Uradni list

Številka 35
Uradni list RS, št. 35/2017 z dne 7. 7. 2017
Uradni list

Uradni list RS, št. 35/2017 z dne 7. 7. 2017

Kazalo

1885. Odlok o javno-zasebnem partnerstvu za energetsko prenovo javnih stavb v lasti Občine Kamnik, stran 5102.

  
Na podlagi 21. in 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – UPB2, 27/08 – Odl. US, 76/08, 100/08 – Odl. US, 79/09, 14/10 – Odl. US, 51/10, 84/10 – Odl. US, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO in 76/16 – Odl. US), 11., 36. in 40. člena Zakona o javno-zasebnem partnerstvu (Uradni list RS, št. 127/06) in 17. člena Statuta Občine Kamnik (Uradni list RS, št. 50/15 in 20/17) je Občinski svet Občine Kamnik na 21. redni seji dne 21. 6. 2017 sprejel
O D L O K 
o javno-zasebnem partnerstvu za energetsko prenovo javnih stavb v lasti Občine Kamnik
I. SPLOŠNE DOLOČBE 
1. člen 
(vsebina odloka) 
Ta odlok vsebuje odločitev o ugotovitvi javnega interesa za sklenitev javno-zasebnega partnerstva in izvedbi projekta Energetska prenova javnih stavb v lasti Občine Kamnik v eni izmed oblik javno-zasebnega partnerstva, določenih z veljavnim zakonom o javno zasebnem partnerstvu.
Ta odlok določa tudi predmet, pravice in obveznosti javnega in zasebnega partnerja, postopek izbire zasebnega partnerja in druge sestavine razmerja javno-zasebnega partnerstva.
2. člen 
(opredelitev ključnih pojmov) 
V okviru tega odloka se uporabljajo sledeči pojmi, ki imajo naslednji pomen:
a. »javni partner« oziroma »koncedent« je Občina Kamnik. Koncedent v razmerju javno-zasebnega partnerstva v okviru svoje stvarne in krajevne pristojnosti sklene razmerje javno-zasebnega partnerstva, v katerem se določijo pravice in obveznosti izvajati dejavnost predmetnega javno-zasebnega partnerstva;
b. »zasebni partner« oziroma »koncesionar« je fizična ali pravna oseba zasebnega prava oziroma skupno več fizičnih ali pravnih oseb zasebnega prava. Koncesionar je lahko tudi tuja pravna oseba, če izpolnjuje z zakonom predpisane pogoje za opravljanje dejavnosti v Republiki Sloveniji;
c. »uporabniki« oziroma »upravljavci« objektov so javni zavodi in druge osebe javnega prava, katerih ustanovitelj ali soustanovitelj je Občina Kamnik in ki za izvajanje svoje javne dejavnosti uporabljajo objekte v lasti Občine Kamnik;
d. »pripravljalne storitve« so vsi ukrepi za zagotavljanje prihrankov energije (in/ali oskrbo z energijo), ki jih koncesionar izvede pred začetkom izvajanja glavne storitve;
e. »glavna storitev« je storitev zagotavljanja in jamčenja prihrankov energije (in/ali oskrba z energijo) ter energetsko upravljanje objektov;
f. »druge storitve« so vsi drugi ukrepi za zagotavljanje prihrankov energije (in/ali oskrbo z energijo), ki ne spadajo med pripravljalne storitve ali glavno storitev;
g. »pogodbeno zagotavljanje prihrankov energije« je pogodbeni dogovor med koncedentom, koncesionarjem ter uporabniki za izboljšanje energetske učinkovitosti, ki se preverja in spremlja v celotnem obdobju trajanja koncesijske pogodbe in v okviru katerega se naložbe v ukrep plačujejo sorazmerno s stopnjo izboljšanja energetske učinkovitosti, dogovorjeno s koncesijsko pogodbo, ali drugim dogovorjenim merilom za energetsko učinkovitost, kot so finančni prihranki.
Izrazi, uporabljeni v tem odloku, imajo enak pomen, kot ga določajo zakon o javno-zasebnem partnerstvu in predpisi, ki urejajo energetsko dejavnost. V tem odloku uporabljeni izrazi, zapisani v moški spolni slovnični obliki, so uporabljeni kot nevtralni za moške in ženske.
II. UGOTOVITEV JAVNEGA INTERESA 
3. člen 
(javni interes) 
Občina Kamnik skladno z določili 2., 8. in 10. člena Energetskega zakona (Uradni list RS, št. 17/14 in 81/15) v povezavi z določili Direktive 2012/27/EU Evropskega parlamenta in Sveta z dne 25. oktobra 2012 o energetski učinkovitosti, spremembami direktiv 2009/125/ES in 2010/30/EU ter razveljavitvi direktiv 2004/8/ES in 2006/32/ES (Uradni list Evropske unije št. L 315 z dne 14. 11. 2012, str. 1), 11. členom Zakona o javno-zasebnem partnerstvu (Uradni list RS, št. 127/06, Uradni list Evropske unije, št. 317/2007, 314/2009, 319/2011, 335/2013, 307/2015), Operativnim programom za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014–2020 (december 2014) in Dokumenta identifikacije investicijskega projekta energetske prenove 6 javnih stavb v lasti Občine Kamnik, s tem odlokom sprejema odločitev, da obstaja javni interes za izvedbo projekta pogodbenega zagotavljanja prihrankov rabe energije v objektih v lasti Občine Kamnik, kot so opredeljeni v tem odloku, v obliki javno-zasebnega partnerstva.
III. VRSTA, PREDMET, OBMOČJE IZVAJANJA IN ČAS TRAJANJA JAVNO-ZASEBENEGA PARTNERSTVA
4. člen 
(vrsta javno-zasebnega partnerstva)
Javno-zasebno partnerstvo se, upoštevaje razdelitev tveganj, izvaja v obliki koncesijskega javno-zasebnega partnerstva po modelu BOT (zgradi – upravljaj – prenesi v last), kar pomeni, da objekti in naprave koncesije postanejo lastnina javnega partnerja po preteku določenega obdobja.
5. člen 
(predmet koncesije) 
Predmet koncesije je izvajanje storitev energetskega pogodbeništva po principu pogodbenega zagotavljanja prihranka energije (in/ali oskrbo z energijo) v objektih (ali infrastrukturi) koncedenta, ki so opredeljeni v 6. členu tega odloka.
6. člen 
(območje izvajanja) 
Območje izvajanja koncesije obsega sledeče objekte:
– Zdravstveni dom dr. Julija Polca Kamnik, Novi trg 26, Kamnik,
– Knjižnica Franceta Balantiča Kamnik, Ljubljanska cesta 1, Kamnik,
– Dom kulture Kamnik, Fužine 10, Kamnik,
– Osnovna šola 27. julij Kamnik, Tomšičeva ulica 9, Kamnik,
– Osnovna šola Frana Albrehta, Podružnična osnovna šola Vranja Peč, Vranja Peč 3, Kamnik,
– Osnovna šola Stranje, Podružnična šola Gozd, Krivčevo 2, Stahovica.
Obseg koncesije na posameznem objektu je razviden iz Priloge 1 k temu odloku, ki je njegov sestavni del.
Območje izvajanja iz prvega odstavka tega člena se lahko s soglasjem koncedenta, ki ga poda Občinski svet Občine Kamnik, razširi na dodatne objekte, ki konceptualno ustrezajo programski zasnovi projekta javno-zasebnega partnerstva.
7. člen 
(čas trajanja) 
Začetek in čas trajanja koncesije se opredelita v koncesijski pogodbi. Koncesija se podeli za največ 15 let.
Rok trajanja koncesije se v primeru, da:
a. koncesionar zaradi ukrepov koncedenta ali drugih ukrepov oblasti koncesije ni mogel izvajati,
b. je to potrebno zaradi dodatnih vlaganj koncesionarja, ki so posledica zahtev koncedenta ali njegovih ukrepov v javnem interesu,
s sklenitvijo aneksa k osnovni pogodbi lahko podaljša, vendar največ za polovico obdobja, določenega z osnovno koncesijsko pogodbo. Dolžina podaljšanja se določi ob upoštevanju veljavnega zakona o javno-zasebnem partnerstvu.
IV. FINANCIRANJE 
8. člen 
(financiranje) 
Koncesionirana dejavnost se primarno financira iz:
a. sredstev iz naslova doseženih energetskih prihrankov (in/ ali oskrbo z energijo),
b. drugih sredstev, ki jih pridobi koncesionar na podlagi opravljanja koncesionirane dejavnosti,
c. lastnih sredstev koncesionarja in
d. morebitnih drugih virov financiranja.
V primeru sofinanciranja dejavnosti s strani koncedenta, ima le-ta pravico do soudeležbe na ustvarjenjih energetskih prihrankih.
Viri in način financiranja se podrobneje opredelijo v okviru koncesijske pogodbe.
9. člen 
(vpliv na dolg in deficit) 
Koncedent in koncesionar v okviru postopka javnega razpisa in koncesijski pogodbi medsebojno razmerje oblikujeta na način, da zadevno razmerje javno-zasebnega partnerstva ob upoštevanju evropske in nacionalne zakonodaje za koncedenta ne pomeni povečanja dolga oziroma deficita.
V. SPLOŠNI POGOJI IZVAJANJA KONCESIJE 
10. člen 
(obveznosti koncesionarja) 
Koncesionar mora v okviru izvajanja koncesije zagotoviti:
a. izvajanje pripravljalnih storitev, glavne storitve in drugih storitev za zagotavljanje prihrankov energije (in/ali oskrbo z energijo) na objektih (ali infrastrukturi), kot so opredeljeni v 6. členu tega odloka,
b. izvajanje vseh nalog in dejavnosti, ki so neločljivo povezane z obveznostmi iz predhodne alineje (na primer vodenje evidenc, obveščanje itd.),
c. izvajanje drugih obveznosti, ki bodo opredeljene v koncesijski pogodbi.
Koncesionar je dolžan zagotoviti dejanske prihranke energije oziroma zmanjšane stroške porabe energije, ki bodo podlaga za plačila s strani koncedenta. Koncesionar prevzema vsa tehnična, finančna in druga tveganja iz naslova obveznosti iz predhodnega odstavka.
Storitev, ki je predmet te koncesije, mora koncesionar opravljati neprekinjeno. Koncesionar lahko začasno prekine izvajanje storitve le na način in iz razlogov, ki jih določajo zakon, ta odlok, koncesijska pogodba ali drug predpis.
11. člen 
(obveznosti koncedenta) 
Obveznosti koncedenta so zlasti:
a. koncesionarju zagotavljati pogoje za nemoteno opravljanje dejavnosti koncesije,
b. koncesionarju nuditi pomoč pri pridobitvi posameznih pravic, soglasij ali dovoljenj, ki jih koncesionar ne more pridobiti samostojno ali brez pomoči koncedenta,
c. koncesionarju zagotoviti pogoje za nemoteno opravljanje dejavnosti koncesije vključno s pravico dostopa do objektov.
12. člen 
(dolžnosti uporabnikov oziroma upravljavcev objektov) 
Uporabniki oziroma upravljavci objektov imajo do koncesionarja zlasti dolžnost:
a. upoštevati navodila koncesionarja in omogočiti opravljanje nalog iz tega odloka in koncesijske pogodbe,
b. omogočiti dostop do vseh prostorov, naprav in opreme, kjer se opravljajo storitve in naloge iz tega odloka in koncesijske pogodbe,
c. prijaviti vsa dejstva, pomembna za izvajanje nalog koncesionarja oziroma sporočiti koncesionarju vsako spremembo, ki bi lahko vplivala na izvajanje nalog,
d. obveščati koncedenta o morebitnih kršitvah koncesionarja,
e. zagotavljanje plačila za opravljeno storitev zagotavljanja prihranka energije (in/ali oskrbo z energijo) (v primeru doseganja v koncesijski pogodbi dogovorjene količine prihrankov).
13. člen 
(druge pravice in obveznosti koncedenta in koncesionarja) 
Pravice in obveznosti koncedenta in koncesionarja se podrobneje opredelijo v koncesijski pogodbi.
S koncesijsko pogodbo se vzpostavijo ustrezni mehanizmi, s katerimi se zagotovi učinkovito zavarovanje javnega interesa in nadzor nad izvajanjem koncesijske pogodbe.
14. člen 
(javni razpis) 
Koncedent koncesionarja izbere na podlagi javnega razpisa, ki se izvede ob upoštevanju določb veljavnega zakona o javno-zasebnem partnerstvu.
Objava javnega razpisa mora vsebovati:
a. navedbo pravne podlage, vključno s tem odlokom,
b. predmet javnega razpisa z navedbo, da gre za koncesijo,
c. ime in sedež koncedenta,
d. predmet, vrsto ter obseg in območje koncesije,
e. začetek in predvideni čas trajanja koncesije,
f. postopek izbire koncesionarja,
g. pogoje za dostop do razpisne dokumentacije,
h. kraj in rok za predložitev vlog, pogoje za njihovo predložitev,
i. zahteve glede vsebine vlog,
j. pogoje, ki jih morajo kandidati izpolnjevati, in dokazila o njihovem izpolnjevanju,
k. pogoje za predložitev skupne vloge,
l. merila za izbiro najugodnejšega kandidata,
m. naslov, prostor, datum in uro odpiranja vlog,
n. rok, v katerem bodo kandidati obveščeni o izidu javnega razpisa,
o. druge podatke, zahtevane skladno z veljavno zakonodajo.
Koncedent mora v postopku izbire preveriti ekonomsko, finančno ter tehnično in kadrovsko sposobnost vlagateljev. Za ta namen mora koncedent v javni razpis vključiti najmanj pogoje, ki zagotavljajo, da:
a. je koncesionar registriran za opravljanje dejavnosti, ki je predmet koncesije,
b. ima koncesionar ustrezne reference s področja predmeta koncesije,
c. ima koncesionar zagotovljen dostop do finančnih sredstev za izvedbo celotnega projekta javno-zasebnega partnerstva.
Koncedent mora pri izbiri koncesionarja upoštevati sledeča merila (po padajočem zaporedju njihove pomembnosti):
a. trajanje koncesijskega razmerja,
b. višina prihrankov,
c. obseg ponujenih ukrepov.
Dodatna merila in podrobnejšo vsebino meril za izbor koncesionarja koncedent določi v javnem razpisu.
15. člen 
(strokovna komisija) 
Strokovno komisijo za izbiro koncesionarja za izvedbo predmeta koncesije s sklepom imenuje župan Občine Kamnik.
Strokovna komisija ima predsednika in najmanj štiri člane. Predsednik in ostali člani strokovne komisije morajo imeti najmanj visokošolsko izobrazbo in najmanj dve leti delovnih izkušenj z delovnega področja, da lahko zagotovijo strokovno presojo ponudb.
Strokovna komisija sodeluje v postopku izbire koncesionarja tako, da pregleda in oceni ponudbe ter ugotovi ali izpolnjujejo razpisne pogoje, sestavi poročilo in navede, katere ponudbe izpolnjujejo razpisne zahteve, razvrsti te vloge tako, da je razvidno, katera od vlog najbolj ustreza postavljenim merilom oziroma kakšen je nadaljnji vrstni red glede na ustreznost postavljenim merilom, ter posreduje poročilo koncendentu.
16. člen 
(koncesijska pogodba) 
Koncesijsko pogodbo z izbranim koncesionarjem v imenu koncedenta sklene župan.
Koncesijska pogodba mora biti sklenjena v pisni obliki, sicer nima pravnega učinka.
V pogodbi iz prvega odstavka tega člena koncedent in koncesionar podrobno uredita medsebojna razmerja v zvezi z izvajanjem predmeta koncesije, ki niso urejena v tem odloku. V primeru neskladja med določbami tega odloka in določbami koncesijske pogodbe, veljajo določbe odloka.
17. člen 
(prilagoditev razmerij) 
V primeru obstoja upravičenih objektivnih okoliščin, se lahko opravi prilagoditev razmerij med koncedentom in koncesionarjem.
Način in razloge za morebitno prilagoditev razmerij med koncesionarjem in koncedentom se podrobneje uredi v koncesijski pogodbi.
VI. NADZOR IN POROČANJE 
18. člen 
(dolžnost poročanja) 
Koncesionar je dolžan skladno z veljavno zakonodajo in predpisi ter koncesijsko pogodbo redno voditi vse potrebne evidence in koncedentu posredovati poročila in drugo potrebno dokumentacijo.
Vsebina in način koncesionarjeve dolžnosti iz predhodnega odstavka se podrobneje uredi v koncesijski pogodbi.
19. člen 
(vsebina) 
Nadzor nad izvajanjem koncesije opravljajo posamezne organizacijske enote občinske uprave v okviru svojega delovnega področja, kot ga določajo akti, ki urejajo organizacijo občinske uprave, skladno z določbami zakona, ki ureja javno-zasebno partnerstvo in skladno s pogodbo o javno-zasebnem partnerstvu.
Način izvajanja nadzora se podrobneje določi s koncesijsko pogodbo.
VII. PRENEHANJE KONCESIJSKEGA RAZMERJA 
20. člen 
(prenehanje koncesijskega razmerja) 
Koncesijsko razmerje preneha:
a. s prenehanjem koncesijske pogodbe,
b. z odkupom koncesije,
c. z odvzemom koncesije ali
d. s prevzemom koncesije,
na način, v obsegu in pod pogoji, določenimi s koncesijsko pogodbo.
VIII. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 
21. člen 
(uporaba drugih določb) 
Za okoliščine, ki jih predmetni odlok ne ureja, veljajo določbe vsakokrat veljavnega zakona, ki ureja javno-zasebno partnerstvo.
22. člen 
(uveljavitev) 
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 300-360-1/2017-6/5
Kamnik, dne 21. junija 2017
 
Župan 
Občine Kamnik 
Marjan Šarec l.r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti