Uradni list

Številka 22
Uradni list RS, št. 22/2015 z dne 30. 3. 2015
Uradni list

Uradni list RS, št. 22/2015 z dne 30. 3. 2015

Kazalo

859. Odlok o proračunu Občine Bistrica ob Sotli za leto 2015, stran 2389.

Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi - ZLS (Uradni list RS, št. 94/07 - UPB2, 27/08 Odl. US, 76/08, 79/09, 51/10 in 84/10 - Odl. US), določil Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 - UPB4) in 15. člena Statuta Občine Bistrica ob Sotli (Uradni list RS, št. 25/13) je Občinski svet Občine Bistrica ob Sotli na 1. izredni seji dne 19. 3. 2015 sprejel
O D L O K
o proračunu Občine Bistrica ob Sotli za leto 2015
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
(vsebina odloka)
S tem odlokom se za Občino Bistrica ob Sotli za leto 2015 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
(sestava proračuna in višina splošnega dela proračuna)
V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni podkontov.
Splošni del proračuna se na ravni podskupin kontov določa v naslednjih zneskih:
+------+------------------------------------------+-------------+
|      |                                          |        v EUR|
+------+------------------------------------------+-------------+
|A.    |BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV             |             |
+------+------------------------------------------+-------------+
|      |Skupina/Podskupina kontov                 |Proračun leta|
|      |                                          |         2015|
+------+------------------------------------------+-------------+
|I.    |SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74)          |    1.660.326|
+------+------------------------------------------+-------------+
|      |TEKOČI PRIHODKI (70+71)                   |    1.178.663|
+------+------------------------------------------+-------------+
|70    |DAVČNI PRIHODKI                           |    1.071.650|
+------+------------------------------------------+-------------+
|      |700 Davki na dohodek in dobiček           |      996.004|
+------+------------------------------------------+-------------+
|      |703 Davki na premoženje                   |       56.985|
+------+------------------------------------------+-------------+
|      |704 Domači davki na blago in storitve     |       18.661|
+------+------------------------------------------+-------------+
|71    |NEDAVČNI PRIHODKI                         |      107.013|
+------+------------------------------------------+-------------+
|      |710 Udeležba na dobičku in dohodki od     |       71.825|
|      |premoženja                                |             |
+------+------------------------------------------+-------------+
|      |711 Takse in pristojbine                  |          500|
+------+------------------------------------------+-------------+
|      |713 Prihodki od prodaje blaga in storitev |        9.600|
+------+------------------------------------------+-------------+
|      |714 Drugi nedavčni prihodki               |       25.088|
+------+------------------------------------------+-------------+
|72    |KAPITALSKI PRIHODKI                       |       14.000|
+------+------------------------------------------+-------------+
|      |722 Prihodki od prodaje zemljišč in       |       14.000|
|      |neopredmetenih sredstev                   |             |
+------+------------------------------------------+-------------+
|74    |TRANSFERNI PRIHODKI                       |      467.663|
+------+------------------------------------------+-------------+
|      |740 Transferni prihodki iz drugih         |      359.297|
|      |javnofinančnih institucij                 |             |
+------+------------------------------------------+-------------+
|      |741 Prejeta sredstva iz državnega         |      108.366|
|      |proračuna iz sredstev proračuna EU        |             |
+------+------------------------------------------+-------------+
|II.   |SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43)              |    2.107.613|
+------+------------------------------------------+-------------+
|40    |TEKOČI ODHODKI                            |      947.808|
+------+------------------------------------------+-------------+
|      |400 Plače in drugi izdatki zaposlenim     |      161.497|
+------+------------------------------------------+-------------+
|      |401 Prispevki delodajalcev za socialno    |       24.040|
|      |varnost                                   |             |
+------+------------------------------------------+-------------+
|      |402 Izdatki za blago in storitve          |      365.540|
+------+------------------------------------------+-------------+
|      |403 Plačila domačih obresti               |        8.494|
+------+------------------------------------------+-------------+
|      |409 Rezerve                               |      388.237|
+------+------------------------------------------+-------------+
|41    |TEKOČI TRANSFERI                          |      694.263|
+------+------------------------------------------+-------------+
|      |410 Subvencije                            |       23.000|
+------+------------------------------------------+-------------+
|      |411 Transferi posameznikom in             |      446.868|
|      |gospodinjstvom                            |             |
+------+------------------------------------------+-------------+
|      |412 Transferi neprofitnim organizacijam in|       48.579|
|      |ustanovam                                 |             |
+------+------------------------------------------+-------------+
|      |413 Drugi tekoči domači transferi         |      175.816|
+------+------------------------------------------+-------------+
|42    |INVESTICIJSKI ODHODKI                     |      374.090|
+------+------------------------------------------+-------------+
|      |420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev    |      374.090|
+------+------------------------------------------+-------------+
|43    |INVESTICIJSKI TRANSFERI                   |       91.452|
+------+------------------------------------------+-------------+
|      |431 Investicijski transferi pravnim in    |       91.452|
|      |fizičnim osebam, ki niso proračunski      |             |
|      |uporabniki                                |             |
+------+------------------------------------------+-------------+
|III.  |PRORAČUNSKI PRESEŽEK (I.-II.) (PRORAČUNSKI|     -447.287|
|      |PRIMANJKLJAJ)                             |             |
+------+------------------------------------------+-------------+
|B.    |RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB        |             |
+------+------------------------------------------+-------------+
|IV.   |PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA  |            0|
|      |KAPITALSKIH DELEŽEV (750+751+752)         |             |
+------+------------------------------------------+-------------+
|75    |PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL             |            0|
+------+------------------------------------------+-------------+
|      |750 Prejeta vračila danih posojil         |             |
+------+------------------------------------------+-------------+
|      |751 Prodaja kapitalskih deležev           |             |
+------+------------------------------------------+-------------+
|      |752 Kupnine iz naslova privatizacije      |             |
+------+------------------------------------------+-------------+
|V.    |DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH    |            0|
|      |DELEŽEV (440+441+442+443)                 |             |
+------+------------------------------------------+-------------+
|44    |DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH    |            0|
|      |DELEŽEV                                   |             |
+------+------------------------------------------+-------------+
|      |440 Dana posojila                         |             |
+------+------------------------------------------+-------------+
|      |441 Povečanje kapitalskih deležev in      |             |
|      |naložb                                    |             |
+------+------------------------------------------+-------------+
|      |442 Poraba sredstev kupnin iz naslova     |             |
|      |privatizacije                             |             |
+------+------------------------------------------+-------------+
|      |443 Povečanje namenskega premoženja v     |             |
|      |javnih skladih in drugih osebah javnega   |             |
|      |prava, ki imajo premoženje v svoji lasti  |             |
+------+------------------------------------------+-------------+
|VI.   |PREJETA MINUS DANA POSOJILA IN SPREMEMBE  |            0|
|      |KAPITALSKIH DELEŽEV (IV.-V.)              |             |
+------+------------------------------------------+-------------+
|C.    |RAČUN FINANCIRANJA                        |             |
+------+------------------------------------------+-------------+
|VII.  |ZADOLŽEVANJE (500)                        |      175.000|
+------+------------------------------------------+-------------+
|50    |ZADOLŽEVANJE                              |      175.000|
+------+------------------------------------------+-------------+
|      |500 Domače zadolževanje                   |      175.000|
+------+------------------------------------------+-------------+
|VIII. |ODPLAČILA DOLGA (550)                     |       18.643|
+------+------------------------------------------+-------------+
|55    |ODPLAČILA DOLGA                           |       18.643|
+------+------------------------------------------+-------------+
|      |550 Odplačila domačega dolga              |       18.643|
+------+------------------------------------------+-------------+
|IX.   |POVEČANJE (ZMANJŠANJE) SREDSTEV NA RAČUNIH|     -290.930|
|      |(I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.) - ali 0 ali +  |             |
+------+------------------------------------------+-------------+
|X.    |NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.)            |      156.357|
+------+------------------------------------------+-------------+
|XI.   |NETO FINANCIRANJE (VI.+VII.-VIII.-IX.)    |      447.287|
+------+------------------------------------------+-------------+
|      |STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH DNE 31. 12.    |      290.930|
|      |PRETEKLEGA LETA                           |             |
+------+------------------------------------------+-------------+
Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in podkonte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk - kontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani Občine Bistrica ob Sotli.
Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
(izvrševanje proračuna)
Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke - podkonta.
4. člen
(namenski prihodki in odhodki proračuna)
Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki:
1. požarna taksa po 59. členu Zakona o varstvu pred požarom,
2. prispevki občanov,
3. odstopljena državna taksa za obremenjevanje voda,
4. odstopljena državna taksa za obremenjevanje okolja,
5. prejeta sredstva državnega proračuna za investicije,
6. prejeta sredstva iz državnega proračuna za odpravljanje posledic škode povzročenih z neurji,
7. najemnina za gospodarsko javno infrastrukturo,
8. koncesijska dajatev za trajno gospodarjenje z divjadjo,
9. koncesijska dajatev za izkoriščanje gozdov.
Proračunski uporabnik lahko prevzema in plačuje obveznosti do višine dejansko realiziranega priliva namenskih sredstev.
Sredstva okoljskih dajatev se porabijo le za:
- gradnjo infrastrukture, namenjene izvajanju občinskih obveznih javnih služb varstva okolja v skladu z državnimi operativnimi programi, sprejetimi s predpisi varstva okolja na področju čiščenja in odvajanja odpadnih voda, ravnanja s komunalnimi odpadki in odlaganja odpadkov in
- zagotavljanje oskrbovalnih standardov, tehničnih, vzdrževalnih, organizacijskih in drugih ukrepov, predpisanih za izvajanje obveznih občinskih gospodarskih javnih služb varstva okolja.
5. člen
(prerazporejanje pravic porabe)
Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna.
Dovoljeno je prerazporejanje znotraj proračunskih uporabnikov med proračunskimi področji, glavnimi programi, podprogrami, proračunskimi postavkami in konti.
O prerazporeditvah pravic porabe v posebnem delu proračuna (finančnem načrtu neposrednega uporabnika) odloča na predlog neposrednega uporabnika predstojnik neposrednega uporabnika.
Med izvrševanjem proračuna se lahko s sklepom župana ob prerazporeditvi odpre nov konto oziroma poveča obseg sredstev na kontu za izdatke ali se odpre nova proračunska postavka, če pri planiranju proračuna ni bilo mogoče predvideti prejemnika proračunskih sredstev ali način izvedbe projektov.
Župan s poročilom o izvrševanju proračuna ob polletju in konec leta z zaključnim računom poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2015 in njegovi realizaciji.
Prerazporeditev pravic porabe in prvega odstavka tega člena se opravi s pisno odredbo, iz katere je razvidno, na kateri proračunski postavki in podkontu se pravica porabe povečuje in na kateri se zmanjšuje, tako da ostane proračun uravnotežen, oziroma na kateri proračunski postavki se odpira nov podkonto.
6. člen
(največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let)
Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu razpiše javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere ne sme presegati 70 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika, od tega:
1. v letu 2016 40 % navedenih pravic porabe in
2. v ostalih prihodnjih letih 30 % navedenih pravic porabe.
Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika.
Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide iz najemodajalca na najemnika, in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitev in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov.
Prevzete obveznosti iz drugega in tretjega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
7. člen
(spreminjanje načrta razvojnih programov)
Predstojnik neposrednega uporabnika - župan lahko spreminja vrednost projektov v načrtu razvojnih programov. Projekte, katerih vrednost se spremeni za več kot 20 % mora predhodno potrditi občinski svet.
Projekti, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto, zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, se uvrstijo v načrt razvojnih programov po uveljavitvi proračuna.
Novi projekti se uvrstijo v načrt razvojnih programov na podlagi odločitve občinskega sveta.
8. člen
(proračunski skladi)
Proračunski skladi so:
1. poračun proračunske rezerve, oblikovane po ZJF,
Proračunska rezerva se v letu 2015 oblikuje v višini 365.236,55 eurov.
Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF do višine 19.000 EUR župan in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet.
Rezerva v višini 346.236,55 EUR se oblikuje za vračilo sredstev v državni proračun za pretekla leta.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA DRŽAVE
9. člen
Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, lahko župan dolžniku do višine 600,00 eurov odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA
10. člen
(obseg zadolževanja občine in izdanih poroštev občine)
Zaradi kritja presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačila dolgov v računu financiranja se občina za proračun leta 2015 lahko zadolži za 175.000 EUR za namen:
- vračilo sredstev v državni proračun za pretekla leta.
Če se zaradi neenakomernega pritekanja prihodkov izvrševanje proračuna ne more uravnovesiti, lahko župan odloči o najetju likvidnostnega posojila do višine 5 % vseh izdatkov zadnjega sprejetega proračuna, oziroma za EU projekte, do višine že odobrenih EU sredstev.
Občina lahko daje poroštva v skladu z veljavno zakonodajo.
11. člen
(obseg zadolževanja javnih zavodov in javnih podjetij ter obseg zadolževanja in izdanih poroštev pravnih oseb, v katerih ima občina odločujoč vpliv na upravljanje)
Pravne osebe javnega sektorja na ravni občine (javni zavodi in javna podjetja, katerih ustanoviteljica ali soustanoviteljica je občina) se lahko zadolžujejo do zakonsko dovoljenih obsegov le s soglasjem občine. O dajanju soglasij k zadolževanju in izdaji poroštev odloča občinski svet.
6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
12. člen
(začasno financiranje v letu 2016)
V obdobju začasnega financiranja Občine Bistrica ob Sotli v letu 2016, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
13. člen
(uveljavitev odloka)
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 410-0006/2015-1
Bistrica ob Sotli, dne 19. marca 2015
Župan
Občine Bistrica ob Sotli
Franjo Debelak l.r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti