Uradni list

Številka 31
Uradni list RS, št. 31/2009 z dne 20. 4. 2009
Uradni list

Uradni list RS, št. 31/2009 z dne 20. 4. 2009

Kazalo

1383. Sklep o spremembah in dopolnitvah Sklepa o ustanovitvi javnega zavoda Moderna galerija, stran 4308.

Na podlagi 3. člena Zakona o zavodih (Uradni list RS, št. 12/91, 45/94 – odl. US, 8/96, 36/00 – ZPDZC in 127/06 – ZJZP) in 26. člena Zakona o uresničevanju javnega interesa za kulturo (Uradni list RS, št. 77/07 – uradno prečiščeno besedilo in 56/08) je Vlada Republike Slovenije sprejela
S K L E P
o spremembah in dopolnitvah Sklepa o ustanovitvi javnega zavoda Moderna galerija
1. člen
V Sklepu o ustanovitvi javnega zavoda Moderna galerija (Uradni list RS, št. 8/04) se 6. člen spremeni tako, da se glasi:
»6. člen
(1) Glede na namen, zaradi katerega je zavod ustanovljen, opravlja znotraj javne službe naslednje naloge:
– identificira, dokumentira, preučuje in interpretira ter vrednoti premično in živo dediščino ter jo predstavlja javnosti,
– zbira, raziskuje, izvaja akcesijo in inventariziranje premične dediščine, na podlagi zbiralne politike in poslanstva zavoda,
– varuje in hrani zbirke državnega pomena ter jih dopolnjuje v skladu s poslanstvom zavoda,
– pripravlja in izvaja konservatorsko-restavratorske postopke na premični dediščini s svojega področja delovanja in se pri restavratorsko-konservatorski dejavnosti povezuje z Restavratorskim centrom Republike Slovenije in ostalimi muzeji,
– nadzira varstvo premičnih spomenikov in nacionalnega bogastva zunaj muzejev,
– razvija vlogo osrednje galerije za področja svojih zbirk v sodelovanju z ostalimi muzeji, uporabniki, partnerji,
– svetuje in daje navodila lastnikom zbirk premične dediščine glede vodenja inventarnih knjig s svojega področja delovanja,
– v vlogi državnega muzeja skrbi za enotne standarde na področju varovanja in hranjenja tovrstnega muzejskega gradiva,
– razstavlja muzejske zbirke,
– pripravlja predloge za razglasitev premičnih spomenikov državnega pomena,
– usklajuje vpis premične dediščine v register in skrbi za dostopnost podatkov javnosti,
– poleg stalne razstave vsaj enkrat letno pripravi študijske razstave s področja svojega delovanja, pri razstavah sodeluje z domačimi in tujimi muzeji in drugimi ustanovami,
– sam ali v sodelovanju z drugimi organizacijami v galerijskih prostorih in izven njih razstavlja in postavlja sodobna dela domačih in mednarodnih umetnikov,
– aktivno sodeluje pri slovenskem in mednarodnem kulturnem, strokovnem in znanstvenem sodelovanju z drugimi muzeji, raziskovalnimi ustanovami in državnimi javnimi zavodi ter Radiotelevizijo Slovenija,
– omogoča prostorske pogoje za raziskovanje, ustvarjanje in teoretsko proučevanje modernih in sodobnih umetnosti,
– s predavanji, diskusijami, okroglimi mizami, delavnicami, seminarji in publikacijami skrbi za sprotno teoretsko in kritiško spremljanje moderne in sodobne umetnosti,
– v laboratoriju za nove medije raziskuje in predstavlja sodobno umetnost, ki nastaja s pomočjo novih informacijskih tehnologij,
– pripravlja in izvaja pedagoške in andragoške programe ter programe za težje prilagodljive družbene skupine,
– omogoča dostopnost do podatkov in programov telesno oviranim osebam,
– izvaja programe za razvijanje zavesti o dediščini, programe pripravništva, izpopolnjevanja, in prakse za izobraževalne programe različnih stopenj s svojega področja,
– skrbi za izobraževanje svojih strokovnih sodelavcev in nudi pomoč pri strokovnem izobraževanju strokovnih sodelavcev drugih muzejev,
– raziskuje premično dediščino in njeno varstvo po naročilu ministrstva,
– ministrstvu daje strokovna mnenja o izvozu, iznosu in uvozu kulturne dediščine,
– letni program razstav in prireditev usklajuje z razstavnimi termini z ostalimi državnimi muzeji,
– vodi strokovno knjižnico za področje svoje dejavnosti,
– izdaja tiskano gradivo, video, zvočne in računalniške zapise, ki izhajajo iz poslanstva muzeja, ter druge oblike promocijskega materiala,
– evidentira premično kulturno dediščino po standardih UNESCO-a (Object ID),
– organizira znanstvena in strokovna srečanja, razgovore, seminarje in podobno, predvsem s področja delovanja zavoda,
– redno obvešča javnost o prireditvah v sredstvih javnega obveščanja, redno posreduje informacije javnosti o poslovanju, razvojnih programskih ciljih in uresničevanju programa.
(2) Za uresničevanje svojega poslanstva mora biti zavod odprt za ogled razstav vse dni v letu, razen praznikov, z izjemo 8. februarja, slovenskega kulturnega praznika. Zavod mora zagotoviti brezplačen ogled stalnih razstav vsako prvo nedeljo v mesecu.
(3) Državni muzej izvaja tudi programe usposabljanja in vseživljenjskega učenja v povezavi z dediščino kot dejavnost, ki se ne financira iz državnega proračuna, namenjenega kulturi.«.
2. člen
7. člen se spremeni tako, da se glasi:
»7. člen
Naloge iz prejšnjega člena, ki jih zavod opravlja, so v skladu z Uredbo o standardni klasifikaciji dejavnosti (Uradni list RS, št. 69/07 in 17/08) razvrščene:
R90.030      Umetniško ustvarjanje
R90.040      Obratovanje objektov za kulturne prireditve
P85.520      Izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje
             na področju kulture in umetnosti
R91.011      Dejavnost knjižnic
R91.020      Dejavnost muzejev
R91.012      Dejavnost arhivov
R91.030      Varstvo kulturne dediščine
J59.110      Produkcija filmov, video filmov, televizijskih
             oddaj
J59.120      Post produkcijske dejavnosti pri izdelavi
             filmov, video filmov, televizijskih oddaj
P85.520      Izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanja
             na področju kulture in umetnosti
P85.590      Drugje nerazvrščeno izobraževanje,
             izpopolnjevanje in usposabljanje
N82.990      Drugje nerazvrščene spremljajoče dejavnosti za
             poslovanje
N82.300      Organiziranje razstav, sejmov, srečanj
M74.200      Fotografska dejavnost
M72.200      Raziskovalna in razvojna dejavnost na področju
             družboslovja in humanistike
J62.090      Druge z informacijsko tehnologijo in
             računalniškimi storitvami povezane dejavnosti
J63.110      Obdelava podatkov in s tem povezane dejavnosti
I56.104      Začasni gostinski obrati
I56.103      Slaščičarne in kavarne
I56.300      Strežba pijač
G47.610      Trgovina na drobno v specializiranih
             prodajalnah s knjigami
G47.789      Druga trgovina na drobno v drugih
             specializiranih prodajalnah
G47.782      Trgovina na drobno v specializiranih
             prodajalnah z umetniškimi izdelki
N77.110      Dajanje lahkih motornih vozil v najem in zakup
N77.390      Dajanje drugih strojev, naprav in opredmetenih
             sredstev v najem in zakup
M69.200      Računovodske, knjigovodske in revizijske
             dejavnosti, davčno svetovanje
M73.200      Raziskovanje trga in javnega mnenja
M73.120      Posredovanje oglaševalskega prostora
M73.110      Dejavnost oglaševalskih agencij
M74.300      Prevajanje in tolmačenje
M74.100      Oblikovanje, aranžerstvo, dekoraterstvo
J58.190      Drugo založništvo
J58.140      Izdajanje revij in druge periodike
J58.110      Izdajanje knjig
J59.200      Snemanje in izdajanje zvočnih zapisov in
             muzikalij
C18.120      Drugo tiskanje
C18.130      Priprava za tisk in objavo
C18.200      Razmnoževanje posnetih nosilcev zapisa«.
3. člen
17. člen se premeni tako, da se glasi:
»17. člen
(1) Svet zavoda sestavlja pet članov, in sicer:
– štirje predstavniki ustanovitelja, ki jih na predlog ministra imenuje Vlada Republike Slovenije med strokovnjaki s področja dela zavoda, financ in pravnih zadev, ter
– predstavnik delavcev zavoda, ki ga med zaposlenimi izvolijo zaposleni v zavodu.
(2) Mandat članov sveta zavoda traja štiri leta in so po izteku mandata lahko ponovno imenovani oziroma izvoljeni. Direktor mora obvestiti ministra o izteku mandata članom sveta najmanj 90 dni pred iztekom njihovega mandata.
(3) Svet zavoda sklepa veljavno, če je na seji navzoča večina članov sveta. Odločitve sprejema z večino glasov vseh članov.
(4) Podrobnejše delovanje uredi svet zavoda s poslovnikom.«.
4. člen
Za 17. členom se dodajo novi 17.a do 17.f člen, ki se glasijo:
»17.a člen
(1) Predstavnika delavcev v svet zavoda volijo zaposleni v zavodu na neposrednih in tajnih volitvah. Pravico voliti in biti voljeni imajo vsi zaposleni v zavodu, razen direktorja in njegovih pomočnikov.
(2) Svet zavoda s sklepom razpiše volitve največ 90 in najmanj 60 dni pred iztekom mandata sveta zavoda.
(3) S sklepom o razpisu volitev se določita dan volitev in vsebina predlogov kandidatur ter imenuje volilna komisija.
(4) Sklep o razpisu volitev se javno objavi v zavodu.
17.b člen
(1) Postopek volitev predstavnika delavcev v svetu zavoda vodi volilna komisija, ki jo sestavljajo predsednik, dva člana in njihovi namestniki. Predsednik, člana volilne komisije in njihovi namestniki ne morejo biti kandidati za člana sveta zavoda.
(2) Volilna komisija skrbi za pravilnost volitev predstavnika delavcev v svet zavoda, ugotavlja popolnost predlogov kandidatov, določi seznam volivcev, ugotavlja izid glasovanja in objavi ime kandidata, ki je izvoljen v svet zavoda, ter vodi neposredno tehnično delo v zvezi z volitvami.
17.c člen
(1) Pravico predlagati kandidata za člana sveta zavoda ima najmanj deset odstotkov zaposlenih. Predlog mora biti predložen volilni komisiji v 15 dneh od objave sklepa o razpisu volitev.
(2) Predlog mora vsebovati osebna imena in podpise predlagateljev, osebne podatke kandidata z njegovim priloženim soglasjem in druge podatke skladno s sklepom iz tretjega odstavka 17.a člena tega sklepa.
17.d člen
Volitve morajo biti organizirane tako, da je zagotovljena tajnost glasovanja.
17.e člen
(1) Voli se z glasovnicami. Vsak zaposleni ima en glas. Na glasovnici se navedejo imena kandidatov po abecednem redu njihovih priimkov z navedbo, da se voli en kandidat. Voli se tako, da se obkroži zaporedna številka pred imenom kandidata, za katerega se želi glasovati.
(2) Neizpolnjena glasovnica in glasovnica, na kateri ni mogoče ugotoviti volje volivca, sta neveljavni. Neveljavna je tudi glasovnica, če je volivec glasoval za več kakor enega kandidata.
17.f člen
(1) Za člana sveta zavoda je izvoljen tisti kandidat, ki dobi največje število glasov. Če sta dva kandidata dobila enako število glasov, je izvoljen tisti, ki ima daljšo delovno dobo v zavodu.
(2) Volilna komisija sestavi zapisnik o poteku volitev ter izdela poročilo o izidih volitev in ga objavi v petih dneh od dneva volitev.«.
5. člen
18. člen se spremeni tako, da se glasi:
»18. člen
Naloge sveta zavoda so:
– nadzira zakonitost dela in poslovanja zavoda,
– spremlja, analizira in ocenjuje delovanje zavoda,
– predlaga ustanovitelju revizijo poslovanja, ki jo lahko opravi tudi notranji revizor ustanovitelja,
– ocenjuje delo direktorja,
– daje soglasje k strateškemu načrtu, programu dela, finančnemu načrtu, sistemizaciji delovnih mest, organizaciji dela, kadrovskemu načrtu, načrtu nabav in investicijskega vzdrževanja ter k zavodski kolektivni pogodbi ter nadzira njihovo izvajanje,
– potrjuje letno poročilo zavoda,
– daje soglasje k cenam javnih kulturnih dobrin,
– daje predhodno mnenje o imenovanju direktorja,
– sklepa pogodbo o zaposlitvi z direktorjem,
– odloča o pritožbah delavcev, ki se nanašajo na pravice, obveznosti in odgovornosti delavcev iz delovnega razmerja,
– opravlja druge naloge v skladu z veljavnimi predpisi in tem sklepom.«.
6. člen
19. člen se spremeni tako, da se glasi:
»19. člen
(1) Strokovni svet sestavlja šest članov, in sicer:
– dva člana izvolijo zaposleni, pri čemer je eden izvoljen izmed vseh zaposlenih, eden pa izmed tistih, ki opravljajo dejavnost, zaradi katere je javni zavod ustanovljen,
– po enega člana imenujejo Kulturniška zbornica Slovenije, Akademija za likovno umetnost, Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani in Skupnost muzejev Slovenije.
(2) Za postopek volitev predstavnikov delavcev v strokovni svet se smiselno uporabljajo določbe, ki urejajo postopek volitev predstavnika zaposlenih v svet zavoda.
(3) Direktor mora pozvati Kulturniško zbornico, Akademijo za likovno umetnost, Filozofsko fakulteto Univerze v Ljubljani in Skupnost muzejev Slovenije, da imenujejo člane strokovnega sveta najmanj 90 dni pred potekom mandata strokovnega sveta.
(4) Člani strokovnega sveta imajo štiriletni mandat. Po njegovem poteku so lahko člani strokovnega sveta ponovno imenovani oziroma izvoljeni.
(5) Strokovni svet sklepa veljavno, če je na seji navzoča večina članov sveta.
(6) Strokovni svet sprejema odločitve z večino glasov vseh članov.
(7) Podrobnejše delovanje uredi strokovni svet s poslovnikom.«.
7. člen
21. člen se spremeni tako, da se glasi:
»21. člen
(1) Svet zavoda in strokovni svet se konstituirata na svoji prvi konstitutivni seji, ki jo skliče direktor najpozneje v 30 dneh, od dne ko je imenovana oziroma izvoljena večina članov sveta zavoda oziroma strokovnega sveta.
(2) Na prvi konstitutivni seji člani sveta zavoda oziroma strokovnega sveta izmed sebe izvolijo predsednika in namestnika. Če predsednik ni izvoljen, opravlja do izvolitve njegove naloge najstarejši član sveta zavoda, ki ga imenuje ustanovitelj, oziroma najstarejši član strokovnega sveta.
(3) Članom sveta zavoda in strokovnega sveta začne teči mandat z dnem konstituiranja sveta oziroma strokovnega sveta.«.
8. člen
22. člen se spremeni tako, da se glasi:
»22. člen
(1) Član sveta zavoda, ki ga imenuje ustanovitelj, je lahko razrešen pred iztekom mandata, za katerega je imenovan, če:
– umre ali sam zahteva razrešitev,
– se ne udeležuje sej,
– pri svojem delu ne ravna v skladu s predpisi,
– ne opravlja svojih nalog ali jih ne opravlja strokovno.
(2) Člana sveta zavoda razreši Vlada Republike Slovenije na predlog sveta zavoda ali ministra. Za čas do izteka mandata sveta zavoda se imenuje nov član.«.
9. člen
23. člen se spremeni tako, da se glasi:
»23. člen
(1) Mandat predstavniku delavcev v svetu in v strokovnem svetu zavoda predčasno preneha z odstopom, s prenehanjem delovnega razmerja v zavodu ali na podlagi odpoklica.
(2) Če predstavniku delavcev preneha mandat pred potekom mandata sveta oziroma strokovnega sveta, se izvedejo nadomestne volitve.
(3) Na nadomestnih volitvah se izvoli nov predstavnik delavcev za čas do izteka mandata sveta oziroma strokovnega sveta. Svet zavoda razpiše nadomestne volitve najpozneje v 15 dneh po ugotovitvi o prenehanju mandata.
(4) Ostalim članom strokovnega sveta mandat preneha na podlagi odstopa ali na podlagi odpoklica s strani tiste pravne osebe, ki je posameznega člana imenovala. Predlog za odpoklic lahko poda strokovni svet ali minister.«.
10. člen
24. člen se spremeni tako, da se glasi:
»24. člen
(1) Postopek odpoklica predstavnika delavcev v svetu zavoda in strokovnem svetu se začne na zahtevo najmanj desetih odstotkov zaposlenih v zavodu. Postopek odpoklica vodi volilna komisija.
(2) Zahteva za odpoklic mora vsebovati razloge za odpoklic in priložene podpise delavcev, ki predlagajo odpoklic.
(3) Zahteva za odpoklic se predloži volilni komisiji, ki je vodila volitve. Volilna komisija preveri formalno pravilnost zahteve, ne da bi presojala razloge za odpoklic. Če se zahteva za odpoklic ne zavrže, volilna komisija v 15 dneh razpiše glasovanje o odpoklicu predstavnika delavcev v svetu oziroma strokovnem svetu zavoda in določi dan glasovanja. Predstavnik delavcev v svetu oziroma strokovnem svetu zavoda je odpoklican, če je za odpoklic glasovala večina zaposlenih v zavodu.
(4) Za postopek odpoklica predstavnika delavcev v svetu in strokovnem svetu zavoda se smiselno uporabljajo določbe o volitvah predstavnika delavcev v svet zavoda.«.
PREHODNE IN KONČNA DOLOČBA
11. člen
Svet zavoda se konstituira na novo.
Volitve predstavnika delavcev v svet zavoda razpiše svet zavoda najpozneje v 15 dneh po uveljavitvi tega sklepa.
Vlada Republike Slovenije imenuje člane sveta v skladu s tem sklepom v enem mesecu po uveljavitvi tega sklepa.
Direktor skliče prvo konstitutivno sejo sveta zavoda najpozneje v 30 dneh od dne, ko je imenovana oziroma izvoljena večina članov sveta zavoda.
Dosedanji člani sveta zavoda opravljajo svojo funkcijo do konstituiranja novega sveta skladno s tem sklepom. Dosedanjim članom sveta preneha mandat z dnem konstituiranja sveta skladno s tem sklepom.
12. člen
Direktor poskrbi za vpis sprememb in dopolnitev tega sklepa v sodni register skladno z veljavnimi predpisi.
13. člen
Ta sklep začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 01403-46/2009/4
Ljubljana, dne 9. aprila 2009
EVA 2009-3511-0025
Vlada Republike Slovenije
mag. Mitja Gaspari l.r.
Minister

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti