Uradni list

Številka 91
Uradni list RS, št. 91/1998 z dne 30. 12. 1998
Uradni list

Uradni list RS, št. 91/1998 z dne 30. 12. 1998

Kazalo

4740. Zakon o spremembah in dopolnitvah zakona o izvrševanju proračuna Republike Slovenije (ZIPRS-C), stran 8677.

Na podlagi druge alinee prvega odstavka 107. člena in prvega odstavka 91. člena ustave Republike Slovenije izdajam
U K A Z
o razglasitvi zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o izvrševanju proračuna Republike Slovenije (ZIPRS-C)
Razglašam zakon o spremembah in dopolnitvah zakona o izvrševanju proračuna Republike Slovenije (ZIPRS-C), ki ga je sprejel Državni zbor Republike Slovenije na seji 22. decembra 1998.
Št. 001-22-110/98
Ljubljana, dne 30. decembra 1998.
Predsednik
Republike Slovenije
Milan Kučan l. r.
Z A K O N
O SPREMEMBAH IN DOPOLNITVAH ZAKONA O IZVRŠEVANJU PRORAČUNA REPUBLIKE SLOVENIJE (ZIPRS-C)
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
V zakonu o izvrševanju proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 5/96, 78/97, 87/97 in 34/98 – v nadaljnjem besedilu: zakon) se 2. člen spremeni tako, da se glasi:
“Splošni del proračuna zajema:
– bilanco prihodkov in odhodkov,
– račun finančnih terjatev in naložb in
– račun financiranja.
V bilanci prihodkov in odhodkov se izkazujejo prihodki, ki obsegajo:
– davčne prihodke;
– nedavčne prihodke;
– kapitalske prihodke;
– prejete donacije in
– transferne prihodke.
V bilanci prihodkov in odhodkov se izkazujejo odhodki, ki obsegajo:
– tekoče odhodke;
– tekoče transfere;
– investicijske odhodke in
– investicijske transfere.
V računu finančnih terjatev in naložb se izkazujejo vsa prejeta sredstva vrnjenih posojili in prodaje kapitalskih vlog in vsa sredstva danih posojil in za nakup kapitalskih vlog.
V računu financiranja se izkazuje odplačevanje dolgov in zadolževanje, ki je povezano s financiranjem presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter s financiranjem odplačil dolgov v računu financiranja ter načrtovane spremembe denarnih sredstev na računih proračuna v teku proračunskega leta.
Minister, pristojen za finance, predpiše členitev bilance prihodkov in odhodkov, računa finančnih terjatev in naložb ter računa financiranja za proračun Republike Slovenije po ekonomski klasifikaciji. Ekonomska klasifikacija vsebuje razdelitev na ravni skupine, podskupine, konte in podkonte prejemkov in izdatkov.“
2. člen
V 5. členu se dodata nov drugi in tretji odstavek, ki se glasita:
“Uporabniki so dolžni zagotavljati popolno in pravočasno pobiranje prejemkov proračuna iz njihove pristojnosti in izdvajanje teh prejemkov v proračun.
Uporabniki, ki so po zakonu ali pogodbi pristojni za pobiranje posameznih vrst prejemkov, predložijo Ministrstvu za finance do 25. dne v tekočem mesecu predlog načrta prejemkov za prihodnji mesec, ki ne zajema prihodkov iz naslova opravljanja lastne dejavnosti uporabnikov. Minister, pristojen za finance, podrobneje predpiše način sporočanja načrta prejemkov.“
3. člen
V prvem odstavku 8. člena se za besedami “tega zakona“ dodajo besede “in posebnega prispevka iz 6. člena zakona o popotresni obnovi objektov in spodbujanju razvoja v Posočju (Uradni list RS, št. 45/98 in 67/98 – v nadaljnjem besedilu: posebni prispevek)“.
V drugem odstavku se za besedo “kupnin“ dodajo besede “in sredstev posebnega prispevka“.
4. člen
10. člen se spremeni tako, da se glasi:
“Uporabnik lahko prevzema obveznosti, ki bodo zahtevale plačilo v naslednjih letih, če je že odprta postavka – konto v proračunu tekočega leta.
Skupaj prevzete obveznosti, ki bodo zahtevale plačilo v naslednjih letih, iz naslova:
– investicijskih odhodkov in investicijskih transferov ne smejo presegati 75% sredstev skupin odhodkov “42 – investicijski odhodki“, “43 – investicijski transferi“ in odhodkov za material in opremo za vojsko oziroma za specialno opremo za policijo, zagotovljenih v sprejetem letnem finančnem načrtu uporabnika;
– drugih odhodkov proračuna ne smejo presegati 25% sredstev skupin odhodkov “40 – tekoči odhodki“ in “41 – tekoči transferi“, brez sredstev podskupin odhodkov “400 – plače in drugi izdatki zaposlenim“ in “401 – prispevkov delodajalcev za socialno varnost“ in brez odhodkov za material in opremo za vojsko oziroma za specialno opremo za policijo, zagotovljenih v sprejetem letnem finančnem načrtu uporabnika.
Omejitve iz prejšnjega odstavka se ne nanašajo na prevzemanje obveznosti iz sredstev donacij, na nakup ali zamenjavo nepremičnin in premičnin iz sredstev pridobljenih skladno s 4. in 52. členom tega zakona in na prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami.
Uporabnik lahko prevzema obveznosti, ki bodo zahtevale plačilo v naslednjih letih, samo po predhodnem soglasju Ministrstva za finance. Za obveznosti, za katere po tem zakonu ni potrebno objaviti javnega razpisa, Ministrstvo za finance ne izda soglasja, ampak jih samo evidentira.
Obveznosti, ki bodo zahtevale plačilo v prihodnjih letih, mora uporabnik vključiti v proračun leta na katerega se nanašajo.“
5. člen
V četrtem odstavku 11. člena se beseda “tekoče“ nadomesti z besedo “mesečno“.
6. člen
12. člen se črta.
7. člen
13. člen se spremeni tako, da se glasi:
“Uporabniki smejo prevzemati obveznosti, ki bodo zahtevale izdatek proračuna, če so za izpolnitev takšnih obveznosti na razpolago namenska sredstva v letnem finančnem načrtu uporabnika in sicer v obsegu, ki ga za posamezno trimesečje določi Vlada Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: vlada) na predlog ministra, pristojnega za finance (v nadaljnjem besedilu: trimesečna kvota).
Ministrstvo za finance pri določanju trimesečne kvote upošteva letni finančni načrt uporabnika, prevzete obveznosti uporabnika in likvidnostne možnosti proračuna. Podrobnejše pogoje za določitev trimesečnih kvot predpiše minister, pristojen za finance.
Ministrstvo za finance mora sporočiti trimesečno kvoto uporabniku najkasneje do 15. dne v mesecu pred pričetkom obdobja za katerega je določena.“
8. člen
14. člen se spremeni tako, da se glasi:
“V okviru trimesečne kvote uporabnik predloži Ministrstvu za finance do 20. dne v tekočem mesecu predlog mesečnega finančnega načrta za prihodnji mesec.
Ministrstvo za finance določi na podlagi predloga mesečnega finančnega načrta uporabnika mesečni likvidnostni načrt uporabnika za prihodnji mesec in ga do 25. dne v tekočem mesecu pošlje uporabniku.
Če uporabnik ni predložil Ministrstvu za finance predloga mesečnega finančnega načrta v roku iz prvega odstavka tega člena, določi mesečni likvidnostni načrt za tega uporabnika Ministrstvo za finance.
Minister, pristojen za finance, podrobneje predpiše način sporočanja mesečnih finančnih načrtov in izvrševanja mesečnih likvidnostnih načrtov.“
9. člen
15. člen se spremeni tako, da se glasi:
“Uporabnik je dolžan najkasneje 5 delovnih dni pred predvidenim plačilom prevzetih obveznosti v okviru mesečnega likvidnostnega načrta obvestiti Ministrstvo za finance o spremembah roka plačila.
Odhodki, ki niso predvideni ali presegajo odhodke, ki so predvideni v trimesečni kvoti in mesečnem likvidnostnem načrtu, se lahko poravnavajo samo s soglasjem Ministrstva za finance.
Minister, pristojen za finance, podrobneje predpiše načine in postopke obveščanja Ministrstva za finance o prevzetih obveznostih v breme proračunskih sredstev in postopke izplačil iz proračuna.“
10. člen
16. člen se črta.
11. člen
17. člen se spremeni tako, da se glasi:
“Uporabnik lahko samostojno prerazporeja sredstva v okviru sprejetega letnega finančnega načrta uporabnika med konti iste podskupine odhodkov uporabnika. O prerazporeditvah sredstev uporabnik obvešča Ministrstvo za finance na način in v rokih kot jih predpiše minister, pristojen za finance.
K prerazporeditvi sredstev med podskupinami odhodkov uporabnika izda Ministrstvo za finance soglasje na predlog uporabnika.
Ministrstvo za finance izda soglasje k prerazporeditvi sredstev med:
– ministrstvom in organi in organizacijami v njegovi sestavi na predlog ministrstva;
– vladnimi službami, za katerih organizacijo dela skrbi generalni sekretar vlade, na predlog Urada predsednika vlade;
– upravnimi enotami na predlog Ministrstva za notranje zadeve;
– samostojnimi državnimi organi za postopek o prekrških na predlog Senata za prekrške Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: Senat za prekrške);
– sodišči na predlog Vrhovnega sodišča Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: Vrhovno sodišče) in
– tožilstvi na predlog Državnega tožilstva Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: Državno tožilstvo).“
Ministrstvo za finance je dolžno obvestiti predlagatelja o prerazporeditvi sredstev v roku 14 dni.
12. člen
Za 17. členom se dodajo 17.a, 17.b in 17.c člen, ki se glasijo:
“17.a člen
O prerazporeditvah sredstev med uporabniki, ki niso zajete v tretjem odstavku prejšnjega člena, odloča vlada na podlagi predloga Ministrstva za finance usklajenega z uporabnikom. O teh prerazporeditvah sredstev vlada trimesečno obvešča Državni zbor.
17.b člen
Ne glede na določbe 17. in 17.a člena tega zakona med izvrševanjem proračuna ni mogoče prerazporejati sredstev:
– na podskupino “400 – plače in drugi izdatki zaposlenim“ in “401 – prispevki delodajalcev za socialno varstvo“, razen med tema dvema podskupinama;
– iz skupin “42 – investicijski odhodki“ in “43 – investicijski transferi“, razen med tema dvema skupinama in
– med bilanco prihodkov in odhodkov, računom finančnih terjatev in naložb in računom financiranja.
Ne glede na določbo prejšnjega odstavka lahko vlada na predlog Ministrstva za finance zagotovi sredstva v finančnem načrtu uporabnika na podskupino “400 – plače in drugi izdatki zaposlenim“ in “401 – prispevki delodajalcev za socialno varstvo“, če uporabnik pobira prejemke proračuna iz svoje pristojnosti v višini, ki presega 10% obsega prejemkov, planiranih v proračunu za posamezno vrsto prejemka, in če se skupni obseg prejemkov proračuna poveča za 5%. Obseg uporabniku zagotovljenih sredstev ne more presegati 2% sredstev za plače, zagotovljenih v njegovem finančnem načrtu.
Način določanja posameznih vrst prejemkov, ki presegajo obseg predviden s proračunom ter pogoje in merila za zagotavljanje sredstev uporabnikom predpiše minister, pristojen za finance.
17.c člen
Obveznosti iz državnega dolga, državnih poroštev in stroškov, povezanih z zadolževanjem se poravnavajo ne glede na sredstva, ki so namensko izkazana v posebnem delu proračuna. V primeru, da skupni izdatki za te namene presežejo skupni obseg sredstev, izkazan za ta namen v bilanci prihodkov in odhodkov ali v računu finančnih terjatev in naložb ali v računu financiranja, vlada prerazporedi sredstva za pokrivanje teh izdatkov, ne glede na določbo tretje alinee prvega odstavka prejšnjega člena. O tovrstni prerazporeditvi sredstev vlada v roku 30 dni obvesti Državni zbor.“
13. člen
18. člen se spremeni tako, da se glasi:
“Uporabniki zagotavljajo sredstva za neporavnane obveznosti iz preteklega leta s prerazporeditvijo sredstev v okviru letnega finančnega načrta uporabnika tekočega leta na ustrezno postavko – konto v soglasju z Ministrstvom za finance. Če ustrezna postavka – konto ali konto v finančnem načrtu uporabnika ni odprt, se za ta namen odpre nova postavka – konto ali konto v finančnem načrtu uporabnika.“
14. člen
19. člen in 19.a člen se črtata.
15. člen
34. člen se spremeni tako, da se glasi:
“Sredstva za odplačno pridobitev osnovnih sredstev, potrebnih za delovanje uporabnikov, se zagotavljajo v skladu z načrtom nabav in gradenj. Načrt nabav in gradenj (v nadaljnjem besedilu: načrt nabav) je pregled osnovnih sredstev, ki so potrebna za delovanje uporabnikov, kjer je ločeno po uporabnikih izkazan nakup ali drugačen odplačen način pridobitve:
– zgradb in prostorov;
– prevoznih sredstev;
– informacijske opreme in storitev;
– druge opreme;
– zemljišč in naravnih bogastev in
– drugih osnovnih sredstev.
V načrtu nabav se prikaže tudi investicijsko vzdrževanje in obnove.
Skupen načrt nabav iz prejšnjega odstavka mora biti sprejet pred sprejemom proračuna in usklajen s predlogom proračuna ter posredovan Državnemu zboru hkrati s predlogom proračuna. Če s proračunom odobrena sredstva niso usklajena z načrti nabav uporabnikov, morajo pristojni organi v roku 30 dni po uveljavitvi proračuna uskladiti načrte nabav s proračunom.
Vlada sprejme skupen načrt nabav, ki vsebuje načrtovane projekte uporabnikov na področju nabav in informatizacije. Načrt nabav za sodišča, za samostojne državne organe za postopek o prekrških, za državna tožilstva in za Državno pravobranilstvo sprejme vlada na predlog Ministrstva za pravosodje.
Za koordinacijo priprave načrta nabav sta pristojna Servis skupnih služb Vlade Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: servis) in Center Vlade Republike Slovenije za informatiko (v nadaljnjem besedilu: center). Servis in center morata pri koordinaciji priprave načrtov nabav državnih upravnih organov skrbeti za zagotavljanje in usmerjanje enotnih standardov in strategije nabav in informatizacije ter postopkov izvajanja javnih naročil.
Vlada predpiše za vse uporabnike proračuna standarde in kriterije za nabavo osnovnih sredstev po tem členu, ki pa ne veljajo za spomeniško zaščitene objekte.“
16. člen
34.b člen se spremeni tako, da se glasi:
“Uporabniki lahko v breme svojih sredstev nabavljajo opremo manjše vrednosti, pri čemer skupni obseg sredstev, ki se lahko uporabijo po tem členu, ne sme presegati 30.000 tolarjev na zaposlenega pri proračunskem uporabniku na dan 31. decembra preteklega leta. Višina posamezne nabave pri uporabniku ne sme presegati 100.000 tolarjev. Za uporabo sredstev po tem členu ne veljajo določbe 34. člena tega zakona.
Minister, pristojen za finance, natančneje določi pogoje in način uporabe sredstev po tem členu.“
17. člen
35. člen se spremeni tako, da se glasi:
“Center in servis skleneta okvirne pogodbe za blago in storitve, za katere obstaja potreba pri večini uporabnikov in pomenijo stalne nakupe blaga in naročila storitev. Uporabniki lahko na podlagi okvirnih pogodb izvajajo posamične nakupe v okviru sprejetega načrta nabav v breme svojih proračunskih sredstev oziroma proračunskih sredstev centra ali servisa. Uporabniki morajo o nakupih na podlagi okvirnih pogodb obveščati center in servis, ki morata voditi evidenco o skladnosti nakupov z okvirnimi pogodbami.
Center in servis ugotavljata potrebe, izvajata postopke in vodita evidenco cen in vrst blaga in storitev iz prejšnjega odstavka in nudita o tem informacije uporabnikom in Ministrstvu za finance.
Ne glede na določbo prvega odstavka tega člena lahko uporabniki samostojno sklepajo pogodbe na podlagi sprejetega načrta nabav. Uporabniki morajo k pogodbam za nakup informacijske opreme in storitev pridobiti mnenje centra, ki mora mnenje izdati v roku 10 dni.
Osnovno sredstvo, pridobljeno po tem členu, se izkazuje v premoženjski bilanci uporabnika, ki je osnovno sredstvo pridobil.
Vlada podrobneje predpiše pogoje in način izvajanja tega člena.“
18. člen
37. člen se črta.
19. člen
V 40.a členu se doda novi drugi odstavek, ki se glasi:
“Ne glede ne določbe posebnih zakonov in predpisov mora uporabnik proračuna pri dodeljevanju subvencije v breme proračunskih sredstev upoštevati kot obvezen pogoj za dodelitev subvencije, ali je prejemnik subvencije, ki je gospodarska družba, v celoti izterjal terjatev, ki je bila ugotovljena v korist gospodarske družbe v revizijskem poročilu ali revizijski odločbi, ki jo je izdala Agencija Republike Slovenije za revidiranje lastninskega preoblikovanja podjetij. Do sredstev subvencije ni upravičena gospodarska družba, za katero je bilo z revizijskim poročilom ali revizijsko odločbo ugotovljeno oškodovanje družbenega premoženja.“
20. člen
41. člen se spremeni tako, da se glasi:
“O nabavah, ki so skladno s predpisi zaupne narave, morajo pristojni uporabniki enkrat letno poročati vladi, ta pa Državnemu zboru. Poročilo mora vsebovati naslednje elemente: izpolnjevanje načrta nabav, število sklenjenih pogodb in roke za njihovo izvedbo, vrednost posamezne pogodbe in navedbo pogodbene stranke. Prav tako je potrebno navesti število prejetih popolnih ponudb in prednosti sprejete ponudbe.“
21. člen
V prvem odstavku 44. člena se besede “odhodkov proračuna in odplačila dolga“ nadomestijo z besedami “presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačila dolgov v računu financiranja“.
22. člen
V prvem odstavku 52. člena se beseda “izdatke“ nadomesti z besedo “odhodke“, besedilo, “ki ga določi vlada na način iz drugega, tretjega in četrtega odstavka 34. člena tega zakona ter v skladu z načrtom prodaj, ki ga določi na enak način“ se nadomesti z besedilom “in posebnim načrtom prodaj, ki ju sprejme vlada po postopku določenem v 34. členu tega zakona“. Doda se stavek, ki se glasi: “Vlada lahko na predlog Ministrstva za zdravstvo po postopku iz prejšnjega stavka razpolaga s premoženjem, s katerim upravljajo javni zdravstveni zavodi, katerih ustanovitelj je Republika Slovenija.“
Besedilo tretjega odstavka se členi v tretji in novi četrti odstavek, ki se glasita:
“Prodaja, zamenjava in oddaja v zakup (najem) nepremičnin v lasti Republike Slovenije se izvede na podlagi predhodno izvedenega javnega razpisa, za katerega postopke podrobneje predpiše vlada.
Ne glede na določbo prejšnjega odstavka javni razpis ni potreben za:
– zamenjavo nepremičnin v lasti Republike Slovenije, kadar je zamenjava v javnem interesu in je ponudnik nepremičnine samo eden, vrednost državnega premoženja pa se s tem ne zmanjša,
– oddajanje nepremičnin v najem, na katerih je Republika Slovenija manj kot 50 odstotni solastnik,
– oddajanje stanovanj v najem zaposlenim pri uporabnikih,
– prodajo zasedenih in najemnih stanovanj,
– prodajo solastniških deležev na nepremičninah in v drugih s posebnim predpisom določenih primerih.“
Doda se peti odstavek, ki se glasi:
“Vlada lahko razpolaga s premičnim in nepremičnim premoženjem, s katerim upravlja Agencija Republike Slovenije za plačilni promet (v nadaljnjem besedilu: agencija) tako, da ga ponudi v odkup Banki Slovenije, bankam, hranilnicam, hranilno-kreditnim službam in drugim pravnim osebam, ki bodo v skladu z zakonom prevzele izvajanje plačilnega prometa v Republiki Sloveniji, če navedene osebe prevzamejo ustrezno število zaposlenih, ki pri agenciji izvajajo naloge plačilnega prometa. Agencija mora pri izvedbi postopkov prodaje smiselno upoštevati določbe uredbe o odprodaji, oddaji ali zamenjavi nepremičnin in premičnin v lasti Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 52/98).“
V sedanjem četrtem odstavku, ki postane šesti odstavek se besede “in drugega“ nadomestijo z besedami “drugega in petega“.
23. člen
56. člen se spremeni tako, da se glasi:
“Država lahko pridobiva delnice in deleže v gospodarskih družbah neodplačno, iz sredstev proračuna, ali s stvarnim vložkom.
Pridobitev delnic in deležev države v gospodarskih družbah z vplačilom kapitala s stvarnim vložkom se lahko izvede s:
– konverzijo zapadlih in neplačanih davkov, prispevkov in drugih obveznih dajatev dolžnika do države v postopkih prisilne poravnave v skladu z zakonom o prisilni poravnavi, stečaju in likvidaciji;
– konverzijo terjatev iz naslova danih posojil in plačanih poroštev;
– z vložitvijo premičnin in nepremičnin, razen nepremičnin, ki služijo izvajanju javnih služb.
Pridobitev delnic in deležev države v gospodarskih družbah po tem odstavku se ne šteje kot prejemek in izdatek proračuna ali proračunskega uporabnika.
Knjigovodska vrednost delnic in deležev, ki se konvertirajo po prejšnjem odstavku, ne sme presegati vrednosti sredstev, pridobljenih skladno z 51. členom tega zakona.
O pridobivanju delnice in deležev države v gospodarskih družbah po drugem odstavku tega člena odloča vlada na predlog uporabnika in po predhodnem soglasju Ministrstva za finance.“
24. člen
V 59. členu se v prvem odstavku za besedo “1998“ doda besedilo “in v letu 1999“.
25. člen
61. člen se spremeni tako, da se glasi:
“Predstojnik uporabnika je pristojen za prevzemanje obveznosti, verifikacijo obveznosti, izdajo odredbe za plačilo v breme proračunskih sredstev organa, ki ga vodi in ugotavljanje pravice izterjave ter izdajanje nalogov za izterjavo v korist proračunskih sredstev.
Predstojnik uporabnika odgovarja za zakonitost, namenskost, gospodarnost in učinkovitost razpolaganja s proračunskimi sredstvi.
Kadar minister izvaja naloge iz prvega odstavka tega člena v breme proračunskih sredstev organov in organizacij v sestavi ministrstva je odgovoren za zakonitost, namenskost, gospodarnost in učinkovitost razpolaganja s proračunskimi sredstvi organov in organizacij v sestavi ministrstva.
Predstojnik uporabnika lahko s pooblastilom prenese posamezna upravičenja iz prvega odstavka tega člena na druge osebe.
Oseba, ki je pooblaščena za izdajo odredb za plačilo, je odredbodajalec.“
26. člen
V 64. členu se besede “prihodkov in odhodkov v bilanco prihodkov in odhodkov“ nadomestijo z besedami “prejemkov in izdatkov v poslovne knjige.“
27. člen
Za 72. členom se doda nov 72.a člen, ki se glasi:
“72.a člen
Uporabniki na podlagi skupnih osnov za postopke notranjega nadzora in revizije iz tretjega odstavka tega člena organizirajo predhodni notranji nadzor in notranjo revizijo pri transakcijah, ki se nanašajo na prejemke in izdatke proračuna in na upravljanje s premoženjem države.
Notranji nadzor in revizija vsebuje nadzor nad zakonitostjo, namenskostjo, gospodarnostjo in učinkovitostjo razpolaganja s proračunskimi sredstvi. Osebe, ki opravljajo notranji nadzor in revizijo, so notranji nadzorniki oziroma revizorji, ki so neposredno odgovorni predstojniku uporabnika.
Minister, pristojen za finance, predpiše skupne osnove za postopke notranjega nadzora in revizije, na podlagi katerih uporabniki podrobneje uredijo organizacijo in postopke za izvajanje notranjega nadzora in revizije.“
28. člen
Za 72.a členom se v poglavju VII. Posebne določbe doda nov 72.b člen, ki se glasi:
“72.b člen
Uporabniki lahko organizirajo finančne službe za pripravo in izvrševanje proračuna ter drugih nalog, povezanih z upravljanjem s premoženjem države, ki je v pristojnosti uporabnika. Finančna služba enega uporabnika lahko opravlja naloge tudi za druge uporabnike.
Minister, pristojen za finance, predpiše skupne osnove za postopke dela finančnih služb, na podlagi katerih lahko uporabniki podrobneje uredijo organizacijo in postopke dela finančne službe.“
29. člen
V 75. členu se doda četrti odstavek, ki se glasi:
“Sredstva za namene iz prejšnjih odstavkov se v letu 1999 zagotavljajo v znesku, določenim s proračunom, ne glede na znesek, ki je določen z nacionalnim programom ali zakonom, razen za namen iz četrtega odstavka 78. člena tega zakona.“
30. člen
V 76. členu se na koncu četrtega odstavka pika nadomesti z vejico in doda besedilo “v letu 1999 pa 6.500,000.000 tolarjev“.
31. člen
V tretjem odstavku 78. člena se beseda “v višini“ nadomesti z besedo “do“.
Dodajo se četrti, peti, šesti in sedmi odstavek, ki se glasijo:
“Sredstva za realizacijo nacionalnega programa izgradnje avtocest v Republiki Sloveniji (Uradni list RS, št. 13/96 in 41/98) se v letu 1999 zagotavljajo v skladu z zakonom o zagotovitvi namenskih sredstev za graditev državnih cest, določenih v nacionalnem programu izgradnje avtocest v Republiki Sloveniji (Uradni list RS, št. 57/98). Osnova za izračun sredstev iz 2. člena navedenega zakona je povprečna ponderirana drobno prodajna cena za liter posameznega bencinskega ali dieselskega motornega goriva prodanega končnim potrošnikom.
Prodajalci goriv so dolžni do 15. v tekočem mesecu Ministrstvu za finance posredovati podatek o povprečni drobno prodajni ceni v SIT/liter za pretekli mesec, ločeno za vsako posamezno gorivo v okviru motornih bencinov in dieselskih goriv.
Ministrstvo za finance v sodelovanju z Ministrstvom za promet in zveze mesečno ugotavlja povprečne drobno prodajne cene iz četrtega odstavka tega člena.
Za mesec december 1998 in januar 1999 se upošteva posamezna drobno prodajna cena dieselskih goriv izračunana skladno z uredbo o določitvi najvišjih cen naftnih derivatov (Uradni list RS, št. 73/98), uredbo o spremembi stopenj davka od prometa določenih naftnih derivatov (Uradni list RS, št. 68/96, 2/97, 5/97, 24/98 in 65/98).“
32. člen
V prvem odstavku 85. člena se na koncu doda nov stavek, ki se glasi:
“Za kritje presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačila dolgov v računu financiranja, se Republika Slovenija za proračun za leto 1999 lahko zadolži do višine 109.000,000.000 tolarjev“.
33. člen
V 85.a členu se doda tretji odstavek, ki se glasi:
“Na podlagi predpisov, navedenih v prejšnjem odstavku, se Družbi za zavarovanje in financiranje izvoza Slovenije za leto 1999 določi:
– največji možni obseg obveznosti družbe iz naslova zavarovanj pred nekomercialnimi in srednjeročnimi komercialnimi riziki v višini 147.475,000.000 tolarjev;
– največji skupni obseg izvoznih poslov zavarovanih pred riziki sprememb vrednosti valut v višini 112.775,000.000 tolarjev in
– poroštvena kvota, ki predstavlja skupno višino glavnic kreditov in izdanih vrednostnih papirjev, za katere bo dala Republika Slovenije poroštva, ki znaša 36.500,000.000 tolarjev.“
34. člen
V 85.b členu se doda tretji odstavek, ki se glasi:
“Skupna višina zadolžitve na podlagi 48.a člena tega zakona se za leto 1999 določi v višini 90.000,000.000 tolarjev.“
II. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
35. člen
V proračunu Republike Slovenije za leto 1999 se finančni načrti sodnikov za prekrške in upravnih enot objavijo kot skupen letni finančni načrt organov sodnikov za prekrške in skupni letni finančni načrt upravnih enot. Na podlagi skupnih letnih finančnih načrtov razdeli vlada s sklepom sredstva po posameznih upravnih enotah in organih sodnikih za prekrške skladno s sprejetim proračunom Republike Slovenije za leto 1999. Tako določeni letni finančni načrti se štejejo kot sestavni del proračuna Republike Slovenije.
36. člen
V zakonu se v celotnem besedilu v vseh stavčnih zvezah beseda “postavka“ nadomesti z besedama “postavka – konto“.
V 3. členu, prvem odstavku 4. člena, četrtem odstavku 44. člena in drugem odstavku 51. člena se beseda “prihodek“ oziroma “prihodki“ nadomesti z besedo “prejemek“ oziroma “prejemki“ ter beseda “odhodek“ ali “odhodki“ nadomesti z besedo “izdatek“ ali “izdatki“ v ustreznem sklonu.
37. člen
Med izvrševanjem proračuna Republike Slovenije leta 1999 se lahko odpre nov konto za odhodke, ki jih pri planiranju proračuna ni bilo mogoče predvideti, ker se njihov prejemnik določi na podlagi javnega razpisa, izvedenega po sprejemu proračuna. Nov konto se odpre v okviru že odprte proračunske postavke in v okviru sredstev finančnega načrta uporabnika.
38. člen
Ne glede na določbo drugega odstavka 22. člena zakona, se v letu 1999 skladno s sprejetim načrtom delovnih mest sredstva tekoče proračunske rezerve lahko uporabijo tudi za zagotavljanje dodatnih sredstev za plače delavcev in funkcionarjev, zaposlenih pri proračunskih uporabnikih. Sredstva za nove zaposlitve v pravosodnih organih se zagotavljajo na podlagi načrtov zaposlitev, ki jih za sodišča sprejme Vrhovno sodišče, za samostojne državne organe za postopek o prekrških Senat za prekrške, za tožilstva pa Državno tožilstvo.
39. člen
Znesek primerne porabe na prebivalca v Republiki Sloveniji se v skladu z 20. členom zakona o financiranju občin (Uradni list RS, št. 80/94, 45/97 – odločba US, 67/97 – odločba US in 56/98) za leto 1999 določi v višini 62.971 tolarjev.
40. člen
Zaradi priprave proračuna Republike Slovenije za leto 2000 morajo vsa ministrstva, ki imajo v finančnih načrtih za leto 1999 zagotovljena sredstva za “investicijske transfere drugim ravnem države – občinam“, do 15. maja 1999 evidentirati ustrezne ukrepe in investicije občin za leti 2000 in 2001, katere v skladu s posebnimi predpisi in zakonom o financiranju občin sofinancira država. Navedene podatke morajo ministrstva vključiti v predlog razdelilnika o dodelitvi dodatnih sredstev občinam za sofinanciranje posameznih ukrepov in investicij iz državnega proračuna, ki ga sprejema vlada.
41. člen
V skladu z drugim odstavkom 18. člena zakona o javnih naročilih (Uradni list RS, št. 24/97) se kot najnižje vrednosti, ko mora naročnik objaviti javni razpis, določajo naslednje vrednosti:
– 5,000.0000 tolarjev za oddajo naročila za blago in storitev in
– 10,000.000 tolarjev za oddajo naročila za gradbena dela.
V skladu z 20. členom zakona o javnih naročilih se določi kot vrednost iz:
– četrtega odstavka znesek 10,000.000 tolarjev in
– petega odstavka znesek 30,000.000 tolarjev.
42. člen
Pri pripravi predloga proračuna Republike Slovenije za leto 2000 Vrhovno sodišče pripravi in posreduje predloge finančnih načrtov za sodišča, Senat za prekrške za samostojne državne organe za postopek o prekrških in Državno tožilstvo za tožilstva.
Vrhovno sodišče, Senat za prekrške in Državno tožilstvo so pri izvrševanju proračuna Republike Slovenije za leto 1999 pristojni za posredovanje gradiv med Ministrstvom za finance in uporabniki za katere so pristojni po tem zakonu.
43. člen
Med prejemke proračuna Republike Slovenije za leto 1999 se vključijo tudi prihodki od davka na dodano vrednost in prihodki od trošarin, ki se nanašajo na promet leta 1999 in so vplačani v proračun do 31. januarja leta 2000.
Med izdatke proračuna Republike Slovenije za leto 1999 se vključujejo tudi sredstva, ki so nakazana uporabnikom do 31. januarja leta 2000 za poravnavo obveznosti, ki so nastale v letu 1999.
Med prejemke in izdatke uporabnikov se vključujejo tudi sredstva, ki so nakazana uporabnikom do 31. januarja leta 2000 in se nanašajo na poravnavo obveznosti za leto 1999.
Minister, pristojen za finance, podrobneje predpiše izvajanje tega člena.
44. člen
Presežek prihodkov nad odhodki Agencije Republike Slovenije za plačilni promet za leto 1997 in 1998, ugotovljen v zaključnem računu, se vplača v proračun Republike Slovenije do 30. aprila 1999.
45. člen
Od sredstev obračunanih storitev, ki jih za državni proračun po ceniku storitev (Vestnik številka 4, z dne 1. julij 1995) opravlja Agencija Republike Slovenije za plačilni promet in so evidentirane v njenem poročilu o vplačilih in razporeditvah javnofinančnih prihodkov, se 50 odstotkov sredstev razporeja v proračun Republike Slovenije skladno z določili navodila o izvedbi 35. člena zakona o izvrševanju proračuna Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 56/98).
46. člen
Minister, pristojen za finance, izda predpise iz:
– 2. člena zakona – v roku 30 dni in
– 5., 13., 14., 15., 17., 17.b in 34.b člena zakona – v roku 60 dni po uveljavitvi tega zakona,
– 72.a in 72.b člena pa do 1. junija 1999.
Vlada izda predpise iz:
– 52. člena zakona – v roku 30 dni in
– 35. člena zakona – v roku 90 dni po uveljavitvi tega zakona,
– 34. člena zakona pa z dnem uveljavitve 15. člena tega zakona.
Predpis iz 34. člena zakona, se uporablja od 1. 7. 1999 dalje.
47. člen
Ta zakon začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, razen določb 7., 8., 9. in 15. člena tega zakona.
Določbe 7., 8. in 9. člena tega zakona začnejo veljati 15. aprila 1999.
Določbe 15. člena tega zakona začnejo veljati 1. julija 1999.
Določbe četrtega, petega, šestega in sedmega odstavka 78. člena zakona se uporabljajo do uveljavitve nove ureditve načina zagotavljanja namenskih sredstev za graditev državnih cest, določenih v nacionalnem programu izgradnje avtocest, s posebnim zakonom.
Št. 411-01/95-45/26
Ljubljana, dne 22. decembra 1998.
Predsednik
Državnega zbora
Republike Slovenije
Janez Podobnik, dr. med. l. r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti