Uradni list

Številka 17
Uradni list RS, št. 17/2009 z dne 6. 3. 2009
Uradni list

Uradni list RS, št. 17/2009 z dne 6. 3. 2009

Kazalo

593. Uredba o spremembah in dopolnitvah Uredbe o ukrepih 1., 3. in 4. osi Programa razvoja podeželja Republike Slovenije za obdobje 2007–2013, stran 2193.

Na podlagi 10. in 12. člena ter v zvezi z 22. členom Zakona o kmetijstvu (Uradni list RS, št. 45/08) izdaja Vlada Republike Slovenije
U R E D B O
o spremembah in dopolnitvah Uredbe o ukrepih 1., 3. in 4. osi Programa razvoja podeželja Republike Slovenije za obdobje 2007–2013
1. člen
V Uredbi o ukrepih 1., 3. in 4. osi Programa razvoja podeželja Republike Slovenije za obdobje 2007–2013 (Uradni list RS, št. 73/08) se 11. alinea drugega odstavka 1. člena spremeni tako, da se glasi:
»– Uredbe Komisije (ES) št. 800/2008 z dne 6. avgusta 2008 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči za združljive s skupnim trgom z uporabo členov 87 in 88 Pogodbe (Uredba o splošnih skupinskih izjemah) (UL L št. 214 z dne 9. 8. 2008, str. 3), (v nadaljnjem besedilu: Uredba 800/2008/ES) in«.
2. člen
V prvem odstavku 13. člena se 1. in 2. točka spremenita tako, da se glasita:
»1. biti morajo nosilci in lastniki kmetijskega gospodarstva, ki ob oddaji vloge obsega vsaj 3 ha primerljivih kmetijskih površin, razen kmetij, ki imajo v stalni reji ali lasti ob oddaji vloge vsaj:
a) 1 000 pitancev perutnine ali 200 puranov v turnusu ali 400 nesnic,
b) 50 plemenskih samic oziroma 200 pitancev v turnusu, če redi kunce za meso,
c) 6 GVŽ živali za intenzivno vzrejo drugih živali ali
d) 40 čebeljih družin;
2. za namen izvedbe tega ukrepa se šteje, da je prvič kot nosilec kmetijskega gospodarstva prevzel kmetijsko gospodarstvo, če je bil prvi lastniški prevzem kmetije izveden največ 16 mesecev pred oddajo vloge na javni razpis za izvedbo tega ukrepa. Kot prvi lastniški prevzem kmetije se upošteva prvi lastniški prevzem celotne kmetije. Kot lastniški prevzem se šteje vpis v zemljiško knjigo oziroma predložitev predloga za vpis v zemljiško knjigo. Kot prvi lastniški prevzem se upošteva tudi prevzem kmetije, ki je večja kot kmetija, ki jo je do zdaj imel v lasti vlagatelj in za ta ukrep še ni uporabil sredstev. Prenos kmetije med partnerjema zakonske ali zunajzakonske skupnosti se ne šteje k ukrepu po tem poglavju;«.
Na koncu 3. točke se podpičje spremeni v piko ter doda novo besedilo, ki se glasi:
»Če je stanovanjsko vprašanje mladega prevzemnika rešeno, lahko druge stanovanjske površine ostanejo v lasti prenosnika. Iz prevzema so lahko izključeni objekti in sredstva, namenjeni za opravljanje dodatne nekmetijske dejavnosti ali dopolnilne dejavnosti na kmetiji;«.
9. točka se spremeni tako, da se glasi:
»9. če prejemnik sredstev ob kontroli, ki se opravi po poteku petih let po izdaji odločbe o pravici do sredstev iz naslova tega ukrepa, ne izpolni ciljev, ki si jih je zadal v poslovnem načrtu, mora vrniti vsa prejeta sredstva iz naslova tega ukrepa;«.
3. člen
15. člen se spremeni tako, da se glasi:
»15. člen
(predmet podpore)
Predmet podpore je izplačilo sredstev v obliki letne rente upravičencu, ki se odloči, da bo prenehal opravljati pridobitno kmetijsko dejavnost, dopolnilno dejavnost na kmetiji in gozdarsko dejavnost na kmetijskem gospodarstvu zaradi prenosa gospodarstva na mlajšega prevzemnika.«.
4. člen
V prvem odstavku 17. člena se 1. točka spremeni tako, da se glasi:
»1. je starejši od 57 let in hkrati ne dosega upokojitvene starosti 63 let za ženske in 65 let za moške;«.
5. točka se spremeni tako, da se glasi:
»5. kmetijsko gospodarstvo, ki se prenaša, mora imeti v lasti vsaj 5 ha primerljivih kmetijskih površin, razen kmetij, ki imajo v stalni reji ali lasti ob oddaji vloge vsaj:
a) 1 000 pitancev perutnine ali 200 puranov v turnusu ali 400 nesnic,
b) 50 plemenskih samic oziroma 200 pitancev v turnusu, če redi kunce za meso,
c) 10 GVŽ živali za intenzivno vzrejo drugih živali ali
d) 40 čebeljih družin;«.
V 7. točki se podpičje spremeni v piko in se doda novi stavek, ki se glasi:
»Iz prevzema so lahko izključeni objekti in sredstva, namenjeni za opravljanje dodatne ali dopolnilne dejavnosti na kmetiji;«.
Za 9. točko se doda nova 10. točka, ki se glasi:
»10. prenosnik mora priložiti podpisano ter overjeno izjavo prevzemnika, da je seznanjen ter se strinja s pogoji prevzema po tem ukrepu.«.
V tretjem odstavku se 2. točka spremeni tako, da se glasi:
»2. najpozneje z dnem oddaje vloge mora naslediti celotno kmetijsko gospodarstvo, razen dovoljenega 0,5 ha primerljivih kmetijskih površin, ki jih lahko zadrži prenosnik. Iz prevzema so lahko izključeni objekti in sredstva, namenjeni za opravljanje dodatne nekmetijske dejavnosti ali dopolnilne dejavnosti na kmetiji, ter stanovanjske površine, če ima prevzemnik že v lasti stanovanjsko enoto;«.
5. točka se spremeni tako, da se glasi:
»5. na prevzetih površinah mora kmetovati, oziroma obdržati obseg staleža živali, ki je bil podlaga za vstop v ta ukrep, vsaj še pet let od pravnomočnosti odločbe o pravici do sredstev prenosnika;«.
Peti odstavek se spremeni tako, da se glasi:
»(5) Prevzemnik je dolžan o odtujitvi zemljišč, ki so prenosniku omogočila vstop v ukrep, obveščati ARSKTRP pet let od pravnomočnosti odločbe o pravici do sredstev prenosnika.«.
Sedmi odstavek se spremeni tako, da se glasi:
»(7) Prenos kmetijskega gospodarstva mora biti izveden največ 16 mesecev pred oddajo vloge na javni razpis za izvedbo tega ukrepa.«.
Za enajstim odstavkom se doda novi 12 odstavek, ki se glasi:
»(12) Prenos kmetije med partnerjema zakonske ali zunajzakonske skupnosti se ne šteje k ukrepu po tem poglavju.«.
5. člen
V 18. členu se za tretjim odstavkom dodata nova četrti in peti odstavek, ki se glasita:
»(4) Na kmetijah, ki se ukvarjajo s čebelarstvom ali intenzivno vzrejo perutnine za meso ali jajca, vzrejo kuncev za meso ali intenzivno vzrejo drugih živali, pripada upravičencu renta, ki ustreza prevzemu kmetijskega gospodarstva v velikosti 5 ha primerljivih kmetijskih površin, kar znaša 6.500 eurov na leto. Renta je enaka ne glede na večje število živali, kot je določeno v 5. točki prvega odstavka 17. člena te uredbe.
(5) Renta se usklajuje s predpisi o usklajevanju prenosov posameznikom in gospodinjstvom v Republiki Sloveniji in se obračunava prenosnikom od prvega dne naslednjega meseca od dneva veljavnosti te uredbe.«.
Dosedanji četrti, peti, šesti in sedmi odstavek postanejo šesti, sedmi, osmi in deveti odstavek.
6. člen
V 19. členu se za tretjim odstavkom doda novi četrti odstavek, ki se glasi:
»(4) Za namen izvajanja ukrepa Posodabljanje kmetijskih gospodarstev se kot mladi prevzemnik šteje upravičenec, ki je prejel pozitivno odločbo o podpori za prevzem kmetije po nacionalni shemi državnih pomoči, po ukrepu iz Uredbe o ukrepih 1., 3. in 4. osi Programa razvoja podeželja Republike Slovenije za obdobje 2007–2013 (Uradni list RS, št. 94/07 in 45/08 – ZKme-1) ali po tej uredbi (v nadaljnjem besedilu mladi prevzemnik).«.
7. člen
V četrtem odstavku 20. člena se prvi stavek spremeni tako, da se glasi:
»Do nakupa nepremičnin razen nakupa kmetijskih zemljišč so upravičeni le mladi prevzemniki, ki so nakup nepremičnine opredelili v poslovnem načrtu v vlogi za pridobitev pomoči iz ukrepa Pomoč mladim prevzemnikom kmetij po Uredbi o ukrepih 1., 3. in 4. osi Programa razvoja podeželja Republike Slovenije za obdobje 2007–2013 (Uradni list RS, št. 94/07 in 45/08 – ZKme-1) ali po tej uredbi.«.
V šestem odstavku se napovedni stavek spremeni tako, da se glasi:
»Naložba mora biti končana pred oddajo zadnjega zahtevka za izplačilo. Kot dokončanje naložbe se štejejo:«.
8. člen
V prvem odstavku 22. člena se v 2. točki drugi stavek točke a) spremeni tako, da se glasi:
»Če kmetijsko gospodarstvo mladega prevzemnika ob predložitvi vloge še ne opravlja kmetijske dejavnosti oziroma če se je vlagatelj vpisal v register kmetijskih gospodarstev po predpisanem roku za oddajo zbirne vloge, mora ustvariti primeren bruto prihodek iz kmetijskih dejavnosti oziroma iz kmetijskih, gozdarskih in dopolnilnih dejavnosti na kmetijah na enoto vloženega dela, najpozneje ob dokončanju naložbe;«.
3. in 4 točka se spremenita tako, da se glasita:
»3. skladno s točko b prvega odstavka 26. člena uredbe 1698/2005/ES mora biti naložba usklajena s standardi Skupnosti;
4. pri naložbah, katerih namen je izpolnjevanje standardov Skupnosti, se podpora lahko dodeli le naložbam za izpolnjevanje novo uvedenih minimalnih standardov Skupnosti. Vsebina podpore po tej uredbi so novo uvedeni standardi, ki se določijo z javnim razpisom. Mladim prevzemnikom, ki prejmejo podporo po ukrepu iz 22. člena Uredbe 1698/2005/ES, se podpora lahko dodeli tudi za naložbe za usposobitev za izpolnjevanje obstoječih standardov Skupnosti;«.
7. točka se spremeni tako, da se glasi:
»7. upoštevajo se kakršnekoli omejitve proizvodnje ali omejitve glede podpore Skupnosti po skupni tržni ureditvi. Vlagatelj ni upravičen do podpore za naložbo v povečanje proizvodnje, če ne razpolaga s kvotami za tako povečano proizvodnjo, najpozneje v 24 mesecih od dokončanja naložbe;«.
V 9. točki se besedi»notarsko overjeno« nadomestita z besedo »overjeno«.
9. člen
V prvem odstavku 24. člena se zadnji stavek spremeni tako, da se glasi:
»Kadar je upravičenec, ki uveljavlja podporo, mladi prevzemnik, delež sofinanciranja znaša do vključno 60 odstotkov priznane vrednosti naložbe za naložbe kmetijskih gospodarstev, ki so na območjih iz (i), (ii) in (iii) točke (a) odstavka 36. člena Uredbe1698/2005/ES, oziroma do vključno 50 odstotkov priznane vrednosti naložbe za naložbe kmetijskih gospodarstev zunaj območij iz (i), (ii) in (iii) točke (a) odstavka 36. člena Uredbe 1698/2005/ES.«.
10. člen
V tretjem odstavku 26. člena se na koncu doda novi stavek, ki se glasi:
»Za namen B so upravičeni samo stroški, ki so nastali po 1. januarju v letu objave javnega razpisa.«.
Sedmi odstavek se spremeni tako, da se glasi:
»(7) Naložba mora biti končana pred vložitvijo zadnjega zahtevka za izplačilo. Kot dokončanje naložbe se šteje:
1. za namen A: opravljen strokovni prevzem gozdne ceste oziroma gozdne vlake, ki ga opravi Zavod za gozdove Slovenije;
2. za namen B: plačani računi za mehanizacijo oziroma opremo za sečnjo in spravilo lesa.«.
V osmem odstavku se črta 6. točka.
Dosedanja 7. točka postane 6. točka.
11. člen
V prvem odstavku 28. člena se 3. točka spremeni tako, da se glasi:
»3. če vlagatelj kandidira za pridobitev sredstev samo za dokončanje naložbe, morajo biti iz priložene investicijsko-tehnične dokumentacije razvidni:
a) popis del in stroškov, ki se nanaša na celotno naložbo,
b) ločen popis del in stroškov, s katerim se vlagatelj prijavlja na razpis,
c) predloženo dokazilo (popis) o vrednosti že izvedenih del in stroškov;«.
10. in 11. točka se spremenita tako, da se glasita:
»10. ob nakupu mehanizacije ter opreme za sečnjo in spravilo lesa mora upravičenec oziroma uporabnik te mehanizacije ali opreme za sečnjo in spravilo lesa v dveh letih od prejema odločbe o pravici do sredstev predložiti dokazilo o opravljenem tečaju varnega dela ali druga ustrezna dokazila, ki se nanašajo na usposobljenost za varno delo v gozdu, določena v javnem razpisu;
11. če zahtevanih pogojev iz tretjega odstavka tega člena, ki se nanašajo na namen B, ne more izpolniti v lastnem gozdu, mora priložiti dokazilo, da ima v Republiki Sloveniji registrirano dejavnost za sečnjo in spravilo ali da ju opravlja v strojnem krožku;«.
V 12. točki se na koncu stavka podpičje nadomesti s piko in doda novo besedilo, ki se glasi:
»Kadar je vlagatelj samostojni podjetnik, mora biti nosilec dejavnosti lastnik vsaj pol hektarja gozda;«.
12. člen
Tretji odstavek 29. člena se spremeni tako, da se glasi:
»(3) Sredstva se izplačajo na podlagi zahtevka upravičenca za izplačilo sredstev. Število zahtevkov se določi z javnim razpisom. Zahtevku mora upravičenec priložiti originalne račune z izvirnimi dokazili o njihovem plačilu, pri večjih gradbenih delih (gradnja gozdne ceste) začasno oziroma končno gradbeno situacijo, ki jo potrdita pooblaščeni nadzorni organ in upravičenec z izvirnimi dokazili o njihovem plačilu, ter poročilo o opravljenem delu, ki ga podpiše upravičenec.«.
13. člen
30. člen se spremeni tako, da se glasi:
»30. člen
(predmet podpore)
(1) Predmet podpore so naložbe, ki se nanašajo na:
1. predelavo in trženje kmetijskih proizvodov, opredeljenih v Prilogi I k Pogodbi, razen proizvodov iz rib ter proizvodov, ki posnemajo ali nadomeščajo mleko in mlečne proizvode (v nadaljnjem besedilu: kmetijski proizvodi);
2. predelavo in trženje živil, ki niso zajeta v Prilogi I k Pogodbi in katerih surovina so kmetijski proizvodi;
3. prvo stopnjo predelave in trženja lesa.
(2) Vlagatelji lahko uveljavljajo podporo tudi za skupne naložbe, ki se nanašajo hkrati na naložbe iz 1. in 2. točke prejšnjega odstavka.
(3) Naložbe, katerih skupna vrednost upravičenih stroškov za posamezno naložbo ne presega 80.000 eurov, so enostavne naložbe. Če skupna vrednost upravičenih stroškov posamezne naložbe presega 80.000 eurov, so zahtevne naložbe.«.
14. člen
Prvi odstavek 31. člena se spremeni tako, da se glasi:
»(1) Upravičeni stroški so:
1. nakup nepremičnin za mikro, mala in srednja podjetja za naložbe iz 1. točke prvega odstavka prejšnjega člena, v kolikor stroški prenove objekta ter novih strojev in opreme dosežejo najmanj 50 odstotkov upravičenih stroškov naložbe;
2. gradnja in obnova nepremičnin. Pri posameznih gradbenih in obrtniških delih so povsod upoštevani stroški dobave gotovih elementov (nakup, prevoz) in njihove montaže ali stroški izvedbe del na kraju samem (stroški materiala, prevoza in opravljenih del);
3. stroški nakupa novih strojev in nove tehnološke opreme, kamor spada tudi nakup laboratorijske in računalniške opreme ter opreme za pridobivanje energije iz obnovljivih virov za lastne potrebe predelovalnega obrata;
4. splošni stroški, kot so: honorarji arhitektom, inženirjem in svetovalcem, ki so neposredno povezani s pridobivanjem gradbene dokumentacije za naložbo, študije izvedljivosti, ekonomske upravičenosti ter stroški nadzornikov del, neposredno povezanih z naložbo v obsegu do osem odstotkov vseh upravičenih stroškov naložbe.«.
V tretjem odstavku se napovedni stavek spremeni tako, da se glasi:
»(3) Vlagatelj mora pridobiti cenitveno poročilo, da nakupna cena nepremičnine ne presega njene tržne vrednosti. V okviru tega upravičenega stroška je upravičen strošek tudi nakup zemljišč v višini do deset odstotkov skupnih upravičenih stroškov celotne naložbe. Mogoč je nakup nepremičnin, ki omogočajo industrijsko sklenjeno proizvodno celoto, kar pomeni, da so izključno ter v celoti kupljene za namene prejšnjega člena. Industrijsko sklenjeno proizvodno celoto vlagatelj izkaže:«.
15. člen
Četrti odstavek 32. člena se spremeni tako, da se glasi:
»(4) Za izračun velikosti podjetja se upoštevajo merila iz Uredbe 800/2008/ES in Priporočila Komisije 2003/361/ES.«.
16. člen
V prvem odstavku 33. člena se za peto točko dodajo nove 6.,7. in 8. točka, ki se glasijo:
»6. vlagatelj mora biti lastnik, solastnik ali dolgoročni najemnik oziroma mora imeti sklenjeno dolgoročno pogodbo o stavbni pravici;
7. upravičenci, ki v času po izvedbi naložbe za dejavnost, za katero pridobijo podporo po tem poglavju, ne ugotavljajo davčne osnove za davek od dohodka na podlagi dejanskih prihodkov in odhodkov, morajo pričeti z vodenjem knjigovodstva po metodologiji FADN;
8. ob gradbeno-obrtniških delih in nakupu opreme za pridobivanje energije iz obnovljivih virov se kot upravičen strošek priznajo stroški v sorazmernem deležu, glede na pridobljeno količino energije za lastne potrebe predelovalnega obrata. Iz priložene investicijsko tehnične-dokumentacije morajo biti razvidni:
a) popis del in stroškov, ki se nanaša na celotno naložbo,
b) izračun sorazmernega deleža, ki se nanaša na upravičeni del naložbe.«.
V 1. točki drugega odstavka se črta točka c).
V 4. točki se v točki d) pika spremeni v podpičje in se za njo doda nova točka e), ki se glasi:
»e) pri pridelavi oljk ter pridelavi grozdja in vina se v javnem razpisu določi minimalna pridelava oziroma uporaba zemljišč, ki jo mora izkazovati kmetija za upravičenost do sofinanciranja naložb.«.
Črta se tretji odstavek.
Dosedanji četrti in peti odstavek postaneta tretji in četrti odstavek.
17. člen
Tretji odstavek 35. člena se spremeni tako, da se glasi:
»(3) Za namene 1., 2. in 3. točke prvega odstavka 31. člena te uredbe znaša najnižji znesek javne pomoči 3.500 eurov za vlogo, najvišji znesek do vključno 1.800.000 eurov za vlogo. Upravičenec lahko v celotnem programskem obdobju 2007–2013 pridobi največ do vključno 4.000.000 eurov pomoči.«.
Peti in šesti odstavek se spremenita tako, da se glasita:
»(5) Pri uveljavljanju stroškov iz 1., 2. in 3. točke prvega odstavka 31. člena te uredbe za namene iz 2. in 3. točke 30. člena te uredbe se upošteva uredba, ki določa dodeljevanje regionalnih državnih pomoči. Regionalna karta, ki prikazuje upravičeno območje za dodeljevanje regionalnih državnih pomoči, obsega celotno ozemlje Republike Slovenije. Naložbeni projekt mora ostati v regiji vsaj pet let po končani naložbi.
(6) Sredstva se izplačajo na podlagi zahtevka upravičenca za izplačilo sredstev. Zahtevku mora upravičenec priložiti originalne račune z originalnimi dokazili o njihovem plačilu. Zadnjemu zahtevku mora upravičenec priložiti tudi ustrezna dokazila o dokončanju naložbe, ki so natančneje opredeljena v javnem razpisu.«.
18. člen
Četrti odstavek 37. člena se spremeni tako, da se glasi:
»(4) Upravičeni stroški za naložbe pri podukrepu št. 2 so:
1. stroški materiala in del, potrebnih za pripravo izgradnje, geodetska dela ter izvedbo izgradnje, stroški sadilnega materiala za ekoremediacijo in zaščitne vetrne pasove ter stroški morebitne odškodnine lastnikom oziroma zakupnikom zemljišč, ki nastanejo kot posledica gradnje;
2. stroški vseh del za izvedbo naložbe v tehnološko posodobitev hidromelioracijskih sistemov in naložbe v namakalno infrastrukturo ter drugo tehnično in materialno opremo namakalnih centrov;
3. drugi materialni stroški opremljanja namakalnih centrov, za katere bo zgornja višina določena v javnem razpisu;
4. splošni stroški, ki so neposredno povezani s pripravo in izvedbo naložbe do višine deset odstotkov upravičenih stroškov od 1. do 3. točke tega odstavka. Splošni stroški so stroški odkupa zemljišč za skupne objekte oziroma infrastrukturo (črpališča, transformatorske postaje, vodni zbiralniki, razširitev melioracijskih jarkov zaradi ekoremediacije, odkup zemljišč za zaščitne vetrne pasove itd.), stroški izvedbe študij, meritev in poskusnih črpanj, potrebnih za pridobitev vodne pravice, vsi stroški za pripravo projektne, investicijske in tehnične dokumentacije (dokumentacije za pridobitev gradbenega dovoljenja oziroma za izvedbo na podlagi lokacijske informacije in druga z razpisom zahtevana dokumentacija), stroški bančne garancije, stroški vpisa objektov v uradne evidence, stroški strokovne recenzije in potrebnega strokovnega mnenja, stroški izvedbe javnega razpisa za izgradnjo v skladu s predpisi, ki urejajo javna naročila, stroški inženiringa in zunanjega nadzora pri gradnji, stroški plačila fiksnih obratovalnih stroškov, potrebnih za zagon sistema – plačilo elektrodistribucijskega soglasja ter plačilo zavarovanja objektov za prvo leto delovanja ter stroški prve zimske konzervacije črpališča.«.
Šesti odstavek se spremeni tako, da se glasi:
»(6) Ne glede na prejšnji odstavek se za upravičene štejejo tudi morebitni splošni stroški iz 4. točke četrtega odstavka tega člena, nastali pred datumom izdaje odločbe o pravici do sredstev, vendar ne pred 1. 1. 2002.«.
19. člen
V prvem odstavku 41. člena se za 3. točko doda nova 4. točka, ki se glasi:
»4. občine lahko v roku 30 dni od pravnomočnosti odločbe o pravici do sredstev pošljejo na ARSKTRP zahtevek za izplačilo predplačila do 20 odstotkov odobrene pomoči, ki mu priložijo bančno garancijo v višini 110 odstotkov zneska predplačila.«.
20. člen
V prvem odstavku 59. člena se 4. točka spremeni tako, da se glasi:
»4. prodajne dejavnosti na kmetiji (specializirane trgovine za prodajo pridelkov in izdelkov iz lastne proizvodnje in z okoliških kmetij, ki so registrirane po pododdeleku 47.2 – trgovina na drobno v specializiranih prodajalnah z živili, pijačami in tobačnimi izdelki ali kot dopolnilna dejavnost na kmetiji),«.
21. člen
Drugi in tretji odstavek 62. člena se spremenita tako, da se glasita:
»(2) Naložbe, katerih skupna vrednost ob prijavi ne presega 50.000 eurov (brez DDV), se štejejo kot enostavne naložbe, zahtevne naložbe pa so naložbe, katerih skupna vrednost presega 50.000 eurov (brez DDV).
(3) Pri naložbah v obnovljive vire energije vrednost naložbe ob prijavi ne sme preseči 400.000 eurov (brez DDV).«.
22. člen
Šesti odstavek 66. člena se spremeni tako, da se glasi:
»(6) Do sredstev so upravičene naložbe za opravljanje dejavnosti, razvrščene v naslednja področja, oddelke, skupine in razrede po Standardni klasifikaciji dejavnosti (SKD) Statističnega urada Republike Slovenije. Te dejavnosti so:
1. oddelek 08 – pridobivanje rudnin in kamnin (razen 08.91 – pridobivanje mineralov za kemikalije in gnojila, 08.99 – drugo pridobivanje rudnin in kamnin),
2. področje C – predelovalne dejavnosti (razen 10 – proizvodnja živil, 11 – proizvodnja pijač, 12 – proizvodnja tobačnih izdelkov, 16.10 – žaganje, skobljanje in impregnacija lesa, 19 – proizvodnja koksa in naftnih derivatov, 24 – proizvodnja kovin),
3. področje D – oskrba z električno energijo, plinom in paro,
4. področje E – oskrba z vodo; ravnanje z odplakami in odpadki: saniranje okolja,
5. pododdelek 47.2 – trgovina na drobno v specializiranih prodajalnah z živili, pijačami in tobačnimi izdelki,
6. oddelek 55 – gostinske nastanitvene dejavnosti,
7. oddelek 75 – veterinarstvo,
8. področje P – izobraževanje,
9. področje Q – zdravstvo in socialno varstvo,
10. podrazred 96.090 – čuvanje, oskrba in nega hišnih živali.«.
23. člen
Drugi odstavek 68. člena se spremeni tako, da se glasi:
»(2) Naložbe, katerih skupna vrednost ob prijavi ne presega 50.000 eurov (brez DDV), se štejejo kot enostavne naložbe, zahtevne naložbe pa so naložbe, katerih skupna vrednost presega 50.000 eurov (brez DDV).«.
Tretji odstavek se spremeni tako, da se glasi:
»(3) Pri naložbah v obnovljive vire energije vrednost naložbe ob prijavi ne sme preseči 400.000 eurov (brez DDV).«.
24. člen
V prvem odstavku 72. člena se prva alinea spremeni tako, da se glasi:
»– gradbena in obrtniška dela, vključno z deli na naložbah, ki so spomeniki, spomeniška območja, nepremična ali naselbinska dediščina. Pri posameznih gradbenih in obrtniških delih ter konservatorsko-restavratorskih posegih se upoštevajo stroški dobave gotovih elementov (nakup in prevoz) in njihova montaža ali stroški izvedbe del na kraju samem (stroški materiala, prevoza in opravljenih del);«.
V četrtem odstavku se črta 8. alinea.
25. člen
Prvi odstavek 74. člena se spremeni tako, da se glasi:
»(1) Vlagatelji morajo izpolnjevati naslednje splošne pogoje:
1. vlagatelj mora izkazati sposobnost zagotavljanja lastnih finančnih sredstev;
2. vlagatelj mora zagotoviti ustrezno investicijsko-tehnično dokumentacijo z natančnim popisom del in stroškovno opredelitvijo cen, ki jo pripravi odgovorni projektant, ter vsa dovoljenja za naložbo. Gradbena in obrtniška dela morajo biti opravljena v skladu s predpisi, ki urejajo prostor, graditev objektov, varstvo okolja, varstvo kulturne dediščine in ohranjanje narave;
3. imeti izdelan investicijski načrt z opredelitvijo ciljev v skladu s predpisom, ki ureja enotno metodologijo za pripravo in obravnavo investicijske dokumentacije na področju javnih financ ter načrt upravljanja;
4. naložba se mora izvesti zunaj naselij s statusom mesta;
5. naložba mora biti del občinskega razvojnega programa, ki ga potrdi občinski svet;
6. najvišja vrednost naložbe lahko na podlagi predračunske vrednosti ob prijavi znaša do 500.000 eurov (brez DDV);
7. vlagatelj mora izbrati izvajalca operativnih del izvedbe in dobavitelje v skladu s predpisi, ki urejajo javna naročila;
8. v zvezi z naložbo se mora opravljati neprofitna dejavnost.«.
26. člen
V prvem odstavku 75. člena se na koncu 5. točke pika nadomesti s podpičjem ter doda 6. točka, ki se glasi:
»6. naložba se bo izvajala na območju, ki ima delujočo lokalno akcijsko skupino.«.
27. člen
79. člen se spremeni tako, da se glasi:
»79. člen
(vlagatelji)
Vlagatelji so fizične in pravne osebe ter lokalne skupnosti, ki so lastniki, solastniki ali dolgoročni najemniki predmeta podpore. Za namene iz 5. točke prvega odstavka 77. člena te uredbe so lahko vlagatelji tudi pooblaščeni zastopniki lastnika oziroma solastnika objekta oziroma prostora, ki je predmet podpore. Ustanove, ki opravljajo javno službo varstva kulturne dediščine ali ohranjanja narave ter izdajajo strokovna soglasja oziroma mnenja v postopkih, ne morejo biti vlagatelji.«.
28. člen
V prvem odstavku 80. člena se 6. točka spremeni tako, da se glasi:
»6. najvišja vrednost naložbe na podlagi predračunske vrednosti je lahko ob prijavi 300.000 eurov (brez DDV);«.
8. točka se spremeni tako, da se glasi:
»8. objekti ali območja iz 1. točke prvega odstavka 77. člena te uredbe morajo biti ob oddaji vloge vpisani v register nepremične kulturne dediščine, ki ga vodi ministrstvo, pristojno za kulturo;«.
29. člen
Prvi odstavek 81. člena se spremeni tako, da se glasi:
»(1) Do sofinanciranja so upravičeni izbrani projekti, katerih vloge so popolne, vsebinsko ustrezne in izpolnjujejo pogoje iz tega poglavja. Te vloge se ocenijo na podlagi meril za pridobitev spodnje, vstopne meje točk, določene v javnem razpisu. Pri določitvi meril se upoštevajo naslednja načela:
1. za naložbe iz 1., 2., 3. in 4. točke prvega odstavka 77. člena te uredbe:
– razvojna ogroženost na ravni regije SKTE-3, v kateri bo izvedena naložba;
– lokacija naložbe je na območju s posebnim varstvenim režimom (območja nacionalnih, regijskih in krajinskih parkov ter območja, varovana v skladu s predpisi, ki določajo varstvo kulturne dediščine in ohranjanje narave);
– sklop dediščine;
– status dediščine;
– naložba se bo izvajala na območju, ki ima delujočo lokalno akcijsko skupino;
– pričakovani razvojni družbenoekonomski učinki naložbe;
2. za naložbe iz 5. točke prvega odstavka 77. člena te uredbe:
– razvojna ogroženost na ravni regije SKTE-3, v kateri bo izvedena naložba;
– lokacija naložbe; naložba je na območju s posebnim varstvenim režimom (območja nacionalnih, regijskih in krajinskih parkov ter območja, varovana v skladu s predpisi, ki določajo varstvo kulturne dediščine in ohranjanje narave) in povezovanje lokacij;
– naložba se bo izvajala na območju, ki ima delujočo lokalno akcijsko skupino;
– pričakovani razvojni družbenoekonomski učinki naložbe.«.
30. člen
Sedmi odstavek 89. člena se spremeni tako, da se glasi:
»(7) Upravičenec mora omogočiti dostop do dokumentacije o projektu ter omogočiti kontrolo projekta na kraju samem ARSKTRP, MKGP, revizijskemu organu in drugim nadzornim organom.«.
31. člen
90. člen se spremeni tako, da se glasi:
»90. člen
(nepravilnosti, sankcije in vrnitev sredstev)
(1) Če prejemnik sredstev ne izpolni obveznosti iz odločbe o pravici do sredstev, vključno z obveznostmi iz drugega in četrtega odstavka tega člena, ni upravičen do kandidiranja za sredstva iz ukrepov politike razvoja podeželja, razen za kmetijsko okoljske ukrepe in ukrepe izravnalnih plačil za območja z omejenimi dejavniki po predpisih Skupnosti o razvoju podeželja, naslednjih pet let od dneva zadnje obveznosti iz odločbe o pravici do sredstev.
(2) Če prejemnik sredstev ne izpolni obveznosti iz odločbe o pravici do sredstev v roku in v njem ne vloži zahtevka za izplačilo sredstev, mora prejeta sredstva vrniti v osmih dneh od dneva vročitve odločbe za vračilo sredstev skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi od dneva prejema sredstev.
(3) Določba prejšnjega odstavka ne velja, če je upravičenec pred potekom rokov o izpolnitvi obveznosti iz odločbe o pravici do sredstev ali pred potekom rokov za vložitev zahtevka za izplačilo sredstev obvestil ARSKTRP o podaljšanju rokov, ki so v skladu s pogoji javnega razpisa.
(4) Kadar prejemnik sredstva uporablja v nasprotju z namenom, za katerega so mu bila dodeljena, ali ne izpolnjuje zahtev iz te uredbe in odločbe o dodelitvi sredstev, ali je sredstva pridobil nezakonito na podlagi lažnih podatkov ali lažnih izjav, ARSKTRP izda odločbo, s katero zahteva vračilo dodeljenih sredstev skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi od dneva prejema sredstev.
(5) Ne glede na prvi odstavek tega člena prejemniku sredstev ni treba vrniti vseh že pridobljenih sredstev v primerih višje sile ali izrednih okoliščin, določenih v 47. členu Uredbe 1974/2006/ES, in v primeru kužne rastlinske bolezni, ki prizadene kmetove rastline.
(6) Pri ukrepu zgodnje upokojevanje se primeri višje sile iz prejšnjega odstavka upoštevajo, če oseba, ki je stopila v ukrep, ne izpolnjuje več pogojev oziroma jih ne more izpolnjevati. Pri tem se smrt upravičenca iz točke (a) prvega odstavka 47. člena Uredbe 1974/2006/ES nanaša na smrt prenosnika ali prevzemnika. Dolgotrajna nezmožnost upravičenca za delo iz točke (b) prvega odstavka 47. člena Uredbe 1974/2006/ES se nanaša le na prevzemnika. Ob višji sili ali izrednih okoliščinah se pogoji lahko spremenijo le s predhodno odobritvijo ARSKTRP.
(7) O višji sili ali izrednih okoliščinah mora upravičenec (pri ukrepu zgodnje upokojevanje pa prenosnik ali prevzemnik) ali njegova pooblaščena oseba pisno obvestiti pristojni organ in predložiti ustrezna dokazila v 10 delovnih dneh od dneva, ko je upravičenec oziroma njegova pooblaščena oseba to zmožna storiti.
(8) Kršitve in sankcije za ukrep zgodnje upokojevanje so:
1. za prenosnika:
a) če prenosnik ne omogoči kontrole na kraju samem, se mu izplačevanje rente prekine za tri mesece;
b) če se prenosnik še ukvarja s pridobitno dejavnostjo, povezano s kmetijstvom in gozdarstvom, oziroma se veljavne komercialne pogodbe še glasijo na prenosnika, se mu ob prvi ugotovljeni nepravilnosti izplačevanje rente prekine za dva meseca in ob drugi nepravilnosti za šest mesecev. Pri tretji ponovitvi te nepravilnosti se prenosnik izključi iz ukrepa;
c) če prenosnik med prejemanjem rente do izpolnitve pogojev za pridobitev pokojnine ne plačuje prispevkov za pokojninsko in invalidsko zavarovanje, se mu izplačevanje rente prekine do plačila prispevkov za pokojninsko in invalidsko zavarovanje.
2. za prevzemnika:
a) če prevzemnik ne omogoči kontrole na kraju samem, plača kazen v višini treh mesečnih rent;
b) če prevzemnik preneha kmetovati na vseh prevzetih kmetijskih površinah oziroma odtuji celoten obseg staleža živali, ki je bil podlaga za vstop v ta ukrep, v roku petih let od pravnomočnosti odločbe o pravici do sredstev prenosnika, plača kazen v višini dveh mesečnih rent za vsako leto prenehanja kmetovanja;
c) če se ugotovi odprodaja zemljišč, na podlagi katerih je bila pridobljena renta, brez odobritve ARSKTRP, plača kazen v višini 50 odstotkov tržne vrednosti od prodanega zemljišča.
(9) Vsako prenehanje izplačevanja rente zaradi ureditve situacije v obdobju izplačevanja rente se šteje v čas prejemanja rente. To pomeni, da se za mesece, za katere renta ni bila izplačana, obdobje prejemanja ne podaljša.
(10) Če se v obdobju, za katerega je bila prevzeta obveznost kot pogoj za odobritev pomoči, na drugo osebo prenese celotno kmetijsko gospodarstvo upravičenca ali le njegov del, ta druga oseba lahko prevzame obveznost za preostanek obdobja. Če oseba obveznosti ne prevzame, upravičenec povrne izplačano pomoč.«.
32. člen
Deveti odstavek 110. člena se spremeni tako, da se glasi:
»(9) Upravičenec mora omogočiti dostop do dokumentacije o projektu ter omogočiti kontrolo projekta na kraju samem ARSKTRP, MKGP, revizijskemu organu in drugim nadzornim organom.«.
33. člen
111. člen se spremeni tako, da se glasi:
»111. člen
(vrnitev sredstev)
»(1) Če prejemnik sredstev ne izpolni obveznosti iz odločbe o pravici do sredstev vključno z obveznostmi iz drugega in četrtega odstavka tega člena, ni upravičen do kandidiranja za sredstva iz ukrepov politike razvoja podeželja, razen za kmetijsko okoljske ukrepe in ukrepe izravnalnih plačil za območja z omejenimi dejavniki po predpisih Skupnosti o razvoju podeželja, naslednjih pet let od dneva zadnje obveznosti iz odločbe o pravici do sredstev.
(2) Če prejemnik sredstev ne izpolni obveznosti iz odločbe o pravici do sredstev v roku in v njem ne vloži zahtevka za izplačilo sredstev, mora prejeta sredstva vrniti v osmih dneh od dneva vročitve odločbe za vračilo sredstev skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi od dneva prejema sredstev.
(3) Določba prejšnjega odstavka ne velja, če je upravičenec pred potekom rokov o izpolnitvi obveznosti iz odločbe o pravici do sredstev ali pred potekom rokov za vložitev zahtevka za izplačilo sredstev, obvestil ARSKTRP o podaljšanju rokov, ki so v skladu s pogoji javnega razpisa.
(4) Kadar prejemnik sredstva uporablja v nasprotju z namenom, za katerega so mu bila dodeljena, ali ne izpolnjuje zahtev iz te uredbe in odločbe o dodelitvi sredstev, ali je sredstva pridobil nezakonito na podlagi lažnih podatkov ali lažnih izjav, ARSKTRP izda odločbo, s katero zahteva vračilo dodeljenih sredstev skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi od dneva prejema sredstev.
(5) MKGP ter ARSKTRP lahko kadar koli ugotavljata dejansko stanje upravičenca glede izpolnjevanja pogojev za ukrepe LEADER po tej uredbi ali javnih razpisih iz te uredbe.«.
34. člen
V 113. členu se na začetku prvega odstavka doda besedilo »(1)« in za prvim odstavkom doda novi drugi odstavek, ki se glasi:
»(2) Razen za ukrepe Pomoč mladim prevzemnikom kmetij, Zgodnje upokojevanje kmetov, Posodabljanje kmetijskih gospodarstev in Dodajanje vrednosti kmetijskim in gozdarskim proizvodom, z izjemo čebelarjev, kmetijskim gospodarstvom za pridobitev sredstev po tej uredbi ni treba oddati zbirne vloge po predpisih, ki določajo izvedbo letnih ukrepov kmetijske politike ter se za administrativni nadzor posameznega ukrepa lahko uporabijo podatki iz Registra kmetijskih gospodarstev ali drugih evidenc. Izjeme od te določbe se za ukrepe Pomoč mladim prevzemnikom kmetij, Zgodnje upokojevanje kmetov, Posodabljanje kmetijskih gospodarstev in Dodajanje vrednosti kmetijskim in gozdarskim proizvodom določijo z javnim razpisom.«.
35. člen
Prvi in drugi odstavek 114. člena se spremenita tako, da se glasita:
»(1) MKGP lahko v skladu s prvim odstavkom 75. člena Uredbe 1698/2005/ES nadzira izvajanje ukrepov iz te uredbe.
(2) ARSKTRP izvaja administrativne kontrole in kontrole na kraju samem za posamezen ukrep v skladu z Uredbo 885/2006/ES ter Uredbo 1975/2006/ES, razen za ukrepe LEADER, ki jih je ARSKTRP s Sporazumom o prenosu posameznih strokovno-tehničnih opravil pri izvajanju ukrepov 4. osi Programa razvoja podeželja Republike Slovenije za obdobje 2007–2013, skladno s Prilogo I Uredbe Komisije št. 885/2006 (ES) (v nadaljnjem besedilu: Sporazum), delegirala na MKGP. Vsebine obiskov dejavnosti za preverjanje realizacije investicij v okviru administrativnih kontrol se določijo z internimi akti ARSKTRP in MKGP. «.
Šesti odstavek se spremeni tako, da se glasi:
»(6) Vloge oziroma zahtevki na kraju samem pred izplačilom sredstev se nadzirajo z obiski pri upravičencih in vključujejo najmanj deset odstotkov skupne vrednosti javnih izdatkov odobrenih vlog za ukrepe 1., 3. in 4. osi, ki se prijavijo Komisiji EU vsako leto, vendar ne manj kot pet odstotkov odobrenih vlog. Za naložbe, za katere se izplačila izvajajo v več fazah, se nadzor na kraju samem pri upravičencu izvede vsaj enkrat pred dokončanjem naložbe. Vzorec vlog za nadzor na kraju samem določi ARSKTRP na podlagi ustreznega vzorčenja. V okviru teh nadzorov se pri posameznih prejemnikih preverjajo tudi druge posebne zahteve za dodelitev pomoči pri posameznem ukrepu.«.
Sedmi odstavek se spremeni tako, da se glasi:
»(7) ARSKTRP izvaja naknadne kontrole po izvedenih kontrolah na kraju samem v obsegu 2,5 odstotkov izplačanih vlog, oziroma najmanj petih odstotkov skupne vrednosti javnih izdatkov izplačanih vlog, za ukrepe 1., 3. in 4. osi, ki se prijavijo Komisij EU vsako leto, razen za ukrepe LEADER, ki jih je ARSKTRP s Sporazumom delegirala na MKGP.«.
36. člen
Naslov XXII. poglavja in 115. člen se spremenita tako, da se glasita:
»XXII. VLAGANJE ZAHTEVKOV ZA IZPLAČILO SREDSTEV IN OMEJITEV SREDSTEV ZA IZVEDBO TE UREDBE
115. člen
(vlaganje zahtevkov za izplačilo sredstev in omejitev sredstev za izvedbo te uredbe)
(1) Za izplačilo sredstev stranke vlagajo zahtevke. Pri ukrepu zgodnje upokojevanje kmetov in ukrepu pomoč mladim prevzemnikom kmetij se kot zahtevek šteje popolna vloga, ki izpolnjuje predpisane pogoje iz predpisov in javnega razpisa.
(2) Za izplačila sredstev v tekočem letu morajo upravičenci zahtevke za izplačilo poslati na ARSKTRP, razen za ukrepe LEADER za katere morejo zahtevke skladno s 107. členom te uredbe poslati na MKGP. Zahtevki za izplačilo se vlagajo od 1. januarja do 5. oktobra tekočega leta v skladu z roki, opredeljenimi v odločbi o pravici do sredstev. Zahtevki, poslani med 6. oktobrom in 5. novembrom tekočega leta, se zavržejo. Upravičenci lahko ponovno pošiljajo zahtevke od 6. novembra do 31. decembra tekočega leta.
(3) Če upravičenec zahtevka za izplačilo sredstev ne predloži v roku, navedenem v odločbi o pravici do sredstev, mora že prejeta sredstva vrniti v osmih dneh od vročitve odločbe za vračilo sredstev skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi od dneva prejema sredstev. Upravičenec lahko pri zamudi zaradi objektivnih razlogov zahtevek ponovno vloži v rokih, ki veljajo za naslednje tekoče leto, če je za to pred iztekom prvotno določenega roka pridobil soglasje ARSKTRP. Kot objektivni razlog se poleg višje sile, pod pogojem, določenem v petem odstavku 90. člena te uredbe, štejejo tudi razlogi, na katere upravičenec ni mogel dejavno vplivati. Ti razlogi se natančneje opredelijo v javnih razpisih.
(4) Sredstva, ki so v programskem obdobju 2007–2013 namenjena izvedbi posameznih ukrepov iz 2. člena te uredbe, se znižajo za obveznosti iz naslova izvajanja posameznih ukrepov in pritožb iz predpisov, ki urejajo plačila iz Programa razvoja podeželja za Republiko Slovenijo 2004–2006, pritožb po ukrepih iz Uredbe o ukrepih 1., 3. in 4. osi Programa razvoja podeželja Republike Slovenije za obdobje 2007–2013 (Uradni list RS, št. 94/07 in 45/08 – ZKme-1) ter pritožb iz te uredbe.«.
KONČNA DOLOČBA
37. člen
(začetek veljavnosti)
Ta uredba začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 00715-5/2009/4
Ljubljana, dne 26. februarja 2009
EVA 2008-2311-0172
Vlada Republike Slovenije
Borut Pahor l.r.
Predsednik

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti