Uradni list

Številka 64
Uradni list RS, št. 64/1995 z dne 10. 11. 1995
Uradni list

Uradni list RS, št. 64/1995 z dne 10. 11. 1995

Kazalo

2970. Pravilnik o oddajanju poslovnih stavb in poslovnih prostorov, stran 5000.

Občinski svet občine Idrija je na podlagi 16. in 26. člena statuta Občine Idrija (Uradni list RS, št. 50/95) sprejel na seji dne 18. 9. 1995
P R A V I L N I K
o oddajanju poslovnih stavb in poslovnih prostorov
I. SPLOŠNO
1. člen
S tem pravilnikom se določa način oddajanja ter način določitve najemnin za poslovne stavbe in poslovne prostore, skladišča in garaže, ki so v lasti Občine Idrija, oziroma na katerih ima Občina Idrija pravico uporabe (v nadaljevanju: poslovni prostori).
II. ODDAJANJE POSLOVNIH PROSTOROV
2. člen
Poslovni prostori se oddajajo v najem pod pogoji, ki jih določajo zakon, ta pravilnik ter odlok o poslovnih stavbah in poslovnih prostorih na območju Občine Idrija.
3. člen
O oddaji v najem odloča tričlanska komisija, ki jo imenuje občinski svet. Dva člana komisije sta stalna, tretji član pa je predstavnik krajevne skupnosti, v kateri je poslovni prostor, ki je predmet obravnave. V ta namen imenuje občinski svet po enega predstavnika iz vsake krajevne skupnosti za celo mandatno obdobje. Mandat članov komisije traja štiri leta. Vsi so imenovani istočasno, samo funkcija se sproži po potrebi.
Komisija poleg tega:
– opredeljuje pogoje javnega razpisa ter določa besedilo javnega razpisa ter najemne pogodbe,
– poroča županu in občinskemu svetu o stanju na področju poslovnih prostorov in predlaga ukrepe v zvezi z izboljšanjem stanja.
4. člen
Poslovni prostor se odda v najem s pogodbo na podlagi javnega natečaja.
Javni natečaj se izvede z zbiranjem pisnih ponudb. Javni natečaj objavi komisija v sredstvih obveščanja najmanj petnajst dni pred obravnavo in izbiro pisnih ponudb.
5. člen
Javni natečaj mora vsebovati:
– splošne podatke o poslovnem prostoru, ki je predmet oddaje v najem,
– čas trajanja javnega natečaja,
– namembnost poslovnega prostora,
– pogoje, ki jih morajo izpolnjevati ponudniki,
– naslov in rok za zbiranje ponudb,
– višino in način plačila varščine,
– čas, za katerega se poslovni prostor oddaja v najem,
– delež sovlaganja pri obnovi ali preureditvi poslovnega prostora ter druge pogoje v zvezi z ureditvijo poslovnega prostora,
– morebitne druge pogoje v skladu s politiko občinskega sveta,
– potrdila in mnenja, ki jih morajo ponudniki priložiti ponudbi,
– rok, v katerem bodo ponudniki obveščeni o izboru,
– podrobnejšo določitev prioritet iz 7. člena tega pravilnika.
Varščina se uspelemu ponudniku vračuna v najemnino.
V primeru, da uspeli ponudnik brez opravičenega razloga odstopi od pogodbe, varščina zapade v korist Občine Idrija.
6. člen
Udeleženci javnega natečaja so lahko le državljani Republike Slovenije.
7. člen
Pri izboru imajo prednost ponudniki, ki izpolnjujejo naslednje pogoje:
– nova ali edina dejavnost v kraju,
– dejavnost domače obrti in ponudbe, ki izvira iz kulturnega izročila,
– dejavnost iz 1. in 2. skupine 13. člena tega pravilnika,
– druge dejavnosti, za katere se v razvojnem programu občine ugotovi, da jih bo občina spodbujala,
– na novo odprta delovna mesta,
– prva zaposlitev ali brezposelni, prijavljeni na Zavodu za zaposlovanje.
8. člen
Sklep o izboru ponudnika, ki mora vsebovati tudi utemeljitev izbire, mora komisija posredovati vsem udeležencem javnega natečaja.
Sklep mora vsebovati tudi pravni pouk.
9. člen
Zoper sklep iz prejšnjega člena tega pravilnika imajo udeleženci javnega natečaja v osmih dneh od prejema sklepa možnost ugovora na občinski svet.
Ugovor zadrži sklenitev najemne pogodbe.
10. člen
Komisija lahko odda poslovni prostor v najem neposredno brez javnega natečaja v naslednjih primerih:
– če poslovne stavbe oziroma prostora ni bilo mogoče oddati niti na ponovljenem javnem razpisu,
– če je dotedanji najemnik v stečaju ali likvidaciji, novi najemnik pa prevzame pri prejšnjem najemniku zaposlene delavce v redno delovno razmerje za nedoločen čas ali če je opravljena združitev pravnih oseb,
– če je potrebna sklenitev najemne pogodbe z najemnikom, ki mora izprazniti svoj poslovni prostor ali stavbo zaradi rušenja,
– če se najemnik upokoji ali umre in se najemna pogodba sklene z ožjim družinskim članom ali delavcem, ki je bil pri prejšnjem najmeniku zaposlen vsaj 5 let, če sta oba usposobljena za opravljanje iste dejavnosti.
III. NAČIN DOLOČITVE NAJEMNINE
11. člen
Osnova za določitev najemnine je vrednost poslovnega prostora, določena po metodologiji, predpisani v pravilniku o merilih in načinu ugotavljanja vrednosti stanovanj in stanovanjskih hiš ter sistemu točkovanja (Uradni list SRS, št. 25/81).
Vrednost točke za izračun najemnine je na dan začetka veljavnosti tega pravilnika 500 SIT. Ta vrednost se mesečno valorizira s stopnjo rasti cen na drobno v Republiki Sloveniji.
12. člen
Mesečne najemnine se zaračunavajo po naslednjem obrazcu:
.                   VP × K
              Nm = ––––––––-,
                   12 × 100
pri čemer je:
Nm mesečna najemnina,
VP revalorizirana vrednost poslovnega prostora, izračunana na način iz 2. člena tega pravilnika,
K letna stopnja najemnine, izražena v % od vrednosti poslovnega prostora.
13. člen
Letna stopnja najemnine je odvisna od namembnosti poslovnega prostora in območja, na katerem je poslovni prostor (lokacijska ugodnost).
Letne stopnje najemnine (K v %) se določijo:
-----------------------------------------------------------------
Namembnost                 Območje
-----------------------------------------------------------------
                 A               B                              C
-----------------------------------------------------------------
1. skupina       4               4                              4
2. skupina       6               5                              4
3. skupina       9               7                              6
4. skupina      12              10                              8
-----------------------------------------------------------------
Skupine namembnosti so naslednje:
– v 1. skupini so naslednje dejavnosti: družbene in gospodarske javne službe, razen primerov, naštetih pri 2. skupini, ter krajevne skupnosti, društva in politične stranke.
– v 2. skupini so naslednje: koncesionirane javne službe, skladišča in garaže (z območij B in C).
– v 3. skupini so naslednje dejavnosti: storitvene dejavnosti, skladišča in garaže (z območja A),
– v 4. skupini so vse ostale dejavnosti.
14. člen
Glede lokacijske ugodnosti se določijo tri območja. Pri določanju se upošteva dejanska lega poslovnega prostora glede na vhod v poslovni prostor ali večji del izložbenih oken.
Območja so naslednja:
– Območje A obsega: v Idriji Mestni trg, Trg Sv. Ahaca, Kosovelovo ulico, Ulico Sv. Barbare, Prelovčevo ulico od št. 1 do 4, študentovsko ulico od št. 1 do 4 ter Rožno in Lapajnetovo ulico, v Spodnji Idriji Na vasi in Slovensko cesto.
– Območje B obsega ostale ulice v Idriji in Spodnji Idriji
– Območje C obsega ostala naselja v občini.
15. člen
Najemnik lahko pridobi v soglasju z upravljalcem v najem delno tehnično opremljene in dokončane ali nedokončane poslovne prostore ter prostore, ki jih je zaradi dejavnosti potrebno obnoviti. V najem lahko dobi tudi neurejene kletne prostore, ki so predvideni za preureditev v poslovne prostore.
Pred oddajo poslovnega prostora ali kleti iz prejšnjega odstavka se najemnik in upravljalec pogodbeno dogovorita o obsegu in obliki potrebnih del za usposobitev poslovnega prostora. Investicijska vlaganja najemnika se vračajo najemniku z zmanjšanjem najemnine ali z oprostitvijo najemnine za določen čas, kar se pogodbeno določi. Po koncu dobe vračanja plačuje najemnik polno vrednost mesečne najemnine.
IV. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
16. člen
Sredstva od zbranih najemnin se zbirajo v proračunu Občine Idrija in se namensko porabijo po domicilnem principu za redno vzdrževanje občinskih nepremičnin in investicije po veljavnem programu občine.
17. člen
Najemne pogodbe podpisuje župan.
18. člen
Z dnem, ko začne veljati ta pravilnik, preneha veljati pravilnik o oddajanju poslovnih stavb in poslovnih prostorov (Uradni list RS, št. 24/91).
18. člen
Ta pravilnik začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu RS.
Št. 363-27/95
Idrija, dne 18. septembra 1995.
Predsednik
Občinskega sveta
občine Idrija
Franci Jereb, dr. med. l. r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti