je fiksna, določena v % p. a. (z besedo: odstotki letno). Pogodbena obrestna mera je 3,5 % p.a. Obrestno obdobje, za katerega se obračunava pogodbena obrestna mera, je mesečno. Najkrajša ročnost kredita je 12 mesecev, najdaljša pa 60 mesecev. Najdaljši možni moratorij na odplačilo glavnice je 6 mesecev. Začetek moratorija se prične z zapadlostjo roka za črpanje kredita. Način odplačevanja kredita je mesečno, obročno. Stroški odobritve kredita se zaračunajo v višini 0,5 % enkratno, ob odobritvi kredita. Zavarovanje kredita: 2 menici podjetja in osebno poroštvo vsaj enega lastnika podjetja. 4.4. Pogoji za črpanje kredita Podjetje lahko črpa kredit po sklenitve kreditne pogodbe in ureditvi celotnega zavarovanja kredita. Kredit se lahko črpa namensko za upravičene stroške nastale znotraj obdobja upravičenih stroškov od 1. 10. 2012 do 31. 12. 2014. Strošek nastane z dnem sklenitve dolžniško upniškega razmerja. Črpanje je lahko enkratno ali sukcesivno, vendar največ v 5 tranšah – delnih črpanj. Mikrokredit ni namenjen poplačilu že obstoječih kreditov ali leasing pogodb vlagatelja. S sredstvi odobrenega kredita ni dovoljena refundacija že plačanih obveznostih vlagatelja. 5. Merila za izbor končnih upravičencev Vse formalno popolne vloge, ki bodo izpolnjevale pogoje za kandidiranje in bodo skladne z namenom javnega razpisa, bo ocenila komisija za dodelitev sredstev na osnovi kvalitativne ocene (na podlagi vsebine predstavitvenega načrta in kvalitete zavarovanja). Na podlagi kvalitativne ocene vloga pridobi pozitivno oziroma negativno mnenje. Komisija za dodelitev sredstev poda predlog Upravi Sklada v odločanje za vse formalno popolne in pravno formalno ustrezne vloge, s pridobljenim pozitivnim kot tudi negativnim mnenjem. V primeru, da pridobi več vlagateljev pozitivno mnenje pri kvalitativni oceni, kot je na razpolago razpisanih sredstev, imajo prednost tisti vlagatelji, ki imajo boljšo boniteto oceno po bonitetnem modelu S. BON AJPES. Uprava Sklada sprejme končno odločitev s sklepom o odobritvi oziroma sklepom o neodobritvi vloge. 6. Upravičeni stroški Med upravičene stroške se upoštevajo izdatki za materialne investicije (nakup opreme, gradnja ali nakup poslovnih prostorov,…) in nematerialne investicije (nakup patentiranih pravic, licenc, znanja in nepatentiranega tehničnega znanja) ter obratna sredstva (nakup materiala, blaga, oziroma denar za financiranje storitev, promocije, plač, davčnih obveznosti, stroškov testiranja,…). Upoštevajo se nezapadle in zapadle obveznosti do dobaviteljev, vendar slednje le do ročnosti 60 dni. Nakup je dovoljeno izvesti le od tretjih oseb po tržnih pogojih. Tretja oseba ne sme biti več kot 25 % povezana (lastniški delež ali glasovalne pravice) s podjetjem-končnim upravičencem. Prav tako se nakup ne sme izvesti od oseb v sorodstvenem razmerju z lastnikom podjetja ali fizične osebe. Med upravičene stroške ne spada nakup cestno prometnih sredstev. 7. Roki za predložitev vlog Roki za predložitev vlog v letu 2013 so: Na tem mestu je v objavi uporabljena tabela ali kakšen drug element, ki ni tekst. Takšen element je viden v PDF datoteki! Na tem mestu je v objavi uporabljena tabela ali kakšen drug element, ki ni tekst. Takšen element je viden v PDF datoteki! Merilo za pravočasno prispelo vlogo je poštni žig odtisnjen na ovojnici, ki za obravnavo na posameznem roku ne sme biti kasnejši od datuma roka za predložitev vlog. V primeru neposredne predložitve vloge pa datum vpisan na potrdilu Sklada o prejemu pošiljke. Javni razpis bo odprt do 9. 12. 2013 oziroma do porabe sredstev. V primeru, da bodo vsa razpisana sredstva porabljena pred 9. 12. 2013, bo Sklad objavil zaprtje razpisa v Uradnem listu Republike Slovenije. Vloge, ki bodo prispele po 9. 12. 2013 ali na roke za prijavo po objavi zaprtja javnega razpisa se kot prepozne zavržejo. Sredstva na razpisu lahko ostanejo nerazporejena kolikor ne zadoščajo za pokrivanje celotnega planiranega sofinanciranja opredeljenega v finančni konstrukciji vloge, ki bi bila naslednja upravičena do sofinanciranja. 8. Datumi odpiranj vlog Odpiranje se bo izvedlo v roku dveh delovnih dni od navedenega roka za predložitev vlog. Odpiranje vlog ni javno. 9. Obveščanje o izboru in podpis pogodbe Komisija za dodelitev sredstev bo obravnavala vse pravočasne, formalno popolne in pravno formalno ustrezne vloge. Služba državnih pomoči Sklada bo, najkasneje v roku 14 dni od roka za odpiranje vlog, posredovala vlagateljem sklep o odobritvi ali neodobritvi mikrokredita Sklada. Rezultati razpisa so informacije javnega značaja in bodo objavljeni na spletnih straneh Sklada. Zoper sklep o odobritvi oziroma neodobritvi mikrokredita Sklada je možno sprožiti upravni spor na Upravno sodišče Republike Slovenije. Na podlagi pozitivnega sklepa o odobritvi mikroredita bo Sklad s podjetjem podpisal kreditno pogodbo in uredil zavarovanje kredita. Izpolnjevanje osnovnih pogojev se bo preverjalo tudi pred podpisom pogodbe. V primeru, da se bo ugotovilo, da podjetje ne izpolnjuje pogojev, se pogodbe ne bo podpisalo. 10. Razpoložljivost razpisne dokumentacije in dodatne informacije Razpisna dokumentacija vsebuje: navodila, besedilo javnega razpisa, merila za izbor končnih upravičencev, vzorec prijavnega lista in vzorec kreditne pogodbe. Razpisna dokumentacija je dosegljiva v pisni obliki na sedežu Slovenskega podjetniškega sklada, Ulica kneza Koclja 22, Maribor – 3 nadstropje, v pisarni št. 08, vsak delovni dan med 9. in 14. uro in na spletni strani, www.podjetniskisklad.si. Vse ostale informacije dobite na tel. 02/234-12-42, 02/234-12-88, 02/234-12-76 in 02/234-12-64 – ali na e-pošti bostjan.vidovic@podjetniskisklad.si. 11. Vsebina vloge 1. Prijavni list za mikrokredit (spletni obrazec, ki ga najdete na naslovu http://evloge.podjetniskisklad.si/) obvezno izpolnite in posredujte v tiskani in elektronski obliki, skladno z navodili spletnega obrazca. 2. Predstavitveni načrt, bilanca stanja in izkaz poslovnega izida iz katerih sta razvidni poslovni leti 2011 in 2010 oziroma 2012 in 2011 skladno z zadnje objavljenimi računovodskimi izkazi-AJPES. 3. Bonitetna dokazila (datum izdaje bonitetnega dokazila ne sme biti starejši od 75 dni glede na datum oddaje vloge in mora biti skladen z zadnje objavljenimi računovodskimi izkazi -AJPES): a. S.BON-1 za gospodarske družbe b. S.BON-1 za samostojne podjetnike Vsebina vloge mora biti urejena po zaporedju od št. 1 do št. 3 in predložena v fizični obliki. Posredovana elektronska oblika prijavnega lista in natisnjena oblika spletnega obrazca prijavnega lista morata biti enaki. V primeru razlik med oddano natisnjeno obliko in elektronsko obliko se bo upoštevala natisnjena oblika prijavnega lista. Sklad lahko od vlagatelja zahteva tudi dodatno dokumentacijo. Če vloga ne bo popolna, bo vlagatelj pisno pozvan k dopolnitvi vloge. Če vloga v predvidenem roku (največ 2 dni) ne bo dopolnjena oziroma spremenjena, se kot nepopolna zavrže. Vloga, ki ne izpolnjuje pogojev iz razpisa, se kot neustrezna zavrne. Vsi podatki iz vloge so javni, razen tisti, ki jih vlagatelj posebej označi kot poslovno skrivnost. Kot poslovno skrivnost lahko vlagatelj označi posamezen podatek oziroma del vloge. Poslovna skrivnost se ne more nanašati na celotno vlogo in na podatke potrebne za oceno vloge po merilih javnega razpisa. 12. Oddaja vlog Vlogo v pisni obliki vloži vlagatelj po pošti ali neposredno na sedež Slovenskega podjetniškega sklada na naslov: Slovenski podjetniški sklad, Ulica kneza Koclja 22, 2000 Maribor, s pripisom »Ne odpiraj – Vloga za mikrokredite – P7 2012«. Neposredna predložitev vlog na sedežu Sklada (Ulica kneza Koclja 22, Maribor – 3 nadstropje) je možna vsak delovni dan v recepciji pri Strokovni delavki, med 9. in 14. uro.
Slovenski podjetniški sklad

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti