Uradni list

Številka 43
Uradni list RS, št. 43/2009 z dne 9. 6. 2009
Uradni list

Uradni list RS, št. 43/2009 z dne 9. 6. 2009

Kazalo

2127. Sklep o zavrženju pobude, stran 6084.

Številka: U-I-121/09-8
Datum: 27. 5. 2009
S K L E P
Ustavno sodišče je v postopku za preizkus pobude Vinka Vauhnika in drugih, Miklavž na Dravskem polju, na seji 27. maja 2009
s k l e n i l o :
Pobuda za začetek postopka za oceno ustavnosti in zakonitosti Odloka o razpisu naknadnega referenduma o potrditvi Odloka o občinskem podrobnem prostorskem načrtu za stanovanjsko naselje na zahodnem robu Miklavža severno od ceste v Rogozo (Medobčinski uradni vestnik Štajerske in Koroške regije, št. 13/09) se zavrže.
O b r a z l o ž i t e v
A.
1. Pobudniki so lastniki zemljišč na območju, ki ga ureja občinski Odlok o občinskem podrobnem prostorskem načrtu za stanovanjsko naselje na zahodnem robu Miklavža severno od ceste v Rogozo (v nadaljevanju Odlok o OPPN), o katerem je razpisan lokalni referendum. Izvedbi referenduma nasprotujejo in izpodbijajo Odlok o njegovem razpisu (v nadaljevanju Odlok). Izpodbijani odlok naj bi neposredno posegal v njihov pravni položaj, ker naj bi jim onemogočil gradnjo objektov na njihovih zemljiščih in izvrševanje njihove lastninske pravice. Zemljišča iz Odloka o OPPN, na katera se referendum dejansko nanaša, naj bi bila že od leta 1993 s prostorskim planom občine predvidena za gradnjo. Vlagatelji zahteve za razpis referenduma opirajo svoj interes na zaščito gozda, gre pa v glavnem za lastnike sosednjih zemljišč. Ker naj bi bil Odlok o OPPN kot prostorski akt sprejet po posebnem postopku, ki je zagotovil sodelovanje občanov in osebno izjavljanje v času javne razgrnitve, naj o istem vprašanju ne bi bil mogoč še referendum. Pobudniki menijo, da vlagatelji zahteve za razpis referenduma omejujejo izvrševanje njihove lastninske pravice in posegajo v že pridobljeno pravico lastnikov, da svoje zemljišče uporabijo za gradnjo. Če bi vlagatelji z zahtevo za referendum uspeli, naj pobudniki svoje lastnine ne bi mogli uživati ne kot gozdno zemljišče, ne kot stavbno zemljišče. To pa naj bi bil tako grob poseg v ekonomsko funkcijo lastnine, da bi bili lastniki v celoti prikrajšani za to svojo pravico. Očitajo neskladje s 33. in s 67. členom Ustave.
B.
2. Pobudniki izpodbijajo Odlok, za presojo katerega bi bilo Ustavno sodišče sicer pristojno,1(2)če bi pobudniki njegovo neustavnost utemeljevali z očitki, ki bi se nanašali na sam Odlok, na postopek njegovega sprejemanja ali na postopek izvedbe referenduma. V obravnavanem primeru ne gre za tak primer, saj pobudniki s svojimi očitki dejansko izpodbijajo vsebino zahteve za razpis referenduma, in sicer zatrjujejo, da jim zgolj uveljavitev Odloka o OPPN zagotavlja uresničevanje njihove pravice iz 33. in 67. člena Ustave.
3. Ustavnost zahteve za razpis referenduma lahko Ustavno sodišče presoja le, če ga Ustava ali zakon za to posebej pooblaščata. Posebna pristojnost Ustavnega sodišča za presojo ustavnosti oziroma zakonitosti zahteve za razpis referenduma v lokalni skupnosti je določena v drugem odstavku 47.a člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – ur. p. b., 60/07 in 76/08 – v nadaljevanju ZLS). Po tej določbi lahko občinski svet zahteva, naj Ustavno sodišče odloči o ustavnosti oziroma zakonitosti zahteve za razpis referenduma. Občinski svet lahko zahtevo vloži od dne vložitve zahteve za razpis referenduma in najkasneje do izteka roka za razpis referenduma. Gre torej za posebno zakonsko ureditev (lex specialis), s katero je Ustavnemu sodišču naložena posebna pristojnost; z njo je določeno tudi, kdo, kdaj in pod kakšnimi pogoji lahko začne postopek ustavnosodne presoje (primerjaj sklep Ustavnega sodišča št. U-I-257/03 z dne 26. 1. 2004, Uradni list RS, št. 8/04 in OdlUS XIII, 5). Drugi odstavek 47.a člena ZLS ureja pristojnost Ustavnega sodišča, predlagatelja in razloge izpodbijanja. Ne dopušča pa, da bi Ustavno sodišče na podlagi pobude za začetek postopka za oceno ustavnosti oziroma zakonitosti Odloka presojalo ustavnost oziroma zakonitost zahteve za razpis referenduma.
4. Ker pobudniki po vsebini ne izpodbijajo samega Odloka, temveč ustavnost zahteve za razpis referenduma, ki bi jo Ustavno sodišče lahko presojalo le v okviru zahteve iz 47.a člena ZLS, je Ustavno sodišče zaradi nepristojnosti za odločanje njihovo pobudo zavrglo.
C.
5. Ustavno sodišče je sprejelo ta sklep na podlagi tretjega odstavka 25. člena Zakona o Ustavnem sodišču (Uradni list RS, št. 64/07 – ur. p. b. – ZUstS) in tretje alineje tretjega odstavka 46. člena Poslovnika Ustavnega sodišča (Uradni list RS, št. 86/07) v sestavi: predsednik Jože Tratnik ter sodnice in sodniki dr. Mitja Deisinger, mag. Marta Klampfer, mag. Marija Krisper Kramberger, mag. Miroslav Mozetič, Jasna Pogačar, dr. Ciril Ribičič in Jan Zobec. Sklep je sprejelo soglasno.
Jože Tratnik l.r.
Predsednik
(2)1Odlok je predpis lokalne skupnosti. Ustavno sodišče je na podlagi četrte alineje prvega odstavka 160. člena Ustave pristojno odločati o ustavnosti oziroma zakonitosti predpisov lokalne skupnosti.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti