Uradni list

Številka 73
Uradni list RS, št. 73/2012 z dne 28. 9. 2012
Uradni list

Uradni list RS, št. 73/2012 z dne 28. 9. 2012

Kazalo

2800. Operativno-tehnična zahteva za opravljanje zračnega prevoza potnikov s tandem padalom, stran 7328.

Na podlagi petega odstavka 179.i člena Zakona o letalstvu (Uradni list RS, št. 81/10 – UPB4, v nadaljnjem besedilu: Zakon o letalstvu), 25. člena Sklepa o ustanovitvi Javne agencije za civilno letalstvo Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 81/10) in za izvrševanje 76. člena Zakona o letalstvu izdaja direktor agencije
O P E R A T I V N O-T E H N I Č N O Z A H T E V O
za opravljanje zračnega prevoza potnikov s tandem padalom
1. člen
(vsebina)
(1) Ta operativno-tehnična zahteva določa odgovornost pilotov tandem padal in izvajalca skokov, vzdrževanje in opremo tandem pilota, operativne omejitve, dovoljenje za izvajanje zračnega prevoza potnikov s tandem padalom, operativni priročnik, vozovnice in zavarovanje za opravljanje zračnega prevoza potnikov s tandem padalom.
(2) Glede zahtev, ki niso urejena s to operativno-tehnično zahtevo, se uporablja Pravilnik o padalstvu (Uradni list SFRJ, št. 73/89, 57/90, Uradni list RS, št. 18/01, 51/07, v nadaljnjem besedilu: Pravilnik o padalstvu) in Pravilnik o izvajanju padalskih skokov (Uradni list RS, št. 51/07, v nadaljnjem besedilu: Pravilnik o izvajanju padalskih skokov).
2. člen
(opredelitev pojmov)
Pojmi, uporabljeni v tej operativno-tehnični zahtevi, imajo naslednji pomen:
»izvajalec skokov« pomeni pravno ali fizično osebo, ki opravlja zračni prevoz potnikov s tandem padali;
»padalo« pomeni napravo za zmanjšanje hitrosti padanja osebe, da bi se varno spustila na določeno površino;
»tandem padalo« pomeni padalo, ki je namenjeno za spuščanje enega padalca in potnika;
»tandem inštruktor« pomeni inštruktorja padalstva, ki je usposobljen za izvajanje tandemskih skokov;
»tandemski skok« pomeni prevoz potnika z zrakoplovom in skok s padalom, pri katerem dve osebi skočita z istim glavnim in rezervnim padalom;
»padalska posadka« pomeni osebje na krovu zrakoplova, ki ima dovoljenje padalca ali se usposablja za pridobitev dovoljenja padalca;
»potnik« pomeni fizično osebo, ki ima pogodbeno pravico do izvedbe storitve (vozovnica);
»pristojni organ« pomeni Javno agencijo za civilno letalstvo Republike Slovenije.
1. poglavje
Odgovornost pilotov tandem padal in izvajalca skokov
3. člen
(odgovornost pilota in usposobljenost)
(1) Pilot tandem padala:
(i) je odgovoren za varno izvedbo tandemskega skoka;
(ii) je odgovoren za ugotovitev skladnosti vremenskih razmer z nameravanim skokov;
(iii) je odgovoren za dajanje navodil potniku;
(iv) je odgovoren za pravilno vpetje potnika;
(v) ima pravico zavrniti tandemski skok potniku, ki je pod vplivom psihoaktivnih substanc;
(vi) ima pravico zavrniti tandemski skok zaradi katerih koli okoliščin, ki bi lahko ogrozile varno izvedbo skoka;
(vii) je dolžan upoštevati navodila vodje padalcev;
(viii) ima pravico zavrniti potnika, ki ne upošteva njegovih navodil.
(2) Pilot tandem padala je usposobljen v skladu z zahtevami proizvajalca tandem padala in vzdržuje stalno veljavnost dovoljenja padalca, ki je izdana v skladu s Pravilnikom o padalstvu ter izpolnjujejo zdravstvene pogoje za športnega pilota letala v skladu s Pravilnikom o zdravstvenih zahtevah, ki jih mora izpolnjevati letalsko osebje in drugo strokovno osebje ter o preverjanju zdravstvene sposobnosti in vodenju evidenc o zdravstveni sposobnosti (Uradni list RS, št. 72/02, 62/08 in 7/09).
(3) Imetnik tujega dovoljenja padalca mora izpolnjevati enake pogoje kot izhajajo iz prejšnjega odstavka.
(4) Pilot tandem padala ne izvaja tandemskih skokov s potniki:
(i) če je pod vplivom psihoaktivnih substanc ali alkohola ali ko ni sposoben izvajati svoje funkcije, zaradi poškodbe, utrujenosti, zdravil, slabosti ali drugih podobnih vzrokov;
(ii) po potapljanju v velikih globinah, razen po poteku ustreznega časa;
(iii) po krvodajalski akciji, razen po poteku ustreznega časa;
(iv) če ne zadosti veljavnim zdravstvenim zahtevam;
(v) če se zaveda ali sumi, da trpi za utrujenostjo ali kakor koli drugače čuti nezmožnega za varno izvedbo skoka.
4. člen
(vodja padalcev)
(1) Vodja padalcev se določi pred vkrcanjem v zrakoplov.
(2) Vodja padalcev določi naloge vseh padalcev na krovu zrakoplova in je odgovoren za odločanje in ukrepanje v nepredvidenih situacijah ter o tem obvesti vodjo zrakoplova.
(3) Vodja padalcev ima naslednje naloge:
(i) skrbi za varno vkrcanje padalske posadke;
(ii) obvesti vodjo zrakoplova o dodeljenih nalogah;
(iii) razmesti padalsko posadko na krovu zrakoplova glede na predvideno zaporedje izskokov iz zrakoplova;
(iv) nadzoruje polet in nudi pomoč vodji zrakoplova pri določitvi točki izskoka;
(v) signalizira pričetek odskokov po predhodni odobritvi vodje zrakoplova.
(4) Usposobljenost vodje padalcev določi izvajalec skokov v operativnem priročniku.
5. člen
(drugo osebje, ki je pomembno za varno izvedbo skokov – vodja skokov)
(1) Vodja skokov ima naslednje naloge:
(i) poskrbi za izvajanje skokov v skladu z letalskimi predpisi, ki veljajo oziroma se uporabljajo v Republiki Sloveniji;
(ii) pripravi in označi mesto doskoka padalcev;
(iii) določi naloge padalcem;
(iv) vodi evidenco skokov ali za to določi drugo osebo;
(v) v primeru nesreče skrbi za koordinacijo reševanja in obveščanja;
(vi) komunicira s posadko zrakoplova preko dvosmerne radio-komunikacijske zveze.
(2) Vodja skokov ima veljavno pooblastilo organizatorja skokov.
6. člen
(prva pomoč in ravnanje s ponesrečenci)
Izvajalec skokov zagotovi, da vsak je pilot tandem naprave usposobljen za izvajanje prve pomoči in ravnanje s ponesrečenci.
7. člen
(vodenje knjižice skokov)
(1) Pilot tandem padala vodi knjižico skokov.
(2) Knjižica skokov, če se vodi ločeno za tandemske skoke, vsebuje najmanj naslednje sestavine:
(i) datum opravljenega skoka;
(ii) tip tandem padala;
(iii) zaporedna številka skoka v sezoni;
(iv) vzletna točka in mesto pristanka;
(v) trajanje prostega pada;
(vi) zrakoplov in registrska oznaka zrakoplova;
(vii) opombe in namen leta.
2. poglavje
Tandem padalo, vzdrževanje in ostala oprema
8. člen
(obvezna oprema tandem padal)
(1) Pri tandemskem skoku tandem pilot in potnik uporabljata isto glavno in rezervno padalo, kjer je nahrbtnik s sistemom vezi posebej prirejen za to vrsto skokov. Potnik ima na sebi poseben sistem pasov, s katerimi je med skokom pripet na nahrbtnik s sistemom vezi, ki ga uporablja pilot tandem padala med skokom.
(2) Sistem tandem padala vsebuje delujočo napravo za avtomatski sistem za sprožitev rezervnega padala, ki je potrjen s strani proizvajalca tandem padala. Naprava se redno vzdržuje v skladu z zahtevami proizvajalca tandem padala in je pred vsakim tandemskim skokom pripravljena za uporabo/sprožitev ter nastavljena na ustrezni način skoka.
9. člen
(vzdrževanje in prelaganje tandem padala)
(1) Tandem padalo se vzdržuje v skladu z navodili proizvajalca tandem padala.
(2) Tandem padalo (glavno padalo) je pred vsakim skokom preloženo s strani ali pod nadzorom pooblaščene osebe za prelaganje padal ali s strani usposobljenega pilota tandem padala.
(3) Rezervno padalo se vzdržuje v skladu z navodili proizvajalca in se po uporabi v predpisanih periodičnih obdobjih, kot jih določi proizvajalec.
10. člen
(pokrivalo)
Pilota tandem padala in potnik nosita ustrezno pokrivalo.
11. člen
(druga zaščitna oprema)
(1) Pilot tandem padala nosi primerno opremo in oblačila, upoštevajoč letni čas, ter ustrezno obutev.
(2) Izvajalec skokov oziroma pilot tandem padala potnika obvesti o priporočljivi opremi za skok, in sicer navodila vsebujejo primerno obutev in oblačila ustrezna letnemu času.
12. člen
(obvezna oprema in instrumenti)
Oprema in ostali instrumenti tandem padala se uporabljajo v skladu z navodili proizvajalca.
3. poglavje
Operativne omejitve
13. člen
(omejitve)
(1) Pilot tandem padala upošteva omejitve kot izhajajo iz Pravilnika o izvajanju padalskih skokov.
(2) Skoki s tandem padalom se lahko izvajajo samo, če je mogoče vizualno ali s pomočjo navigacijske naprave določiti točko odskoka. Če je spodnja baza oblakov nižja od višine odskoka, oblačnost pa 5/8 ali več, mora biti spodnja baza oblakov najmanj 1400 metrov nad terenom za pristanek.
(3) Hitrost vetra pri tleh je treba ugotoviti pred vkrcanjem v zrakoplov in spremljati tudi med vzpenjanjem na ustrezno višino odskoka.
(4) Če sunki vetra pri tleh prekoračijo mejno vrednost dvakrat v 5 minutah, se mora skakanje ustaviti. Skakanje se lahko nadaljuje, ko hitrost vetra ne presega mejne vrednosti vsaj 15 minut.
(5) Mejne vrednosti meteoroloških pogojev izvajalec skokov določi v operativnem priročniku.
14. člen
(obremenitev)
Tandem padalo se uporablja v skladu z omejitvami obremenitve, kot jih določi proizvajalec tandem padala.
15. člen
(skoki v vodo in nočni skoki)
Skoki s tandem padalom v vodo in izvajanje tandemskih skokov ponoči so prepovedani.
16. člen
(prevoz oseb z zmanjšano možnostjo gibanja)
Prevoz oseb z zmanjšano možnostjo gibanja se predpiše z operativnim priročnikom izvajalca skokov.
17. člen
(zadnje izkušnje)
(1) Pilot tandem padala, ki ima prekinitev skokov daljšo od treh mesecev, opravi tandemski skok pod nadzorom tandem inštruktorja.
(2) Tandemski skok iz prejšnjega odstavka se zaznamuje v knjižici skokov.
18. člen
(omejitev števila potnikov v tandemskem sedežu)
Pilot tandem padala lahko naenkrat prevaža največ enega potnika.
19. člen
(zrakoplov za izvajanje tandemskih skokov)
Zrakoplov, ki se uporabi za namen izvedbe tandemskega skoka s potnikom, potrdi pristojni organ z izdajo dovoljenja za izvajanje letalske dejavnosti.
4. poglavje
Standardni operativni postopki
20. člen
(navodila potnikom pred vkrcanjem v zrakoplov)
(1) Pilot tandem padala potniku poda navodila pred vkrcanjem v zrakoplov in med letom, če je to potrebno.
(2) Navodila potniku vsebujejo najmanj naslednje postopke:
(i) postopki v primeru izrednih razmer v zrakoplovu ali v trenutku priprave na izskok iz zrakoplova;
(ii) postopki izskoka iz zrakoplova;
(iii) postopki v prostem padu;
(iv) postopki pri odpiranju tandem padala in v letu;
(v) postopki pri pristajanju.
(3) Pilot tandem padala potnika pouči o uporabi tandem padala, kot to predpiše proizvajalec tandem padala in/ali izvajalec skokov.
21. člen
(vkrcanje v zrakoplov)
Vkrcanje pilotov tandemov in drugih padalcev, če so prisotni, poteka pod nadzorom imenovanega vodje padalcev.
22. člen
(minimalna višina aktiviranja glavnega padala)
Minimalna višina aktiviranja glavnega padala je 1372 m (4500 ft) nad terenom.
23. člen
(pristanek)
(1) Pristanek s tandem padalom se izvede na predvidenem mestu, ki je določen na letališču ali vzletišču.
(2) V primeru nenačrtovanega pristanka izven predvidenega pristajalnega mesta, pilot tandem padal upošteva postopke kot jih izvajalec skokov predpiše v operativnem priročniku.
24. člen
(nenormalni postopki in postopki v sili)
Izvajalec skokov v operativnem priročniku opredeli in opiše postopke v primeru nenormalnih postopkov in postopkov v sili, in sicer vsaj v naslednjih primerih:
(i) nenormalne situacije v zrakoplovu;
(ii) postopki v primeru onesposobljenega potnika in obvladovanje takšnih potnikov;
(iii) postopki v primeru napak opreme in vodljivosti tandem padala.
5. poglavje
Dovoljenje za izvajanje zračnega prevoza potnikov s tandem padalom
25. člen
(izpolnjevanje zahtev)
(1) Zračni prevoz potnikov s tandem padalom lahko opravlja izvajalec skokov, ki izpolnjuje naslednje pogoje:
(i) izpolnjuje operativne standarde in postopke, kot izhajajo iz operativnega priročnika, ki je sprejemljiv za pristojni organ;
(ii) izpolnjuje zahteve po usposobljenem osebju izvajalca skokov;
(iii) izpolnjuje zahteve po zavarovanju potnikov;
ter pridobi ustrezno dovoljenje pristojnega organa.
(2) Izvajalec skokov vloži vlogo pri pristojnem organu na predpisanem obrazcu, ki je Priloga 1 te operativno-tehnične zahteve in priloži podpisano Izjavo, ki je Priloga 2 te operativno-tehnične zahteve.
6. poglavje
Operativni priročnik
26. člen
(vsebina operativnega priročnika)
(1) Operativni priročnik za izvajanje tandemskih skokov s padali vsebuje vsaj naslednje sestavine:
(i) uvod in razlaga pojmov;
(ii) splošne določbe;
(iii) imenovanje odgovornih oseb in osebe odgovorne za spreminjanje operativnega priročnika;
(iv) opis izvajalca skokov in odgovorne osebe;
(v) spisek usposobljenega osebja in tipe tandem padal;
(vi) usposobljenost pilotov tandem padal;
(vii) dajanje navodil potnikom;
(viii) operativni postopki izvajanja tandemskih skokov;
(ix) območje izvajanja in pristajalni prostor;
(x) vzdrževanje tandem padal;
(xi) zdravstvena sposobnost tandem pilotov;
(xii) postopki v primeru poškodb in informacije o službah za iskanje in reševanje.
(2) Operativni priročnik izvajalca skokov lahko vsebuje tudi opredelitev usposabljanja pilotov tandem naprave, ki prvič prične z izvajanjem tandemskih skokov pri izvajalcu skokov in/ali osvežitveni program za pilote tandem padal, ki potrebujejo dodatno usposabljanje po daljši prekinitvi.
27. člen
(uveljavitev operativnega priročnika)
(1) Tandem piloti izvajalca skokov so seznanjeni z operativnim priročnikom izvajalca skokov in se s podpisom slednjega zavežejo, da ga bodo upoštevali in se po njem ravnali.
(2) Tandem piloti v primeru neustreznih ali pomanjkljivih postopkov obvestijo odgovorno osebo.
28. člen
(hranjenje dokumentacije)
(1) Izvajalec skokov vodi evidenco izvedenih tandemskih skokov in evidenco prodanih vozovnic vsaj 2 leti.
(2) Izvajalec skokov vodi stalno evidenco o usposobljenosti in zdravstveni sposobnosti pilotov tandem naprave ter o tehnični brezhibnosti in pregledih tandem padal in rezervnih padal.
7. poglavje
Vozovnica in zavarovanje
29. člen
(vozovnica)
Vozovnica je dokaz o sklenjeni pogodbi o prevozu potnikov, pri čemer se v zvezi z vozovnico uporabljajo določbe Zakona o obligacijskih in stvarnopravnih razmerjih v letalstvu (Uradni list RS, št. 27/11 – UPB2).
30. člen
(zavarovanje)
Izvajalec skokov ima urejeno zavarovanje potnikov, pri čemer je dolžan seznaniti potnika z vrsto in višino tega zavarovanja.
8. poglavje
Končne določbe
31. člen
(seznam imetnikov dovoljenj)
Seznam imetnikov dovoljenj se objavi na spletnih straneh pristojnega organa.
32. člen
(začetek veljavnosti)
Ta operativno-tehnična zahteva začne veljati z dnem objave v Uradnem listu Republike Slovenije.
Ljubljana, dne 26. septembra 2012
mag. Mirko Komac l.r.
v. d. direktor
Javne agencije za civilno letalstvo
Republike Slovenije

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti