Uradni list

Številka 103
Uradni list RS, št. 103/2011 z dne 16. 12. 2011
Uradni list

Uradni list RS, št. 103/2011 z dne 16. 12. 2011

Kazalo

4437. Pravilnik o izvajanju postopka javnega razpisa Radiotelevizije Slovenija za izdelavo filmov neodvisnih producentov za javno kinematografsko predvajanje, stran 13849.

Na podlagi prvega in četrtega odstavka 17. člena in prvega odstavka 11. člena Zakona o Slovenskem filmskem centru, javni agenciji Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 77/10), ter 106. člena Zakona o uresničevanju javnega interesa za kulturo (Uradni list RS, št. 77/07 – UPB1, 56/08, 94/09 – Odl. US, 4/10 in 20/11) generalni direktor Radiotelevizije Slovenija sprejema
P R A V I L N I K
o izvajanju postopka javnega razpisa Radiotelevizije Slovenija za izdelavo filmov neodvisnih producentov za javno kinematografsko predvajanje
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
Ta pravilnik ureja postopek izbire projektov ter pogoje in merila za izbor projektov, ki jih Radiotelevizija Slovenija (v nadaljnjem besedilu: RTV SLO) sofinancira iz sredstev, namenjenih za izdelavo filmov neodvisnih producentov za javno kinematografsko predvajanje.
Ta pravilnik tudi ureja sistem upravičenih stroškov, predvideno časovno dinamiko izplačil v skladu z razpisno dokumentacijo, število izplačil na projektih ter postopek sklepanja pogodb, vsebino pogodb in način nadzora nad izvajanjem pogodb.
2. člen
RTV SLO podpira slovensko filmsko produkcijo tako, da izvede razpis, preko katerega letno nameni finančna sredstva za izdelavo filmov neodvisnih producentov za javno kinematografsko predvajanje, v višini najmanj 2 odstotkov zbranega prispevka za programe in storitve RTV SLO v preteklem letu.
Pri razpisu in izvrševanju pravic, ki izhajajo iz izdelave sofinanciranih filmov, sodeluje RTV SLO kot koproducent v skladu s svojim deležem v skupnem znesku, namenjenim za izdelavo filma.
Filmi, ki jih RTV SLO sofinancira na razpisu, se po končani redni kinematografski distribuciji predvajajo v programih RTV SLO v skladu z zakonom, ki ureja medije, in se štejejo v kvote slovenskih avdiovizualnih (v nadaljnjem besedilu: AV) del v sorazmerju s koprodukcijskim vložkom neodvisnega producenta in v kvote lastne programske produkcije RTV SLO v sorazmerju s koprodukcijskim vložkom RTV SLO.
3. člen
Za izvedbo razpisa za sofinanciranje izdelave filmov neodvisnih producentov za javno kinematografsko predvajanje (v nadaljnjem besedilu: razpis) se smiselno uporabljajo določbe Zakona o Slovenskem filmskem centru, javni agenciji Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 77/10; v nadaljnjem besedilu: ZSFCJA), ki urejajo merila, postopke in izvedbo javnega razpisa.
Za vprašanja izvedbe postopka razpisa, ki niso urejena z ZSFCJA, se smiselno uporabljajo določbe zakona, ki ureja uresničevanje javnega interesa za kulturo, in podzakonskih aktov, sprejetih na podlagi tega zakona.
4. člen
V tem pravilniku uporabljeni izrazi imajo naslednji pomen:
1. AV dela oziroma AV projekti – filmi vseh zvrsti (igrani, dokumentarni, igrano-dokumentarni, animirani filmi itd.; kratki, srednjemetražni in celovečerni filmi), izraženi v obliki zaporedja povezanih gibljivih slik, z zvokom ali brez, ne glede na vrsto nosilca, na katerem so vsebovani, in ki so izraženi kot individualne intelektualne stvaritve.
2. Slovensko AV delo oziroma Slovenski film – AV delo oziroma filmsko delo, ki ustreza merilom in pogojem iz Uredbe o merilih oziroma pogojih za določitev slovenskih avdiovizualnih del (Uradni list RS, št. 105/01).
3. Ustrezna vloga – vloga, ki je pravočasna, popolna in vložena s strani upravičene osebe oziroma prijavitelja.
4. Upravičena oseba – prijavitelj oziroma oseba, ki izpolnjuje pogoje po zakonu in tem pravilniku za oddajo vloge na razpis in katere vloga izpolnjuje vse pogoje, objavljene v razpisu.
5. Pravočasna vloga – vloga, ki jo RTV SLO prejme oziroma jo prijavitelj pošlje s priporočeno poštno pošiljko v roku, določenem v besedilu razpisa.
6. Popolna vloga – vloga, ki vsebuje vse obvezne sestavine, določene z razpisom.
7. Prijavitelj – pravna ali fizična oseba, registrirana za izvajanje ustrezne AV dejavnosti, ki odda vlogo na razpis, kjer sodeluje kot stranka v postopku razpisa.
8. Projekt – izraz za posamezno obliko filmske AV ustvarjalnosti oziroma dela, ki ga prijavitelj odda na razpis.
9. Financiranje – pomeni, kadar se uporablja samostojno, tako financiranje kot sofinanciranje.
10. Realizacija projekta – proces celotne izvedbe posameznega projekta, ki vključuje pred produkcijo (razvoj projekta, sestavo avtorsko-umetniške in tehnično-izvedbene ekipe, priprave na snemanje), produkcijo (snemanje) in post produkcijo (tehnično oziroma zvočno in slikovno obdelavo do dokončne (finalne) kopije AV dela, s katero se AV delo šteje za dokončano).
11. Koproducent – neodvisni producent ali drugi vlagatelj, ki s svojim ovrednotenim vložkom (finančnim, tehničnim, storitvenim ipd.) na podlagi koprodukcijske pogodbe sodeluje pri realizaciji AV dela.
12. Sinopsis – besedilo, ki povzema strukturo zgodbe in njene najpomembnejše obrate ter opisuje glavne like, njihove ključne odločitve in dejanja. Obsega od ene do dve tipkani strani.
13. Osnutek scenarija (treatment) – razširjena oblika sinopsisa, ki vsebuje zaporedje prizorov, ki so vsak zase splošno opisani v enem ali več stavkih. Obsega lahko od pet do petdeset tipkanih strani.
14. Scenarij – oštevilčeno zaporedje podrobno opisanih prizorov, ki vsebuje dialoge, opise oseb in prizorišč, podatke, kje (interier, eksterier) in kdaj (dan, noč) se prizor dogaja, ter vse druge relevantne podatke.
15. Otroški ali mladinski film – film, katerega ciljna publika je v pretežnem delu populacija do 18 let.
16. Celovečerni (dolgometražni) film – film, katerega trajanje presega 70 minut.
17. Srednjemetražni film – film, ki traja 45–70 minut.
18. Kratkometražni film – film, krajši od 45 minut.
19. Javno prikazovanje – vsako redno javno predvajanje filma v kinematografih v skladu s programom kinematografa in profesionalnimi standardi, ne glede na nosilec zvoka in slike, s katerega se film predvaja.
20. Predračun projekta – ovrednotenje vseh stroškov, potrebnih za celovito realizacijo projekta.
21. Finančni načrt – ovrednoteni prikaz vseh virov in vrst financiranja projekta (finančni vložki, tehnične in druge storitve itd.) ter pojasnila, na kakšen način se zagotavljajo viri in vrste financiranja za zaključeno finančno konstrukcijo projekta.
22. Terminski načrt – časovno natančno opredeljen opis vseh aktivnosti ustvarjalnih in tehnoloških postopkov, ki zagotavljajo celovito realizacijo projekta, vključujoč predvideni potek promocijskih aktivnosti ter kinematografske in druge distribucije doma in v tujini.
23. Soavtorji AV dela in avtorji prispevkov AV dela – soavtorji AV dela in avtorji prispevkov AV dela, kot do določeni v Zakonu o avtorski in sorodnih pravicah (Uradni list RS, št. 16/07 – UPB3 in 68/08).
24. Reference (ko)producenta in soavtorjev oziroma avtorjev prispevkov AV dela – seznam vseh ustvarjenih AV del, udeležb in nagrad na festivalih, priznanj in drugih udejstvovanj na AV področju.
25. Neodvisni producent – oseba, ki ustreza pogojem za neodvisnega producenta po 73. členu Zakona o medijih (Uradni list RS, št. 110/06 – UPB1 in 36/08 – ZPOmK-1) in je pravna ali fizična oseba, ki izpolnjuje naslednje štiri pogoje:
– da je registrirana za izvajanje dejavnosti produkcije AV del in ima sedež v Republiki Sloveniji ali v eni izmed držav, članic EU;
– da ni vključena v organizacijsko strukturo oziroma pravno osebnost izdajatelja televizijskega programa;
– da ima izdajatelj televizijskega programa največ petindvajset (25) odstotni delež kapitala ali upravljavskih oziroma glasovalnih pravic v njenem premoženju;
– da po naročilu posameznega izdajatelja televizijskega programa ustvari največ polovico svoje produkcije na leto.
Neodvisni producent je tudi pravna ali fizična oseba, ki je registrirana za izvajanje dejavnosti produkcije AV del in ima sedež v eni izmed tretjih držav, če evropska dela tvorijo večinski delež njegove AV produkcije v zadnjih treh letih in ob tem izpolnjuje pogoja iz druge in tretje alinee 21. točke tega člena.
26. Povezane osebe – osebe, ki so med seboj upravljavsko, kapitalsko ali drugače povezane tako, da zaradi teh povezav skupaj oblikujejo poslovno politiko oziroma poslujejo usklajeno z namenom doseganja skupnih ciljev oziroma tako, da ima ena oseba možnost usmerjati drugo ali bistveno vplivati nanjo pri odločanju o financiranju in poslovanju. Za povezane osebe štejejo tudi pravne osebe, ki so zastopane po isti osebi.
27. Koprodukcijski vložek – finančni vložek ali storitveni vložek (najem prostorskih kapacitet, tehnike, človeških virov ipd.), ki se lahko finančno ovrednoti. RTV SLO sodeluje na razpisu le s finančnim koprodukcijskim vložkom.
5. člen
Pri razlagi posameznih pojmov se upošteva njihov pomen, ki je določen v mednarodnih aktih, ki zavezujejo Republiko Slovenijo, in v zakonu. Če ta ni določen, se upošteva ustaljen pomen pojmov v AV in filmski industriji ter poslovni praksi.
6. člen
V pravilniku uporabljeni izrazi, zapisani v slovnični obliki moškega spola, so uporabljeni kot nevtralni za moške in ženske.
II. POGOJI, KI JIH MORATA OB PRIJAVI NA RAZPIS IZPOLNJEVATI PRIJAVITELJ IN PROJEKT
7. člen
RTV SLO na razpisu sofinancira in sodeluje kot koproducent s koprodukcijskim vložkom le pri slovenskih filmih, ki se po rednem javnem kinematografskem predvajanju prikazujejo na televizijskih programih RTV SLO.
Za slovenski film se po tem pravilniku šteje film, pri katerem ima večinski producentski delež slovenski producent ali je pretežno posnet v slovenskem jeziku ali gre za dela, ki so producirana v madžarskem in italijanskem jeziku, če so namenjena madžarski ali italijanski narodni skupnosti, ki živita na območju Republike Slovenije, ter manjšinske koprodukcije.
RTV SLO sodeluje na razpisu le s finančnim koprodukcijskim vložkom.
Finančni vložek, ki ga RTV SLO vloži v projekte, krije vse faze realizacije projekta do vključno izdelave končne kopije AV dela, ne krije pa stroškov promocije in distribucije dela.
Neodvisni producent, ki je s prijavljenim projektom izbran na razpisu, mora pred podpisom pogodbe z RTV SLO zagotoviti, da ob realizaciji AV projekta RTV SLO pridobi materialne avtorske pravice za televizijsko, kabelsko, satelitsko, spletno in drugo predvajanje projekta pod pogoji, določenimi v pogodbi o sofinanciranju (koprodukcijski pogodbi), in pravice za arhiviranje projekta kot dela lastne programske produkcije v skladu z zakonom, ki ureja delovanje RTV SLO. Prijavitelj mora zagotoviti, da RTV SLO pridobi pravice iz tega odstavka najkasneje po enem letu od zaključka rednega kinematografskega predvajanja v Republiki Sloveniji.
RTV SLO bo na razpisu izbrane projekte po zaključku rednega javnega kinematografskega predvajanja uvrstila v svoj programsko-produkcijski načrt v skladu z vsebinskimi, tehničnimi in programskimi standardi javne televizije.
8. člen
Na razpis se lahko prijavijo le prijavitelji, ki izpolnjujejo naslednje pogoje:
1. Prijavitelj projekta je neodvisni producent po zakonu, ki ureja medije.
2. Prijavitelj projekta in z njim povezane osebe imajo na dan prijave na razpis poravnane vse zapadle finančne in druge obveznosti do RTV SLO.
3. Prijavitelj prijavlja slovensko AV delo, ki v času prijave še ni realizirano oziroma dokončano.
4. AV delo se bo po zaključku rednega kinematografskega predvajanja prikazovalo v televizijskih programih RTV SLO.
5. AV delo je po svoji vsebini skladno z zakonskim namenom in poslanstvom RTV SLO kot pravne osebe javnega prava posebnega nacionalnega in kulturnega pomena in zakonom, ki ureja medije.
6. AV delo bo ustrezalo tudi vsem vsebinskim in tehničnim standardom za prikazovanje na javni televiziji.
7. Proti osebi prijavitelja ali z njo povezani osebi ni uveden postopek zaradi insolventnosti ali prisilnega prenehanja po Zakonu o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju (Uradni list RS, št. 126/07, 40/09, 59/09, 52/10, 106/10, 26/11 in 47/11) ali področnem zakonu, oziroma ni začet drugi postopek prenehanja osebe prijavitelja ali z njo povezane osebe.
9. člen
Izpolnjevanje pogojev iz prejšnjega člena tega pravilnika ugotavlja RTV SLO po uradni dolžnosti, kadar se ti vodijo v uradnih evidencah oseb javnega prava, ali pa se izpolnjevanje pogojev ugotavlja na podlagi prijaviteljeve vloge ter predloženih dokazil, in sicer na naslednji način:
1. Registracija za izvajanje dejavnosti produkcije AV del – RTV SLO ugotavlja po uradni dolžnosti na podlagi javnopravne evidence AJPES v skladu z Uredbo o standardni klasifikaciji dejavnosti (Uradni list RS, št. 69/07 in 17/08), pri čemer se kot ustrezna dejavnost upošteva dejavnost pod klasifikacijsko številko: J59.110. Osebe, pri katerih ustrezna dejavnost ni razvidna iz javnopravne evidence AJPES (npr. društva), so dolžne same predložiti ustrezno dokazilo (npr. statut), iz katerega izhaja, da so registrirane za izvajanje dejavnosti produkcije, in ki na dan prijave na razpis ni staro več kot tri mesece.
2. Sedež prijavitelja – RTV SLO ugotavlja po uradni dolžnosti na podlagi podatkov javnopravne evidence AJPES.
3. Prijavitelj ni vključen v organizacijsko strukturo oziroma pravno osebnost izdajatelja televizijskega programa – podpisana izjava upravičenega zastopnika prijavitelja.
4. Izdajatelj televizijskega programa ima v osebi prijavitelja največ petindvajset (25) odstotni delež kapitala ali upravljavskih oziroma glasovalnih pravic v njenem premoženju (samo pri neodvisnih producentih) – RTV SLO ugotavlja po uradni dolžnosti na podlagi podatkov javnopravne evidence AJPES.
5. Prijavitelj po naročilu posameznega izdajatelja televizijskega programa ustvari največ polovico svoje produkcije na leto – prijaviteljev seznam ustvarjene produkcije v preteklem letu, ki ga podpiše upravičeni zastopnik prijavitelja.
6. Evropska dela tvorijo večinski delež prijaviteljeve avdiovizualne produkcije v zadnjih treh letih – prijaviteljev seznam ustvarjene produkcije v preteklih treh letih, ki ga podpiše upravičeni zastopnik prijavitelja.
7. Prijavitelj in z njim povezane osebe imajo poravnane vse zapadle finančne in druge obveznosti do RTV SLO – RTV SLO ugotavlja po uradni dolžnosti na podlagi potrdila finančne službe RTV SLO in skrbnikov pogodb pri RTV SLO.
8. Prijavljeno delo je slovensko AV delo – vloga prijavitelja (sinopsis, treatment, scenarij).
9. AV delo se bo po zaključku rednega kinematografskega predvajanja prikazovalo na televizijskih programih RTV SLO – dokumentacija prijavitelja (iz dokumentacije mora izhajati, da prijavitelj ni sprejel zavez, ki bi po končanem kinematografskem predvajanju onemogočale RTV SLO prikazovanje AV dela na lastnih programih).
10. AV je po svoji vsebini skladno z zakonskim namenom in poslanstvom RTV SLO kot pravne osebe javnega prava posebnega nacionalnega in kulturnega pomena in zakonom, ki ureja medije – vloga prijavitelja (sinopsis, treatment, scenarij).
11. Proti osebi prijavitelja ali z njo povezani osebi ni uveden postopek zaradi insolventnosti ali prisilnega prenehanja po Zakonu o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju (Uradni list RS, št. 126/07, 40/09, 59/09, 52/10, 106/10, 26/11 in 47/11) ali področnem zakonu, oziroma ni začet drugi postopek prenehanja osebe prijavitelja ali z njo povezane osebe – izjava prijavitelja, RTV SLO pa to lahko ugotavlja tudi po uradni dolžnosti na podlagi javnopravne evidence AJPES ter drugih javnih podatkov (npr. sodni register).
10. člen
Prijavitelj, ki je pridobil proračunska sredstva s področja AV medijev, ki jih sofinancira Republika Slovenija ali tuj javni financer (npr. Eurimages, evropski programi), ne sme s sredstvi RTV SLO kriti istih stroškov kot jih je kril ali jih namerava kriti s sredstvi, ki jih je pridobil na drugem skladu s področja AV medijev, ki jih sofinancira Republika Slovenija ali tuj javni financer.
Ob drugi in vsaki naslednji prijavi istega projekta na razpis mora prijavitelj pisno obrazložiti razloge za ponovno prijavo. RTV SLO takega projekta ni dolžna vsebinsko obravnavati, oziroma si pridrži pravico, da ga ne točkuje, če oceni, da se projekt bistveno ne razlikuje od prejšnje prijave oziroma prijav.
11. člen
RTV SLO ne sofinancira prijavljenih projektov prijavitelja:
– če so bile z revizijo kateregakoli projekta prijavitelja, ki ga je sofinancirala RTV SLO, v obdobju petih let pred objavo razpisa ugotovljene nepravilnosti in če prijavitelj v roku šestih mesecev od dokončanja revizije le-teh ni odpravil;
– če prijavitelj v obdobju petih let pred objavo razpisa, na katerega se prijavlja, ni dokončal sofinanciranega projekta s strani RTV SLO in RTV SLO ni povrnil že izplačanih sredstev skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmu za nedokončan projekt;
– če prijavitelj v obdobju petih let pred objavo razpisa za katerikoli sofinanciran projekt s strani RTV SLO ni opravil predpisane revizije projekta.
12. člen
Prijavitelji morajo ob prijavi projektov na razpis predložiti RTV SLO naslednje obvezne priloge in izjave:
1. Seznam predvidene avtorsko-umetniške in tehnično-izvedbene ekipe, ki bo sodelovala pri realizaciji projekta.
2. Izjave, predpogodbe ali pogodbe s predvidenimi soavtorji AV dela in avtorji prispevkov.
3. Reference režiserja.
4. Režijska eksplikacija (režiserjev vidik obravnave in pristopa k temi).
5. Sinopsis.
6. Treatment in scenarij (če za prijavo oziroma predložitev ponudbe zadostuje samo treatment, mora prijavitelj oddati RTV SLO scenarij najkasneje do prvega snemalnega dne projekta).
7. Likovna zasnova filma in zgodboris (pri animirabnih filmih).
8. Predračun oziroma finančni načrt projekta, iz katerega izhaja zaključena finančna konstrukcija projekta.
9. Terminski načrt realizacije projekta, vključno z datumom dokončanja projekta.
10. Reference prijavitelja (producenta).
11. Reference glavnega animatorja (pri animiranih filmih).
12. Prijaviteljev seznam ustvarjene produkcije v preteklem letu oziroma prijaviteljev seznam ustvarjene produkcije v preteklih treh letih, ki ga potrdi upravičeni zastopnik prijavitelja.
13. Na vsaki strani parafiran in žigosan vzorec koprodukcijske pogodbe s strani upravičenega zastopnika prijavitelja.
14. Izjava, da prijavitelj z oddajo vloge sprejema pogoje javnega razpisa oziroma koprodukcijskega sodelovanja z RTV SLO po tem pravilniku, ki jo podpiše upravičeni zastopnik prijavitelja.
15. Izjava, da proti osebi prijavitelja ali z njo povezani osebi ni uveden postopek zaradi insolventnosti ali prisilnega prenehanja po Zakonu o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju (Uradni list RS, št. 126/07, 40/09, 59/09, 52/10, 106/10, 26/11 in 47/11) ali področnem zakonu, oziroma ni začet drugi postopek prenehanja osebe prijavitelja ali z njo povezane osebe, ki jo podpiše upravičeni zastopnik prijavitelja.
16. Izjava, da prijavitelj ni vključen v organizacijsko strukturo oziroma pravno osebnost izdajatelja televizijskega programa, ki jo podpiše upravičeni zastopnik prijavitelja.
17. Sklenjene koprodukcijske predpogodbe ali pogodbe z drugimi koproducenti pri projektu.
18. Predpogodbe ali pogodbe z drugimi vlagatelji v projekt (npr. s sponzorji, donatorji, domači in tuji javni sofinancerji kot na primer: Slovenski filmski center, javna agencija Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: SFC), Filmski studio Viba film Ljubljana, državni organi, lokalne skupnosti, nosilci javnih pooblastil, Eurimages, evropski programi).
19. Dokončna odločba SFC o sofinanciranju, kadar je prijaviteljev projekt izbran v nacionalni filmski in AV program SFC.
20. Pisno dokazilo o zagotovljeni kinematografski distribuciji po dokončanju projekta, z navedbo kinematografa in predvidenega trajanja kinematografske distribucije.
Če RTV SLO objavi priloge in izjave iz prejšnjega odstavka tega člena na spletnih straneh oziroma kot del razpisne dokumentacije, se te priloge in izjave obvezno predložijo na predpisanih in objavljenih obrazcih RTV SLO.
Izpolnjevanje pogojev iz tega člena pravilnika je pogoj za formalno popolnost in vsebinsko obravnavanje oddanih vlog na razpis. Vloge, ki teh pogojev ne izpolnjujejo, se s posamičnim sklepom zavržejo.
13. člen
Izpolnjevanje pogojev se ugotavlja v fazi odpiranja vlog pri pristojni komisiji RTV SLO za odpiranje vlog, ki v primeru neizpolnjevanja pogojev pozove prijavitelja, naj v roku petih dni od prejetja poziva vlogo ustrezno dopolni. Prijavitelja se v primeru nejasnosti pozove tudi k ustrezni obrazložitvi posameznih elementov vloge, na podlagi katerih se ugotavlja upravičenost kandidiranja.
14. člen
RTV SLO ravna z vsemi podatki iz prejetih vlog v skladu z zakonom, ki ureja varstvo osebnih podatkov.
RTV SLO je dolžna varovati vse poslovne skrivnosti, ki jih kot take označijo prijavitelji projektov. Ne glede na označbo prijaviteljev se kot poslovne skrivnosti ne štejejo podatki, ki imajo po zakonu naravo informacije javnega značaja ali pa jih smejo organi pridobivati za namene izvrševanja svojih zakonskih pooblastil.
15. člen
RTV SLO lahko izda prijavitelju pismo o potrditvi (Letter of Confirmation). To se izda le za tiste projekte, pri katerih je za njihovo realizacijo RTV SLO že sklenila pogodbo o koprodukcijskemu sodelovanju.
III. IZVAJANJE POSTOPKOV JAVNIH RAZPISOV ZA IZDELAVO FILMOV NEODVISNIH PRODUCENTOV ZA JAVNO KINEMATOGRAFSKO PREDVAJANJE
16. člen
Z besedilom posameznega razpisa se določita okvirna vrednost razpisanih sredstev in najvišji možni znesek sofinanciranja, ki ga bo RTV SLO vložila v projekte, ob upoštevanju omejitev ZSFCJA.
17. člen
Razpis se izvaja po naslednjih fazah:
a. uvedba postopka:
– priprava podlag za sprejem sklepa o začetku postopka;
– sprejem sklepa o začetku postopka;
– objava razpisa;
b. priprava vlog za obravnavo ter zavrženje:
– evidentiranje prispelih vlog;
– odpiranje vlog;
– pozivanje na dopolnitev nepopolnih vlog in njihovo dopolnjevanje;
– izdaja posamičnih sklepov o zavrženju nepopolnih in nepravočasnih vlog ter vlog, ki jih niso vložile upravičene osebe;
c. ocenjevanje in vrednotenje vlog:
– ocenjevanje in vrednotenje ustreznih vlog;
– oblikovanje končnega predloga strokovne komisije;
d. izbor projektov: izdaja posamičnih odločb o odobritvi ali zavrnitvi sofinanciranja projekta.
18. člen
Generalni direktor RTV SLO sprejme sklep o začetku postopka razpisa, s katerim določi:
– razpisno področje;
– postopek;
– okvirno vrednost razpisanih sredstev, ki jih bo RTV SLO vložila v projekte;
– višino sofinanciranja posameznega projekta oziroma najvišji znesek sofinanciranja;
– datum objave;
– besedilo razpisa;
– uradne osebe za izvedbo razpisa.
19. člen
Besedilo razpisa se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije in na spletnem mestu RTV SLO.
V času razpisa mora biti dokumentacija razpisa dosegljiva vsem zainteresiranim prijaviteljem na spletni strani in sedežu RTV SLO.
20. člen
Besedilo objave razpisa mora vsebovati najmanj:
– datum začetka in konca razpisa,
– skrajni rok, v katerem morajo biti poslane vloge,
– način pošiljanja in vsebino vlog, z obvestilom prijaviteljem, naj na sprednjo stran ovojnice napišejo oznako »Ne odpiraj, vloga za javni razpis za izdelavo filmov neodvisnih producentov za javno kinematografsko predvajanje«, na zadnjo stran ovojnice pa ime oziroma naziv in naslov oziroma sedež prijavitelja,
– področje razpisa in vrsto projektov, ki so predmet razpisa,
– pogoje, ki jih morajo izpolnjevati prijavitelji projektov,
– kriterije, ki jih mora izpolnjevati projekt za sofinanciranje,
– minimalno število točk, ki jih mora projekt doseči, da lahko pristopi k sklenitvi pogodbe o sofinanciranju z RTV SLO,
– okvirno vrednost razpisanih sredstev, ki jih bo RTV SLO vložila v projekte;
– višino sofinanciranja posameznega projekta oziroma najvišji znesek sofinanciranja;
– pristojne uslužbence RTV SLO za izvedbo razpisa in
– informacijo o morebitni podrobnejši dokumentaciji, ki je prijaviteljem na razpolago.
Poleg navedenih podatkov iz prejšnjega odstavka tega člena se lahko objavijo tudi drugi podatki, če so potrebni glede na vrsto predmeta razpisa. Vsebino podrobnejše dokumentacije posebej določi besedilo razpisa.
21. člen
Vloge se lahko oddajo na sedežu RTV SLO, pošljejo po pošti ali preko osebe, ki opravlja posredovanje vlog kot svojo dejavnost. Vloge se sprejemajo v glavni pisarni (vložišču) RTV SLO.
Vsaka vloga in njene dopolnitve se evidentirajo kot ena zadeva.
Uradna oseba glavne pisarne, ki sprejema vloge, prispele na razpis, na vsaki vlogi, ne da bi je odprla, jasno označi datum in uro vložitve vloge oziroma datum in uro oddaje na pošti. Na enak način evidentira tudi vsako dopolnitev oziroma spremembo vloge.
22. člen
Vloge, ki prispejo na razpis, odpre pristojna komisija RTV SLO za odpiranje vlog, ki jo s sklepom imenuje generalni direktor RTV SLO. Komisijo sestavljajo najmanj trije člani, generalni direktor RTV SLO pa lahko s sklepom določi tudi nadomestne člane, ki nadomestijo člane komisije v primeru njihove odsotnosti ali zadržanosti.
Odpiranju sme prisostvovati predstavnik prijavitelja, ki kandidira na razpisu, RTV SLO pa mora pred odpiranjem prispelih vlog in njihovih dopolnitev na spletnih straneh objaviti obvestilo o času in kraju odpiranja vlog oziroma dopolnitev.
23. člen
O odpiranju vlog se piše zapisnik, ki vsebuje najmanj naslednje podatke:
– naziv in sedež RTV SLO;
– datum in čas začetka ter konca odpiranja vlog;
– imena navzočih ter odsotnih članov komisije;
– imena navzočih oseb, ki kandidirajo na razpisu, oziroma njihovih predstavnikov;
– seznam prispelih vlog z navedbo šifre vloge, nazivom oziroma imenom prijavitelja ter naslovom projekta in
– ugotovitve o pravočasnosti in popolnosti prispelih vlog ter o upravičenosti oseb, ki so vloge podale.
24. člen
Za vsako vlogo komisija iz prejšnjega odstavka tega člena ugotovi, ali je pravočasna, ali je popolna in ali jo je podala oseba, ki izpolnjuje v razpisu določene pogoje (upravičena oseba).
Če komisija za odpiranje vlog ugotovi, da je vloga formalno nepopolna, mora prijavitelja pisno pozvati, da jo dopolni v petih dneh od prejema poziva k dopolnitvi. Poziv k dopolnitvi se pošilja po pravilih splošnega upravnega postopka, poleg tega pa lahko tudi v elektronski obliki na naslov, ki ga je prijavitelj navedel v vlogi, če prijavitelj s tem soglaša. V pozivu k dopolnitvi je treba prijavitelja opozoriti, da bo vloga s sklepom zavržena kot nepopolna, če v zahtevanem roku ne bo v celoti dopolnjena.
Komisija za odpiranje vlog pripravi poročilo o vlogah, ki so bile pravočasno in v celoti dopolnjene. Poročilo mora vsebovati podatke, določene v prejšnjem členu tega pravilnika.
25. člen
Če prijavitelj za isti projekt na razpis pošlje več vlog, se obravnava prva vloga, ostale pa se zavržejo, razen če jih je mogoče obravnavati kot dopolnitve ali spremembe prve vloge.
26. člen
Vloge, ki niso pravočasne, ali niso popolne, ali ki jih ni vložila upravičena oseba, zavrže generalni direktor RTV SLO s posamičnim sklepom.
Vloga, prispela na razpis, je pravočasna, če je prispela v roku, določenem v besedilu razpisa.
Vloga je popolna, če vsebuje vse obvezne sestavine, ki jih določa besedilo razpisa. Za popolno se šteje tudi nepopolna vloga, ki jo je prijavitelj v celoti dopolnil v petih dneh od prejema poziva k dopolnitvi. Vloga se šteje za popolno tudi v primeru, da se je prijavitelj na isti razpis prijavil z več projekti in je samo eni od vlog priložil vse obvezne sestavine.
Upravičena oseba je tista oseba, katere vloga izpolnjuje pogoje, določene v besedilu razpisa. Izpolnjevanje pogojev se ugotavlja na podlagi obveznih dokazil in vloge stranke.
27. člen
Komisija za odpiranje vlog predloži vloge, za katere je ugotovila, da so pravočasne, popolne in da so jih vložile upravičene osebe, pristojni strokovni komisiji v nadaljnjo obravnavo.
O pravočasnih in popolnih vlogah, ki so jih poslale upravičene osebe, komisija za odpiranje vlog pripravi za strokovno komisijo poročilo, ki vsebuje:
– seznam prispelih vlog z navedbo šifre vloge,
– nazive oziroma imena prijaviteljev,
– naslove projektov.
IV. STROKOVNE KOMISIJE ZA OCENJEVANJE PROJEKTOV
28. člen
Za strokovno presojo in ocenjevanje prispelih AV projektov so pristojne strokovne komisije, ki so posvetovalna telesa generalnega direktorja RTV SLO.
Poleg nalog iz prejšnjega odstavka tega člena dajejo strokovne komisije tudi mnenja, pripravljajo predloge in priporočila glede izvajanja razpisa ter opravljajo druge naloge v skladu s sklepom o imenovanju.
Naloge komisij podrobneje določi generalni direktor RTV SLO s sklepom o imenovanju.
29. člen
Posamezno strokovno komisijo sestavljajo najmanj trije in največ sedem članov, ki jih iz vrst zaposlenih na RTV SLO, zlasti programskih delavcev, in/ali zunanjih strokovnjakov s sklepom imenuje generalni direktor RTV SLO. Generalni direktor RTV SLO lahko s sklepom imenuje tudi nadomestne člane, ki nadomestijo člane strokovne komisije v primeru njihove zadržanosti ali odsotnosti ali v primeru ugotovljene interesne povezanosti s predmetom odločanja.
Mandat članov komisije se določi s sklepom o imenovanju in traja praviloma za čas izvedbe posameznega razpisa oziroma vseh razpisnih opravil, ki jih je komisija dolžna izvesti po predpisih. Član komisije je po preteku mandata lahko ponovno imenovan.
Strokovno-administrativna dela za posamezno komisijo opravlja pristojni uslužbenec RTV SLO (v nadaljnjem besedilu: uslužbenec), ki ga s sklepom o imenovanju komisije določi generalni direktor RTV SLO.
30. člen
Komisija dela in odloča na sejah, ki jih sklicuje predsednik komisije s pomočjo pristojnega uslužbenca RTV SLO.
Seja mora biti sklicana praviloma najmanj pet dni pred zasedanjem.
Seje vodi predsednik komisije s pomočjo pristojnega uslužbenca RTV SLO.
Komisija je sklepčna, če je na seji prisotnih več kot polovica njenih članov.
Komisija sprejema sklepe z večino glasov vseh članov.
Predsednik komisije lahko s pomočjo pristojnega uslužbenca RTV SLO skliče tudi dopisno sejo, ki lahko poteka tudi v elektronski obliki. Rok za pošiljanje sporočil ne sme biti krajši od štirih ur in ne daljši od treh dni.
Dela komisij se lahko udeležijo vse zainteresirane in vabljene osebe ter zaposleni na RTV SLO.
31. člen
O delu komisije in njenih sejah, tudi dopisnih, se vodi zapisnik, ki obsega najmanj:
– podatke o udeležbi na seji,
– dnevni red,
– podatke o delu na seji, zlasti o predlogih, o katerih se je razpravljalo,
– sklepe, ki so bili na seji sprejeti.
Vsak član ima pravico do vpogleda v zapisnik in pravico podati na zapisnik ločeno mnenje.
Zapisnik vodi uslužbenec, izjemoma ga lahko vodi kdo drug. V primeru, da se seje udeležita dva ali več uslužbencev, se na začetku seje določi, kateri bo vodil zapisnik.
Zapisnik podpišejo člani komisije in uslužbenec.
32. člen
Komisija praviloma deluje v prostorih RTV SLO, izjemoma pa tudi drugje, če je to nujno potrebno za izvedbo razpisa, če se to lahko racionalno omogoči glede na razpoložljiva sredstva in če s tem soglaša generalni direktor RTV SLO.
Uslužbenci morajo usklajevati delo komisije tako, da lahko komisija na eni seji obravnava zadeve iz čim več področij, ki jih pokriva.
33. člen
Člani komisij svoje delo izkažejo s strokovnimi mnenji, predlogi aktov, priporočili, obrazložitvami in utemeljitvami.
Pri podaji ocene in predloga lahko strokovna komisija pridobi mnenje in podatke ustreznih strokovnih služb RTV SLO ali drugih zunanjih strokovnjakov s področja njenega dela. Pridobitev mnenja drugih zunanjih strokovnjakov odobri generalni direktor RTV SLO v skladu z razpoložljivimi sredstvi.
34. člen
Člani komisije imajo pravico do nagrade, ki se na podlagi njihovih pisnih prispevkov oziroma pisnih mnenj ovrednoti kot avtorsko delo. Člani komisije, ki so zaposleni pri RTV SLO, niso upravičeni do nagrade.
Podlaga za izplačilo honorarjev članom komisij so sklenjene pogodbe, predloženi dokumenti iz prejšnjega odstavka tega člena in podpisano delno ali zaključno poročilo o opravljenem delu.
35. člen
Član komisije ne sme sodelovati pri odločanju o zadevah, na katere je kakorkoli poslovno ali osebno vezan, zlasti kot prijavitelj projekta, glavni soavtor ali avtor prispevkov, drugi sodelujoči pri projektu ali kot član organov osebe prijavitelja ali z njim povezane osebe.
Člani komisije do sprejetja odločitve ne smejo nepooblaščeno dajati informacij o zadevah, ki jih obravnavajo in so v pristojnosti odločanja generalnega direktorja RTV SLO.
36. člen
Član komisije je lahko razrešen pred potekom mandata, za katerega je imenovan, če:
– sam zahteva razrešitev,
– se ne udeležuje sej (praviloma treh zaporednih),
– pri svojem delu ne ravna v skladu z zakonom in predpisi,
– ne izvršuje svojih nalog oziroma jih ne opravlja strokovno,
– nepooblaščeno daje informacije o zadevah, ki jih komisija obravnava in so v pristojnosti odločanja generalnega direktorja RTV SLO,
– se ugotovi, da je kakorkoli poslovno ali osebno vezan oziroma zainteresiran za pridobitev sredstev, ki so predmet obravnave komisije, zlasti kot prijavitelj projekta, glavni soavtor ali avtor prispevkov, drugi sodelujoči pri projektu ali kot član organov osebe prijavitelja ali z njim povezane osebe.
V primeru predčasne razrešitve člana se za čas do izteka mandata komisije imenuje nov član.
V. OCENJEVANJE IN VREDNOTENJE PROJEKTOV
37. člen
RTV SLO na razpisih sofinancira zlasti:
– kratke, srednjemetražne in celovečerne filme,
– igrane, animirane, dokumentarne, dokumentarno-animirane in igrano-dokumentarne filme,
– otroške in mladinske filme,
– kinematografske filmske projekte, ki se lahko realizirajo tudi kot televizijske nanizanke ali nadaljevanke.
38. člen
Merila za ocenjevanje igranih, dokumentarnih in igrano-dokumentarnih filmov:
a) ocena scenarija                                 do 45 točk
– univerzalnost, relevantnost in izvirnost
teme                                               do 15 točk
– struktura in dramaturški potencial               do 20 točk
scenarija, doslednost karakterizacije likov
– pričakovana privlačnost filma za slovenski
in evropski oziroma mednarodni kulturni
prostor                                            do 10 točk
b) ocena režiserja                                 do 20 točk
– odmevnost ustvarjalnega dela na AV področju      do 10 točk
– ocena režijske eksplikacije                      do 10 točk
c) ocena producenta                                do 20 točk
– odmevnost producentskega dela na AV področju
(strokovna in finančna kredibilnost producenta
glede na realizirane projekte, njihovo
udeležbo in dosežke na festivalih ter
uspešnost pri gledalcih)                           do 20 točk
d) ocena okvirnega finančnega in terminskega
načrta za produkcijo filma
(utemeljenost finančnega načrta in predračuna za realizacijo
filma v posameznih postavkah, višina zagotovljenega lastnega
deleža, deležev koproducentov in drugih sofinancerjev;
ustreznost terminskega načrta).                    do 15 točk
39. člen
Merila za ocenjevanje animiranih in dokumentarno-animiranih filmov:
a) ocena scenarija
(univerzalnostin relevantnost teme, izvirnost projekta in
pripovednega postopka ter pričakovana privlačnost filma za
slovenski in evropski oz. mednarodni
kulturni prostor)                                  do 25 točk
b) ocena likovne zasnove filma in (osnutka)
zgodborisa
(izvirnost likovne zasnove, karakterizacija likov, estetske
kakovosti, pričakovana zahtevnost izvedbe)         do 15 točk
c) ocena režiserja                                 do 20 točk
– odmevnost ustvarjalnega dela na AV področju      do 10 točk
– ocena režijske eksplikacije                      do 10 točk
(vizualna podoba filma, drugi segmenti, ki so za film
specifični oziroma so dodana vrednost filma)
d) ocena glavnega animatorja                       do 10 točk
– odmevnost ustvarjalnega dela na AV področju
e) ocena producenta                                do 20 točk
– odmevnost producentskega dela na AV področju
(strokovna in finančna kredibilnost producenta
glede na realizirane projekte, njihov udeležbo
in dosežke na festivalih ter uspešnost pri
gledalcih)
f) ocena okvirnega finančnega in terminskega
načrta za produkcijo filma
(utemeljenost finančnega načrta in predračuna za realizacijo
filma v posameznih postavkah, višina zagotovljenega lastnega
deleža, deležev koproducentov in drugih sofinancerjev;
ustreznost terminskega načrta).                    do 10 točk
40. člen
Z besedilom razpisa se lahko določijo tudi prednostni kriteriji glede na žanr, vsebino in programske usmeritve RTV SLO. Prednostni kriterij pomeni dodatno število točk, ki jih prejmejo projekti, ki ta kriterij izpolnjujejo.
41. člen
Vsak član komisije poda oceno v skladu z merili iz tega pravilnika in prednostnimi kriteriji, ki so lahko določeni z besedilom razpisa, skupna ocena pri posameznem merilu oziroma kriteriju pa se dobi tako, da se seštevek vseh ocen članov komisije deli s skupnim številom članov komisije, ki je merilo ocenilo.
Na razpisu so v skladu z razpoložljivimi sredstvi izbrani tisti projekti, ki so ocenjeni najvišje.
Z besedilom razpisa se lahko določi najmanjše skupno število točk, ki jih mora posamezen projekt doseči, da ga strokovna komisija predlaga generalnemu direktorju RTV SLO za sprejem v sofinanciranje. Projekti, ki ne dosežejo tako določenega najmanjšega števila točk, ne morejo biti predlagani in sprejeti v sofinanciranje. Če noben projekt ne doseže najmanjšega določenega števila točk, se noben projekt ne sprejme v sofinanciranje, generalni direktor RTV SLO pa lahko odloči, da se razpis ponovi.
42. člen
Strokovna komisija oceni in ovrednoti, ali izpolnjuje predlagani projekt umetniške, kulturne, strokovne in druge kriterije ter zahteve, določene v objavi razpisa, in predlaga generalnemu direktorju RTV SLO:
– da vlogo zavrne, ker ne izpolnjuje navedenih kriterijev in zahtev, oziroma ne dosega zadostnega števila točk;
– da RTV SLO pristopi k projektu kot koproducent z določenim finančnim vložkom iz sredstev, ki so na voljo na razpisu.
Če strokovna komisija predlaga, da RTV SLO pristopi k projektu kot koproducent z določenim finančnim vložkom, komisija pripravi generalnemu direktorju RTV SLO predlog financiranja, upoštevajoč realnost prijavljenega predračuna in omejitve višine sofinanciranja po tem pravilniku in besedilu razpisa.
Pri predlogu lahko strokovna komisija oziroma pristojne službe RTV SLO povabijo posamezne prijavitelje k usklajevanju predlaganih projektnih parametrov, zlasti finančnih in tehničnih parametrov. Če se prijavitelj neupravičeno ne odzove vabilu RTV SLO k usklajevanju, se šteje, da je umaknil vlogo za sofinanciranje.
O usklajevanju iz prejšnjega odstavka tega člena se napravi zapisnik.
43. člen
Na podlagi ocene projektov strokovna komisija pripravi generalnemu direktorju RTV SLO poročilo, ki mora vsebovati:
– šifro vloge;
– podatke o prijavitelju;
– naslov projekta, navedenega v vlogi;
– mnenje in obrazložene ocene projektov, prijavljenih na razpis;
– predlog, kateri projekti naj se financirajo in kateri naj se zavrnejo ter
– predlog o višini oziroma deležu sofinanciranja projekta.
Poročilo iz prejšnjega odstavka tega člena lahko vsebuje tudi po prednostnem redu razvrščeno rezervno listo projektov ustreznih vlog, ki lahko postanejo predmet sofinanciranja v primeru sprostitve ali povečanja sredstev ali rezervno listo, na podlagi katere se lahko povečuje obseg sofinanciranja že odobrenih projektov.
44. člen
Na podlagi poročila strokovne komisije generalni direktor RTV SLO z odločbo zavrne vlogo, ki ne izpolnjuje umetniških, kulturnih, strokovnih in drugih kriterijev ter zahtev, ali z odločbo odloči, da se posamezen projekt sprejme v sofinanciranje ter določi višino finančnega koprodukcijskega vložka RTV SLO. Obseg obveznosti in način njihove izpolnitve se podrobneje določita s pogodbo o sofinanciranju, ki jo RTV SLO sklene s prijaviteljem izbranega projekta na podlagi odločbe o izbiri projekta v sofinanciranje, ki jo izda RTV SLO.
Če se generalni direktor RTV SLO ne strinja z mnenji in ocenami strokovne komisije o sofinanciranju projektov, lahko sprejme odločitev, ki ne sledi mnenjem in ocenam strokovne komisije. V tem primeru mora generalni direktor razloge za takšno odločitev obrazložiti. Obrazložitev mora generalni direktor RTV SLO nemudoma posredovati programskemu svetu RTV SLO, ki mora na prvi naslednji seji o tem sprejeti mnenje. Posredovanje obrazložitve razlogov iz prejšnjega stavka ne zadrži odločitve generalnega direktorja.
RTV SLO ne sme sprejeti v sofinanciranje projekta, ki ni pri ocenjevanju pri strokovni komisiji dosegel minimalnega predpisanega skupnega števila točk. Če več predlaganih projektov presega minimalno predpisano število točk, RTV SLO izbere tiste, ki so ocenjeni najvišje, ima pa RTV SLO tudi pravico ne izbrati nobenega projekta, za kar mora generalni direktor podati utemeljeno obrazložitev.
VI. ODLOČBA O IZBIRI
45. člen
Na podlagi končnega predloga strokovne komisije generalni direktor RTV SLO izda o vsaki ustrezni vlogi, prispeli na razpis, posamično odločbo, s katero odloči o odobritvi koprodukcijske udeležbe RTV SLO ter o oblikah in višini finančnega koprodukcijskega vložka RTV SLO ali o zavrnitvi koprodukcijske udeležbe RTV SLO pri prijavljenem slovenskem AV delu.
Generalni direktor RTV SLO ne izda odločbe, če se ugotovi, da je v postopku prišlo do bistvenih kršitev postopka, očitne kršitve kriterijev vrednotenja in ocenjevanja ali predlogov, ki ne izpolnjujejo pogojev javnega razpisa. Generalni direktor RTV SLO v tem primeru zahteva odpravo napak ali/in ponovno ocenjevanje.
46. člen
RTV SLO sofinancira projekte največ do 80 odstotkov vseh izkazanih upravičenih stroškov oziroma do najvišjega zneska, določenega v besedilu razpisa.
Ne glede na določbe prejšnjega odstavka tega člena RTV SLO sofinancira projekte največ do odstotka, ki ga v finančni konstrukciji glede na celotno predračunsko vrednost projekta ne krijejo že drugi sofinancerji in koproducenti.
47. člen
Zoper sklep o zavrženju in odločbo RTV SLO ima prijavitelj pravico do pritožbe v roku 15 dni od dneva njene vročitve. O pritožbi odloča ministrstvo, pristojno za kulturo.
Pritožba se vloži pisno ali ustno na zapisnik pri RTV SLO. Vložena pritožba ne zadrži podpisa pogodb s prijavitelji izbranih projektov za sofinanciranje.
Predmet pritožbe ne morejo biti merila za ocenjevanje vlog in pogoji razpisa.
48. člen
Dokončne odločbe iz prejšnjega člena so podlaga za sklepanje pogodb o sofinanciranju.
Pri pogodbah o sofinanciranju zastopa RTV SLO generalni direktor.
49. člen
RTV SLO na svojih spletnih straneh redno objavlja rezultate razpisov. Rezultati se objavijo po vsakem sprejetju ali zavrnitvi koprodukcijske udeležbe RTV SLO s strani generalnega direktorja RTV SLO.
Objava rezultatov vsebuje najmanj:
– navedbo razpisa in finančnih sredstev, ki so na razpisu namenjena za koprodukcijsko sodelovanje RTV SLO,
– navedbo prijaviteljev in naslovov projektov, pri katerih bo RTV SLO sodelovala kot koproducent, in pri katerih je koprodukcijsko sodelovanje zavrnjeno,
– celotno predračunsko vrednost posameznega projekta in vrednost koprodukcijske udeležbe RTV SLO,
– navedbo zavrženih vlog in njihovih prijaviteljev.
VII. POGODBA O SOFINANCIRANJU (KOPRODUKCIJSKA POGODBA) IN NADZOR NAD IZVAJANJEM PROJEKTA
50. člen
Na podlagi dokončne odločbe iz 45. člena tega pravilnika se sklene pogodba, s katero se uredijo medsebojne pravice in obveznosti RTV SLO in prijavitelja, katerega projekt je bil sprejet v sofinanciranje (v nadaljnjem besedilu: pogodba o sofinanciranju ali koprodukcijska pogodba).
Pred sklenitvijo koprodukcijske pogodbe lahko RTV SLO povabi izbranega prijavitelja projekta na uskladitev tistih določb pogodbe, ki jih je treba prilagoditi posebnostim posameznega projekta. O usklajevanju se sestavi zapisnik.
Na podlagi zapisnika iz prejšnjega odstavka tega člena, RTV SLO pisno pozove izbranega prijavitelja k sklenitvi koprodukcijske pogodbe. Če se izbrani prijavitelj projekta v roku 15 dni po vročitvi poziva ne odzove na poziv, oziroma če v tem roku roku ne sklene predlagane pogodbe, se šteje, da je odstopil od sofinanciranja projekta, da pogodba ni sklenjena in da je RTV SLO prosta obveznosti, ki bi zanjo izhajale iz odločbe o sofinanciranju, na kar mora biti izbrani prijavitelj v pozivu predhodno opozorjen. Rok za podpis pogodbe se lahko podaljša, če izbrani prijavitelj RTV SLO pisno sporoči objektivne in utemeljene razloge za podaljšanje roka.
51. člen
Pogodba mora vsebovati najmanj naslednje sestavine:
– pogodbene stranke (naziv oziroma ime, naslov, davčna številka, številka transakcijskega računa in zastopnika izvajalca);
– predmet pogodbe;
– opredelitev vseh koproducentov, ki z vložki sodelujejo pri realizaciji filma;
– določitev glavnega koproducenta (koproducent, ki izkazuje največji koprodukcijski vložek);
– opredelitev drugih morebitnih vlagateljev v projekt (sponzorji, donatorji, domači in tuji javni financerji itd.) ter vrste in višine njihovih vložkov;
– določitev morebitnega izvršnega producenta ter njegovih pravic in obveznosti;
– obseg, roke in način zagotavljanja sredstev RTV SLO;
– vrednost projekta in višino dodeljenih sredstev s strani RTV SLO;
– določbo o finančni udeležbi vseh koproducentov, vključno RTV SLO;
– terminski plan porabe sredstev;
– rok, do katerega lahko izbrani prijavitelj črpa sredstva;
– navedbo dokazil in elementov zahtevka za izplačilo dodeljenih sredstev;
– skrbnike pogodb vseh pogodbenih strank;
– določbo o obveznosti poročanja o izvedbi projekta, obveznosti poročila o poteku in rezultatih porabe dodeljenih sredstev oziroma najmanj zaključnega poročila;
– določbo, da mora izbrani prijavitelj sproti obveščati RTV SLO o spremembah, ki lahko vplivajo na izpolnitev pogodbenih obveznosti;
– določbo o dolžnosti sodelovanja izbranega prijavitelja (izbrani prijavitelj se je dolžan odzivati na poziv RTV SLO po posredovanju dokumentacije in pojasnilih, vezanih na izvedbo projekta);
– pravico RTV SLO, da spremlja in nadzira izvajanje pogodbe ter namensko porabo sredstev;
– določbo o obveznosti producenta, da arhirivira projektno obračunsko dokumentacijo za čas, določen v pogodbi (najmanj 10 let);
– določbo, da mora izbrani prijavitelj ob nenamenski porabi dodeljenih sredstev ali ob neizpolnitvi predmeta pogodbe že izplačana sredstva vrniti RTV SLO, skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi;
– določbe o sankcijah zaradi neizpolnjevanja pogodbenih obveznosti;
– določbo o urejenosti avtorskih in sorodnih pravic na filmu – o prenosu materialnih avtorskih pravic na producenta;
– določbe o izvajanju promocije in distribucije filma v kinematografih;
– obveznost predložitve pogodb z distributerji, prodajnimi agenti in kinematografi, ki jih sklene producent za namene promocije in distribucije filma;
– določbo, da morajo prijavitelji projekte, ki so sprejeti v sofinanciranje, zaključiti najkasneje v dveh letih od podpisa pogodbe o sofinanciranju;
– opredelitev vseh drugih morebitnih vlagateljev v projekt (sponzorji, donatorji, domači in tuji javni financerji itd.) ter vrste in višine njihovih vložkov;
– določilo, da bo prijavitelj najkasneje v roku 15 dni seznanil RTV SLO s pristopom morebitnega novega vlagatelja v projekt in predloži RTV SLO z njim sklenjeno pogodbo ter določilo, da v primeru odstopanja od finančne konstrukcije projekta prijavitelj pristopi k spremembam ali prilagoditvam pogodbe z RTV SLO;
– določilo, da pogodba z novim vlagateljem v projekt ne sme biti v nasprotju s tem pravilnikom in določili koprodukcijske pogodbe, sklenjene z RTV SLO, saj to pomeni bistveno kršitev pogodbenih obveznosti in pravico RTV SLO, da odstopi od koprodukcijske pogodbe in zahteva vračilo vseh vloženih sredstev skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi, razen če se stranki ne dogovorita drugače;
– določilo o ugotavljanju in določanju končnih deležev na projektu;
– dogovor o medsebojnem izvrševanju pravic in obveznosti iz naslova sodelovanja pri koprodukcijskem projektu (zlasti o spremljanju prihodkov in načinu delitve prihodkov iz naslova koriščenja filma);
– dogovor o izvajanju pravic in obveznosti iz naslova promocije, distribucije in drugih vrst koriščenja koprodukcijskega projekta;
– sporazum o izvajanju vrst materialnih pravic po Zakonu o avtorski in sorodnih pravicah in izvrševanju pravic in obveznosti do soavtorjev in avtorjev prispevkov;
– sporazum o zagotovitvi obveznih garancij in zavarovanj vrst rizikov pri realizaciji projekta ter glede varnosti in zdravja pri delu;
– določilo, da se po dokončanju izvede revizija projekta v skladu z ZSFCJA in določilo o načinu izvedbe revizije;
– določilo, da se vsakemu koproducentu zagotavlja solastništvo izvirnega originala slike in zvoka in da bo ta original shranjen pri glavnemu koproducentu, ki izkazuje večinski delež vložka v koprodukcijski projekt, ta pa ostalim koproducentom zagotavlja prost dostop do izvirnega originala;
– določilo, da se RTV SLO zagotovi pravica do intermediata ali do drugega nosilca slike in zvoka, ki se določi s pogodbo in ki omogoča reprodukcijo izvirnika;
– pravico RTV SLO, da je s polnim uradnim nazivom in grafično obliko naziva navedena kot koproducent pri projektu na izvirniku (zlasti filmski napisi) in vseh njegovih reprodukcijah, pri promociji projekta (npr. oglaševanje projekta, predstavitveno gradivo) ter distribuciji in drugih načinih koriščenja projekta;
– določilo o prenosu pravic televizijskega, kabelskega, satelitskega in spletnega predvajanja ter drugih materialnih pravic na RTV SLO ter določilo, da prijavitelj zagotavlja, da RTV SLO pridobi pravice iz te alineje najkasneje po enem letu od zaključka rednega kinematografskega predvajanja v Republiki Sloveniji;
– protikorupcijsko klavzulo;
– podpis in datum podpisa pogodbenih strank.
Glede na posebnosti predmeta pogodbe lahko pogodba vsebuje tudi druge sestavine.
52. člen
Izplačila na podlagi sklenjene pogodbe med RTV SLO in izbranim prijaviteljem se, če s pogodbo ni drugače določeno, opravijo po obrokih.
Število obrokov, višina posameznega obroka, roki in pogoji za izplačilo obrokov se določijo s pogodbo med RTV SLO in izbranim prijaviteljem projekta in morajo praviloma upoštevati posebnosti posameznega projekta, faze realizacije projekta, čas trajanja in terminski načrt realizacije projekta.
Prvi obrok je lahko izplačan šele po podpisu pogodbe in predložitvi listine o zavarovanju za kvalitetno izvedbo sofinanciranega projekta v višini zneska, ki je določen s pogodbo, ter po predložitvi dokazil o zaključeni finančni konstrukciji sofinanciranega projekta.
53. člen
Izbrani prijavitelj projekta mora obračun za posamezni obrok predložiti RTV SLO najkasneje 10 dni po izvedeni fazi realizacije, če ni s pogodbo drugače dogovorjeno.
RTV SLO lahko izplača posamezni obrok le, če je izbrani izvajalec do zahtevka za izplačilo obroka izpolnil vse svoje pogodbene obveznosti, ki jih je moral izpolniti za izplačilo posameznega obroka.
54. člen
RTV SLO lahko izplača izbranemu prijavitelju le toliko sredstev, za kolikor je izbrani prijavitelj izkazal upravičenih stroškov, nastalih pri aktivnostih, ki so v neposredni zvezi s sofinanciranim projektom po pogodbi.
Vrsto in vsebino upravičenih stroškov projektov, ki jih lahko sofinancira RTV SLO, ter pogoje za priznavanje njihove upravičenosti in njihovo izkazovanje ureja priloga, ki je sestavni del tega pravilnika.
55. člen
Posamezne postavke znotraj posameznih sklopov predračuna lahko izbrani prijavitelji projektov spreminjajo le s predhodnim soglasjem RTV SLO kot koproducenta.
56. člen
Skrbniki pogodb so odgovorni za spremljanje izpolnjevanja pogodbenih obveznosti in namensko porabo sredstev.
Izbrani prijavitelj projekta je dolžan v osmih dneh obvestiti RTV SLO o spremembah, ki utegnejo vplivati na izpolnitev njegovih obveznosti, določenih v pogodbi. Na podlagi obvestila lahko RTV SLO sklene z izbranim prijaviteljem projekta dodatek k pogodbi ali odstopi od pogodbe in zahteva vrnitev že izplačanih sredstev s pripadajočimi zakonskimi zamudnimi obrestmi.
RTV SLO ima pravico in dolžnost, da izvedbo projekta v vseh fazah vsebinsko in finančno nadzira.
RTV SLO ima pravico do vpogleda v celotno dokumentacijo koprodukcijskega projekta (npr. pogodbe z avtorji, dokazila o izplačilih honorarjev, pogodbe z drugimi sofinancerji in koproducenti, obračunska dokumentacija, dokazila o kritju oziroma izplačilih posameznih stroškov filma ipd.).
57. člen
RTV SLO lahko odstopi od pogodbe, če:
– izbrani prijavitelj projekta ni porabil sredstev skladno z namenom, določenim v pogodbi;
– izbrani prijavitelj projekta ne izpolnjuje svojih pogodbenih obveznosti;
– izbrani prijavitelj projekta RTV SLO ne obvesti o razlogih prekinitve ali spremembah poteka izvajanja sofinanciranega projekta ali ne omogoči RTV SLO celovitega vpogleda v dokumentacijo koprodukcijskega projekta;
– RTV SLO ob nadzoru sofinanciranega projekta ugotovi, da izbrani prijavitelj projekta dodeljena sredstva uporablja negospodarno, nepregledno oziroma v nasprotju z namensko porabo sredstev, določeno s predračunom sofinanciranega projekta;
– RTV SLO ugotovi, da obračunska dokumentacija, ki jo izbrani prijavitelj projekta predloži, vsebinsko ne ustreza finančnemu načrtu projekta, razen če je RTV SLO k spremembi finančnega načrta dala pisno soglasje;
– se izkaže, da sredstva za projekt, ki bi jih moral zagotoviti izbrani prijavitelj projekta, niso v celoti zagotovljena oziroma plačilo stroškov projekta ne poteka v skladu s predloženo obračunsko dokumentacijo;
– film ni končan v roku, dogovorjenim s pogodbo, in se pogodbene stranke pred iztekom roka niso dogovorile drugače;
– v drugih primerih, če tako določa pogodba o sofinanciranju projekta.
Če RTV SLO odstopi od pogodbe iz razlogov, navedenih v prejšnjem odstavku tega člena, mora izbrani prijavitelj RTV SLO vrniti že izplačana sredstva, skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva nakazila do dneva vračila.
58. člen
Če RTV SLO odstopi od pogodbe o sofinanciranju projekta z izbranim prijaviteljem projekta iz razlogov, navedenih v 57. členu tega pravilnika, in ob tem oceni, da je glede na fazo realizacije smotrno projekt dokončati, se lahko RTV SLO in izbrani prijavitelj s pogodbo dogovorita o prenosu materialnih avtorskih pravic in izročitvi vseh materialnih sredstev in materialov, ki so bili do prekinitve pogodbe izdelani ali pridobljeni za projekt, novemu producentu, s katerim RTV SLO podpiše pogodbo o nadaljevanju realizacije in dokončanju projekta.
59. člen
Za vsak zaključen projekt, pri katerem vrednost sofinanciranja presega 20.000 eurov, mora biti v šestih mesecih od zaključenega projekta izvedena in RTV SLO predložena revizija, ki jo opravi pooblaščena revizijska družba. RTV SLO krije stroške revizije v skladu s svojim koprodukcijskim deležem na projektu.
Če za isti projekt opravi revizijo SFC, mora prijavitelj najkasneje v petnajstih dneh po dokončanju revizije dostaviti RTV SLO en izvod opravljene revizije in jo seznaniti s posameznimi revizijskimi razkritji. RTV SLO si pridrži pravico, da od prijavitelja po potrebi zahteva predložitev dodatnih pojasnil v zvezi s porabo sredstev.
Kršitev določb prejšnjega odstavka pomeni hujšo kršitev obveznosti prijavitelja, katere posledica je vrnitev vseh že izplačanih sredstev za izvedbo projekta, skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi, za katerega bi morala biti izvedena revizija.
VIII. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
60. člen
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Ljubljana, dne 12. decembra 2011
mag. Marko Filli l.r.
generalni direktor RTV SLO
      PRILOGA – UPRAVIČENI STROŠKI SOFINANCIRANJA PROJEKTOV

                        I. SPLOŠNE DOLOČBE

                             1. člen
   V tej prilogi so določeni vrsta in vsebina upravičenih
stroškov projektov, ki jih lahko sofinancira Radiotelevizija
Slovenija (v nadaljnjem besedilu: RTV SLO), ter pogoji za
priznavanje njihove upravičenosti in njihovo izkazovanje.
                             2. člen

   Izraza, uporabljena v tej prilogi, imata naslednji pomen:
   1. Obračun stroškov – preglednica, iz katere so v okviru
posameznih skupin stroškov in tranš razvidni uveljavljani
upravičeni stroški po posameznih računih, pogodbah in obračunih
ter datumi plačil računov in izplačil po avtorskih in podjemnih
pogodbah.
   2. Obračunska dokumentacija – zbir verodostojnih
knjigovodskih listin (računov, pogodb, obračunov itd.), izpisov
iz poslovnih knjig producenta ter dokazil o plačilu računov in
izplačilih po avtorskih, podjemnih ter drugih pogodbah.
   3. Prejemnik sredstev – na podlagi pravilnika upravičena
oseba oziroma producent, ki v postopku javnega razpisa prejme
sredstva RTV SLO.
                             3. člen
   Upravičeni stroški projekta so stroški, nastali pri
aktivnostih, ki so v celoti ali delno v neposredni zvezi s
projektom, sprejetim v sofinanciranje, so v skladu s predmetom in
namenom razpisa ter niso sofinancirani iz drugih virov.
   Upravičeni stroški sofinanciranja projekta se nanašajo na
naslednje vrste neposrednih stroškov: stroške dela (vključno z
avtorstvom), stroške storitev zunanjih izvajalcev, stroške
materiala, ki je potreben za produkcijo filma, ter režijske
stroške.
   Upravičeni stroški po posameznih vsebinskih skupinah so
zlasti:
   – neposredni stroški ureditve pravic in opravljenega dela na
scenariju;
   – neposredni stroški honorarjev članov izvajalske ekipe
(igralcev in drugih nastopajočih oziroma njihovih skrbnikov) in
ostale filmske ekipe;
   – neposredni stroški dela producenta (te stroške RTV SLO
prizna kot koprodukcijski delež producenta, niso pa predmet
finančnega izplačila RTV SLO);
   – neposredni stroški izbora potencialne izvajalske ekipe
(igralcev in drugih nastopajočih);
   – neposredni stroški scenografije in rekvizitov (vključno s
stroški lokacij snemanja);
   – neposredni stroški kostumografije;
   – neposredni stroški maske;
   – neposredni stroški filmske tehnike, storitev in opreme;
   – neposredni stroški filmskega traku, drugih avdio-video
nosilcev in obdelave;
   – neposredni tehnični in izvedbeni stroški;
   – neposredni stroški prehrane in prenočitev članov ekipe;
   – neposredni stroški prevozov;
   – neposredni stroški zavarovanj (te stroške RTV SLO prizna
kot koprodukcijski delež producenta, niso pa predmet finančnega
izplačila RTV SLO);
   – neposredni režijski stroški (te stroške RTV SLO prizna kot
koprodukcijski delež producenta, niso pa predmet finančnega
izplačila RTV SLO).

                             4. člen
   Pogoji za priznanje upravičenosti stroškov so, da so stroški:
   – navedeni v predračunu projekta in opredeljeni s to prilogo
k pravilniku kot upravičeni;
   – nujno potrebni in so v celoti ali delno nastali izključno
zaradi izvajanja projekta (t.i. neposredni stroški);
   – dejansko nastali na podlagi opravljenega dela, dobavljenega
materiala in opravljenih storitev;
   – pripoznani v skladu s skrbnostjo dobrega gospodarja;
   – nastali in bili plačani v obdobju upravičenosti;
   – izkazani z verodostojnimi listinami.
   Stroški morajo temeljiti na listinah, ki jih kot verodostojne
opredeljujejo zakon in drugi predpisi (kot so npr. računi;
pogodbe; naročilnice; napotnice študentskega servisa (skupaj z
računom študentskega servisa za opravljeno delo študenta); bančne
garancije; zavarovalne police; dokazila o udeležbi; ali druge
listine enake dokazne vrednosti) ter biti izkazani z dokazili o
izvršenih plačilih. Kot dokazila o izvršenih plačilih se
upoštevajo verodostojne listine, za katere tako določajo zakon in
predpisi. Iz dokazil o nastalih stroških morata biti razvidna
vrsta in vrednost opravljenega dela ali dobavljenega materiala
oziroma opravljenih storitev.
   RTV SLO sofinancira le upravičene stroške, ki so nastali od
dneva objave razpisa naprej, razen stroškov ureditve avtorskih
pravic, ki so lahko sofinancirani tudi, če so nastali do največ
enega leta pred dnevom objave razpisa.
   Pogoj za priznanje upravičenosti nastanka in izplačila
avtorskih honorarjev so skladno s predpisi sklenjene avtorske
pogodbe oziroma pogodbe o filmski produkciji, iz katerih izhaja,
da so soavtorji filma oziroma avdiovizualnega dela, avtorji
prispevkov ter izvajalci na producenta prenesli materialne
avtorske pravice in druge pravice avtorja na delu, njegovem
prevodu, njegovih avdiovizualnih predelavah ali pri tem delu
nastalih fotografijah. S pogodbo mora biti urejen prenos tistih
avtorskih pravic in drugih pravic avtorja, ki so nujno potrebne
za nemoteno realizacijo in eksploatacijo projekta, pri čemer mora
biti s pogodbo določena tudi višina plačila honorarja posameznemu
soavtorju, avtorju prispevka ali izvajalcu.
   Stroški oziroma izdatki morajo biti evidentirani za vsak
projekt posebej v poslovnih knjigah producenta na posebnem
stroškovnem mestu. Na vseh listinah je treba navesti naziv
stroškovnega mesta, na katerem so evidentirani stroški v
poslovnih knjigah producenta.
   Kot upravičeni stroški se priznajo vrednosti stroškov, ki so
izkazane na računu, vendar brez obračunanega davka na dodano
vrednost (v nadaljnjem besedilu: DDV). Upošteva se t.i. neto
vrednost računa, razen v primeru, ko producent ne more odbiti
celotnega DDV oziroma le ta ni v celoti povračljiv. V tem primeru
se kot strošek prizna tudi del DDV, katerega si producent ne more
povrniti.
   Če se uveljavlja povračilo vhodnega DDV, mora biti najkasneje
k prvemu obračunu stroškov priložena izjava odgovorne osebe, po
katerem členu zakona, ki ureja DDV, končni prejemnik ni upravičen
do njegovega povračila. Če se uveljavlja povračilo le dela
vhodnega DDV, mora biti v izjavi opredeljen tudi odbitni delež
DDV.
   Izdatki, navedeni v predračunih, ki niso dejansko nastali in
niso evidentirani v poslovnih knjigah producenta na posebnem
stroškovnem mestu, se ne priznajo kot upravičeni stroški.
   Če producent uveljavlja stroške za blago in storitve pravnih
oseb, ki so povezane osebe, se priznavajo stroški na enak način,
kot se priznavajo producentom.
   Če RTV SLO ne sofinancira stroškov, ki so opredeljeni kot
upravičeni, oziroma jih sofinancira le do določene višine, mora
producentu podati ustrezno utemeljitev.

                             5. člen
   Producent mora pred izplačilom posamične tranše, razen pred
izplačilom avansa, predložiti specificirano poročilo po skupinah
stroškov in posameznih stroških o vseh stroških projekta,
nastalih do posameznega izplačila, skupaj z dokazili o nastalih
stroških in izvršenih plačilih, s katerimi producent glede na
zapadlost poslovnih dogodkov že razpolaga.
                             6. člen

   Neupravičenih stroškov projekta RTV SLO ne sofinancira. To so
zlasti naslednji stroški:
   – stroški, ki niso v neposredni povezavi s projektom;
   – izdatki za nakup, gradnjo in adaptacijo zgradb, ki niso
usklajeni s scenografijo;
   – izdatki za nakup filmske tehnike in ostale opreme,
pisarniškega pohištva in prevoznih sredstev, razen če gre za
elemente scenografije oziroma za rekvizite;
   – stroški amortizacije zgradb in opreme;
   – DDV, razen v delu, za katerega producent ni upravičen do
povračila DDV;
   – stroški zamudnih obresti zaradi nepravočasnega poravnavanja
producentovih obveznosti;
   – denarne kazni, penali, varščine in stroški sodnih
postopkov;
   – stroški, ki so že financirani iz drugih sredstev ali virov
ter stroški, ki so že bili producentu sofinancirani za isti
projekt v predhodnih fazah (npr. razvoj filmskega projekta ali
scenarija) ali v okviru drugega sofinanciranega projekta.

            UPRAVIČENI STROŠKI PO POSAMEZNIH SKUPINAH
                             7. člen

   (Stroški ureditve pravic in opravljenega dela na scenariju)
   Upravičeni stroški ureditve pravic in opravljenega dela na
scenariju se nanašajo na ureditev pravic, zlasti za predlogo in
scenarij, ter na delo, ki je opravljeno v neposredni zvezi s
scenarijem (kot npr.: honorar pisca
scenarija/treatmenta/sinopsisa, koscenaristov, »script doctorja«,
dramaturga, avtorja dialogov; prevodi
scenarija/treatmenta/sinopsisa itd.). Prav tako se ti stroški
nanašajo na ureditev pravic za uporabo drugih avtorskih in
sorodnih del.
                             8. člen

 (Stroški honorarjev članov izvajalske ekipe (igralcev in drugih
     nastopajočih oziroma njihovih zakonitih zastopnikov ali
                   skrbnikov) in filmske ekipe)
   Upravičeni stroški honorarjev članov izvajalske ekipe
(igralcev in drugih nastopajočih oziroma njihovih skrbnikov) in
filmske ekipe so stroški izplačanih nadomestil za delo članov
filmske ekipe ter stroški izplačanih nadomestil igralcem in
drugim nastopajočim oziroma njihovim zakonitim zastopnikom ali
skrbnikom.
                             9. člen

                    (Stroški dela producenta)
   Upravičeni stroški dela producenta so stroški izplačanih
nadomestil za delo producenta, kar vključuje tudi neposredne
stroške plačil zaposlenih pri producentu, ki delajo neposredno na
projektu. Pogoj za priznavanje upravičenosti stroškov plač
zaposlenih pri producentu so sklenjene pogodbe o zaposlitvi in
izjava producenta o njihovi vključitvi v neposredno delo na
projektu. RTV SLO lahko stroške dela producenta prizna največ do
višine 3 % zneska sofinanciranja projekta.
                             10. člen

 (Stroški izbora potencialne izvajalske ekipe (igralcev in drugih
                          nastopajočih))
   Upravičeni stroški izbora potencialne izvajalske ekipe
(igralcev in drugih nastopajočih) so zlasti:
   – stroški avdicij in zasedbe vlog;
   – stroški izvedbe predintervjujev;
   – stroški izvedbe poskusnih snemanj.
                             11. člen

 (Stroški scenografije in rekvizitov (vključno s stroški lokacij
                            snemanja))
   Upravičeni stroški scenografije in rekvizitov so zlasti:
   – stroški nakupa scenskih elementov;
   – stroški porabljenega materiala, blaga in storitev pri
izdelavi scenskih elementov in rekvizitov;
   – stroški najema scenskih elementov in rekvizitov;
   – stroški posebnih učinkov (materiali in izvedba);
   – stroški čiščenja scenografije in rekvizitov;
   – stroški lokacij snemanja (kot npr.: stroški najema studia;
stroški najema lokacij za snemanje in pripadajoči obratovalni
stroški; stroški cestninskih zapor; stroški varovanja oseb,
scenografije in tehničnih sredstev v skladu z varnostnim
elaboratom in zakoni, ki urejajo to področje; stroški
pridobivanja dovoljenj za snemanja in uporabo javnih površin;
takse; stroški čiščenja; stroški objave v medijih; stroški
javnega vodovoda in razsvetljave ter odvoza smeti; odškodnine;
stroški adaptacij snemalnih mest, poravnave škod in poškodb;
vzpostavitve snemalnih mest oziroma lokacij v prvotno stanje;
stroški postavitve mobilnih sanitarij; stroški gasilcev; stroški
posebnih asistenc itd.).
                             12. člen

                        (Stroški kostumov)
   Upravičeni stroški priprave oziroma izdelave kostumov so
zlasti:
   – stroški nakupa in predelave kostumov;
   – stroški porabljenega materiala, blaga in storitev pri
pripravi oziroma izdelavi kostumov;
   – stroški najema kostumov;
   – stroški čiščenja kostumov.
                             13. člen

                         (Stroški maske)
   Upravičeni stroški oblikovanja in izdelave maske so zlasti:
   – stroški porabljenega materiala, blaga in storitev pri
oblikovanju in izdelavi maske;
   – stroški frizerskih storitev ter nakupa materiala,
potrebnega za izdelavo frizure;
   – stroški posebnih maskerskih efektov.
                             14. člen

          (Stroški filmske tehnike, storitev in opreme)
   Upravičeni stroški filmske tehnike, storitev in opreme so
zlasti:
   – stroški najemnin filmske tehnike in storitev (snemalne,
tonske, scenske, svetlobne ter postprodukcijske) ter izdatki za
nabavo potrošnega in drobnega materiala za delovanje filmske
tehnike;
   – izdatki za najem in delovanje opreme, ki je nujno potrebna
za delovanje filmske tehnike (agregati, grelci in podobno);
   – obratovalni stroški najema studiev, produkcijskih in
postprodukcijskih prostorov,
   – stroški najema posebnih vozil (kot npr. dvigala),
helikopterjev in letal ter ostale mehanizacije, potrebne za
izvedbo projekta.
                             15. člen

     (Stroški filmskega traku, drugih avdio-video nosilcev in
                            obdelave)
   Upravičeni stroški filmskega traku ali ostalih nosilcev slike
in zvoka ter obdelave so zlasti stroški nabave filmskega traku
in/ali ostalih nosilcev slike ali zvoka, fotografskih nosilcev
slike ali zvoka; stroški nakupa licenc/pravic (kot npr. Dolby in
podobno); ter stroški opravljenih storitev za obdelavo filmskega
traku in/ali drugih avdio-video nosilcev, in sicer do končnega
formata, ki omogoča javno kinematografsko predvajanje.
                             16. člen

            (Stroški tehničnih in izvedbenih storitev)
   Upravičeni stroški tehničnih in izvedbenih storitev so
zlasti:
   – stroški izdelave varnostnega elaborata;
   – stroški najema telekomunikacijskih storitev, opreme in
osebja, potrebni za tehnično izvedbo sofinanciranega projekta
(kot npr. radijska postaja; najem storitev mobilnega operaterja
itd.).
                             17. člen

          (Stroški prehrane in prenočitev članov ekipe)
   Upravičeni stroški prehrane in prenočitev članov ekipe so:
   – povračila stroškov za prehrano (hrano in brezalkoholno
pijačo) za člane ekipe za čas dela na projektu;
   – povračila stroškov za prenočevanje za člane ekipe v času
dela na projektu.
                             18. člen

            (Drugi stroški prevozov in potni stroški)
   Upravičeni stroški prevozov in potnih stroškov so:
   – stroški organiziranih prevozov skupin oseb;
   – stroški organiziranih prevozov opreme, rekvizitov,
scenografije in drugega;
   – stroški kilometrine za vožnje z lastnimi, najetimi ali
službenimi vozili za namene izvajanja projekta;
   – stroški najema vozil;
   – povračila potnih stroškov za dnevnice in stroške
prenočevanja za člane ekipe v Republiki Sloveniji in tujini.
                             19. člen

                       (Stroški zavarovanj)
   Upravičeni stroški zavarovanja so zlasti:
   – stroški pridobitve garancije za dobro izvedbo posla ali
stroški pridobitve drugega primerljivega sredstva zavarovanja;
   – stroški zavarovanja (plačila zavarovalnih premij) vseh oseb
(nezgodno), ki sodelujejo pri realizaciji projekta (filma);
   – stroški zavarovanja scenografije (skupaj z vključenimi
objekti) in vrednejših rekvizitov;
   – stroški zavarovanja tehnike (npr. tehnike Filmskega studia
Viba film Ljubljana pod pogoji, ki jih opredeli Viba film);
   – stroški zavarovanja celotnega filmskega materiala v fazi
snemanja projekta in laboratorijske obdelave;
   – stroški zavarovanja proti tretji osebi.
   Stroške zavarovanja RTV SLO prizna kot koprodukcijski delež
producenta, niso pa ti stroški predmet finančnega izplačila RTV
SLO.
                             20. člen

                        (Režijski stroški)
   Režijski so vsi tisti stroški, ki jih producent ne more v
celoti neposredno pripisati posameznemu projektu, ker je samo del
stroškov nastal zaradi njegovega izvajanja. To so zlasti: stroški
komunikacijskih in poštnih storitev; stroški elektrike,
ogrevanja, čiščenja, vzdrževanja in upravljanja registriranega
poslovnega prostora; stroški najema pisarniških prostorov,
potrebnih za realizacijo projekta; stroški pisarniškega materiala
in drobnega inventarja; stroški tiskanja (kartuše, tonerji in
podobno) in fotokopiranja; stroški računovodskih storitev;
stroški svetovalnih storitev s finančnega, pravnega in davčnega
področja; obresti za posojila, če je posojilo v neposredni zvezi
s sofinanciranim projektom; stroški reprezentance; ter drugi
režijski stroški, ki se nanašajo na izvajanje enega ali več
projektov oziroma dejavnosti producenta.
   RTV SLO prizna v zvezi s projektom nastale režijske stroške
največ do višine 3 % zneska sofinanciranja projekta kot
koprodukcijski delež producenta, niso pa ti stroški predmet
finančnega izplačila RTV SLO.                                    

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti