Uradni list

Številka 41
Uradni list RS, št. 41/1994 z dne 12. 7. 1994
Uradni list

Uradni list RS, št. 41/1994 z dne 12. 7. 1994

Kazalo

1684. Pravilnik o napredovanju delavcev zaposlenih na področju socialnega varstva, stran 2686.

Na podlagi 14. člena zakona o razmerjih plač v javnih zavodih, državnih organih in v organih lokalnih skupnosti (Uradni list RS, št. 18/94), izdaja ministrica za delo, družino in socialne zadeve, v soglasju z ministrom za finance
PRAVILNIK
o napredovanju delavcev zaposlenih na področju socialnega varstva
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
Ta pravilnik določa pogoje in postopek za napredovanje delavcev, zaposlenih na področju socialnega varstva (v nadaljnjem besedilu: zaposleni) v višje plačilne razrede.
2. člen
V višji plačilni razred lahko na delovnem mestu napreduje zaposleni, ki:
– ima zahtevano strokovno -izobrazbo za delovno mesto, na katerega je razporejen,
– izpolnjuje druge pogoje za razporeditev na delovno mesto,
– izpolnjuje pogoje za napredovanje, določene z zakonom in s tem pravilnikom.
3. člen
Z napredovanjem v višji plačilni razred pridobi zaposleni višji količnik od količnika za določitev osnovne plače delovnega mesta, na katerega je razporejen.
'Za napredovanje se uporabljajo plačilni razredi in količniki, določeni z zakonom in kolektivno pogodbo.
4. člen
Zaposleni lahko na delovnem mestu napredujejo največ:
– za tri plačilne razrede v tarifnih skupinah I, II, III in IV
– za štiri plačilne razrede v tarifnih skupinah V in VI
– za pet plačilnih razredov v tarifnih skupinah VII, VIII in IX, zdravniki pa za sedem plačilnih razredov.
5. člen
Zaposleni lahko napreduje po preteku najmanj treh let od zadnjega napredovanja, pri čemer se upošteva dejanska delovna doba.
Izjemoma lahko zaposleni ob pogojih, določenih v tem pravilniku, napreduje prej kot v treh letih.
V obdobje iz prvega odstavka tega člena se všteva čas, ki ga je zaposleni prebil na delovnih mestih enake ali podobne zahtevnosti. Za delovna mesta enake ali podobne zahtevnosti se po tem pravilniku štejejo delovna mesta v isti tarifni skupini.
V obdobje iz prvega odstavka tega člena se ne všteva čas pripravništva ter čas odsotnosti z dela zaradi bolezni zaposlenega, porodniške odsotnosti, odsotnosti zaradi izobraževanja, strokovnega izpopolnjevanja ali drugih vzrokov, ki so trajali nepretrgano šest ali več mesecev, razen zaradi strokovnega izpopolnjevanja, na katerega je zaposlenega napotil delodajalec.
6. člen
Zaposleni napreduje za en plačilni razred.
Pod pogoji, določenimi s tem pravilnikom lahko izjemoma napreduje zaposleni hkrati za dva plačilna razreda.
II. POGOJI ZA NAPREDOVANJE NA DELOVNEM MESTU
7. člen
V višji plačilni razred lahko napreduje zaposleni, ki izpolnjuje naslednje pogoje:
– dodatna funkcionalna znanja
– interdisciplinarna usposobljenost za opravljanje del na različnih delovnih mestih v okviru poklica
– samostojnost in zanesljivost pri delu
– ustvarjalnost in
– nadpovprečna delovna uspešnost, izkazana v daljšem času.
8. člen
Pogoji iz prejšnjega člena so ovrednoteni s točkami ali pisno oceno. Izpolnjevanje posameznih pogojev se stopnjuje s stopnjami, določenimi v ocenjevalnem listu, ki je sestavni del tega pravilnika (Obrazec št. 1).
Če zaposleni doseže povprečni rezultat iz posameznega pogoja, je uvrščen v tretjo stopnjo ocenjevanja. Če doseže nadpovprečni rezultat, je uvrščen v četrto ali peto stopnjo ocenjevanja.
9. člen
Vplivnost posameznih pogojev je odvisna od odgovornosti in zahtevnosti dela na posameznem delovnem mestu, ki je izražena z uvrstitvijo delovnega mesta v tarifno skupino in je naslednja:
------------------------------------------------------------------
Pogoj/Tarifna skupina             I-III   IV-V    VI-VII   VIII-IX
                                     v%     v%        v%        v%
------------------------------------------------------------------
Delovna uspešnost                    50     30        20        10
Samostojnost in zanesljivost         20     20        20        20
Ustvarjalnost                         0     15        20        30
Interdisciplinarna usposobljenost    20     20        20        20
Dodatna funkcionalna znanja          10     15        20        20
------------------------------------------------------------------
Vplivnost posameznega pogoja iz prvega odstavka tega člena se izraža s številom točk, ki je za posamezno stopnjo določena na ocenjevalnem listu.
10. člen
Zaposleni lahko napreduje, če doseže po pogojih, predpisanih za napredovanje po tem pravilniku, rezultat iz prvega odstavka 17. člena tega pravilnika.
11. člen
Pri ugotavljanju ali zaposleni izpolnjuje pogoj dodatnih funkcionalnih znanj se upošteva v koliki meri je zaposleni v ocenjevalnem obdobju iz 5. člena tega pravilnika tekoče pridobival nova splošna in posebna znanja, ki so pomembna, niso pa predpisana kot pogoj za razporeditev na delovno mesto. Izkazujejo se s pisnimi potrdili.
V okviru pogoja iz prejšnjega odstavka se vrednotijo zlasti naslednji kriteriji:
– pravosodni izpit                                                   20 točk
– opravljen program izobraževanja, ki traja en semester              15 točk
– udeležba na strokovnem seminarju oziroma simpoziju, ki traja
najmanj 3 dni                                                        2 točki
12. člen
Pri ugotavljanju ali zaposleni izpolnjuje pogoj interdisciplinarne usposobljenosti za opravljanje del na različnih delovnih mestih, se upošteva v koliki meri ima znanja in veščine iz različnih poklicnih usmeritev, kar koristno prispeva k delu.
V okviru pogoja iz prejšnjega odstavka se vrednotijo zlasti naslednji kriteriji:
– pridobljena izobrazba iste stopnje, druge usmeritve, zanimiva
za delodajalca                                                       20 točk
– daljše nadomeščanje zaposlenega na delovnem mestu, za
katerega se zahteva druga smer izobrazbe                             15 točk
– mentorstvo                                                          8 točk
– vodenje delovne skupine z zunanjimi člani                           6 točk
– vodenje interne delovne skupine                                    4 točke
– sodelovanje v delovni skupini z interdisciplinarnimi nalogami      2 točki
13. člen
Samostojen in zanesljiv je pri delu zaposleni, ki brez strokovne pomoči in brez potrebe po preverjanju opravlja svoje delo. Nadpovprečno samostojen in zanesljiv je tisti zaposleni, kateremu se lahko poverijo najzahtevnejše in najodgovornejše naloge.
14. člen
Pri ugotavljanju ali j& zaposleni ustvarjalen se upošteva v koliki meri razvija koristne ideje ter rešuje probleme. uvaja nove metode ali postopke dela.
V okviru pogoja iz prejšnjega odstavka tega člena se vrednotijo zlasti naslednji kriteriji:
– avtorstvo strokovne knjige                                   30 točk
– pridobitev naziva svetovalec                                 25 točk
– pridobitev naziva višji svetovalec                           25 točk
– javno priznanje                                              25 točk
– pridobitev naziva mentor                                     22 točk
– pridobitev naziva samostojni svetovalec                      22 točk
– recenzija strokovne knjige                                   20 točk
– prevod strokovne knjige                                      20 točk
– aktivna udeležba na seminarju ali strokovnem posvetu         10 točk
15. člen
Pri ugotavljanju delovne uspešnosti se upoštevajo naslednji kriteriji in njihova vplivnost:
------------------------------------------------------------------
Pogoj/Tarifna skupina             I-III   IV-V    VI-VII   VIII-IX
                                     v%     v%        v%        v%
------------------------------------------------------------------
Znanje in strokovnost                10     20        20        25
Kvaliteta dela                       20     27        20        25
Ustvarjalnost                        30     23        20         0
Iniciativnost                        10     10        20        30
Odnos do dela                        30     20        20        20
------------------------------------------------------------------
16. člen
Poleg kriterijev, določenih v 11., 12. in 14. členu tega pravilnika se lahko pri ugotavljanju pogojev upoštevajo tudi drugi kriteriji, ki so specifični za dejavnost javnega zavoda, in sicer tako, da se kriteriji ovrednotijo glede na možno število točk v ocenjevalnih listih, upoštevaje opis kriterija.
Uvrstitev v stopnjo pri ocenjevanju zaposlenega na podlagi 11., 12. In 14. člena tega pravilnika se določi tako, da se upošteva najmanjše število točk, ki je v ocenjevalnem listu določeno za posamezno stopnjo.
17. člen
Zaposleni, ki doseže najmanj 45 točk po vseh kriterijih ocenjevanja, to je povprečni rezultat v ocenjevalnem listu, lahko napreduje za en plačilni razred.
Zaposleni, ki doseže nadpovprečni rezultat, to je od 55 do 84 točk, napreduje za en plačilni razred v dveh letih. Za dva plačilna razreda pa v dveh letih napreduje zaposleni, ki doseže visoko nadpovprečni rezultat, to je od 85 do 100 točk.
18. člen
Ocena o izpolnjevanju pogojev se opravi na ocenjevalnem listu. K oceni je treba priložiti pisna dokazila o izpolnjevanju pogojev.
Kot dokazila štejejo potrdila o opravljenih izpitih ali drugih usposabljanjih, fotokopije naslovnic objavljenih knjig in prispevkov, akti o imenovanjih in drugi dokumenti, s katerimi je mogoče dokazati, da so izpolnjeni kriteriji za napredovanje.
Ista pisna dokazila se lahko v postopku napredovanja uporabijo samo enkrat.
19. člen
Zaposleni ne more napredovati kljub izpolnjevanju pogojev za napredovanje po tem pravilniku, če:
– od dneva dokončnosti odločbe o izrečenem disciplinskem ukrepu javnega opomina ali denarne kazni še-nista minili dve leti
– od dneva izteka preizkusne dobe zaradi izrečenega disciplinskega ukrepa pogojnega' prenehanja delovnega razmerja še nista minili dve leti,
– je bil pravnomočno kaznovan za prekršek ali obsojen za kaznivo dejanje, storjeno na delu ali v zvezi z delom, dokler ta kazen ni izbrisana iz evidence.
III. POSTOPEK NAPREDOVANJA
20. člen
Dokazila o izpolnjevanju pogojev za napredovanje, ocenjevalni listi za ugotavljanje pogojev za napredovanje zaposlenega ter druga dokumentacija, pomembna za odločitev o napredovanju se shranjujejo v osebni mapi zaposlenega.
21. člen
Izpolnjevanje pogojev za napredovanje se preverja trikrat letno, in sicer 1. januarja, 1. maja in 1. septembra za vse zaposlene, ki do navedenih rokov dopolnijo dobo najmanj treh let od zadnjega napredovanja oziroma od zadnjega preverjanja izpolnjevanja pogojev za napredovanje.
22. člen
O napredovanju zaposlenih odloča direktor, ki o tem enkrat letno, praviloma septembra, obvesti Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve.
Zaposlenemu, ki napreduje, se v tridesetih dneh od enega datumov, določenih v prvem odstavku prejšnjega člena, izda odločba, v kateri se določi plačilni razred oziroma količnik za določitev plače.
Zaposlenemu pripada plača v skladu z odločbo iz prejšnjega odstavka od prvega dne v naslednjem mesecu po izdaji odločbe.
23. člen
Zaposleni ima pravico do vpogleda v svojo osebno mapo, kakor tudi v ocenjevalni list iz prvega odstavka 18. člena tega pravilnika.
24. člen
Zoper odločbo iz drugega odstavka 22. člena ima zaposleni pravico v petnajstih dneh od prejema odločbe, ugovarjati direktorju zavoda.
Zaposleni, ki ni napredoval ima pravico v roku iz prejšnjega odstavka, vložiti zahtevo za uveljavitev pravice.
Direktor odloči o ugovoru ali o zahtevi za uveljavitev" pravice v tridesetih dneh od prejema ugovora ali zahteve ter o odločitvi in razlogih zanjo, obvesti zaposlenega.
25. člen
Ob prvi zaposlitvi v zavodu se zaposlenega praviloma uvrsti v prvi plačilni razred delovnega mesta, razen če izpolnjuje pogoje, določene za napredovanje po tem pravilniku za uvrstitev v višji plačilni razred. O tem odloči organ zavoda, ki odloča o sklenitvi delovnega razmerja.
Pripravnik se po končanem pripravništvu in opravljenem strokovnem izpitu uvrsti v prvi plačilni razred delovnega mesta, za katerega je sklenil delovno razmerje.
26. člen
Če zaposleni napreduje na bolj zahtevno delovno mesto, obdrži točke, zbrane po zadnjem napredovanju in jih ob izpolnjevanju drugih pogojev tega pravilnika lahko uveljavlja ob napredovanju na novem delovnem mestu.
27. člen
Zaposleni v socialno varstvenem zavodu za usposabljanje ali domu za otroke, ki je pridobil pravico do napredovanja po šolskih predpisih ali je po šolskih predpisih že napredoval, napreduje po določbah tega pravilnika, brez preverjanja pogojev, samo v odvisnosti od delovne dobe.
Ne glede na določbo prejšnjega odstavka, lahko napreduje v peti plačilni razred izključno na podlagi delovne dobe samo zaposleni, ki je po šolskih predpisih pridobil naziv svetnik.
IV. NADZOR
28. člen
Nadzor nad izvajanjem določb tega pravilnika poteka na način in po postopku, določenem z zakonom.
V. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
29. člen
Zaposleni je pri prvi razporeditvi v skladu z določili zakona o razmerjih plač v javnih zavodih, državnih organih in organih lokalnih skupnosti (v nadaljnjem besedilu: zakon) ter tega pravilnika uvrščen v plačilni razred na podlagi:
– števila let dejanske delovne dobe, ki jo je dopolnil do uveljavitve tega pravilnika na delovnih mestih enake ali podobne zahtevnosti, kot je zahtevnost delovnega mesta, na katerega je zaposleni razporejen ob uveljavitvi tega pravilnika in
– ocene pristojnega organa o izpolnjevanju pogojev za napredovanje (v nadaljnjem besedilu: ocena).
Določitev plačilnega razreda se opravi na obrazcu št. 2, ki je sestavni del tega pravilnika.
30. člen
Pri prvi razporeditvi se izpolnjevanje pogojev za napredovanje ne ugotavlja na način, določen v drugem poglavju tega pravilnika in ne dokazuje s pisnimi dokazili.
Pri prvi razporeditvi se ne uporablja določil 4. člena tega pravilnika.
31. člen
Direktor zavoda oceni izpolnjevanje posameznih pogojev za napredovanje na obrazcu št. 2 in upoštevaje doseženo število točk ugotovi, da zaposleni:
1. ne izpolnjuje pogojev za napredovanje (do vključno 0,5 točke)
2. delno izpolnjuje pogoje za napredovanje (od 1 do vključno 4,5 točk)
3. izpolnjuje pogoje za napredovanje (od 5 do vključno 9 točk)
4. izpolnjuje pogoje za izjemno napredovanje (od 9,5 do vključno 10 točk)
V primerih iz 1. in 2. točke prejšnjega odstavka mora direktor pisno utemeljiti razloge, ki dokazujejo, da zaposleni ne izpolnjuje posameznega pogoja, v primeru iz 4. točke prejšnjega odstavka pa razloge, ki dokazujejo, da zaposleni izpolnjuje vsak posamezni pogoj.
Direktor mora zaposlenega na njegovo zahtevo seznaniti s pisno oceno.
32. člen
Zaposleni, ki ne izpolnjuje pogojev za napredovanje (1. točka prvega odstavka 31. člena), se uvrsti v plačilni razred, v katerega je uvrščen količnik za določitev osnovne plače delovnega mesta, na katerega je zaposleni razporejen ob uveljavitvi tega pravilnika.
33. člen
Zaposleni, ki izpolnjuje pogoje za napredovanje (3. točka prvega odstavka 31. člena), se uvrsti v plačilni razred, ki bi ga lahko dosegel, če bi glede na število let dejanske delovne dobe napredoval vsaka tri leta.
Ne glede na število let delovne dobe zaposleni, ki izpolnjuje pogoje za napredovanje, pri prvi razporeditvi ne more biti uvrščen za več kot tri plačilne razrede višje (zdravniki pa ne za več kot pet plačilnih razredov višje) od plačilnega razreda, v katerega je uvrščen količnik delovnega mesta.
34. člen
Zaposleni,-ki delno izpolnjuje pogoje za napredovanje (2. točka prvega odstavka 31. člena), se uvrsti za en plačilni razred nižje od plačilnega razreda, ki bi ga lahko dosegel v skladu s prejšnjim členom.
35. člen
Zaposleni, ki izpolnjuje pogoje za izjemno napredovanje (4. točka prvega odstavka 31. člena), se uvrsti za en plačilni razred višje od plačilnega razreda, ki bi ga lahko dosegel v skladu s prvim odstavkom 31. člena, vendar ne v višji plačilni razred, kot ga je možno z napredovanjem doseči v skladu z zakonom. Na ta način ne more napredovati več kot 15% zaposlenih v javnem zavodu, za katerega se uporablja ta pravilnik.
36. člen
Ne glede na omejitev števila plačilnih razredov za napredovanje, določeno v drugem odstavku 33. člena, je lahko za 4 ali 5 plačilnih razredov (zdravniki 6 ali 7) višje od plačilnega razreda, v katerega je uvrščen količnik delovnega mesta, uvrščen zaposleni, ki bi po prvem odstavku 33. člena napredoval za več kot 3 (zdravniki 5) plačilne razrede, če:
– po oceni direktorja uspešno opravlja naloge, ki so bistvenega pomena za delovanje javnega zavoda. Na ta način ne more napredovati več kot 5% zaposlenih v javnem zavodu, na katere se nanaša ta pravilnik. V javnem zavodu z manj kot 20 zaposlenimi lahko na ta način napreduje 1 zaposleni;
– bi glede na uvrstitev na podlagi 33. člena prejel nižjo plačo, kot je znašala njegova povprečna plača za polni delovni čas v obdobju zadnjih treh mesecev pred uveljavitvijo tega pravilnika;
– je uvrščen v plačilni razred na podlagi določil 27. člena tega pravilnika.
37. člen
Če je zaposleni pred uveljavitvijo tega pravilnika napredoval na bolj zahtevno delovno mesto, ki je uvrščeno v višjo tarifno skupino kot delovno mesto, na katerega je bil razporejen pred napredovanjem, direktor ugotovi plačilni razred, v katerega bo zaposleni razvrščen na naslednji način:
– ugotovi se plačilni razred, ki bi ga lahko zaposleni dosegel na prejšnjem delovnem mestu, upoštevaje oceno in delovno dobo v nižji tarifni skupini;
– ugotovi se plačilni razred, ki bi ga lahko zaposleni dosegel na novem delovnem mestu upoštevaje oceno in delovno dobo v višji tarifni skupini;
– na podlagi ugotovitev iz prejšnjih dveh alinej se zaposlenega uvrsti v plačilni razred, ki je zanj ugodnejši.
38. člen
Za zaposlenega, ki ob. uveljavitvi tega pravilnika še ni dopolnil treh let delovne dobe, se ob dopolnitvi treh let preveri izpolnjevanje pogojev za napredovanje na način, določen v prehodnih določbah tega pravilnika.
39. člen
Ne glede na določbo 2. člena tega pravilnika lahko pri prvi razporeditvi v skladu z določili zakona in tega pravilnika napreduje zaposleni, ki je razporejen na de--lovno mesto, za katerega nima zahtevane stopnje strokovne izobrazbe, če ima na dan uveljavitve tega pravilnika najmanj 20 let delovne dobe, od tega najmanj 10 let na delovnih mestih enake ali podobne stopnje zahtevnosti.
Zaposleni, ki nima delovne dobe, določene v prejšnjem odstavku, lahko napreduje pogojno, če z delodajalcem sklene pogodbo o izobraževanju, s katero se zaveže, da bo v času, določenem z vzgojno-izobraževalnim programom, pridobil ustrezno strokovno izobrazbo.
Ne glede na določbo prvega odstavka tega člena lahko napreduje tudi zaposleni, ki je razporejen na delovno mesto, za katerega v času prve razporeditve po določilih zakona in tega pravilnika ni organizirano verificirano šolanje ustrezne usmeritve. Ta delovna mesta določi direktor javnega zavoda s soglasjem ministra.
40. člen
Ta pravilnik začne veljati'petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 19-2/94
Ljubljana, dne 10. junija 1994.
Jožica Puhar l. r.
Ministrica za delo, družino
in socialne zadeve
 
Soglašam
Mitja Gaspari l. r.
Minister za finance

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti