Uradni list

Številka 51
Uradni list RS, št. 51/2007 z dne 8. 6. 2007
Uradni list

Uradni list RS, št. 51/2007 z dne 8. 6. 2007

Kazalo

Ob-17090/07 , Stran 4405
1. Ime oziroma naziv in sedež posredniškega telesa, ki izvede vse postopke, potrebne za dodelitev sredstev: Ministrstvo za gospodarstvo, Kotnikova 5, 1000 Ljubljana. 2. Pravna podlaga za izvedbo javnega razpisa: Javni razpis se izvede na podlagi Proračuna Republike Slovenije za leto 2007 (Uradni list RS, št. 116/05 in 126/06), Proračuna Republike Slovenije za leto 2008 (Uradni list RS, št. 126/06), Zakona o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2007 in 2008 (Uradni list RS, št. 126/06), Zakona o elektronskih komunikacijah (Uradni list RS, št. 13/07 – UPB1), Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 13/06), Uredbe o izvajanju postopkov pri porabi sredstev evropske kohezijske politike v Republiki Sloveniji v programskem obdobju 2007–2013 (Uradni list RS, št. 41/07) in Operativnega programa krepitve regionalnih razvojnih potencialov za obdobje 2007–2013 (potrjen na seji Vlade Republike Slovenije, dne 26. 4. 2007). 3. Predmet javnega razpisa Predmet javnega razpisa je sofinanciranje gradnje odprtih širokopasovnih omrežij elektronskih komunikacij v lokalnih skupnostih na območjih, kjer danes širokopasovni priključki niso omogočeni (bele lise) in kjer je izkazan neobstoj komercialnega interesa za gradnjo omrežja. Omrežje mora biti zgrajeno po projektu in s soinvestitorjem, ki ga je izbrala lokalna skupnost na podlagi javnega razpisa lokalne skupnosti v skladu z veljavno zakonodajo in s svojimi zahtevami. Namen javnega razpisa je sofinanciranje upravičenih stroškov gradnje na območjih belih lis. 4. Pogoji za kandidiranje na javnem razpisu: Vloga mora upoštevati vse pogoje, ki jih predpiše Ministrstvo za gospodarstvo, najmanj pa naslednje: Operacija – Lokalna skupnost in soinvestitor (v nadaljevanju: prijavitelja) morata predložiti podatke o lokalni skupnosti in soinvestitorju ter o načinu njegovega izbora; – Prijavitelja morata predložiti operacijo; – Prijavitelja morata predložiti Načrt razvoja odprtega širokopasovnega omrežja v lokalni skupnosti ali drug primerljiv strateški dokument lokalne skupnosti s področja elektronskih komunikacij, iz katerega so vidne zahteve za operacijo; – Iz dokumentacije prijaviteljev mora biti jasno razvidno območje belih lis, ter del območja belih lis, kjer ni komercialnega interesa za gradnjo širokopasovnih omrežij; – Iz dokumentacije morajo biti razvidni podatki o številu gospodinjstev na področju belih lis, za celo lokalno skupnost, ter za vsak del omrežja posebej; – V operaciji, ki jo morata predložiti prijavitelja, mora biti določena cena operacije oziroma vsi upravičeni stroški; – Soinvestitor mora zagotoviti nadzor za gradnjo, kar mora biti razvidno iz posredovane dokumentacije; – Iz operacije ali dela operacije, ki je namenjen gradnji omrežja s sredstvi Evropskega sklada za regionalni razvoj (v nadaljevanju: ESRR) morajo biti natančno navedene vsi posamezni stroški z opisom in višino. Posamezni stroški ne smejo biti višji od stroškov za gradnjo omrežij soinvestitorja, s katerimi gradi pod komercialnimi pogoji; – Ministrstvo si pridržuje pravico, da ne odobri posameznih stroškov, če tudi po pridobitvi popravka ali dopolnitve operacije, v skladu z določbami točke 4.2. razpisne dokumentacije nesporno ugotovi, da obstaja bistveno cenejša rešitev za dosego cilja; – Iz predložene dokumentacije mora biti razvidna tudi morebitna operacija, s katero prijavitelja gradita širokopasovno omrežje pod komercialnimi pogoji, stroški gradnje tega omrežja in delež območja, na katerem se to omrežje gradi in kjer trenutno ni zgrajenega širokopasovnega omrežja; – Iz predložene dokumentacije morajo biti razvidni predvideni stroški upravljanja in vzdrževanja; – Skladnost operacije s predmetom in namenom razpisa in skladnost vloge z razpisno dokumentacijo; – Vrsta tehnologije, ki jo je izbrani investitor predvidel v operaciji za omrežje oziroma del omrežja, ne sme biti predpisana vnaprej, mora pa ustrezati zahtevam lokalne skupnosti; – Ministrstvo lahko zavrne operacijo ali del operacije oziroma zahteva njegovo dopolnitev, če oceni, da v operaciji uporabljena tehnologija ne predstavlja najbolj smotrno uporabo sredstev in je z drugo tehnologijo možno doseči podobne cilje na bolj racionalen način. Dokazila o neobstoju komercialnega interesa – Lokalna skupnost mora izkazati, da za območje, ki je opredeljeno v operaciji, ne obstaja komercialni interes, pri čemer morajo biti izpolnjene naslednje zahteve: da na tem območju danes ni pokritosti s širokopasovnimi priključki, da nihče od operaterjev nima v načrtu gradnje širokopasovnega omrežja na komercialni osnovi, s katerim bi zadovoljil potrebe in pričakovanja lokalne skupnosti, da ocena vseh stroškov na pričakovanega končnega uporabnika presega cene, ki se na trgu izoblikujejo kot tržne cene; – Lokalna skupnost mora pisno preveriti in dokumentirati, da na določenem območju nobeden od operaterjev v naslednjih 24 mesecih nima v načrtu gradnjo širokopasovnega omrežja na komercialni osnovi. Obstoj nekomercialnega interesa je izkazan v primeru, da nobeden od operaterjev omrežja ne predloži konkretnega načrta, s katerim bi zadovoljil zahteve lokalne skupnosti, s pripadajočim terminskim planom v roku 30 dni potem, ko je k temu pozvan s strani lokalne skupnosti. Lokalna skupnost predloži dokazila o izvedbi poziva ter odzive operaterjev. Kadar se operater v 30 dneh ne odzove na njen poziv, lokalna skupnost to dokumentira z izjavo; – Dokazila o neobstoju komercialnega interesa lahko lokalna skupnost ministrstvu posreduje tudi naknadno v primeru, da ni bilo mogoče zbrati v roku do prijave na razpis vseh dokazil, pri čemer je naknadni rok za oddajo dokazil o neobstoju komercialnega interesa 15 dni od datuma odpiranja vlog. Finančni izračuni stroškov gradnje, upravljanja in vzdrževanja odprtega širokopasovnega omrežja elektronskih komunikacij v lokalni skupnosti – Prijavitelja morata predložiti finančne izračune, ki dokazujejo, da gradnja, upravljanje in vzdrževanje z namenom ustvarjanja dobička ob tržnih cenah ni mogoča. Iz izračunov mora biti razvidno, da ni možno dosegati niti minimalnega dobička; – Prijavitelja morata podati specifikacijo vseh upravičenih stroškov, ki jo je ponudnik navedel v operaciji in predstaviti v obliki, primerni za gradnjo po principu projekta na ključ; – Prijavitelja morata predložiti izračun razlike stroškov gradnje omrežja z dodanimi stroški upravljanja in vzdrževanja preračunanimi na neto sedanjo vrednost in prihodkov iz naslova omrežja preračunanih na neto sedanjo vrednost. Upravljanje z odprtim širokopasovnim omrežjem elektronskih komunikacij – Odprto širokopasovno omrežje oziroma del omrežja bo izbrani soinvestitor upravljal in vzdrževal tako, da bo omogočil dostop v omrežje vsem ponudnikom storitev in drugim operaterjem pod enakimi pogoji; – Izbrani soinvestitor za del omrežja znotraj lokalne skupnosti, ki je v celoti zgrajen s sredstvi državnega proračuna za kohezijsko politiko in sredstev ESRR lahko ponudnikom storitev in operaterjem zaračunava samo dejanske stroške upravljanja in vzdrževanja, z omrežjem ne sme ustvarjati dobička, prav tako omrežje samo svojemu lastniku lokalni skupnosti ne prinaša dobička; – Izbrani soinvestitor za del omrežja znotraj lokalne skupnosti, ki je deloma zgrajen s sredstvi državnega proračuna za kohezijsko politiko in sredstev ESRR, deloma pa z zasebnimi sredstvi, lahko ponudnikom storitev in operaterjem zaračunava tržno ceno. Prihodki tega omrežja se upoštevajo pri izračunu udeležbe sredstev ESRR. Obvezni horizontalni omilitveni ukrepi – učinkovitost izrabe naravnih virov (energetska učinkovitost, učinkovita raba vode in surovin), – okoljska učinkovitost (uporaba najboljših razpoložljivih tehnik, uporaba referenčnih dokumentov, nadzor emisij in tveganj, zmanjšanje količin odpadkov in ločeno zbiranje odpadkov), – trajnostna dostopnost (spodbujanje okolju prijaznejših načinov prevoza), – zmanjševanje vplivov na okolje (izdelava poročil o vplivih na okolje oziroma strokovnih ocen vplivov na okolje za posege, kjer je to potrebno). 5. Merila za izbor upravičencev, ki izpolnjujejo pogoje: Merilo delež gospodinjstev, katerim bo omogočen širokopasovni dostop v lokalni skupnosti, glede na vsa gospodinjstva v lokalni skupnosti znaša največ 30 točk. S tem merilom se ocenjuje delež gospodinjstev, ki se jim omogoči povezovanje v širokopasovno omrežje glede na vsa gospodinjstva v lokalni skupnosti. Merilo delež omrežja na področju belih lis zgrajenega z zasebnim kapitalom znaša največ 40 točk. Z višjo oceno bo ocenjena tista operacija gradnje, kjer izbrani soinvestitor v dogovoru z lokalno skupnostjo gradi del omrežja na območjih belih lis v celoti z zasebnimi sredstvi. Pri tem se ocenjuje delež gospodinjstev na področju belih lis, ki jim bo omogočen širokopasovni dostop z omrežjem, ki bo zgrajeno v celoti z zasebnim kapitalom. Merilo delež zasebnega kapitala za gradnjo dela omrežja na območjih belih lis, ki se gradi deloma z zasebnim kapitalom, deloma pa s sredstvi državnega proračuna za kohezijsko politiko in sredstev ESRR znaša največ 30 točk. S tem merilom je z višjo oceno ocenjen tista operacija gradnje, kjer je predviden višji delež zasebnega kapitala za gradnjo omrežja na območjih belih lis glede na vrednost operacije na celotnem območju belih lis, ki se gradi deloma z zasebnim kapitalom, deloma pa s sredstvi državnega proračuna za kohezijsko politiko in sredstev ESRR. 6. Višina sredstev, ki je na razpolago za javni razpis: okvirna višina razpisanih sredstev za leto 2007 je 6.839.424 EUR iz sredstev ESRR in 1.206.957 EUR sredstev državnega proračuna za kohezijsko politiko; za leto 2008 je 10.432.316 EUR sredstev iz ESRR in 1.840.995 EUR sredstev državnega proračuna za kohezijsko politiko ter za leto 2009 je 6.259.388 EUR sredstev iz ESRR in 1.104.598 EUR sredstev državnega proračuna za kohezijsko politiko. Sredstva bremenijo proračunsko postavko 6853, Razvoj širokopasovnih omrežij – EU in proračunsko postavko 9400, Razvoj širokopasovnih omrežij – Slovenska udeležba. 7. Obdobje, v katerem morajo biti porabljena dodeljena sredstva ter roki, če je predvideno zaporedno dodeljevanje sredstev: razpoložljiva sredstva se bodo izplačevala po situacijah glede na izvedena dela, ki jih bo z zapisnikom potrdil pooblaščeni nadzornik gradnje, ki ga izbere lokalna skupnost. Sredstva bodo izplačana v tekočem letu, pod pogojem, da bo vsa potrebna dokumentacija podana Ministrstvu za gospodarstvo do najkasneje 15.9. v tekočem letu. Izjema je leto 2007, kjer bo za izplačilo v tem letu dokumentacijo potrebno predložiti do 10. 11. 2007. 8. Delež sofinanciranja iz namenskih sredstev EU in namenskih sredstev slovenske udeležbe: delež sofinanciranja iz namenskih sredstev EU: 85%. Delež namenskih sredstev slovenske udeležbe: 15%. Delež sofinanciranja namenskih sredstev EU in namenskih sredstev slovenske udeležbe je določen v skladu s 55. členom Uredbe Sveta (ES) št. 1083/2006 (Uradni list EU, št. 210/06) ter v skladu s Smernicami glede metodologije za izvedbo analize stroškov in koristi. Za izračun donacije EU pri operacijah, ki ustvarjajo prihodek, se uporablja metoda primanjkljaja v financiranju, pri čemer ta metoda določa, da upravičeni stroški ne smejo preseči sedanje vrednosti stroškov naložbe, znižane za sedanjo vrednost neto prihodkov naložbe v določenem referenčnem obdobju. Delež višine upravičenih stroškov se zniža pri operacijah, ki ustvarjajo prihodek, za sorazmerni delež iz tega naslova nastalih prihodkov. 9. Roki, do katerih morajo biti predložene vloge za dodelitev sredstev ter način obveščanja o rokih v primeru zaporednega dodeljevanja sredstev: kot pravočasne bodo upoštevane vloge, ki bodo, ne glede na način dostave, prispele v vložišče Ministrstva za gospodarstvo, Kotnikova 5, 1000 Ljubljana do: za prvo odpiranje dne 9. 7. 2007 do 10. ure, za drugo odpiranje dne 10. 9. 2007 do 10. ure in za tretje odpiranje dne 3. 2. 2008 do 12. ure. 10. Datum odpiranja vlog za dodelitev sredstev ter način obveščanja o datumih naslednjih odpiranj v primeru zaporednega dodeljevanja sredstev: odpiranje vlog bo trikratno. Prvo odpiranje bo 9. 7. 2007 ob 14. uri na Ministrstvu za gospodarstvo, Kotnikova 5, Ljubljana. Drugo odpiranje bo 10. 9. 2007 ob 14. uri na Ministrstvu za gospodarstvo, Kotnikova 5, Ljubljana. Tretje odpiranje bo 4. 2. 2008 ob 12. uri na Ministrstvu za gospodarstvo, Kotnikova 5, Ljubljana. 11. Rok, v katerem bodo kandidati obveščeni o izidu javnega razpisa: prijavitelji vlog bodo o rezultatih javnega razpisa pisno obveščeni v roku 30 dni od datuma odpiranja vlog. Rezultati razpisa so informacije javnega značaja in bodo objavljeni tudi na spletnih straneh Ministrstva za gospodarstvo. 12. Kraj, čas ter oseba, pri kateri lahko zainteresirane osebe dvignejo razpisno dokumentacijo: razpisna dokumentacija je na voljo na internet naslovu: http://www.mg.gov.si/ ali na sedežu Ministrstva za gospodarstvo, Kotnikova 5, Ljubljana, kontaktna oseba je Zvonimir Unijat, tel. 01/400-32-88. Razpisna dokumentacija se lahko posreduje tudi po elektronski pošti, na osnovi zahteve na elektronski naslov: gp.mg@gov.si. 13. Zahteve glede informiranja in obveščanja javnosti: upoštevati zahteve glede informiranja in obveščanja javnosti v skladu z 9. členom Uredbe Sveta (ES) št. 1828/2006 (Uradni list EU, št. 371/06). 14. Dopolnilno financiranje: ni dovoljeno. 15. Upravičeni stroški, specifikacija dokazil za izkazovanje stroškov in metoda za njihov izračun: nepovratna sredstva so namenjena sofinanciranju upravičenih stroškov gradnje odprtih širokopasovnih omrežij lokalnih skupnosti. Izvedbo del z zapisnikom potrdi pooblaščeni nadzornik gradnje, ki ga izbere lokalna skupnost. Ministrstvo za gospodarstvo bo sofinanciralo naslednje upravičene stroške: – priprave zasnove operacije in dokumentacije operacije za gradnjo in izvedbo del, – pridobitve vseh potrebnih dovoljenj in soglasij, – gradbenih del, – opremljanja ali odkupa prostorov za skupno uporabo obstoječih objektov omrežja, – izvedbe pasivnega dela omrežja elektronskih komunikacij do končnih uporabnikov, – izvedbe aktivnega dela omrežja elektronskih komunikacij le kadar je uporaba aktivnega dela omrežja potrebna za medsebojno povezovanje različnih delov omrežja in za potrebe povezovanja do hrbteničnega omrežja oziroma do operaterjev, – nadzor nad gradnjo omrežja, ki jo izvede pooblaščeni nadzornik, – vpisa infrastrukture v kataster komunalnih naprav, – opreme in materiala, ki so glede na specifične zahteve potrebni za izvedbo. Izvedba aktivnega dela omrežja pri končnih uporabnikih ni upravičen strošek. Vse posamezne postavke upravičenih stroškov morajo biti jasno razvidne iz operacije, ki ga prijavitelja predložita in bodo sofinancirane le, če se bodo izstavljeni računi ujemali s specifikacijo in bo izvedbo del potrdil nadzornik z zapisnikom. DDV na ravni posameznega računa je neupravičen strošek. Drugi davki in dajatve (zlasti neposredni davki, prispevki iz plače za socialno varnost), ki izvirajo iz sofinanciranja s strani strukturnih skladov, ne morejo biti upravičeni, razen če jih dejansko in dokončno nosi izbrani soinvestitor. Obdobje upravičenih stroškov se prične z dnem 1. 1. 2007 in se konča 31. 12. 2015 oziroma z dnem obojestranskega podpisa zapisnika o primopredaji odprtega širokopasovnega omrežja elektronskih komunikacij v lokalni skupnosti. Upravičeni stroški morajo biti računovodsko ločeni pri izbranem soinvestitorju in njegovih partnerjih. Sofinancirajo se lahko samo tisti upravičeni stroški, ki so določeni v pogodbi in do višine, določene v pogodbi med ministrstvom in prijaviteljema in so bili plačani s strani izbranega soinvestitorja do predložitve zahtevka za sofinanciranje po posameznih situacijah, kar izbrani soinvestitor dokaže s potrdilom o plačilu in zapisnikom pooblaščenega nadzornika gradnje, ki ga izbere lokalna skupnost. 16. Zahteve glede hranjenja dokumentacije o operaciji: prejemnik mora hraniti vso dokumentacijo v zvezi z operacijo v skladu z veljavnimi predpisi, vendar najmanj do 31. 12. 2015 oziroma še pet let od zaključka operacije, kot dokazila za potrebe bodočih preverjanj. Pred iztekom tega datuma lahko Ministrstvo za gospodarstvo ta rok podaljša. 17. Zahteve glede dostopnosti dokumentacije o operaciji: prejemniki sredstev bodo dolžni omogočiti Ministrstvu za gospodarstvo ter vsem ostalim institucijam, vključenim v izvajanje Operativnega programa krepitve regionalnih razvojnih potencialov za obdobje 2007–2013, ter njihovim pooblaščencem, v smislu spremljanja porabe dodeljenih sredstev in preverjanja doseganja pričakovanih rezultatov, nadzor, tako da bo možna kontrola realizacije operacije in vpogled v celotno dokumentacijo operacije tudi po izteku trajanja pogodbe, najmanj do vključno 31. 12. 2015. Enake pravice imajo tudi predstavniki Evropske komisije, Evropskega računskega sodišča ter Računskega sodišča Republike Slovenije. 18. Zahteve glede spremljanja prihodkov operacije: prejemnik sredstev bo moral vso dokumentacijo v zvezi s to operacijo voditi ločeno, stroške pa na posebnem stroškovnem mestu, tudi po aktiviranju operacije. 19. Omejitve glede sprememb operacije v skladu s 57. členom Uredbe 1083/2006/ES: prejemniki sredstev bodo obvezni poročati o doseženih rezultatih in učinkih na letni ravni. V primeru neizpolnitve te zahteve ali pa v primeru nedoseganja pričakovanih rezultatov ali učinkov, je Ministrstvo za gospodarstvo upravičeno zahtevati vračilo prejetih sredstev. Lokalna skupnost se bo s pogodbo obvezala, da stalnih sredstev, pridobljenih iz naslova sofinancirane operacije ne bo prodala, oddala v najem ali leasing tretjim osebam najmanj za dobo 20 let. 20. Posledice, če se ugotovi dvojno financiranje posamezne operacije: v primeru, da se kadarkoli izkaže, da sta prijavitelja posredovala napačne podatke v zvezi z namenom operacije ali izpolnjevanjem pogojev ali pa se ugotovi, da sta zamolčala take podatke, ki bi kakorkoli vplivali na oceno in potek operacije, je Ministrstvo za gospodarstvo upravičeno odstopiti od pogodbe, prejemnik pa bo dolžan vrniti vsa prejeta sredstva skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila do dneva vračila.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti