Uradni list

Številka 68
Uradni list RS, št. 68/2002 z dne 30. 7. 2002
Uradni list

Uradni list RS, št. 68/2002 z dne 30. 7. 2002

Kazalo

3259. Uredba o določitvi višine povračil in drugih pogojev za oddajo in uporabo površin za opravljanje spremljajočih dejavnosti na in ob javni cesti, na katerih se opravljajo spremljajoče dejavnosti, stran 7737.

Na podlagi prvega in drugega odstavka 11. člena ter za izvajanje 53. člena zakona o javnih cestah (Uradni list RS, št. 29/97, 18/02 in 50/02) izdaja Vlada Republike Slovenije
U R E D B O
o določitvi višine povračil in drugih pogojev za oddajo in uporabo površin za opravljanje spremljajočih dejavnosti na in ob javni cesti, na katerih se opravljajo spremljajoče dejavnosti
1. člen
Ta uredba določa najmanjšo višino povračil za uporabo površin, primernih za opravljanje spremljajočih dejavnosti na in ob državnih cestah in državnih kolesarskih poteh, določenih s predpisom o kategorizaciji državnih cest (v nadaljnjem besedilu: površine za spremljajoče dejavnosti), ki so v pristojnosti Direkcije Republike Slovenije za ceste (v nadaljnjem besedilu: direkcija), vrste dejavnosti in pogoje za njihovo opravljanje, vrste objektov, ki se na teh površinah lahko postavijo ter druge obveznosti direkcije in zakupnika.
2. člen
Direkcija odda površine za spremljajoče dejavnosti najugodnejšemu ponudniku na podlagi javnega razpisa in pod pogoji, določenimi s to uredbo.
3. člen
Na površinah za spremljajoče dejavnosti se praviloma lahko opravljajo le naslednje dejavnosti, ki so neposredno namenjene uporabnikom državnih cest in državnih kolesarskih poti:
– gostinska dejavnost,
– prodaja sadja in zelenjave ter brezalkoholnih pijač,
– prodaja spominkov,
– prodaja turističnih izdelkov, značilnih za posamezno geografsko območje.
Poleg dejavnosti iz prejšnjega odstavka se lahko opravljajo tudi druge dejavnosti, če so navedene v ponudbi, oddani v postopku javnega naročila, z obrazložitvijo kako bodo takšne dejavnosti zadovoljevale potrebe uporabnikov državnih cest in državnih kolesarskih poti in če direkcija oceni, da so takšne dejavnosti lahko uporabnikom koristne.
Zakupnik mora za vsako spremembo dejavnosti, ki jo opravlja, pridobiti soglasje direkcije. V času trajanja zakupnega razmerja lahko kadarkoli zaprosi direkcijo tudi za soglasje za opravljanje dejavnosti, ki ni navedena v prvem odstavku tega člena, če so zanjo izpolnjeni pogoji iz prejšnjega odstavka.
4. člen
Na površinah za spremljajoče dejavnosti se lahko postavijo naslednje vrste objektov:
a) stojnice za prodajo sadja in zelenjave ter drugih izdelkov,
b) mobilni objekti začasnega značaja (prikolice, kontejnerji), ki jih je potrebno v primeru, da ne obratujejo v času celega leta, po zaključku vsakokratnega sezonskega obratovanja odstraniti,
c) objekti iz lahke montažne konstrukcije, postavljeni v skladu s pogoji javnega razpisa ter soglasji in pogoji pristojnih upravnih organov,
d) gradbeni objekti trajnega značaja, postavljeni v skladu s pogoji javnega razpisa ter soglasji in pogoji pristojnih upravnih organov.
Okvirne dimenzije in druge zahteve glede oblike in vrste posameznih objektov določi direkcija v razpisni dokumentaciji za oddajo površin.
Ponudnik mora že v ponudbi, oddani v postopku javnega naročila, predložiti projektno dokumentacijo o objektu, ki ga namerava postaviti. Objekti morajo biti estetsko ustrezni in skladni z okolico, v kateri se nahaja površina za spremljajoče dejavnosti.
Ne glede na vrsto objekta morajo biti na površinah za spremljajoče dejavnosti za potrebe voznikov in potnikov postavljeni tudi sanitarni objekti, za katere morajo biti pridobljena vsa potrebna soglasja in dovoljenja.
5. člen
Z razpisno dokumentacijo v postopku javnega naročila za oddajo površin za spremljajoče dejavnosti se določi, da morajo ponudniki ponudbi priložiti zlasti naslednje priloge:
a) projektno dokumentacijo, iz katere bo razvidna vrsta objekta iz prvega odstavka prejšnjega člena, ki ga želi ponudnik postaviti na razpisani površini za spremljajoče dejavnosti;
b) seznam dejavnosti, ki jih želi opravljati, in obrazložitev iz drugega odstavka 3. člena te uredbe;
c) dokazilo, da je registriran za opravljanje dejavnosti, ki jih želi opravljati, in ima za to tudi dovoljenje pristojnih inšpekcijskih služb (predvsem zdravstvene in požarne inšpekcije);
d) izjavo, da bo dejavnosti opravljal sam in jih ne bo oddal drugim izvajalcem;
e) reference, pridobljene pri opravljanju posameznih vrst dejavnosti;
f) časovno opredeljen termin opravljanja dejavnosti z navedbo začetka aktivnosti za postavitev objekta, začetka obratovanja ter dnevnega, tedenskega in letnega časa obratovanja; pri tem je potrebno upoštevati naslednje minimalne pogoje:
– aktivnosti za postavitev objekta je potrebno začeti najkasneje 15 dni po podpisu pogodbe,
– v odvisnosti od vrste objekta je potrebno začeti z obratovanjem najkasneje 45 dni po podpisu pogodbe za objekte iz točk a) in b) prvega odstavka prejšnjega člena, najkasneje 60 dni za objekte iz točke c) prvega odstavka prejšnjega člena oziroma najkasneje eno leto za objekte iz točke d) prejšnjega člena;
– dejavnost je potrebno opravljati najmanj od 1. aprila do 30. septembra v tekočem koledarskem letu,
– dejavnost je potrebno opravljati 7 dni v tednu in vsaj 12 ur dnevno;
g) podrobnejši opis ponudbe, ki se bo opravljala na predvideni površini;
h) bančno garancijo za vrednost 150.000 SIT za vsako ponujeno površino za spremljajoče dejavnosti.
6. člen
Za uporabo površin za spremljajoče dejavnosti, primernih za opravljanje gostinske dejavnosti, sklene izbrani ponudnik z upravljavcem ceste večletno zakupno pogodbo. Trajanje pogodbenega obdobja je odvisno od vrste objekta in znaša:
a) za stojnice in mobilne objekte začasnega značaja do 3 let,
b) za objekte iz lahke montažne konstrukcije do 5 let,
c) za gradbene objekte trajnega značaja do 20 let.
Predvideno pogodbeno obdobje iz prejšnjega odstavka se določi v razpisni dokumentaciji za oddajo površine za spremljajoče dejavnosti v zakup.
7. člen
Povračilo za uporabo površin za spremljajoče dejavnosti (v nadaljnjem besedilu: povračilo) se plačuje direkciji v višini, ki jo izbrani ponudnik predlaga v ponudbi, oddani v postopku javnega naročila.
Ne glede na določbo prejšnjega odstavka mesečna višina povračila na eni površini za spremljajoče dejavnosti, v odvisnosti od vrste objekta, ne sme biti nižja od:
a) 30.000 SIT – za stojnice za prodajo sadja in zelenjave ter drugih izdelkov,
b) 50.000 SIT – za mobilne objekte začasnega značaja,
c) 80.000 SIT – za objekte iz lahke montažne konstrukcije,
d) 150.000 SIT – za gradbene objekte trajnega značaja.
V povračilu iz prvega oziroma drugega odstavka tega člena niso zajeti stroški vzdrževanja in obnavljanja objektov za opravljanje spremljajočih dejavnosti z vsemi funkcionalnimi zemljišči na površini, ki jih zgradi in katerih stroške nosi izbrani ponudnik.
Višina povračila za objekte iz točk c) ali d) iz drugega odstavka tega člena, ki so namenjeni predvsem poletni sezoni, se povračilo določeno v zakupni pogodbi v skladu z določili tega člena pri mesečnem obračunu zniža za:
a) 40% v času od 1. 4. do 15. 6. in od 30. 8. do 15. 10. tekočega leta, če zakupnik v tem času opravlja dejavnost,
b) 60% v času od 15. 10. do 1. 4., če zakupnik v tem času opravlja dejavnost.
V času, ko zakupnik dejavnosti ne opravlja, krije stroške vzdrževanja površine za spremljajoče dejavnosti ter sanitarij direkcija.
Zneski povračil iz prvega in drugega odstavka tega člena ter drugi zneski, določeni s to uredbo, se revalorizirajo s koeficientom rasti cen življenjskih potrebščin v preteklem letu.
Uskladitev iz prejšnjega odstavka opravi direkcija.
8. člen
Direkcija sklene z izbranim najugodnejšim ponudnikom zakupno pogodbo, s katero se določi način in drugi pogoji uporabe površine za spremljajoče dejavnosti, višina povračila ter druge obveznosti direkcije in zakupnika.
Po sklenitvi zakupne pogodbe je zakupnik sam dolžan pridobiti vsa potrebna soglasja in dovoljenja za postavitev objektov in opravljanje dejavnosti.
9. člen
V zakupni pogodbi se med razlogi prenehanja njene veljavnosti, navedejo naslednji primeri:
a) potek časa, za katerega je pogodba sklenjena, razen, če se veljavnost sporazumno podaljša in je možnost podaljšanja pogodbe predvidena v razpisni dokumentaciji,
b) zakupnikovo neizpolnjevanje pogodbenih obveznosti (neopravljanje dejavnosti v skladu z razpisnimi pogoji in dano ponudbo, neplačevanje mesečnega povračila, oziroma drugi razlogi, ki so na strani zakupnika),
c) začasna ali trajna ukinitev površin, na katerih se spremljajoča dejavnost opravlja,
d) če zakupnik na počivališču brez soglasja direkcije postavi kakršnekoli druge objekte (dograditev objektov, postavitev reklamnih tabel...), ki jih ni navedel v svoji ponudbi,
e) drugi primeri, ki jih določa zakon.
V pogodbi se predvidi, da direkcija ni odgovorna za povračilo stroškov zakupniku v zvezi z urejanjem objekta in drugih stroškov, v primeru, da se pogodbeno razmerje prekine pred rokom, določenim v skladu s prejšnjim odstavkom iz razlogov, ki so na strani zakupnika. V ta namen se predvidi bančna garancija, iz katere bo direkcija krila stroške ponovne izvedbe javnega naročila ter izgube dohodka za čas do izbora novega najugodnejšega ponudnika.
Direkcija mora zakupnika najmanj 1 mesec pred pričetkom del obvestiti o predvideni rekonstrukciji državne ceste oziroma državne kolesarske poti, zaradi katere površina za spremljajoče dejavnosti začasno, vendar najmanj za obdobje 7 dni, ne bo primerna za uporabo.
Če se zaradi rekonstrukcije državne ceste oziroma državne kolesarske poti površina za spremljajoče dejavnosti trajno ukinja, mora direkcija o tem zakupnika obvestiti najmanj 3 mesece pred pričetkom rekonstrukcije.
V pogodbi se predvidi, da v primerih rekonstrukcije državne ceste oziroma državne kolesarske poti, ne glede na čas njenega trajanja, direkcija zakupniku ni dolžna povrniti stroškov izpada dohodka.
10. člen
Mesečni znesek povračila se vplača na s pogodbo določen račun Republike Slovenije do 5. v mesecu za tekoči mesec. Dokazilo o plačilu povračila mora zakupnik predložiti direkciji do 10. v mesecu.
11. člen
Zakupnik mora v roku 30 dni po prenehanju veljavnosti pogodbe na svoje stroške odstraniti postavljene objekte.
Ne glede na določbo prejšnjega odstavka se gradbeni objekti trajnega značaja ocenijo v skladu z veljavnimi predpisi po njihovi gradbeni vrednosti na dan prenehanja veljavnosti pogodbe. Pri izvedbi ponovnega javnega razpisa se površina za spremljajoče dejavnosti odda vključno s takšnimi objekti.
V primeru iz prejšnjega odstavka mora izbrani ponudnik odkupiti že zgrajene objekte po njihovi ocenjeni gradbeni vrednosti.
12. člen
Določbe te uredbe se smiselno uporabljajo za oddajo površin za spremljajoče dejavnosti ob občinskih cestah ter za določanje višine povračila za njihovo uporabo, kolikor z občinskim odlokom ni drugače določeno.
13. člen
Ta uredba začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 425-09/2002-1
Ljubljana, dne 18. julija 2002.
Vlada Republike Slovenije
mag. Anton Rop l. r.
Minister

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti