Uradni list

Številka 111
Uradni list RS, št. 111/2003 z dne 13. 11. 2003
Uradni list

Uradni list RS, št. 111/2003 z dne 13. 11. 2003

Kazalo

4849. Uredba o izvedbi postopkov oddaje skupnih javnih naročil za potrebe upravnih organov, stran 15177.

Na podlagi 21. člena zakona o Vladi Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 4/93, 71/94 – ZODPM, 23/96, 47/97, 23/99 – ZSOVA, 119/00, 30/01 – ZODPM-C in 52/02 – ZDU-1) izdaja Vlada Republike Slovenije
U R E D B O
o izvedbi postopkov oddaje skupnih javnih naročil za potrebe upravnih organov
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
Ta uredba določa naročnike, ki so zavezani ravnati skladno s to uredbo, izvajalce skupnih javnih naročil ter način priprave in postopek izvedbe skupnih javnih naročil.
2. člen
Upravni organ po tej uredbi je ministrstvo, organ v sestavi ministrstva, vladna služba ter upravna enota, ki v določenem časovnem obdobju načrtuje nabavo tistih predmetov javnih naročil, ki jih določi Vlada Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: vlada) s sklepom o določitvi skupnih javnih naročil na podlagi izraženih potreb naročnikov.
Udeležba v skupnem javnem naročilu, ki ga s sklepom o določitvi skupnih javnih naročilih določi vlada, je zavezujoča za vse naročnike, razen v primeru, ko vlada v skladu s 13. členom te uredbe za posameznega naročnika določi drugače.
Pooblastilo za izvedbo skupnega javnega naročila lahko izvajalcu skupnega javnega naročila dajo tudi drugi naročniki po zakonu, ki ureja javna naročila. V primeru, da ti dajo pooblastilo za izvedbo skupnega javnega naročila pristojnemu ministrstvu, se smiselno uporabljajo določbe te uredbe.
3. člen
V uredbi uporabljeni pojmi pomenijo naslednje:
1. “Naročnik“ je upravni organ, kot je opredeljen v prvem odstavku 2. člena te uredbe.
2. “Izvajalec skupnega javnega naročila za določeno časovno obdobje (v nadaljnjem besedilu: izvajalec skupnega javnega naročila)“ je ministrstvo, organ v sestavi ministrstva, vladna služba ali druga pravna oseba, ki jo določi vlada.
3. “Koordinatorji“ so naročniki, ki zastopajo interese upravnih organov, za katere so po zakonu pristojni, ter posredujejo gradiva, predvidena s to uredbo, in sicer:
– ministrstvo za ministrstvo in organe v sestavi ministrstva;
– Generalni sekretariat Vlade Republike Slovenije za vladne službe, za katerih organizacijo skrbi generalni sekretar Vlade Republike Slovenije;
– Ministrstvo za notranje zadeve za upravne enote, kolikor ni za izvedbo naročila na podlagi zakona ali podzakonskega akta zadolžen drug upravni organ in
– samostojne vladne službe zase.
4. “Koordinacija“ je posvetovalno telo pri Ministrstvu za finance, ki skrbi za pripravo predloga skupnih javnih naročil ter spremlja izvedbo postopka oddaje skupnih javnih naročil.
5. “Sklep o določitvi skupnega javnega naročila“ je sklep o določitvi skupnih javnih naročil za določeno časovno obdobje, ki ga sprejme vlada na predlog Ministrstva za finance po predhodni potrditvi na sestanku koordinacije.
6. “Pooblastilo“ je listina naročnika, s katerim le-ta pooblašča izvajalca skupnega javnega naročila, da v njegovem imenu in za njegov račun izvede postopek oddaje skupnega javnega naročila.
7. “Sklep o izvedbi skupnega javnega naročila“ je sklep, ki ga sprejme izvajalec skupnega javnega naročila na podlagi pooblastil naročnikov zaradi lažjega evidentiranja skupnih javnih naročil.
8. “Proračun“ je proračun Republike Slovenije ali spremembe proračuna Republike Slovenije.
4. člen
Skupno javno naročilo je javno naročilo, ki ga v sklepu o določitvi skupnih javnih naročil določi vlada.
Vlada v sklepu o določitvi skupnih javnih naročil določi predmete, ki so takšni, da se nanašajo na potrebe, ki so skupne več ali vsem naročnikom.
5. člen
Izvajalca skupnega javnega naročila sta praviloma Servis skupnih služb Vlade Republike Slovenije in Center Vlade Republike Slovenije za informatiko.
Izvajalec skupnega javnega naročila je odgovoren za zakonito izvedbo postopka oddaje skupnega javnega naročila do sklenitve pogodbe iz 17. člena te uredbe.
6. člen
Koordinacijo vodi Ministrstvo za finance, ki v postopku pred vlado zagovarja predloge koordinacije. Koordinacijo sestavljajo predstavniki:
– Ministrstva za finance,
– koordinatorjev in
– izvajalcev skupnih javnih naročil.
Koordinacija določi svoj način dela s poslovnikom.
II. POSTOPEK DOLOČITVE SKUPNIH JAVNIH NAROČIL
7. člen
Postopek določitve skupnih javnih naročil se prične z dnem, ko vlada določi predlog proračuna za prihodnje leto.
8. člen
V roku 14 dni, šteto od dneva iz prejšnjega člena, Ministrstvo za finance pozove koordinatorje, da mu posredujejo:
– predlog predmetov skupnih javnih naročil,
– predlog okvirnih količin predmetov za posamezno skupno javno naročilo,
– okvirno vrednost posameznega skupnega javnega naročila ter vseh predmetov skupnih javnih naročil, brez davka na dodano vrednost (v nadaljnjem besedilu: DDV),
– podatke o sklenjenih pogodbah v zvezi s predmeti skupnih javnih naročil, kolikor je to potrebno, in morebitne druge podatke.
9. člen
Po pridobitvi podatkov iz prejšnjega člena Ministrstvo za finance pripravi predlog sklepa o določitvi skupnega javnega naročila, ki vsebuje:
– predmet skupnega javnega naročila;
– izvajalca skupnega javnega naročila;
– obdobje, za katero bo sklenjena pogodba;
– okvirni terminski plan izvedbe skupnega javnega naročila;
– vrsto postopka oddaje skupnega javnega naročila in
– morebitne druge podatke.
Predlog sklepa o določitvi skupnega javnega naročila lahko vsebuje enega ali več predmetov, ki se bodo naročali po postopku skupnih javnih naročil.
10. člen
Predlog sklepa o določitvi skupnega javnega naročila potrdi koordinacija.
11. člen
Ministrstvo za finance posreduje predlog sklepa o določitvi skupnega javnega naročila vladi v sprejem.
Vlada sprejme sklep o določitvi skupnega javnega naročila.
12. člen
Vlada lahko na predlog Ministrstva za finance, ki je bil predhodno potrjen na sestanku koordinacije, med proračunskim letom določi tudi druge predmete skupnih javnih naročil.
13. člen
V primeru, da se:
– po javni objavi skupnega javnega naročila pojavi dodatna potreba po nabavi predmeta skupnega javnega naročila, ki je ni več mogoče upoštevati pri izvedbi skupnega javnega naročila, ali
– po sklenitvi pogodb na podlagi izvedenega postopka oddaje skupnega javnega naročila pojavi dodatna potreba, ki je ni bilo možno predvideti ob pripravi skupnega javnega naročila, ali
– postopek oddaje skupnega javnega naročila zaradi vloženega revizijskega zahtevka podaljša, lahko naročnik na podlagi odobritve vlade samostojno izvede postopek oddaje javnega naročila in sklene pogodbo.
V primeru iz prve in druge alinee prvega odstavka tega člena se pogodba v skladu z zakonom, ki ureja javna naročila, lahko sklene samo za obdobje do sklenitve pogodbe na podlagi novega postopka oddaje skupnega javnega naročila. To obdobje se določi na podlagi mnenja izvajalca skupnega javnega naročila.
V primeru iz 3. alinee prvega odstavka tega člena se pogodba v skladu z zakonom, ki ureja javna naročila, lahko sklene samo za obdobje do sklenitve pogodbe na podlagi postopka oddaje skupnega javnega naročila, ki je v teku.
Obrazloženo vlogo za samostojno izvedbo postopka oddaje javnega naročila (v nadaljnjem besedilu: vloga) naročnik posreduje Ministrstvu za finance. Ministrstvo za finance preveri izpolnjevanje pogojev iz prvega, drugega ali tretjega odstavka tega člena in ugotovi, če naročnik za zagotovitev nemotenega delovanja nujno potrebuje blago ali storitev, ki je sicer predmet skupnega javnega naročila.
Če so pogoji izpolnjeni, Ministrstvo za finance pripravi predlog sklepa vlade, s katerim ta odobri naročniku, da ta samostojno izvede postopek oddaje javnega naročila in sklene pogodbo za predmet, ki je sicer predmet skupnega javnega naročila, ter predlog sklepa posreduje vladi v sprejem.
Če pogoji niso izpolnjeni, Ministrstvo za finance vlogo zavrne.
III. POSTOPEK IZVEDBE ODDAJE SKUPNIH JAVNIH NAROČIL
14. člen
Po sprejemu proračuna za tekoče leto oziroma od sprejema načrta nabav in gradenj za to leto naročniki v skladu z zakonom, ki ureja javna naročila:
– sprejmejo sklep o začetku postopka oddaje javnega naročila in
– izvajalcu skupnega javnega naročila podelijo pooblastilo za izvedbo skupnega javnega naročila.
15. člen
Pooblastilo iz prejšnjega člena mora vsebovati zlasti:
– naziv in naslov naročnika,
– predmet skupnega javnega naročila,
– konkretne količine nabav,
– ocenjeno vrednost predmeta skupnega javnega naročila, brez DDV,
– izjavo, da ima naročnik v državnem proračunu zagotovljena sredstva za izvedbo predmetnega javnega naročila, in navedbo proračunske postavke – konto v ta namen,
– izjavo, da lahko izvajalec skupnega javnega naročila odloča o vseh zadevah, ki so po zakonu potrebne za uspešen zaključek postopka oddaje skupnega javnega naročila in morebitnega z njim povezanega revizijskega postopka, in
– drugo.
16. člen
Predstojnik izvajalca skupnega javnega naročila sprejme na podlagi pooblastil iz prejšnjega člena sklep o izvedbi skupnega javnega naročila, v katerem zlasti določi:
– zaporedno številko skupnega javnega naročila,
– predmet skupnega javnega naročila,
– vrednost skupnega javnega naročila, kot jo ocenjujejo naročniki in pričakujejo v ponudbah,
– naročnike ter količino nabav po posameznih naročnikih,
– strokovno komisijo za izvedbo skupnega javnega naročila,
– okvirne datume, v katerih morajo biti opravljene posamezne faze postopka oddaje skupnega javnega naročila, in
– drugo.
Predstojnik izvajalca skupnega javnega naročila imenuje predsednika in člane strokovne komisije, ki jo poleg predstavnikov izvajalca in predstavnikov treh največjih naročnikov lahko sestavljajo tudi predstavniki drugih naročnikov, ki jih na predlog naročnika določi izvajalec skupnega javnega naročila. Predsednik strokovne komisije za izvedbo skupnega javnega naročila je predstavnik izvajalca skupnega javnega naročila.
17. člen
Na podlagi izvedenega postopka skupnega javnega naročila v primeru:
– I. faze omejenega postopka podpiše izvajalec skupnega javnega naročila z izbranimi ponudniki okvirno pogodbo, s katero se ne prevzemajo finančne obveznosti,
– odprtega postopka, II. faze omejenega postopka in postopka s pogajanji podpišejo vsi naročniki posamično pogodbo z izbranim ponudnikom, s katero se uredijo pravice in obveznosti v zvezi s predmetom skupnega naročila, vključno finančne obveznosti posameznega naročnika.
IV. IZVAJANJE IN SPREMLJANJE POGODB
18. člen
Med izvajanjem pogodb morajo koordinatorji obvestiti izvajalca skupnega javnega naročila o neizvrševanju pogodbenih obveznosti in morebitnih ovirah pri izvajanju pogodb, zlasti pa glede neupoštevanja dogovorjenih cen, dobavnih rokov, kakovosti in količin.
V. PREHODNE IN KONČNA DOLOČBA
19. člen
Urad za javna naročila opravlja naloge, ki so v tej uredbi predvidene, da jih izvaja Ministrstvo za finance, do vključno 31. decembra 2003.
20. člen
Predstojniki koordinatorjev so dolžni v roku enega meseca po uveljavitvi te uredbe imenovati člane koordinacije in njihove namestnike.
21. člen
Koordinacija je dolžna v roku treh mesecev po uveljavitvi te uredbe sprejeti poslovnik.
22. člen
Pri pripravi sklepov o določitvi skupnih javnih naročil je potrebno upoštevati ob uveljavitvi te uredbe že sklenjene pogodbe o dobavi blaga, storitev in gradenj.
23. člen
Ne glede na določbo 8. člena te uredbe znaša v letu 2003 rok za poziv 60 dni.
24. člen
Ta uredba začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 414-18/2003-2
Ljubljana, dne 30. oktobra 2003.
EVA 2003-1611-0136
Vlada Republike Slovenije
mag. Anton Rop l. r.
Predsednik

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti