Uradni list

Številka 62
Uradni list RS, št. 62/1993 z dne 12. 11. 1993
Uradni list

Uradni list RS, št. 62/1993 z dne 12. 11. 1993

Kazalo

2263. Odlok o organizaciji in področjih dela občinskih upravnih organov skupščine občine Črnomelj, stran 3012.

Na podlagi 19. člena Zakona o sistemu državne uprave in o Izvršnem svetu skupščine SR Slovenije ter o republiških upravnih organih (Uradni l. SRS, Št. 24/79, 12/82, 39/85, 37/87 in 18/88) ter 50. člena Statuta občine Črnomelj (Uradni l. RS, št. 3/93), je Skupščina občine Črnomelj na skupni seji vseh zborov dne 3. 11. 1993 sprejela
ODLOK
o organizaciji in področjih dela občinskih upravnih organov skupščine občine Črnomelj
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
S tem odlokom se vzpostavi organizacija upravnih organov skupščine občine Črnomelj (v nadaljnjem besedilu: občinski upravni organi) ter določa njihovo delovno področje.
2. člen
Občinski upravni organi so samostojni pri opravljanju svojih nalog v okviru ustave, zakonov in drugih predpisov in so za svoje delo odgovorni občinski skupščini in izvršnemu svetu.
3. člen
Občinski upravni organi izvajajo določeno politiko in izvršujejo zakone, odloke in druge predpise ter splošne akte občinske skupščine in izvršnega sveta, izvajajo razvojne smernice skupščine, odgovarjajo za stanje na področjih, za katera so ustanovljeni, spremljajo stanje na teh področjih in dajejo pobude za reševanje problemov s teh področij, izdajajo izvršilne predpise, odločajo o upravnih zadevah, pripravljajo osnutke predpisov in drugih splošnih aktov in druga strokovna razvojna in servisna dela za občinsko skupščino, izvršni svet, njuna delovna telesa in občane.
Občinski upravni organi v mejah svojega delovnega področja in pristojnosti izvajajo obrambne priprave in druge naloge s področja obrambe, zaščite in reševanja.
Občinski upravni organi sodelujejo med seboj, z upravnimi organi druge stopnje in drugih občin, s krajevnimi skupnostmi, javnimi zavodi, podjetji in drugimi organizacijami pri vprašanjih skupnega interesa.
Občinski upravni organi s svojim delom zagotavljajo uspešno uresničevanje pravic, potreb in interesov občanov, podjetij in zavodov, krajevnih skupnosti in drugih organizacij. Občinski upravni organi nudijo strokovno pomoč delegatom občinske skupščine, članom izvršnega sveta, krajevnim skupnostim, javnim zavodom in drugim javnim organizacijam v občini.
4. člen
Občinski upravni organi in strokovne službe lahko nudijo določene strokovne naloge za agencije, sklade, podjetja, zavode, zveze in druge organizacije po sporazumu, ki ga sklene z njimi upravni organ s soglasjem izvršnega sveta skupščine občine. S sporazumom se določi zlasti obseg in vrsta nalog, ki jih upravni organ opravlja za posameznega uporabnika, osnove in merila za pokrivanje stroškov, načine koordiniranja dela ter druge medsebojne pravice, obveznosti in odgovornosti.
Občinski upravni organi lahko naročijo izvajanje nekaterih nalog pri zunanjih sodelavcih: organizacijah ali posameznikih, vendar le v skladu s sporazumom ali pogodbo, ki ga sklene upravni organ s soglasjem izvršnega sveta skupščine občine ali v skladu s koncesijskim aktom, sprejetim na skupščini občine.
5. člen
Če občinski upravni organi ne opravljajo svojih obveznosti po tem odloku kakovostno in pravočasno, se lahko prične postopek za oceno dela upravnega organa in postopek za delo predstojnika, ki vodi upravni organ, vodilnih delavcev in delavcev s posebnimi pooblastili in odgovornostmi. Postopek prične in vodi izvršni svet skupščine občine.
6. člen
Občinski upravni organi morajo ustrezno modernizirati postopke v zvezi z opravljanjem svojih nalog, skrbeti za napredek in racionalizacijo njihove notranje organizacije ter strokovno izobraževanje in izpopolnjevanje delavcev.
7. člen
Občinski upravni organi, ki neposredno sodelujejo z občani, morajo organizirati opravljanje svojega dela tako, da je občanom omogočeno, da v čim krajšem času in na najbolj kakovosten in human način uveljavljajo svoje pravice in potrebe ter izvršujejo svoje obveznosti.
8. člen
Delo občinskih upravnih organov je javno.
O delu posameznih občinskih upravnih organov obveščajo javnost predstojniki organov.
Predstojnik, ki vodi upravni organ, lahko pooblasti tudi druge osebe v upravnem organu za obveščanje javnosti.
Vsak občinski upravni organ mora poročati o svojem delu izvršnemu svetu in skupščini, občine vsaj enkrat v letu.
Občinski upravni organi oziroma njihovi delavci morajo varovati tajnost podatkov, ki so z zakonom ali drugim predpisom določeni kot osebna, državna ali uradna tajnost.
II. ORGANIZACIJA OBČINSKIH UPRAVNIH ORGANOV
9. člen
Občinski upravni organi so individualno vodeni, organizirani kot oddelki, uradi in uprave.
Oddelke in urade vodijo načelniki, uprave pa direktorji.
Oddelki, uradi in uprave se lahko organizirajo v organizacijske enote ločeno po področjih dela in dislociranih območjih.
10. člen
Občinski upravni organi so: 1. Oddelek za lokalni razvoj
2. Oddelek za gospodarstvo, družbene dejavnosti in javne finance
3. Oddelek za občo upravo
4. Oddelek za notranje zadeve in
5. Oddelek za obrambo.
11. člen
V sestavi oddelka za lokalni razvoj deluje strokovna upravna organizacija Zavod za urbanistično načrtovanje Črnomelj, ki jo vodi direktor. Delo upravne organizacije odreja in nadzira predstojnik oddelka za lokalni razvoj.
Zavod za urbanistično načrtovanje Črnomelj opravlja organizacijske in strokovne naloge, ki se nanašajo na izdelavo strokovnih dokumentov in planskih aktov občine za področje urejanja naselij in drugih posegov v občinski prostor, predvsem pa naloge, opredeljene v 67. členu Zakona o urejanju naselij in drugih posegov v prostor (Uradni list SRS, št. 18/84 in 35/85).
12. člen
Izvršni svet predpiše splošna načela za notranjo organizacijo in sistemizacijo del in nalog ter nomenklaturo enotnih nazivov za skupino istovrstnih nalog, enotne zahteve glede strokovne izobrazbe in drugih pogojev, potrebnih za opravljanje del in nalog v upravnih organih.
III. DELOVNA PODROČJA OBČINSKIH UPRAVNIH ORGANOV
13. člen
Oddelek za lokalni razvoj opravlja upravne in strokovne naloge naslednjih področij:
– prostorsko urejanje
– urbanizem
– gradbene zadeve
– varstvo okolja
– upravljanje gospodarske infrastrukture
– organiziranje javnih gospodarskih služb
– upravljanje občinskih stanovanj in poslovnih prostorov
– opremljanje stavbnih zemljišč
– promet in zveze
– energetika
– vodno gospodarstvo
– razvoj podeželja
– kmetijstvo
– gozdarstvo
– veterinarske in druge strokovne storitve
– varstvo in. urejanje kmetijskih zemljišč
– premoženjsko-pravne zadeve.
Pripravlja delovne programe razvojnih načrtov za omenjena področja. Usmerja in usklajuje delo pri izdelavi celovitega razvojnega načrta, ki obsega področja prostorskega, ekonomskega, socialnega in kulturnega razvoja.
Pripravlja in usklajuje prostorsko izvedbene akte ter prostorsko in gradbeno dokumentacijo in skrbi za njihovo spoštovanje.
Pripravlja predloge programov poslovanja javnih gospodarskih služb in izvaja nadzor. V imenu koncedenta spremlja in ocenjuje uspešnost koncesijskih razmerij.
Sodeluje z izdelovalci strokovnih predlogov, vodi javne lokalne investicije.
Vodi ustrezne evidence, katastre in druge podatke in skrbi za občinsko premoženje.
Izvaja storitve za Sklad stavbnih zemljišč in druge sklade na področjih pristojnosti oddelka.
V okviru Zavoda za urbanistično načrtovanje izvaja naloge iz 11. člena tega odloka.
14. člen
Oddelek za gospodarstvo, družbene dejavnosti in javne finance opravlja upravne in strokovne naloge naslednjih področij:
– spodbujanje gospodarstva in podjetništva
– obrt
– oskrba in blagovne rezerve
– turizem
– osnovno šolstvo in izobraževanje
– otroško varstvo
– socialno skrbstvo in zdravstvo
– kultura in varovanje naravne in kulturne dediščine
– šport in rekreacija
– upravljanje lokalnih javnih zavodov
– upravljanje premoženja t.i. socialne (družbene) infrastrukture
– analiziranje ekonomskega razvoja
– vodenje integralnih javnih financ, gospodarskih skladov in agencij
– finančno-računovodske storitve.
Oddelek pripravlja delovne programe razvoja za omenjena področja in skrbi za njihovo uresničevanje. Izvaja storitve za lokalne razvojne sklade in agencije.
Na področju t.i. družbenih dejavnosti se usklajuje z zavodi in ustreznimi državnimi ministrstvi.
Ažurno vodi ustrezne evidence in podatke.
15. člen
Oddelek za občo upravo opravlja upravne, strokovne in druge naloge naslednjih področij:
– varstvo vojnih veteranov in žrtev vojn
– urejanje, vzdrževanje in varstvo vojnih spomenikov in nagrobnikov
– nadzor uporabe predpisov pri upravnih postopkih in pisarniškem poslovanju
– skrb za pravnomočnost aktov
– notranja organiziranost občinske uprave in interni splošni akti
– medsebojno informiranje in komuniciranje z občani
– strokovne naloge za izvršni svet, skupščino občine in njuna telesa
– kadrovska politika občinske uprave in štipendiranje
– strokovna in organizacijska pomoč krajevnim skupnostim, družbam, zvezam, združenjem in drugim javnim organizacijam
– gospodarjenje, čiščenje in vzdrževanje objektov in opreme v uporabi občinskih upravnih organov
– glavna in sprejemna pisarna
– vodenje arhiva
– skrb za požarno varnost
– organiziranje redarstva
– pravna pomoč in sodelovanje pri poravnavi sporov
– druge splošne naloge.
Oddelek skrbi za zakonitost delovanja občinske uprave, za stalno racionalizacijo organiziranosti in delovnih postopkov in za nabavo ustrezne opreme za delo.
Opravlja strokovne, organizacijske in administrativne naloge za izvršni svet, skupščino občine in druge upravne ter strokovne organe občinske uprave.
Opravlja tudi druge upravne in strokovne zadeve, ki ne spadajo v pristojnost drugih občinskih upravnih organov.
16. člen
Oddelek za notranje zadeve opravlja upravne in strokovne zadeve s področja neposrednega izvrševanja zakonov in drugih predpisov o združevanju občanov, javnih shodih in prireditvah, posesti in nošenja orožja in streliva, o eksplozivnih snoveh in požarnega varstva, o državljanstvu, o potnih listinah za prehod čez državno mejo, o prebivanju tujcev, o sklepanju zakonskih zvez, o osebnih imenih, o osebnih izkaznicah in matičnih knjigah, o prijavljanju in odjavljanju stalnega in začasnega prebivališča ter vodenju registra prebivalstva, o varnosti v cestnem prometu in druge upravne zadeve, ki so dane v pristojnost organov za notranje zadeve.
17. člen
V okviru oddelka za notranje zadeve delujejo kot posebne organizacijske enote naslednji krajevni uradi:
1. krajevni urad Adlešiči
2. krajevni urad Dragatuš
3. krajevni urad Semič
4. krajevni urad Stari trg ob Kolpi
5. krajevni urad Vinica
Krajevni uradi opravljajo za območje, za katerega so ustanovljeni, naslednje naloge:
– vodijo matične knjige in državljansko knjigo ter izdajajo izpiske iz njih
– opravljajo prijavno-odjavno službo ter vodijo register prebivalstva
– izdajajo potrdila iz evidenc, ki jih vodijo oziroma po veljavnih predpisih
– sprejemajo vloge strank iz pristojnosti občinskih upravnih organov
– opravljajo druga opravila, za katera so pristojni po posebnih predpisih in sklepih občinske skupščine in njenih organov.
V krajevnih uradih se lahko opravljajo tudi administrativno tehnična opravila za delovanje v krajevnih skupnostih.
S sporazumom med izvršnim svetom občinske skupščine ter krajevnimi skupnostmi se natančneje določi, katera opravila bo izvajal krajevni urad, način njegovega financiranja ter uredi druge medsebojne pravice, obveznosti in odgovornosti.
18. člen
Oddelek za obrambo opravlja upravne in strokovne zadeve iz pristojnosti občine na področju obrambe, zaščite in reševanja. Skupaj z drugimi upravnimi organi in občinskim štabom za civilno zaščito pripravlja načrte razvoja na področju obrambe, zaščite in reševanja, izvaja strokovni nadzor nad delom upravnih organov in komisij, ki so pristojni za pripravo in tekoče izpopolnjevanje občinskega obrambnega načrta. Skrbi za prenos odredb o izvajanju ukrepov pripravljenosti ter odloka o mobilizaciji. Opravlja zadeve, ki se nanašajo na pripravo vojnih zvez, kriptografskega zavarovanja in prenašanja zaupnih podatkov. Pripravlja organizacijo občinskega štaba in občinskih enot civilne zaščite, pripravlja osnutke predpisov iz svojega področja, opravlja strokovni nadzor nad izvajanjem državnih in občinskih predpisov s področja obrambe, zaščite in reševanja. Sodeluje s programi občinske gasilske zveze, gasilskih društev in drugih enot za reševanje. Sodeluje pri strokovnih zadevah za financiranje obrambe, zaščite in reševanja. Skrbi za nabavo, skladiščenje in vzdrževanje opreme za potrebe obrambe, zaščite in reševanja, skrbi za izobraževanje občanov ter obveznikov civilne zaščite, za organizacijo in materialno opremljenost enot civilne zaščite.
IV. NOTRANJA ORGANIZACIJA IN SISTEMIZACIJA DEL IN NALOG
19. člen
V občinskih upravnih organih se lahko organizirajo notranje organizacijske enote in sistemizirajo naloge in opravila tako, da se zagotovi učinkovito, racionalno, smotrno in strokovno opravljanje nalog, zagotovi pravočasno in učinkovito uresničevanje pravic in izvrševanja obveznosti občanov, organizacij in skupnosti v skladu z naravo in obsegom del in nalog upravnega organa.
Notranjo organizacijo in delo upravnega organa ter sistemizacijo del in nalog predlaga predstojnik, ki vodi upravni organ s splošnim aktom o organizaciji in delu upravnega organa ter splošnim aktom o sistemizaciji del in nalog, ki temeljita na splošnih načelih notranje organizacije in sistemizacije del in nalog, določenih v zakonu in s tem odlokom in ju sprejme izvršni svet skupščine občine.
V. MEDSEBOJNA RAZMERJA IN USKLAJEVANJE DELA MED UPRAVNIMI ORGANI IN STROKOVNIMI SLUŽBAMI
20. člen
Pri medsebojnem sodelovanju si upravni organi in strokovne službe pošiljajo podatke in obvestila, potrebna za opravljanje zadev iz njihovega področja, izmenjujejo izkušnje, sestavljajo skupne strokovne komisije in druga delovna telesa, organizirajo posvetovanja ter sodelujejo tudi v drugih oblikah.
21. člen
Občinski upravni organi so zlasti dolžni sodelovati in usklajevati svoje potrebe pri uporabi sredstev opreme, storitev skupnega pomena, pri urejanju delovnega časa, kadrovanju, zagotavljanju in urejanju delovnih razmerij, oblikovanju in razporejanju dohodkov delovnih enot, obvladovanju stroškov in v podobnih zadevah.
22. člen
Za usklajevanje dela med upravnimi organi skrbi kot posvetovalno telo kolegih predstojnikov, ki vodijo upravne organe. Kolegij se sestaja po potrebi.
Seje kolegija sklicuje predsednik izvršnega sveta.
VI. PREDSTOJNIKI, VODILNI DELAVCI IN DELAVCI S POSEBNIMI POOBLASTILI
23. člen
Občinske upravne organe vodijo predstojniki upravnih organov. Predstojniki občinskih upravnih organov imajo lahko svoje namestnike. Predstojnik upravnega organa organizira in vodi delo organa in je osebno odgovoren za njegovo delo ter stanje na področju dela tega organa.
Predstojnik upravnega organa mora poročati o stanja in delu organa, ki ga vodi, občinski skupščini in izvršnemu svetu. Na zahtevo delegatov občinske skupščine ali izvršnega sveta mora predstojnik upravnega organa dajati obvestila in pojasnila o vprašanjih s področja dela organa, ki ga vodi.
Upravni organ izdaja predpise in druge akte, za katere je pooblaščen. Izvaja ukrepe iz svoje pristojnosti in opravlja druge zadeve, ki jih določa zakon ali drug predpis.
24. člen
V upravnih organih se v skladu s splošnim aktom o sistemizaciji del in nalog upravnega organ lahko imenujejo vodilni delavci in delavci s posebnimi pooblastili za opravljanje nalog, za katere se zahteva posebna strokovnost in samostojnost pri delu.
Vodilne delavce in delavce s posebnimi pooblastili imenuje in razrešuje izvršni svet na predlog predstojnika, ki vodi upravni organ.
25. člen
Razrešitev vodilnega ali drugega sodelavca v upravnem organu predlaga predstojnik.
O imenovanju in razrešitvi predstojnika, ki vodi upravni organ, odloča skupščina občine, na predlog predsednika izvršnega sveta.
VII. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
26. člen
Občinski upravni organi, ki so organizirani po tem odloku, delujejo kot individualno vodeni upravni organi od dneva uveljavitve odloka ter akta iz 12. člena, ki ga mora sprejeti izvršni svet najkasneje v enem mesecu po imenovanju predstojnikov oddelkov.
Občinski upravni organi, ki po določbah tega odloka prevzemajo naloge dosedanjih upravnih organov in strokovnih služb skupščine in izvršnega sveta, prevzamejo hkrati tudi delavce, ki so do uveljavitve tega odloka opravljali te naloge.
Občinski upravni organi morajo svojo organizacijo uskladiti in začeti delovati po tem odloku v roku, ki ga določi izvršni svet v aktu iz prvega odstavka tega člena.
27. člen
Z dnem uveljavitve tega odloka preneha veljati odlok o organizaciji uprave občinske skupščine Črnomelj (Skupščinski Dolenjski list, št. 18/80) z dopolnitvami (SDL, št. 22/87 in 9/90).
28. člen
Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 014-1/89
Črnomelj, dne 3. novembra 1993.
Predsednik
Skupščine občine Črnomelj
Martin Janžekovič, dipl. inž. l. r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti