Uradni list

Številka 122
Uradni list RS, št. 122/2008 z dne 24. 12. 2008
Uradni list

Uradni list RS, št. 122/2008 z dne 24. 12. 2008

Kazalo

5545. Odlok o proračunu Občine Zagorje ob Savi za leto 2009, stran 16438.

Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07, 27/08, 76/08), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01, 30/02, 56/02 – ZJU, 110/02 – ZDT-B, 127/06 in 14/07), 16. in 107. člena Statuta Občine Zagorje ob Savi (Uradni list RS, št. 109/05 in 31/07) je Občinski svet Občine Zagorje ob Savi na redni seji dne 18. 12. 2008 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Zagorje ob Savi za leto 2009
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
(vsebina odloka)
S tem odlokom se za Občino Zagorje ob Savi za leto 2009 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
(sestava proračuna in višina splošnega dela proračuna)
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni kontov.
Splošni del proračuna se na ravni podskupin kontov določa v naslednjih zneskih:
+------+----------------------------------------+--------------+
|A     |BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV           |       v evrih|
+------+----------------------------------------+--------------+
|I.    |SKUPAJ PRIHODKI 70+71+72+73+74          |    12.904.943|
+------+----------------------------------------+--------------+
|      |TEKOČI PRIHODKI 70+71                   |    11.109.026|
+------+----------------------------------------+--------------+
|70    |DAVČNI PRIHODKI                         |    10.513.343|
+------+----------------------------------------+--------------+
|      |700 Davki na dohodek in dobiček         |     9.193.381|
+------+----------------------------------------+--------------+
|      |703 Davki na premoženje                 |       899.452|
+------+----------------------------------------+--------------+
|      |704 Domači davki na blago in storitve   |       420.510|
+------+----------------------------------------+--------------+
|71    |NEDAVČNI PRIHODKI                       |       595.683|
+------+----------------------------------------+--------------+
|      |710 Udeležba na dobičku in dohodki od   |       331.090|
|      |premoženja                              |              |
+------+----------------------------------------+--------------+
|      |711 Takse in pristojbine                |         7.200|
+------+----------------------------------------+--------------+
|      |712 Denarne kazni                       |           170|
+------+----------------------------------------+--------------+
|      |713 Prihodki od prodaje blaga in        |        62.708|
|      |storitev                                |              |
+------+----------------------------------------+--------------+
|      |714 Drugi nedavčni prihodki             |       194.515|
+------+----------------------------------------+--------------+
|72    |KAPITALSKI PRIHODKI                     |       483.257|
+------+----------------------------------------+--------------+
|      |720 Prihodki od prodaje osnovnih        |       286.500|
|      |sredstev                                |              |
+------+----------------------------------------+--------------+
|      |722 Prihodki od prodaje zemljišč in     |       196.757|
|      |neopredmetenih dolg. sr.                |              |
+------+----------------------------------------+--------------+
|73    |PREJETE DONACIJE                        |         2.000|
+------+----------------------------------------+--------------+
|      |730 Prejete donacije iz domačih virov   |              |
+------+----------------------------------------+--------------+
|74    |TRANSFERNI PRIHODKI                     |     1.310.660|
+------+----------------------------------------+--------------+
|      |740 Transferni prihodki iz drugih       |       574.747|
|      |javnofinančnih institucij               |              |
+------+----------------------------------------+--------------+
|      |741 Prejeta sredstva iz drž. proračuna  |       735.913|
|      |iz sredstev proračuna EU                |              |
+------+----------------------------------------+--------------+
|II.   |SKUPAJ ODHODKI 40+41+42+43              |    14.061.488|
+------+----------------------------------------+--------------+
|40    |TEKOČI ODHODKI                          |     3.178.422|
+------+----------------------------------------+--------------+
|      |400 Plače in drugi izdatki zaposlenim   |       786.697|
+------+----------------------------------------+--------------+
|      |401 Prispevki delodajalcev za socialno  |       122.511|
|      |varnost                                 |              |
+------+----------------------------------------+--------------+
|      |402 Izdatki za blago in storitve        |     1.960.414|
+------+----------------------------------------+--------------+
|      |403 Plačila domačih obresti             |       188.800|
+------+----------------------------------------+--------------+
|      |409 Sredstva, izločena v rezerve        |       120.000|
+------+----------------------------------------+--------------+
|41    |TEKOČI TRANSFERI                        |     5.538.595|
+------+----------------------------------------+--------------+
|      |410 Subvencije                          |          0,00|
+------+----------------------------------------+--------------+
|      |411 Transferi posameznikom in           |     2.546.470|
|      |gospodinjstvom                          |              |
+------+----------------------------------------+--------------+
|      |412 Transferi neprofitnim organizacijam |       678.584|
|      |in ustanovam                            |              |
+------+----------------------------------------+--------------+
|      |413 Drugi tekoči domači transferi       |     2.313.541|
+------+----------------------------------------+--------------+
|42    |INVESTICIJSKI ODHODKI                   |     4.037.005|
+------+----------------------------------------+--------------+
|      |420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev  |     4.037.005|
+------+----------------------------------------+--------------+
|43    |INVESTICIJSKI TRANSFERI                 |     1.307.466|
+------+----------------------------------------+--------------+
|      |431 Investicijski transf. pravnim in    |     1.242.426|
|      |fiz. osebam, ki niso pror. uporabniki   |              |
+------+----------------------------------------+--------------+
|      |432 Investicijski transferi             |        65.040|
|      |proračunskim uporabnikom                |              |
+------+----------------------------------------+--------------+
|III.  |PRORAČUNSKI PRESEŽEK (PRIMANJKLJAJ) I – |    –1.156.545|
|      |II                                      |              |
+------+----------------------------------------+--------------+
|B     |RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB      |              |
+------+----------------------------------------+--------------+
|IV.   |PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN        |        16.700|
|      |PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV 750+751+752 |              |
+------+----------------------------------------+--------------+
|75    |PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL           |              |
+------+----------------------------------------+--------------+
|      |750 Prejeta vračila danih posojil       |        16.700|
+------+----------------------------------------+--------------+
|      |751 Prodaja kapitalskih deležev         |             0|
+------+----------------------------------------+--------------+
|V.    |DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH  |             0|
|      |DELEŽEV                                 |              |
+------+----------------------------------------+--------------+
|      |441 Povečanje kapitalskih deležev       |             0|
+------+----------------------------------------+--------------+
|VI.   |PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN          |        16.700|
|      |SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV IV – V    |              |
+------+----------------------------------------+--------------+
|C     |RAČUN FINANCIRANJA                      |              |
+------+----------------------------------------+--------------+
|VII.  |ZADOLŽEVANJE                            |              |
+------+----------------------------------------+--------------+
|50    |ZADOLŽEVANJE                            |             0|
+------+----------------------------------------+--------------+
|      |500 Domače zadolževanje                 |             0|
+------+----------------------------------------+--------------+
|VIII. |ODPLAČILA DOLGA                         |              |
+------+----------------------------------------+--------------+
|55    |ODPLAČILA DOLGA                         |       287.000|
+------+----------------------------------------+--------------+
|      |550 Odplačila domačega dolga            |       287.000|
+------+----------------------------------------+--------------+
|IX.   |POVEČANJE (ZMANJŠANJE) SREDSTEV NA      |    –1.426.845|
|      |RAČUNIH I+IV+VII-II-V-VIII              |              |
+------+----------------------------------------+--------------+
|X.    |NETO ZADOLŽEVANJE VII-VIII              |      –287.000|
+------+----------------------------------------+--------------+
|XI.   |NETO FINANCIRANJE VI+VII-VIII-IX=-III   |     1.156.545|
+------+----------------------------------------+--------------+
|XII.  |Stanje sredstev na računih konec        |     1.426.845|
|      |preteklega leta                         |              |
+------+----------------------------------------+--------------+
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in konte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk – kontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani občine.
Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
(izvrševanje proračuna)
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke-podkonta. Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan.
Župan lahko odobri različnim društvom, ustanovam idr. brez javnega razpisa finančno pomoč največ v višini 800,00 evrov.
4. člen
(namenski prihodki in odhodki proračuna)
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki: požarna taksa, okoljska dajatve za onesnaževanje okolja zaradi odvajanja odpadnih voda, okoljska dajatve za onesnaževanje okolja zaradi odlaganja odpadkov, komunalni prispevek, prihodki ožjih delov občine, prejeta sredstva za sofinanciranje projektov.
Če se v tekočem letu v proračun vplača namenski prejemek, ki zahteva namenski izdatek, ki v finančnem načrtu proračuna ni izkazan ali ni izkazan v zadostni višini, se za višino dejanskih namenskih prejemkov poveča obseg izdatkov finančnega načrta in proračun.
Če se v tekočem letu v proračun vplača namenski prejemek v nižjem obsegu kot je izkazan v proračunu, se prevzema in plačuje obveznost samo do višine dejanskih prejemkov oziroma ocenjenih razpoložljivih sredstev.
Pravice porabe na proračunskih postavkah, ki zahtevajo namenski izdatek, ki niso porabljene v tekočem letu, se prenesejo v naslednje leto za isti namen.
5. člen
(prerazporejanje pravic porabe)
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun ali rebalans proračuna.
Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan.
Odredbodajalec proračuna je župan ali od njega pooblaščena oseba.
Neposredni uporabnik lahko v svojem finančnem načrtu samostojno prerazporeja pravice porabe med konti v okviru iste proračunske postavke, če s tem ni spremenjena pravica porabe neposrednega proračunskega uporabnika.
Neposredni proračunski uporabniki proračuna Občine Zagorje ob Savi so: občinski svet, župan, nadzorni odbor, občinske uprava z vsemi oddelki (oddelek za splošne zadeve, javne finance, družbene dejavnosti, gospodarske javne službe, okolje in prostor ter gospodarstvo) in krajevne skupnosti.
Na predlog predlagatelja finančnega načrta neposrednega proračunskega uporabnika o prerazporeditvah pravic porabe med proračunskimi postavkami pri posameznem neposrednem proračunskem uporabniku v posebnem delu proračuna odloča župan, vendar skupno povečanje oziroma zmanjšanje ne sme presegati 30% obsega področja proračunske porabe znotraj neposrednega proračunskega uporabnika.
O prerazporeditvah pravic porabe med proračunskimi postavkami posebnega dela proračuna znotraj posamezne krajevne skupnosti odloča predsednik sveta krajevne skupnosti, kolikor skupno povečanje oziroma zmanjšanje posamezne proračunske postavke ne presega 2.000 EUR oziroma župan, kolikor skupno povečanje oziroma zmanjšanje posamezne proračunske postavke presega 2.000 EUR.
Župan s poročilom o polletnem izvrševanju proračuna in konec leta z zaključnim računom poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2009 in njegovi realizaciji.
6. člen
(največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let)
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu razpiše javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere ne sme presegati 70% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika, od tega:
1. v letu 2010 60% navedenih pravic porabe in
2. v ostalih prihodnjih letih 10% navedenih pravic porabe.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz drugega in tretjega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami in za prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitve in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov.
Prevzete obveznosti iz drugega in tretjega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
7. člen
(spreminjanje načrta razvojnih programov)
Župan lahko spreminja vrednost projektov v načrtu razvojnih programov.
Projekti, ki niso uvrščeni v NRP tekočega leta in se jim zaključek financiranja zaradi prenosa plačil iz predhodnega prestavi v tekoče leto, se uvrstijo v načrt razvojnih programov po uveljavitvi proračuna.
Novi projekti se uvrstijo v načrt razvojnih programov na podlagi odločitve občinskega sveta.
8. člen
(splošna proračunska rezervacija)
Med odhodki proračuna se del predvidenih proračunskih prejemkov v naprej ne razporedi, ampak se zadrži kot splošna proračunska rezervacija. Sredstva v višini 50.000 evrov se lahko uporabijo za nepredvidene namene, za katera v proračunu niso zagotovljena sredstva ali za namene, za katere se med letom izkaže, da niso zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu.
O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča župan. O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije župan poroča občinskemu svetu z zaključnim računom.
9. člen
(proračunski skladi)
Proračunski sklad Občine Zagorje ob Savi je proračunska rezerva.
Proračunska rezerva se v letu 2009 oblikuje v višini 70.000 evrov. Sredstva proračunske rezerve se uporabljajo za financiranje izdatkov za odpravo posledic naravnih in drugih nesreč, ki jih povzročajo naravne sile in ekološke nesreče.
O uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF do višine 20.000 evrov odloča župan in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet. V primerih uporabe sredstev proračunske rezerve, ki presegajo navedeni znesek, odloča na predlog župana občinski svet.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA DRŽAVE
Letni načrt pridobivanja in razpolaganja z nepremičnim premoženjem občine je sestavni del proračuna in ga sprejme občinski svet hkrati s proračunom.
Letni načrt pridobivanja in razpolaganja s premičnim premoženjem občine sprejme župan. V letni načrt razpolaganj s premičnim premoženjem občine je potrebno uvrstiti premično premoženje, katerega posamična vrednost presega 3.000 evrov.
O pridobitvi in odtujitvi premičnega premoženja ter pridobitvi nepremičnega premoženja, ki ni planirano v proračunu odloča župan do višine 3.000,00 evrov.
10. člen
(odpis dolgov)
Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, lahko župan v letu 2009 odpiše dolgove, ki jih imajo dolžniki do občine, in sicer največ do skupne višine 2.000 evrov.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
11. člen
(obseg zadolževanja občine in izdanih poroštev občine)
V primeru neenakomernega pritekanja prejemkov se lahko občina likvidnostno zadolži znotraj proračunskega leta, vendar največ do višine 5% vseh izdatkov zadnjega sprejetega proračuna.
Zaradi kritja presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačila dolgov v računu financiranja, občina v letu 2009 ne planira dodatnega zadolževanja.
Občina v letu 2009 ne bo izdajala poroštev za izpolnitev obveznosti javnih zavodov, javnih skladov in javnih agencij ter javnih podjetij, katerih ustanoviteljica je občina.
12. člen
(obseg zadolževanja in izdanih poroštev posrednih uporabnikov občinskega proračuna in javnih podjetij, katerih ustanoviteljica je občina ter pravnih oseb, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv na upravljanje)
Posredni uporabniki občinskega proračuna, javna podjetja, katerih ustanoviteljica je občina ter druge pravne osebe, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv na upravljanje se v letu 2009 ne smejo zadolževati.
Posredni uporabniki občinskega proračuna, javna podjetja, katerih ustanoviteljica je občina ter druge pravne osebe, v katerih ima občina neposredno ali posredno prevladujoč vpliv na upravljanje v letu 2009 ne smejo izdajati poroštev.
13. člen
(obseg zadolževanja občine za upravljanje z dolgom občinskega proračuna)
Za potrebe upravljanja občinskega dolga se občina v letu 2009 ne bo zadolžila.
6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
14. člen
(začasno financiranje v letu 2010)
V obdobju začasnega financiranja Občine Zagorje ob Savi v letu 2010, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
15. člen
(uveljavitev odloka)
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 410-107/2008
Zagorje ob Savi, dne 18. decembra 2008
Župan
Občine Zagorje ob Savi
Matjaž Švagan l.r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti