Uradni list

Številka 49
Uradni list RS, št. 49/2015 z dne 6. 7. 2015
Uradni list

Uradni list RS, št. 49/2015 z dne 6. 7. 2015

Kazalo

2028. Operativno-tehnična zahteva za podaljšanje priporočene življenjske dobe batnih motorjev proizvajalca Lycoming in Continental, stran 5481.

  
Na podlagi druge alineje petega odstavka 179.i člena in za izvrševanje 38. člena Zakona o letalstvu (Uradni list RS, št. 81/10 – uradno prečiščeno besedilo) ter na podlagi 25. člena Sklepa o ustanovitvi Javne agencije za civilno letalstvo Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 81/10) izdaja direktor Javne agencije za civilno letalstvo Republike Slovenije naslednjo
O P E R A T I V N O-T E H N I Č N O Z A H T E V O
za podaljšanje priporočene življenjske dobe batnih motorjev proizvajalca Lycoming in Continental
1. člen
(vsebina)
(1) Ta operativno-tehnična zahteva določa pogoje za podaljšanje priporočene življenjske dobe batnim motorjem proizvajalca Lycoming in Continental glede na čas ali ure delovanja in so vgrajeni na zrakoplove z batnimi motorji do mase, ki ne presega 2730 kg in jim je ali bo potekla priporočena življenjska doba.
(2) Ne glede na zahteve te operativno-tehnične zahteve veljajo morebitne nove plovnostne omejitve in plovnostne zahteve proizvajalca.
(3) Ta operativno-tehnična zahteva se uporablja tudi za podaljšanje priporočene življenjske dobe komponent, ki so vgrajene na motorje iz prvega odstavka tega člena (magneti, zaganjač, črpalke in podobno).
(4) Propeler in z njim povezani sklopi niso komponente motorja, zato njihove dobe ni dovoljeno podaljševati skupaj z motorjem in so predmet posebne odobritve.
2. člen
(omejitve)
(1) Za plovno stanje po preteku priporočene življenjske dobe motorja iz prejšnjega člena je odgovoren lastnik oziroma operater zrakoplova z vgrajenim motorjem iz prejšnjega člena.
(2) Podaljšanje priporočene življenjske dobe motorjem iz prejšnjega člena je možno pod naslednjimi pogoji:
– največje dovoljeno podaljšanje časovne omejitve je 100% od priporočene vrednosti proizvajalca, kot jo opredeljuje navodilo proizvajalca Lycoming SI 1009AW oziroma Continental SIL98-9C;
– največje dovoljeno podaljšanje intervala generalne obnove glede na ure delovanja, kot so opredeljene v navodilih proizvajalca Lycoming SI 1009AW oziroma Continental SIL98-9C, je 20%;
– podaljšanje življenjske dobe motorja je možno samo po predhodno odobrenem programu vzdrževanja, ki zajema najmanj dopolnitve programa vzdrževanja, ki jih Javna agencija za civilno letalstvo Republike Slovenije objavi na svoji spletni strani;
– treba je spremljati najmanj tiste parametre motorja, za katere tako določi Javna agencija za civilno letalstvo na svoji spletni strani;
– če proizvajalec priporoča obnovo komponent skupaj z motorjem, se tem komponentam za to isto obdobje podaljša življenjska doba. Na teh komponentah se izvajajo redni intervalni pregledi, kot jih predpisuje proizvajalec;
– stalna plovnost zrakoplova se vodi v pooblaščeni organizaciji za vodenje stalne plovnosti (CAMO organizaciji), certificirani v skladu s Poddelom G Dela M Uredbe Komisije (EU) št. 1321/2014 z dne 26. novembra 2014 o stalni plovnosti zrakoplovov in letalskih izdelkov, delov in naprav ter o potrjevanju organizacij in osebja, ki se ukvarjajo s temi nalogami;
– izvajanje programa vzdrževanja, ki omogoča podaljševanje življenjske dobe motorjev, se po preteku življenjske dobe lahko izvaja samo v pooblaščeni Del–145 ali Del-MF organizaciji, certificirani v skladu z Delom 145 oziroma Poddelom F Dela M Uredbe Komisije (EU) št. 1321/2014 z dne 26. novembra 2014 o stalni plovnosti zrakoplovov in letalskih izdelkov, delov in naprav ter o potrjevanju organizacij in osebja, ki se ukvarjajo s temi nalogami, po odobrenem programu vzdrževanja;
– motor, ki je neaktiven več kot 1 mesec, se konzervira oziroma izvaja ukrepe, kot je to določeno v tehničnih navodilih proizvajalca Lycoming SL No. L180B oziroma Continental SIL99-1, aktivnost pa se zabeleži v knjigo motorja oziroma zrakoplova;
– po preteku življenjske dobe motorja je obvezno spremljanje trenda porabe olja v skladu z Lycoming Service Instruction No. 1427C oziroma Continental SID97-2B in kompresije v valjih v skladu z Lycoming Service Instruction No. 1191A oziroma Continental SB03-3 v obliki diagrama.
(3) Če pooblaščeno letalsko tehnično osebje podvomi v tehnično zanesljivost motorja, mora obvestiti lastnika oziroma operaterja, da je treba motor poslati na generalno obnovo ali ga zamenjati z novim.
(4) Če motor ne dosega parametrov, ki jih predpisuje proizvajalec, ali poraba olja presega priporočene vrednosti, ali kompresija v valjih ne dosega predpisane vrednosti, je motor do odprave napake in ugotovitve vzroka neploven, ali pa ga je potrebno poslati na generalno obnovo.
(5) V primeru, da lastnik oziroma operater zazna nenormalno delovanje motorja ali slabšanje parametrov motorja, ga je dolžan poslati na generalno obnovo oziroma ga zamenjati z novim.
3. člen
(prehodne določbe)
(1) Vsi lastniki oziroma operaterji, ki jim je Javna agencija za civilno letalstvo Republike Slovenije odobrila podaljšanje življenjske dobe motorja iz prvega člena te operativno tehnične zahteve pred njeno uveljavitvijo, opravijo prvi pregled v obsegu 100 urnega/letnega pregleda iz dodatnih zahtev, ki jih Javna agencija za civilno letalstvo objavi na svoji spletni strani, ter agenciji predložijo dopolnjen program vzdrževanja iz drugega odstavka prejšnjega člena.
(2) Pregled iz prejšnjega odstavka se izvede v rokih, ki jih predpisuje naslednja tabela:
Po generalni obnovi
Čas
20 let
3 meseci
16 let
6 mesecev
12 let
12 mesecev
(3) Parametri motorja na servisnem pregledu se lahko beležijo na obrazcu, ki ga Javna agencija za civilno letalstvo Republike Slovenije objavi na svoji spletni strani.
4. člen
(začetek veljavnosti)
Ta operativno tehnična zahteva začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Ljubljana, dne 1. julija 2015
Sandi Knez l.r.
v.d. direktor

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti