Uradni list

Številka 45
Uradni list RS, št. 45/2007 z dne 25. 5. 2007
Uradni list

Uradni list RS, št. 45/2007 z dne 25. 5. 2007

Kazalo

2464. Letni plan razvoja in obnavljanja avtocest za leto 2007, stran 6254.

Na podlagi 3.a člena Zakona o družbi za avtoceste v Republiki Sloveniji (Uradni list RS, št. 20/04 – uradno prečiščeno besedilo) je Vlada Republike Slovenije na 113. redni seji dne 15. 3. 2007 sprejela
L E T N I P L A N
razvoja in obnavljanja avtocest za leto 2007
Letni plan razvoja in obnavljanja avtocest za leto 2007 temelji na:
– Resoluciji o Nacionalnem programu izgradnje avtocest v Republiki Sloveniji (Uradni list RS, št. 50/04),
– Zakonu o družbi za avtoceste v Republiki Sloveniji (Uradni list RS, št. 20/04 – uradno prečiščeno besedilo),
– Zakonu o zagotovitvi namenskih sredstev za graditev državnih cest, določenih v nacionalnem programu izgradnje avtocest v Republiki Sloveniji (Uradni list RS, št. 57/98 in 18/02, v nadaljnjem besedilu: ZZNSGC),
– Sklepih Vlade Republike Slovenije št. 346 z dne 29. 7. 2004 v zvezi s pospešeno izgradnjo Pomurskega avtocestnega kraka,
– Predlogu proračuna Republike Slovenije za leti 2007 in 2008.
1. RAZVOJ AVTOCEST
1.1. PRIPRAVA PROJEKTNE IN DRUGE DOKUMENTACIJE TER AKTIVNOSTI PRED GRADNJO ZA ODSEKE, KATERIH GRADNJA JE PREDVIDENA PO LETU 2007
V letu 2007 bo potekala priprava projektno-tehnične in druge dokumentacije za vse odseke iz nacionalnega programa, za katere še niso sprejete uredbe o državnih lokacijskih načrtih in za vse odseke, za katere je začetek gradnje predviden po letu 2007.
Priprava projektno-tehnične in druge dokumentacije zajema:
– Projektno-tehnično dokumentacijo (idejne zasnove, idejni projekti, gradbeno tehnični elaborati za primerjalne študije variant),
– prostorsko dokumentacijo (primerjalne študije variant, državni lokacijski načrti),
– okoljevarstveno dokumentacijo (okoljska poročila in poročila o vplivih na okolje),
– prometne študije in elaborate s področja prometne ekonomike,
– investicijsko dokumentacijo (dokumenti identifikacije investicijskega projekta, predinvesticijske zasnove),
– druge strokovne podlage (študije, preveritve, ekspertna mnenja),
– pripravo projektnih nalog, razpisne dokumentacije ter izvedbo javnih naročil za pridobitev izdelovalcev za dokumentacijo iz predhodnih alinej.
Priprava projektno-tehnične in druge dokumentacije bo v letu 2007 potekala za:
– odseke hitrih cest, navezovalnih cest in avtocestnih priključkov, vključene v Osnovni program Resolucije o NPIA (oznake pred odseki in etapami so povzete po Resoluciji o NPIA, razpredelnica 11):
– (I.C7.4)   Navezava na Luko Koper: II. faza,
– (I.C11)    Jagodje–Lucija,
– (I.E4)     Naklo–Kranj (priključek Kranj–sever),
– (I.E5.2)   Stanežiče–Brod,
– (I.G3.2)   Ptuj (Videm)–Markovci,
– (I.G3.3)   Markovci–Gorišnica,
– (I.G3.4)   Gorišnica–Ormož,
– (I.2.1)    priključek Brezovica;
– nove odseke avtocest, hitrih cest in navezovalnih cest, vključene v Dodatni program Resolucije o NPIA:
– (II.B1)    Dravograd–Arja vas,
– (II.C1)    Postojna/Divača–Pivka,
– (II.C1.2)  Pivka–Jelšane,
– (II.C2.1)  Koper–Šmarje,
– (II.C2.2)  Šmarje–Dragonja,
– (II.E1.1)  Koseze–Kozarje (načrtovanje
             razširitve v 6-pasovnico),
– (II.F1.1)  Šmarje Sap–Višnja Gora
             (načrtovanje dograditve
             oziroma rekonstrukcije
             druge polovice AC),
– (II.G1.1)  Draženci–Gruškovje,
– (II.2.2)   Jeprca–Stanežiče;
– odseke, za katere je že oziroma bo v letu 2007 pristojni minister podal pobudo za začetek postopka priprave državnega lokacijskega načrta:
– avtocestni priključek Vrhnika,
– avtocestni priključek Verd,
– avtocestni priključek Cerklje,
– navezava letališča Cerklje na AC Smednik–Krška vas,
– dograditev reševalnega rova v predoru Karavanke,
– izpostava AC baze Hrušica v Podtaboru,
– dograditev avtocestnega priključka Šmarje na odseku AC Malence–Šmarje Sap;
– naslednje strokovne projektno-tehnične ter prometne preveritve:
– preveritev ustreznosti prometnega stanja Ljubljanskega avtocestnega obroča z vplivnim območjem mesta Ljubljana,
– preveritev rešitev in določitev stične točke za cestno povezavo MMP Dragonja–državna meja z Republiko Hrvaško,
– preveritev možnosti izgradnje parkirišč za izločanje tovornih vozil.
Poleg odsekov, za katere uredba o državnem lokacijskem načrtu še ni sprejeta, bodo v letu 2007 potekale aktivnosti pred gradnjo tudi na vseh odsekih, za katere je uredba o državnem lokacijskem načrtu že sprejeta, vendar začetek gradnje na teh odsekih v letu 2007 še ni predviden.
V letu 2007 je tako predvideno skupaj 5,77 mio EUR (1.382 mio SIT) za pripravo projektno-tehnične, prostorske in druge dokumentacije na navedenih odsekih.
1.2. ODKUPI ZEMLJIŠČ IN DRUGIH NEPREMIČNIN ZA ODSEKE, KATERIH GRADNJA JE PREDVIDENA PO LETU 2007
V letu 2007 bo mogoče pridobivati zemljišča in druge nepremičnine na trasah avtocestnih in cestnih odsekov, za katere je že sprejeta uredba o državnem lokacijskem načrtu ali pa je v letu 2007 predvideno sprejetje uredbe o državnem lokacijskem načrtu in je s tem izpolnjen formalno-pravni pogoj za začetek premoženjsko-pravnih opravil, sama gradnja pa v letu 2007 še ni predvidena. Dinamika odkupov zemljišč in drugih nepremičnin bo prilagojena predvideni dinamiki gradnje avtocest v naslednjih letih.
V letu 2007 je tako za premoženjsko-pravna opravila na navedenih odsekih predvideno skupaj 3,34 mio EUR (800 mio SIT).
1.3. GRADNJA AVTOCEST IN DRUGIH CEST
V spodnji preglednici so prikazane osnovne skupine odsekov in vrednosti del, ki bodo izvedena v letu 2007. Posamezna dela so podrobneje prikazana v nadaljevanju.
 
Tabela 1:
OSNOVNE SKUPINE ODSEKOV, NJIHOVIH DOLŽIN IN VREDNOSTI DEL V LETU 2007
* Opombe:
– Vrednost del v letu 2007 za celotni odsek Lenart–Spodnja Senarska je prikazana v skupini odsekov, ki bodo v letu 2007 predani prometu. Dejansko bo v letu 2007 prometu predana samo 2. etapa dolžine 2,2 km, na preostalem delu odseka pa se bodo dela nadaljevala.
– Vrednost del za celotni odsek Pesnica–Zrkovska cesta je prikazana v skupini odsekov, ki bodo v letu 2007 predani prometu. Dejansko bo v letu 2007 prometu predan samo del odseka dolžine 1 km, na preostalem delu odseka pa se bodo dela nadaljevala.
– Vrednost del v letu 2007 za celotni odsek Nova Zrkovska cesta od km 0,87 do km 3,80 je prikazana v skupini odsekov, kjer se gradnja nadaljuje. Dejansko bodo na delu odseka dolžine 1 km dela v letu 2006 zaključena, na preostalem delu odseka pa se bo gradnja nadaljevala.
1.3.1. Odseki, ki bodo v letu 2007 predani prometu
V letu 2007 bodo dograjeni naslednji odseki in pododseki (oznake pred odseki in etapami so povzete po Resoluciji o NPIA, razpredelnica 11).
(I.A1) MARIBOR–LENART, dolžina 7,8 km
predvidena predaja prometu: december 2007
V letu 2007 se bodo nadaljevala in zaključila vsa gradbena dela na trasi avtoceste in deviacijah, premostitvenih objektih, vodnogospodarskih ureditvah ter prestavitvi in zaščiti komunalno-energetskih vodov. Odsek avtoceste bo konec leta 2007 predan prometu.
(I.A2) LENART–BELTINCI, dolžina 43,4 km
(I.A2.1) Lenart–Spodnja Senarska (7,2 km)
predvidena predaja prometu:
– december 2007 (2. etapa: od km 7,8 do km 10,0)
V letu 2007 se bodo nadaljevali odkupi zemljišč in drugih nepremičnin. Zaključilo se bo pridobivanje gradbenega dovoljenja. Nadaljevala in zaključila se bodo vsa gradbena dela na trasi avtoceste in deviacijah, premostitvenih objektih, vodnogospodarskih ureditvah ter prestavitvi in zaščiti komunalno-energetskih vodov 2. etape od km 7,8 do km 10,0. Odsek 2. etape avtoceste bo konec leta 2007 predan prometu.
(I.B2) PESNICA–SLIVNICA, dolžina 20,8 km
(I.B2.1) AC Pesnica–Zrkovska cesta (6,3 km)
predvidena predaja prometu:
– december 2007: del odseka dolžine 1,0 km
V letu 2007 se bo nadaljevala in zaključila vsa gradbena dela na trasi avtoceste od krožišča Pesnica do razcepa Dragučova ter na deviacijah. Ta del odseka avtoceste bo konec leta 2007 predan prometu skupaj z odsekom Maribor–Lenart.
Na preostalem delu odseka v smeri proti Mariboru se bo gradnja odseka nadaljevala.
(I.E2) PERAČICA–PODTABOR, dolžina 2,4 km
predvidena predaja prometu: oktober 2007
V letu 2007 se bodo nadaljevala in zaključila gradbena dela na trasi avtoceste in deviacijah, viaduktih Lešnica, Ljubno in Peračica ter v predoru Ljubno. Odsek avtoceste bo konec leta 2007 predan prometu.
(I.E5) ŠENTVID–KOSEZE, dolžina 5,7 km
(I.E5.1) Šentvid–Koseze (3,7 km)
predvidena predaja prometu:
– faza I:              december 2007
– faza II: 1. etapa:   po letu 2007
– faza II: 2. etapa:   po letu 2007
– faza III:            po letu 2007
Nadaljnji potek del na odseku AC odseku Šentvid–Koseze je razdeljen na 3 faze:
Faza I:
obsega dokončanje gradnje trase avtoceste in glavnih predorskih cevi ter izvedbo tistih del, vključenih v dopolnitev lokacijskega načrta v območju priključevanja Celovške ceste na odsek AC Šentvid–Koseze, ki bodo omogočala promet po trasi in glavnih predorskih ceveh.
Faza II:
obsega izvedbo obeh priključnih predorskih cevi na Celovško cesto in izvedbo tistega dela Celovške ceste, ki bo omogočil vključevanje in izvoz iz predorskih cevi na Celovško cesto. Izvedba te faze je razdeljena na dve etapi. V prvi etapi bo izvedena desna priključna predorska cev iz Celovške ceste v predor vključno z minimalnim posegom v rekonstrukcijo Celovške ceste. V drugi etapi pa bo izvedena leva priključna predorska cev na Celovško cesto ter nadaljnja širitev dela Celovške ceste.
Faza III:
obsega končno izvedbo Celovške ceste z vsemi križišči in rumenimi pasovi.
V letu 2007 bo dokončana Faza I. Nadaljevala in zaključila se bodo gradbena dela na trasi avtoceste, deviacijah in v predoru Šentvid, vodnogospodarskih ureditvah ter prestavitvi in zaščiti komunalno-energetskih vodov. Izvajali se bodo izkopi priključnih cevi in galerij, notranja obloga predorskih cevi in vgrajevanje elektrostrojne opreme. Odsek avtoceste s predorom Šentvid bo konec leta 2007 predan prometu.
(I.G3) HAJDINA–ORMOŽ, dolžina 27,6 km
(I.G3.1) Hajdina–Ptuj (2,3 km)
predvidena predaja prometu: prva polovica leta 2007
V letu 2007 se bodo nadaljevala in zaključila vsa gradbena dela na trasi hitre ceste in deviacijah, premostitvenih objektih, vodnogospodarskih ureditvah ter prestavitvi in zaščiti komunalno-energetskih vodov. Odsek hitre ceste bo konec leta 2007 predan prometu.
(I.F1) ŠMARJE SAP–VIŠNJA GORA
(I.F1.1) Ploščad za bencinski servis Cikava
predvidena predaja prometu: september 2007
V letu 2007 se bodo nadaljevali odkupi zemljišč in drugih nepremičnin. Zaključilo se bo pridobivanje gradbenega dovoljenja, nadaljevala in zaključila se bodo vsa gradbena dela na ploščadi, premostitvenih ukrepih in komunalnih vodih na ploščadi za bencinski servis.
(I.G1) SLIVNICA–GRUŠKOVJE
(II.G1.1) Draženci–Gruškovje: pododsek MMP Gruškovje–državna meja (0,6 km)
predvidena predaja prometu: april 2007
V letu 2007 se bodo nadaljevali in zaključili odkupi zemljišč in drugih nepremičnin. Zaključilo se bo pridobivanje gradbenega dovoljenja. Zaključen bo javni razpis za izvedbo gradbenih del in pričela se bodo vsa gradbena dela na trasi avtoceste in deviacijah, premostitvenih objektih, vodnogospodarskih ureditvah ter prestavitvi in zaščiti komunalno-energetskih vodov od MMP Gruškovje do državne meje dolžine 0,6 km. Odsek avtoceste bo konec leta 2007 predan prometu.
(I.C7) KLANEC–ANKARAN, dolžina 19,9 km
(I.C7.5) Ploščad za bencinski servis Bertoki
predvidena predaja prometu: junij 2007
V letu 2007 se bodo nadaljevali in zaključili odkupi zemljišč in drugih nepremičnin. Zaključilo se bo pridobivanje gradbenega dovoljenja, nadaljevala in zaključila se bodo vsa gradbena dela na ploščadi, premostitvenih ukrepih in komunalnih vodih na ploščadi za bencinski servis.
Skupno bo v letu 2007 predanih prometu:
– 17,7 km štiripasovnih avtocest
– 2,3 km navezovalne ceste
– 2 ploščadi za BS Bertoki in BS Cikava
SKUPAJ: 20 km
1.3.2. Odseki, na katerih se gradnja v letu 2007 nadaljuje
V letu 2007 se bo nadaljevala gradnja naslednjih odsekov in pododsekov (oznake pred odseki in etapami so povzete po Resoluciji o NPIA, razpredelnica 11).
(I.A2) LENART–BELTINCI, dolžina 43,4 km
(I.A2.1) Lenart–Spodnja Senarska (7,2 km)
predvidena predaja prometu:
– december 2008: 1. etapa (od km 10,0 do km 15,0)
V letu 2007 se bodo nadaljevali in zaključili odkupi zemljišč in drugih nepremičnin. Zaključilo se bo pridobivanje gradbenega dovoljenja, nadaljevala se bodo vsa gradbena dela na trasi avtoceste in deviacijah, premostitvenih objektih, vodnogospodarskih ureditvah ter prestavitvi in zaščiti komunalno-energetskih vodov 1. etape od km 10,0 do km 15,0.
(I.A2.2) Spodnja Senarska–Cogetinci (10,0 km)*
predvidena predaja prometu: december 2008
V letu 2007 se bodo nadaljevala vsa gradbena dela na trasi avtoceste in deviacijah, sanacijah vodnogospodarskih nasipov, premostitvenih objektih, pokritem vkopu in predoru Cenkova, vodnogospodarskih ureditvah ter prestavitvi in zaščiti komunalno-energetskih vodov.
*Opomba: V Resoluciji o NPIA znaša dolžina odseka 10 km, dejanska dolžina odseka pa znaša 9,5 km.
(I.A2.3) Cogetinci–Vučja vas (11,6 km)
predvidena predaja prometu: december 2008
V letu 2007 se bodo nadaljevala vsa gradbena dela na trasi avtoceste in deviacijah, premostitvenih objektih, prestavitvah in zaščiti komunalno-energetskih vodov, vodnogospodarskih ureditvah in sanacijah vodnogospodarskih nasipov.
Za gradnjo cestninske postaje Dragotinci bo izdelana projektno-tehnična dokumentacija ter izveden javni razpis za gradnjo. Predviden je pričetek gradnje, ki bo prilagojen projektu uvajanja elektronskega cestninskega sistema v prostem prometnem toku.
(I.A3) BELTINCI–PINCE, dolžina 40,9 km
(I.A3.1) Beltinci–Lendava (17,4 km)
predvidena predaja prometu: najkasneje v decembru 2008
V letu 2007 se bodo nadaljevala vsa gradbena dela na trasi avtoceste in deviacijah, premostitvenih objektih, prestavitvah in zaščiti komunalno-energetskih vodov, vodnogospodarskih ureditvah, ekoduktih in melioracijah, sanacijah vodnogospodarskih nasipov ter protihrupni zaščiti.
Nadaljevali in zaključili se bodo odkupi zemljišč in drugih nepremičnin. Za gradnjo cestninske postaje Banuta bo izdelana projektno-tehnična dokumentacija ter izveden javni razpis za gradnjo. Predviden je pričetek gradnje, ki bo prilagojen projektu uvajanja elektronskega cestninskega sistema v prostem prometnem toku.
(I.A3.4) Lendava–Pince: (16,7 km)
predvidena predaja prometu: najkasneje v decembru 2008
V letu 2007 se bodo nadaljevala vsa gradbena dela na trasi avtoceste in deviacijah, premostitvenih objektih, vodnogospodarskih objektih, deviacijah in melioracijah.
(I.B2) PESNICA–SLIVNICA, dolžina 20,8 km
(I.B2.1) AC Pesnica–Zrkovska cesta (6,3 km)
predvidena predaja prometu:
– po letu 2008: del odseka dolžine 5,3 km
V letu 2007 se bodo nadaljevala vsa gradbena dela na trasi avtoceste od km 11,616 do km 13,500, deviacijah, viaduktih Vodole I. in II., galeriji Malečnik ter mostu čez Dravo.
Za gradnjo predora Vodole in AC baze Maribor bo izdelana projektno-tehnična dokumentacija ter izveden javni razpis za gradnjo. Predviden je pričetek gradnje predora.
(I.B2.2) Zrkovska cesta–Ptujska cesta (4,2 km)
predvidena predaja prometu: po letu 2008
V letu 2007 se bodo nadaljevala in zaključila arheološka izkopavanja, odkupi zemljišč in drugih nepremičnin. Zaključilo se bo pridobivanje gradbenega dovoljenja, nadaljevala se bodo vsa gradbena dela na trasi avtoceste, deviacijah, premostitvenih objektih, prestavitvah in zaščiti komunalno-energetskih vodov ter vodnogospodarskih ureditvah.
Za gradnjo avtocestne baze in oskrbnega centra bo izdelana projektno-tehnična dokumentacija ter izveden javni razpis za gradnjo. Predviden je pričetek gradnje avtocestne baze in oskrbnega centra.
(I.B2.5) Nova Zrkovska cesta od km 0,87 do km 3,80 (2,9 km)
predvidena predaja prometu:
– po letu 2008: del odsek dolžine 1,9 km (od km 1,91 do km 3,80)
V letu 2007 se bodo nadaljevali in zaključili odkupi zemljišč in drugih nepremičnin. Zaključilo se bo pridobivanje gradbenega dovoljenja, nadaljevala se bodo vsa gradbena dela na trasi navezovalne ceste od km 1,91 do km 3,80.
(I.C7) KLANEC–ANKARAN, dolžina 19,9 km
(I.C7.3) Navezava na Luko Koper, I. faza (3,4 km)*
predvidena predaja prometu: marec 2008
V letu 2007 se bo dopolnjevala projektno-tehnična dokumentacija, nadaljevali in zaključili se bodo odkupi zemljišč in drugih nepremičnin. Nadaljevala in zaključila se bodo vsa gradbena dela na viaduktu Bonifika ter na vpadnicah, vključno s konsolidacijo visokih nasipov, nadaljevala se bodo vsa gradbena dela na deviacijah, vodnogospodarskih ureditvah ter prestavitvah komunalno-energetskih vodov.
*Opomba: V Resoluciji o NPIA znaša dolžina I. faze 3,4 km, dejanska dolžina I. faze pa znaša 3,1 km.
(I.C9) KOPER–IZOLA, dolžina 5,1 km*
predvidena predaja prometu: marec 2010
V letu 2007 se bo dopolnjevala projektno-tehnična dokumentacija, nadaljevali in zaključili se bodo odkupi zemljišč in drugih nepremičnin. Pričela se bodo izvajati vsa gradbena dela na trasi hitre ceste, deviacijah, premostitvenih objektih in v predoru Markovec, odvodnjavanju, regulacijah, vodnogospodarskih ureditvah ter prestavitvah komunalno-energetskih vodov.
*Opomba: V Resoluciji o NPIA znaša dolžina odseka 5,1 km, dejanska dolžina odseka pa znaša 5,2 km.
(I.D1) RAZDRTO–VIPAVA, dolžina 15,8 km
(I.D1.2) Rebernice (10,7 km)
predvidena predaja prometu: september 2008
V letu 2007 se bodo nadaljevala vsa gradbena dela na trasi hitre ceste od km 6,200 do km 10,100 in deviacijah, na premostitvenih objektih, viaduktu Na Polancah ter predorih Tabor in Barnica.
(I.E1) VRBA–PERAČICA, dolžina 10,0 km
predvidena predaja prometu: november 2008
V letu 2007 se bodo nadaljevala vsa gradbena dela na trasi avtoceste, deviacijah in na premostitvenih objektih, prestavitvah in zaščiti komunalno-energetskih vodov ter vodnogospodarskih ureditvah.
(I.F4) HRASTJE–KRONOVO, dolžina 13,3 km
(I.F4.2) Lešnica–Kronovo (5,5 km)
predvidena predaja prometu: junij 2008
V letu 2007 se bodo nadaljevali in zaključili odkupi zemljišč in drugih nepremičnin. Zaključilo se bo pridobivanje gradbenega dovoljenja, nadaljevala se bodo vsa gradbena dela na trasi avtoceste in deviacijah, premostitvenih objektih, vodnogospodarskih ureditvah ter prestavitvi in zaščiti komunalno-energetskih vodov.
(I.G1) SLIVNICA–GRUŠKOVJE, dolžina 32,8 km
(I.G1.1) Slivnica–Draženci (18,9 km)*
predvidena predaja prometu: december 2009
V letu 2007 se bodo nadaljevali in zaključili odkupi zemljišč in drugih nepremičnin. Zaključilo se bo pridobivanje gradbenega dovoljenja, izvajala se bodo gradbena dela na trasi avtoceste in deviacijah, premostitvenih objektih, vodnogospodarskih ureditvah ter prestavitvi in zaščiti komunalno-energetskih vodov na razcepih Slivnica in Draženci.
*Opomba: V Resoluciji o NPIA znaša dolžina odseka 18,9 km, dejanska dolžina odseka pa znaša 19,5 km.
Skupno se bo v letu 2007 gradnja nadaljevala na:
– 101,9 km štiripasovih avtocest
– 18,7 km hitrih cest
– 5,0 km navezovalnih cest
SKUPAJ: 125,6 km
1.3.3. Odseki, na katerih se začne gradnja v letu 2007
V letu 2007 se bo začela gradnja naslednjih odsekov in pododsekov (oznake pred odseki in etapami so povzete po Resoluciji o NPIA, razpredelnica 11):
(I.F3) BIČ–HRASTJE, dolžina 22,5 km
(I.F3.3) Pluska–Ponikve (6,3 km)*
predvidena predaja prometu: december 2008
V letu 2007 se bodo nadaljevali in zaključili odkupi zemljišč in drugih nepremičnin. Zaključilo se bo pridobivanje gradbenega dovoljenja. Zaključen bo javni razpis za izvedbo gradbenih del in izvajala se bodo gradbena dela na trasi avtoceste in deviacijah, premostitvenih objektih, vodnogospodarskih ureditvah ter prestavitvi in zaščiti komunalno-energetskih vodov.
*Opomba: V Resoluciji o NPIA znaša dolžina odseka 6,3 km, dejanska dolžina odseka pa znaša 7,6 km.
(I.F3.4) Ponikve–Hrastje (8,6 km)*
predvidena predaja prometu: december 2008
V letu 2007 se bodo nadaljevali in zaključili odkupi zemljišč in drugih nepremičnin. Zaključilo se bo pridobivanje gradbenega dovoljenja. Zaključen bo javni razpis za izvedbo gradbenih del in izvajala se bodo gradbena dela na trasi avtoceste in deviacijah, premostitvenih objektih, vodnogospodarskih ureditvah ter prestavitvi in zaščiti komunalno-energetskih vodov.
*Opomba: V Resoluciji o NPIA znaša dolžina odseka 8,6 km, dejanska dolžina odseka pa znaša 7,2 km.
Navedene roke predaje odsekov prometu bo možno doseči ob pogoju, da bodo z LP ROAC 2008 zagotovljena sredstva v zadostni višini.
Skupno se bodo v letu 2007 gradnja pričela na skupaj
– 14,8 km štiripasovnih avtocest
SKUPAJ: 14,8 km
 
Tabela 2:
VREDNOST DEL V LETU 2007 PRI GRADNJI AVTOCEST, KI BODO V LETU 2007 PREDANE PROMETU IN NA KATERIH SE GRADNJA V LETU 2007 NADALJUJE ALI ZAČENJA
1.3.4. Odseki, predani prometu v letih od 1994 do 2006, na katerih se v letu 2007 izvajajo zaključna dela
V letu 2007 se bodo izvajala zaključna dela na avtocestnih odsekih in pododsekih, ki so bili predani prometu v letih od 1994 do 2006 (imenovanja in oznake so v skladu z Resolucijo o NPIA, razpredelnica 11).
Na posameznih avtocestnih odsekih se bodo v letu 2007 izvajala zaključna ureditvena dela, izpolnjevanje zahtev po opravljenih tehničnih pregledih, dokončni monitoringi, ureditve dostopnih poti, dokončni obračuni ter druga zaključna dela, potrebna za dokončanje odsekov. Vrednosti del po posameznih odsekih so prikazane v tabeli 3.
 
Tabela 3:
VREDNOST ZAKLJUČNIH DEL V LETU 2007 NA ODSEKIH, KI SO BILI PREDANI PROMETU V LETIH OD 1994 DO 2006
V letu 2007 bodo za avtocestne odseke in pododseke, ki so bili predani prometu v letih od 1994 do 2006, potekali odkupi zemljišč po dokončni odmeri. Skupna vrednost urejanja premoženjsko pravnih zadev je ocenjena na 1,25 mio EUR (300 mio SIT).
V letu 2007 znaša vrednost zaključnih del na odsekih avtocest, ki so bili predani prometu v letih od 1994 do 2006, skupaj 18,14 mio EUR (4.347 mio SIT).
Skupno se bodo v letu 2007 izvajala zaključna dela na avtocestah in cestah, zgrajenih po letu 1994, na skupaj:
– 255,5 km štiripasovnih avtocest
– 36,4 km hitrih cest
– 12,5 km priključkov
– 9,9 km obvoznic in
– 0,9 km navezovalne ceste
SKUPAJ: 315,2 km
1.3.5. Odseki, zgrajeni pred letom 1994, na katerih se v letu 2007 izvajajo zaključna dela
V letu 2007 bodo na določenih avtocestnih odsekih, ki so bili predani prometu pred letom 1994 (tj. pred ustanovitvijo DARS d.d.), izvajala dokončna pravnopremoženjska ureditev. Vrednost teh del v letu 2007 znaša 0,01 mio EUR (2,2 mio SIT).
1.3.6. Vadbeni poligon na Igu
Na podlagi sklepa Vlade Republike Slovenije št. 800-03/96-10/1-8 z dne 25. 11. 1996 o podpori projektu zagotavljanja reševanja v avtocestnih predorih je bil v letu 1997 med Ministrstvom za promet, Ministrstvom za obrambo in DARS d.d. sklenjen dogovor o gradnji vadbenega predora v izobraževalnem centru za zaščito in reševanje na Igu.
V letu 2007 bo DARS d.d. na podlagi sklenjenega dogovora sofinanciral gradnjo vadbenega poligona na Igu. Vrednost teh del v letu 2007 znaša 0,13 mio EUR (30 mio SIT).
1.3.7. MMP Dragonja
V letu 2007 je predvidena gradnja mednarodnega mejnega prehoda Dragonja. DARS d.d. bo sofinanciral naložbo, ki jo vodi Ministrstvo za javno upravo, in sicer gradnjo hitre ceste na območju mejne ploščadi. Vrednost teh del v letu 2007 znaša 1,25 mio EUR (300 mio SIT).
1.3.8. Obvozna cesta Dragonja
Na podlagi sklepa Vlade Republike Slovenije št. 35100-6/2006/3 z dne 26. 10. 2006 je v letu 2007 predviden začetek gradnje začasne obvozne ceste mimo naselja Dragonja. Obvozna cesta bo potekala po trasi bodoče hitre ceste Koper–Šmarje–Dragonja od MMP Dragonja do začasne prevezave z obstoječo glavno cesto G 1-11 v skupni dolžini 800 m.
V letu 2007 je predvidena izdelava strokovnih podlag za dopolnitev LN za MMP Dragonja, izdelava projektno-tehnične dokumentacije, odkupi zemljišč in začetek gradbenih del. Ureditev obvozne ceste vodi Ministrstvo za javno upravo. Vrednost teh del v letu 2007 znaša 0,83 mio EUR (200 mio SIT).
1.3.9. Kontrola in potrjevanje kakovosti
V letu 2007 se bodo izvajale zunanja kontrola kakovosti del na navezovalnih in priključnih cestah ter s tem povezane strokovno-tehnične storitve ter tudi različna načrtovana manjša naročila, ki so povezana z reševanjem problematike zagotavljanja kakovosti pri avtocestnih projektih. Vrednost teh del v letu 2007 znaša 0,27 mio EUR (65 mio SIT).
1.3.10. Revizije projektno-tehnične dokumentacije
Na podlagi 53. člena Zakona o graditvi objektov (ZGO-1, Uradni list RS, št. 110/02) so bile z letom 2004 uvedene revizije projektno–tehnične dokumentacije zahtevnih objektov. Vključujejo naslednja preverjanja:
– zanesljivost objekta in skladnost s prostorskimi akti,
– ali je z načrti tehničnih rešitev dokazano izpolnjevanje bistvenih zahtev,
– ali je vplivno območje objekta določeno na predpisan način,
– ali je izvedena kontrola brezhibnosti tehničnih rešitev in računske pravilnosti gradbenih konstrukcij.
Revizija projektno-tehnične dokumentacije je v neposredni povezavi s pogoji za izdajo gradbenega dovoljenja, ki jih določa 66. člen omenjenega ZGO-1. Vrednost teh del v letu 2007 znaša 0,63 mio EUR (150 mio SIT).
1.3.11. Usklajevanje zagotavljanja varnosti in zdravja pri delu
Na podlagi Uredbe o zagotavljanju varnosti in zdravja pri delu na začasnih in premičnih gradbiščih (Uradni list RS, št. 3/02) zavezuje naročnika, da imenuje enega ali več koordinatorjev za varnost in zdravje pri delu, če dela na gradbišču izvaja več izvajalcev del. Skladno z uredbo bodo v letu 2007 koordinatorji opravljali naloge zagotavljanja varnosti in zdravja pri delu na odsekih med pripravljalnimi gradbenimi deli in na vseh odsekih med glavnimi gradbenimi deli. Koordinatorji bodo med pripravo skrbeli za izdelavo varnostnega načrta in med gradnjo predvsem usklajevali varnostne načrte s spremembami na gradbiščih ter preverjali varno izvajanje delovnih postopkov. Vrednost teh del v letu 2007 znaša 0,29 mio EUR (70 mio SIT).
1.3.12. Center za nadzor in vodenje prometa in cestninski center
V letu 2007 je predvidena ureditev centra za nadzor in vodenje prometa v Dragomlju. Vrednost teh del v letu 2007 znaša 1,67 mio EUR (400 mio SIT).
1.4. INVESTICIJSKE VREDNOSTI
1.4.1. Odstopanje investicijskih vrednosti in primerjava z Resolucijo o NPIA
Investicijske vrednosti posameznih odsekov, na katerih je ugotovljena njihova sprememba, prikazuje Tabela 4 (nove investicijske vrednosti v primerjavi z zadnjimi potrjenimi investicijskimi vrednostmi v prejšnjih LP ROAC). Na kratko so predstavljeni tudi pomembnejši razlogi za spremembe investicijskih vrednosti.
Spremembe investicijskih vrednosti na posameznih avtocestnih odsekih so posledica višje stopnje obdelave projektno-tehnične dokumentacije glede na čas priprave Resolucije o NPIA. Do odstopanj je prišlo predvsem zaradi spremenjenih geoloških pogojev, sprememb števila in zahtevnosti objektov, sprememb posameznih potekov trase ter pogojev soglasjedajalcev (okoljevarstveni pogoji). V Tabeli 4a je prikazana struktura virov za te odseke.
V Tabeli 5 so navedeni odseki, na katerih so se v letu 2006 izvajala pripravljalna dela pred začetkom gradnje in so bili v LP ROAC 2006 zanje določeni viri financiranja glede na oceno investicijske vrednosti v Resoluciji o NPIA. Za te odseke je določena struktura finančnih virov glede na nove investicijske vrednosti, usklajene z investicijskimi programi.
V Tabeli 6 so prikazane ostale večje investicije, ki so predmet LP ROAC 2007 in zanje določena struktura virov.
V Tabeli 7 je prikazana primerjava novih ocen investicijskih vrednosti z vrednostmi iz Resolucije o NPIA, in sicer za vse odseke, vključene v Resolucijo o NPIA v sklop C (odseki v gradnji), sklop D (odseki v pripravi, za katere je bila uredba o LN takrat že sprejeta) in sklop E (odseki, ki so se načrtovali).
V Resoluciji o NPIA je v 2. poglavju Analiza novih investicijskih vrednosti Nacionalnega programa izgradnje avtocest v Republiki Sloveniji na področju graditve avtocestnega omrežja (Uradni list RS z dne 6. 5. 2004, stran 6737) navedeno: »Obseg gradnje in investicijske vrednosti avtocestnih odsekov/pododsekov se načeloma lahko razlikuje od obsega gradenj in investicijskih vrednosti določenih v NPIA RS, vendar pod pogojem, da skupni obseg še ne izvedenih avtocestnih odsekov/pododsekov (sklopi C, D in E) in njihovih investicijskih vrednosti ostane v obdobju najmanj petih let na ravni predvidenih časovnih obdobij izvajanja NPIA RS, oziroma lahko odstopa največ 10 % od njihove skupne ocenjene investicijske vrednosti.«.
Iz Tabele 7 (Primerjava novih ocen investicijskih vrednosti z vrednostmi v Resoluciji o NPIA – nivo cen: 12/2002) je razvidno:
– skupna vrednost sklopov C, D in E v Resoluciji o NPIA znaša 3,28 mio EUR (786 mio SIT);
– nova skupna vrednost sklopov C,D in E v septembru 2006 na podlagi potrjenih investicijskih vrednosti v sprejetih LP ROAC, potrjenih investicijskih programih in investicijskih programih v pripravi znaša 3,52 mio EUR (844 mio SIT), kar je za 0,24 mio EUR (58 mio SIT) oziroma 7,4 % več kot v Resoluciji o NPIA;
Iz Tabele 7 je tudi razvidno, da so se v obdobju od sprejetja Resolucije o NPIA investicijske vrednosti nekaterih odsekov v primerjavi z Resolucijo o NPIA zmanjšale, nekatere pa povečale; skupni rezultat, povečanje za 7,4 % v tem obdobju pa je v skladu z določili Resolucije o NPIA. Ob tem, da so najtežji avtocestni odseki že zgrajeni oziroma se gradijo in ob sprotnem analiziranju spreminjanja investicijskih vrednosti pri izvajanju Resolucije o NPIA ocenjujemo, da v petih letih po njenem sprejetju, torej do februarja 2009, okvir 10 % povečanja za sklope C, D in E ne bo presežen.
1.4.2. Struktura virov
V tabeli 8 so prikazane investicijske vrednosti in struktura virov po posameznih odsekih. Vrednosti so iz nivoja cen 31. 12. 2002 preračunane na nivo 31.12. 2006.
2. RAZVOJ NAVEZOVALNIH CEST V OKVIRU AVTOCESTNEGA PROGRAMA
V letu 2007 se nadaljuje gradnja nekaterih državnih–navezovalnih cest, ki omogočajo boljše navezovanje širših urbanih območij na V. in X. koridor. Dela bodo potekala na naslednjih odsekih državnih cest (oznake pred odseki in etapami so povzete po Resoluciji o NPIA, razpredelnica 11):
(I.1.4) Zahodna obvoznica Maribor–Desni breg: Proletarskih brigad–Streliška
V letu 2007 se bodo nadaljevali in zaključili odkupi zemljišč in drugih nepremičnin. Zaključilo se bo pridobivanje gradbenega dovoljenja. Zaključen bo javni razpis za izvedbo gradbenih del in izvajala se bodo gradbena dela na trasi, premostitvenih objektih, vodnogospodarskih ureditvah ter prestavitvi in zaščiti komunalno-energetskih vodov.
(I.3.1) Želodnik–Vodice: Želodnik–Mengeš z obvoznico
V letu 2007 se bodo nadaljevali in zaključili odkupi zemljišč in drugih nepremičnin ter izdelala projektno-tehnična dokumentacija. Zaključilo se bo pridobivanje gradbenega dovoljenja. Zaključen bo javni razpis za izvedbo gradbenih del in izvajala se bodo gradbena dela na trasi obvoznice Mengeš in na trasi od priključka Krtina do priključka za IC Želodnik.
(I.3.2) Želodnik–Vodice: Mengeš–Žeje
V letu 2007 se bodo nadaljevali in zaključili odkupi zemljišč in drugih nepremičnin ter izdelala projektno-tehnična dokumentacija. Zaključen bo javni razpis za izvedbo gradbenih del.
(I.3.3) Želodnik–Vodice: Žeje–Vodice
V letu 2007 se bodo nadaljevali in zaključili odkupi zemljišč in drugih nepremičnin ter izdelala projektno-tehnična dokumentacija.
Vrednosti del po posameznih odsekih navezovalnih cest so prikazane v Tabeli 9.
 
Tabela 9:
VREDNOST DEL NA NAVEZOVALNIH CESTAH V OKVIRU AVTOCESTNEGA PROGRAMA V LETU 2007
Dokončna premoženjska ureditev
V letu 2007 se bo izvajala dokončna premoženjsko-pravna ureditev po končani gradnji na naslednjih odsekih navezovalnih cest:
– (I.1.1) Zahodna obvoznica Maribor–levi breg: Fontana–Turnerjeva ulica
– (I.1.2) Zahodna obvoznica Maribor–desni breg: Koroški most–Erjavčeva ulica
– (I.1.3) Zahodna obvoznica Maribor–desni breg: Erjavčeva ulica–Proletarskih brigad
– (I.2.1) Severna magistrala Celje: rekonstrukcija Mariborske ceste
– (I.4.1) Šmarje–Dragonja: dograditev III. pasu
– (I.4.2) Križišče Slavček–križišče Tomos
– (I.5.1) Obvoznica Novo mesto: Muhaber–Bučna vas
– (I.5.2) Obvoznica Novo mesto: Bučna vas–Ločna
Vrednost teh del v letu 2007 znaša 5,96 mio EUR (1.428 mio SIT).
3. OBNAVLJANJE AVTOCEST
3.1. INVESTICIJSKO OBNAVLJANJE VOZIŠČ
Obnove vozišč avtocest bodo potekale na starejših odsekih slovenskega avtocestnega omrežja, in sicer tam, kjer so bili v postopku sezonskih pregledov in prioritetne ocene stanja vozišč po metodi MSI označeni z »zelo slabo« in »slabo« in so torej najbolj dotrajani.
Izvedba obnovitvenih del na voziščih avtocest zahteva delne in popolne zapore smernega vozišča, zato se bodo vsa večja dela v največji možni meri izvajala zaporedno in izven največjih sezonskih prometnih obremenitev oziroma v času najmanjših jutranjih in popoldanskih prometnih obremenitev. Pri izvajanju obnovitvenih del bo že z razpisno dokumentacijo pogojeno delo vse dni v tednu, ves svetli del dneva, posamezne delovne faze pa tudi ponoči.
V letu 2007 so predvidene obnove vozišč ter dokončni obračun v letu 2006 izvedenih del na vseh krakih avtocestnega omrežja in sicer predvsem:
    – Gorenjski krak: na območju
PE Hrušica: na odsekih AC Hrušica–Lipce            1.250.000 EUR
    – Primorski krak: na območju
PE Kozina in PE Postojna: na odsekih
AC Razdrto–Čebulovica, AC Vrhnika–Logatec,
AC Šempeter–Vrtojba,
AC Razdrto–Postojna, HC Srmin–Koper                6.170.000 EUR
    – Štajerski krak: na območju PE Vransko,
PE Slovenske Konjice in PE Maribor: na
odsekih HC Pesnica–Tezno,
AC Fram–Slovenska Bistrica in
AC Vransko–Celje                                   3.340.000 EUR
    – Ljubljanski obroč: na območju
PE Ljubljana: na odsekih
AC Kranj–Vzhod–Kranj–Zahod,
AC Grosuplje–Višnja gora ter
na južni in vzhodni Ljubljanski
obvoznici                                          6.550.000 EUR
----------------------------------------------------------------
    SKUPAJ                                        17.310.000 EUR
Vrednost teh del v letu 2007 znaša 17,31 mio EUR (4.148 mio SIT).
Že v letu 2007 se bo izvedel tudi del postopkov izbire najugodnejših ponudnikov za izvedbo predvidenih del v naslednjem letu in sicer do višine 60 % planirane vrednosti teh del v letu 2007. Namen vnaprejšnjega vodenja postopkov javnih naročil je omogočiti izvedbo posameznih del že v pomladanskem obdobju naslednjega leta, to je še v času pred začetkom poletne turistične sezone.
3.2. INVESTICIJSKO OBNAVLJANJE OBJEKTOV
Obnove avtocestnih objektov bodo potekale na starejših odsekih slovenskega avtocestnega omrežja in sicer tam, kjer so bile v postopku rednih in glavnih pregledov ugotovljene poškodbe, ki ali že ogrožajo varnost konstrukcije in s tem ne zagotavljajo varnega odvijanja prometa ali pa je popravilo posameznih delov nujno (popravilo dilatacij, odvodnjavanja, asfaltov, izolacije) da se prepreči nadaljnje pospešeno propadanje objektov. Za določitev prednosti je na podlagi rednih in glavnih pregledov izdelan prednostni vrstni red poškodovanosti objektov. V okviru obnove objektov se izvajajo tudi obnovitvena dela v predorih.
Izvedba obnovitvenih del na objektih avtocest zahteva delne in popolne zapore smernega vozišča, zato se bodo vsa večja dela v največji možni meri izvajala zaporedno in izven največjih sezonskih prometnih obremenitev. Pri izvajanju obnovitvenih del bo že z razpisno dokumentacijo pogojeno delo vse dni v tednu, ves svetli del dneva posamezne delovne faze pa tudi ponoči. Samo obnova največjih objektov se bo izvajala tudi v obdobju turistične sezone. Obnova predorov se izvaja 24 ur na dan.
V letu 2007 je predvidena obnova objektov ter dokončni obračun v letu 2006 izvedenih del na vseh krakih avtocestnega omrežja in sicer predvsem:
– Gorenjski krak: na območju PE Hrušica:
sanacija: talnega oboka Karavanke,
zamenjava izlivnikov na več
premostitvenih objektih, sanacija
stika na podvozu Plavž                             1.250.000 EUR
– Primorski krak: na območju PE Kozina
in PE Postojna: sanacija viadukta Verd
- leva stran, sanacija stebrov viadukta
Ravbarkomanda, sanacija nadvoza na priključku
Vrhnika, sanacija mostu čez Ljubljanico na
priključku Vrhnika, zamenjava dilatacije na
podvozu Dolenja vas in sanacija stebrov na
nadvozih na AC Vrhnika–Razdrto                     5.430.000 EUR
– ŠtajerskI krak: na območju PE Vransko, PE
Slovenske Konjice in PE Maribor: pregled
in potrebne zamenjave ležišč na viaduktu
Kresnica, zamenjava dilatacij na viaduktih
Dramlje in Škedenj, obnova nadvoza na
priključku Fram, obnova mostu čez potok Bistrico     830.000 EUR
– Ljubljanski obroč: na območju PE Ljubljana:
sanacija starega dela galerije Šentvid,
zamenjava dilatacij na viaduktu Dolgi most
in zamenjava dilatacije na podvozu Mala
stara vas                                          1.040.000 EUR
----------------------------------------------------------------
SKUPAJ                                             8.550.000 EUR
Vrednost teh del v letu 2007 znaša 8,55 mio EUR (2.050 mio SIT).
Že v letu 2007 se bo izvedel tudi del postopkov izbire najugodnejših ponudnikov za izvedbo predvidenih del v naslednjem letu in sicer do višine 60 % planirane vrednosti teh del v letu 2007. Namen vnaprejšnjega vodenja postopkov javnih naročil je omogočiti izvedbo posameznih del že v pomladanskem obdobju naslednjega leta, to je še v času pred začetkom poletne turistične sezone.
3.3. INVESTICIJSKO OBNAVLJANJE DRUGIH OBJEKTOV
Obnove drugih objektov se bodo izvajale na celotnem avtocestnem omrežju. Med obnovo drugih objektov štejemo vsa obnovitvena dela na ostalih objektih, ki so sestavni del avtocest, in sicer predvsem:
– Obnova varnostnih in varovalnih ograj              331.000 EUR
– Obnova nasipov, brežin, usekov                     251.000 EUR
– Obnova avtocestnih baz in cestninskih postaj       356.000 EUR
– Obnova stez na cestninskih postajah                376.000 EUR
– Obnova razsvetljave ter druge
elektro-strojne in varnostne opreme
na avtocestnem omrežju                               418.000 EUR
– Obnova odvodnjavanja na cestah in objektih         125.000 EUR
– Ureditev počivališč                                 83.000 EUR
----------------------------------------------------------------
SKUPAJ                                             1.940.000 EUR
Vrednost teh del v letu 2007 znaša 1,94 mio EUR (465 mio SIT).
Že v letu 2007 se bo izvedel tudi del postopkov izbire najugodnejših ponudnikov za izvedbo predvidenih del v naslednjem letu in sicer do višine 60 % planirane vrednosti teh del v letu 2007. Namen vnaprejšnjega vodenja postopkov javnih naročil je omogočiti izvedbo posameznih del že v pomladanskem obdobju naslednjega leta, to je še v času pred začetkom poletne turistične sezone.
3.4. INVESTICIJSKE NALOŽBE V VOZIŠČA IN OBJEKTE
V okviru planske postavke naložbe v vozišča in objekte se zagotavljajo potrebna finančna sredstva za naložbena dela v vozišča in objekte na obstoječem avtocestnem omrežju. V letu 2007 je predviden dokončni obračun v letu 2006 izvedenih del in izvedba naslednjih del:
–  Razširitve ali izgradnje izpostave
AC baz, gradbena in inštalacijska dela
– izpostava ACB Postojna v Logatcu,
obnova ACB Slovenske Konjice, nadgradnja
regionalnih in glavnih centrov za vodenje
prometa ter sofinanciranje izgradnje
krožišča na območju priključka Vrhnika             2.732.000 EUR
–  Sanacija brežin z izgradnjo novih
podpornih konstrukcij (Zajčica, Lisičje, Vrhole)     418.000 EUR
----------------------------------------------------------------
SKUPAJ                                             3.150.000 EUR
Vrednost teh del v letu 2007 znaša 3,15 mio EUR (755 mio SIT).
Že v letu 2007 se bo izvedel tudi del postopkov izbire najugodnejših ponudnikov za izvedbo predvidenih del v naslednjem letu iz sredstev leta 2007. Namen vnaprejšnjega vodenja postopkov javnih naročil je omogočiti izvedbo posameznih del že v pomladanskem obdobju naslednjega leta, to je še v času pred začetkom poletne turistične sezone.
3.5. INVESTICIJSKE NALOŽBE V OPREMO OBSTOJEČEGA AVTOCESTNEGA OMREŽJA
Za posodobitev opreme obstoječega avtocestnega omrežja in povečane varnosti je potrebno stare avtoceste opremiti s sodobno elektro-strojno in drugo opremo oziroma opremiti avtoceste v skladu z novimi predpisi in zakonodajo. V letu 2007 je predviden dokončni obračun v letu 2006 izvedenih del in izvedba naslednjih del:
– Rušenje starih cestninskih postaj na
odseku AC Hoče–Arja vas                              125.000 EUR
– Nadgradnja varnostnih naprav v predorih
in galerijah na obstoječem avtocestnem omrežju
(predor Karavanke, predor Pletovarje,
predor Golo rebro, predor Golovec, galerija
Strmec, galerija Moste, predor Mali hrib,
predor Debeli vrh, pokriti vkop Maribor,
nabava gasilskega vozila za predor Karavanke       2.422.000 EUR
– Razsvetljava razcepov, ureditev
neprekinjenega napajanja ob avtocestah
in nadgradnja klica v sili, ki zagotavlja
kompatibilnost različnih sistemov                  1.125.000 EUR
– Zapiranje prehodov in sistem višinske
kontrole                                             334.000 EUR
– Zamenjava – posodobitev kažipotne
signalizacije na obstoječih avtocestah
in po posebnih nalogih                               960.000 EUR
– Program CONNECT in projekt PROMET                  166.000 EUR
– Oprema obstoječih avtocest z
videonadzorom                                        209.000 EUR
– Nadgradnja opreme za prenos podatkov
in telekomunikacijskih naprav                        626.000 EUR
----------------------------------------------------------------
SKUPAJ                                             5.967.000 EUR
Vrednost teh del v letu 2007 znaša 5,97 mio EUR (1.430 mio SIT).
Že v letu 2007 se bo izvedel tudi del postopkov izbire najugodnejših ponudnikov za izvedbo predvidenih del v naslednjem letu in sicer do višine 60 % planirane vrednosti teh del v letu 2007. Namen vnaprejšnjega vodenja postopkov javnih naročil je omogočiti izvedbo posameznih del že v pomladanskem obdobju naslednjega leta, to je še v času pred začetkom poletne turistične sezone.
3.6. OBNOVE IN NALOŽBE V VAROVANJE OKOLJA
S sprejetjem okoljevarstvene zakonodaje v letih od 1970 do 1995 je upravljavec avtocestnega omrežja v Republiki Sloveniji postal zavezanec za izvedbo protihrupne zaščite, potrebne zaradi virov hrupa s posameznih avtocestnih odsekov na obstoječem avtocestnem omrežju. Na podlagi ocene je za izvedbo potrebne protihrupne zaščite na obstoječem avtocestnem omrežju potrebno zagotoviti sredstva v ocenjeni vrednosti 83,46 mio EUR (20.000 mio SIT). Zato so bile v letu 2005 pripravljene Strokovne podlage za Strategijo izvedbe sanacije hrupne obremenjenosti vzdolž avtocest, ki določa način določanja prednosti za izvedbo protihrupnih ukrepov. Na tej osnovi je bil izdelan Predlog operativnega programa varstva pred hrupom prometa vzdolž avtocest za obdobje 2005–2010. V letu 2007 je na podlagi tega operativnega plana, odločb inšpekcijskih služb in cilja, da se na določenem avtocestnem odseku, kjer je bilo v preteklih letih že zgrajena večina potrebne protihrupne zaščite, zaključijo vsi potrebni protihrupni ukrepi, predvideno predvsem:
– Monitoringi in projekti, investicijski
programi                                             375.000 EUR
– Izgradnja PHO na HC Pesnica–Maribor–Tezno        2.295.000 EUR
– Izgradnja PHO na odseku od razcepa
Kozarje do Vrhnike                                 1.690.000 EUR
– Izgradnja PHO na odseku AC Šmarje
Sap–Grosuplje                                      1.252.000 EUR
– Drugi manjši posegi na avtocestnem
omrežju vključno z zaključevanjem del                167.000 EUR
----------------------------------------------------------------
SKUPAJ                                             5.779.000 EUR
Vrednost teh del v letu 2007 znaša 5,78 mio EUR (1.385 mio SIT).
Že v letu 2007 se bo izvedel tudi del postopkov izbire najugodnejših ponudnikov za izvedbo predvidenih del v naslednjem letu in sicer do višine 60 % planirane vrednosti teh del v letu 2007. Namen vnaprejšnjega vodenja postopkov javnih naročil je omogočiti izvedbo posameznih del že v pomladanskem obdobju naslednjega leta, to je še v času pred začetkom poletne turistične sezone.
3.7. ELEMENTAR
Za dela, ki so posledica nepredvidljivih dogodkov, predvsem ob naravnih nesrečah, je v letu 2007 predvidenih 0,17 mio EUR (40 mio SIT).
3.8. PREDHODNA DELA PRI OBNAVLJANJU AVTOCEST
Za izvedbo obnovitvenih del (postavke 3.1, 3.2, 3.3, 3.4, 3.5) je potrebno pripraviti obsežno projektno-tehnično in investicijsko dokumentacijo ter izvajati potrebne preglede in monitoringe. V času izvedbe del pa je potrebno izvajati testne kontrole kvalitete in zagotavljati ustrezno varstvo pri delu. V letu 2007 je predviden dokončni obračun v letu 2006 izvedenih del in izvedba naslednjih del:
– izdelava projektne dokumentacije           1.255.000 EUR
– izdelava investicijske dokumentacije         125.000 EUR
– monitoringi in pregledi                      665.000 EUR
– testna kontrola kvalitete                    293.000 EUR
– varstvo pri delu                              62.000 EUR
----------------------------------------------------------
SKUPAJ                                       2.500.000 EUR
Vrednost teh del v letu 2007 znaša 2,50 mio EUR (599 mio SIT).
Že v letu 2007 se bo izvedel tudi del postopkov izbire najugodnejših ponudnikov za izvedbo predvidenih del v naslednjem letu in sicer do višine 60 % planirane vrednosti teh del v letu 2007. Namen vnaprejšnjega vodenja postopkov javnih naročil je omogočiti pravočasno pridobitev potrebne dokumentacije.
Skupna vrednost vseh obnovitvenih del in naložb v obstoječe cestno omrežje je ocenjena na 45,37 mio EUR (10.872 mio SIT). Obseg del bo glede na pripravo projektno-tehnične dokumentacije in stanje na terenu možno tudi povečati, v kolikor bodo postopki javnega naročanja uspešni in bo možna prerazporeditev prostih sredstev iz drugih postavk LP ROAC 2007.
4. NOV ELEKTRONSKI CESTNINSKI SISTEM
Skladno s terminskim planom akcijskega načrta uvedbe elektronskega cestninjenja v prostem prometnem toku s pogoji za interoperabilnost v Evropski uniji, ki ga je sprejela Vlada Republike Slovenije 29. 6. 2006, je v letu 2007 predvideno nadaljevanje že začetih aktivnosti na uvedbi elektronskega sistema cestninjenja v prostem prometnem toku (najprej za tovorna vozila največje dovoljene mase nad 3,5 tone).
V skladu s pripravljenim konceptom se bo pričela in zaključila priprava razpisne dokumentacije za navedeni sistem elektronskega cestninjenja. Izvajale se bodo tudi vse vzporedne aktivnosti, ki so v skladu z akcijskim načrtom potrebne za vzpostavitev in delovanje novega elektronskega sistema cestninjenja. V tem smislu bo pripravljen predvsem koncept uvedbe in delovanja servisnih centrov za uporabnike. Začele se bodo aktivnosti za vzpostavitev navedenih centrov. Začete bodo aktivnosti, vključno s konceptualnimi rešitvami, za vzpostavitev obračunskega in transakcijskega centra ter službe za preprečevanje kršitev (enforcement).
Skladno s terminskim planom akcijskega načrta uvedbe elektronskega cestninjenja v prostem prometnem toku s pogoji za interoperabilnost v Evropski uniji z mikrovalovno tehnologijo kratkega dosega se bo izvajalo tudi pilotsko testiranje elektronskega cestninjenja v prostem prometnem toku na osnovi satelitske tehnologije.
V letu 2007 bo zaradi določenih modifikacij projektno-tehničnih rešitev dopolnjen akcijski načrt.
Vrednost teh del v letu 2007 znaša 7,37 mio EUR* (1.766 mio SIT).
*Opomba: ocenjena načrtovana vrednost investicijskih naložb v posodobitev cestninskega sistema v pretežni meri vključuje uvedbo servisnih centrov na počivališčih v letu 2007, kot je predvideno s terminskim planom akcijskega načrta. Glede na nujnost uskladitve podrobnejših aktivnosti te faze z drugimi fazami akcijskega načrta, bo možna izvedba del v predvidenem obsegu v primeru, da bodo pravočasno izvedeni vzporedni postopki izvedbe celotnega sistema cestninjenja v prostem prometnem toku.
5. SISTEMI ZA NADZOR IN VODENJE PROMETA
Sistem za nadzor in vodenje prometa je inteligentni prometni sistem, ki na avtocestnem odseku, na katerem deluje, omogoča vzpostavitev optimalnih prometnih razmer glede na trenutno in predvideno stanje na cesti. Sisteme za nadzor in vodenje prometa na cestah različnih kategorij je treba povezati med seboj, kadar prihaja do medsebojnega vpliva prometnih tokov.
V letu 2007 se bodo izvajala dela za vzpostavitev navedenega sistema na odseku AC Šentvid–Koseze. Vrednost teh del v letu 2007 znaša 6,95 mio EUR (1.665 mio SIT).
6. FINANČNI ODBITKI ZARADI INVESTICIJSKIH POSOJIL (PLAČILO GLAVNICE IN OBRESTI)
Obveznosti iz investicijskih posojil (plačilo rednih obresti, odplačilo glavnice in obveznosti iz refinanciranja) bodo v letu 2007 dosegle vrednost 106,17 mio EUR, (25.444 mio SIT) od tega bo:
– 46,93 mio EUR (11.247 mio SIT) namenjenih za plačilo rednih obresti (za posojila za avtocestne odseke, ki so že predani v promet),
– 59,24 mio EUR (14,197 mio SIT) namenjeno za odplačilo glavnice.
7. NADOMESTILO ZA OPRAVLJANJE NAROČILA
Vrednost nadomestila za opravljanje naročila je odvisna od vrednosti vseh del, ki jih določa LP ROAC in se določi Skladno s 4. točko Pogodbe o izvajanju naročila za opravljanje nalog v zvezi z izgradnjo in obnavljanjem avtocest ter finančnim inženiringom in drugih povezanih nalog po Nacionalnem programu izgradnje avtocest v Republiki Sloveniji.
Glede na predvideni obseg del, določenih z LP ROAC 2007, znaša nadomestilo za opravljanje naročila 31,07 mio EUR (7.456 mio SIT), dejanska vrednost nadomestila v letu 2007 pa bo določena na podlagi dejansko izvedenih del.
8. ZAGOTAVLJANJE POGOJEV ZA REALIZACIJO LETNEGA PLANA RAZVOJA IN OBNAVLJANJA AVTOCEST 2007
8.1. NOVI ZAKONI O SOGLASJU IN POROŠTVU REPUBLIKE SLOVENIJE
Za nemoteno izvajanje Letnega plana razvoja in obnavljanja avtocest za leto 2007 je potrebno sprejeti nov zakon o soglasju in poroštvu za gradnjo avtocestnih odsekov iz Nacionalnega programa izgradnje avtocest v Republiki Sloveniji. Zakon o soglasju in zakon o poroštvu za najetje posojil in izdajo dolžniških vrednostnih papirjev je potrebno sprejeti v skupni višini 501,11 mio EUR (120.085 mio SIT), in sicer:
– za avtocestne odseke, ki so se začeli graditi v letu 2007 ter za ostale investicije, ki so predmet letnega plana razvoja in obnavljanja avtocest za leto 2007 v višini 264,91 mio EUR (63.483 mio SIT)
– za avtocestne odseke, pri katerih je prišlo do izpada virov financiranja zaradi preračuna cen iz nivoja 12/2002 na nivo 12/2006 v višini 217,71 mio EUR (52.173 mio SIT)
– na odseku AC Vrba–Peračica se je potrebno zaradi zmanjšanja sredstev iz Kohezijskega sklada dodatno zadolževati v višini 18,48 mio EUR (4.417 mio SIT).
9. FINANCIRANJE PLANA RAZVOJA IN OBNAVLJANJA AVTOCEST TER PLANA RAZVOJA NAVEZOVALNIH CEST
9.1. VIRI ZA FINANCIRANJE NOVOGRADNJE IN OBNOV AVTOCEST V LETU 2007
9.1.1. Investicijski transferi
Po Resoluciji o NPIA so osnovni vir za financiranje Nacionalnega programa gradnje avtocest v Republiki Sloveniji sredstva, ki se zagotavljajo na podlagi Zakona o zagotovitvi namenskih sredstev za graditev državnih cest, določenih v nacionalnem programu izgradnje avtocest v Republiki Sloveniji (Uradni list RS, št. 57/98 in 18/02). Dinamika financiranja po Resoluciji o NPIA za leto 2007 predvideva iz tega naslova priliv v višini 173,40 mio EUR (41.554 mio SIT).
V proračunu RS za leto 2007 so določeni investicijski transferi s postavke »sredstva za izgradnjo avtocest (DARS d.d.)« v višini 13,23 mio EUR (3.170 mio SIT) ter iz sredstev za projekte skupnih evropskih politik v višini 15,97 mio EUR (3.826 mio SIT). Razlika se zagotovi s povračilom davka na dodano vrednost ter z dodatnim zadolževanjem DARS d.d.
9.1.2. Vračilo davka na dodano vrednost
V letu 2007 je iz naslova vračila davka na dodano vrednost načrtovan vir v višini 77,30 mio EUR (18.520 mio SIT).
9.1.3. Posojila in izdaja dolžniških vrednostnih papirjev
V letu 2007 bodo predvidoma črpana posojila in izdane obveznice za financiranje gradnje avtocest v skupnem znesku 554,73 mio EUR (132.936 mio SIT).
V letu 2007 bodo predvidoma črpana posojila po že sklenjenih kreditnih pogodbah v skupnem znesku 304,73 mio EUR (73.026 mio SIT), in sicer:
A. POSOJILA MEDNARODNIH FINANČNIH USTANOV IN TUJA POSOJILA
Posojilo DEPFA Deutsche Pfandbriefbank AG:        78.000.000 EUR
Posojilo Evropske investicijske
banke-EIB VII:                                   115.017.213 EUR
Posojilo Evropske investicijske
banke-EIB VIII:                                  104.382.947 EUR
Posojilo Autovie Venete S.p.A.-AVV:                7.333.560 EUR
----------------------------------------------------------------
SKUPAJ (A)                                       304.733.721 EUR
Pri vseh izračunih črpanj je upoštevan tečaj 1 EUR = 239,64 SIT.
V letu 2007 bo koriščeno posojilo DEPFA Deutsche Pfandbriefbank AG v okvirni višini 78 mio EUR (18.692 mio SIT), ki je namenjen financiranju odsekov AC Šentvid–Koseze, AC Peračica–Podtabor, Priključek Ljubečna, Navezovalna cesta Celje: Mariborska cesta, AC Škofije–Srmin, AC Maribor–Lenart in financiranju obnov.
V letu 2007 bo koriščeno posojilo Evropske investicijske Banke (EIB VII) v okvirni višini 115,02 mio EUR (27.563 mio SIT), ki je namenjen financiranju odsekov AC Maribor–Lenart in AC Lenart–Beltinci (pododsekov AC Lenart–Sp. Senarska, AC Sp. Senarska–Cogetinci in AC Cogetinci–Vučja vas).
V letu 2007 je predvideno črpanje posojila pri Evropski investicijski banki (EIB VIII) v višini 104,4 mio EUR (25.014 mio SIT) za financiranje odsekov AC Pluska–Ponikve, AC Ponikve–Hrastje, AC Šentvid–Koseze, AC Slivnica–Draženci in AC Vrba–Peračica. Predpogoj za črpanje posojila je ratifikacija poroštvene pogodbe, sklenjene med Republiko Slovenijo in EIB.
Za financiranje gradnje HC Razdrto–Vipava: Rebernice na Vipavskem avtocestnem kraku se v letu 2007 predvideva črpanje posojila Autovie Venete S.p.A. v okvirni višini 7,33 mio EUR (1.757 mio SIT).
B) OBVEZNICE/NOVA POSOJILA
V letu 2007 se bo začel tudi postopek za najem finančnih posojil oziroma izdajo obveznic, namenjenih financiranju odsekov AC Hrastje–Lešnica, AC Hajdina–Ptuj, Rebernice, AC Lendava–Pince, AC Lenart–Sp. Senarska in AC Beltinci–Lendava v predvideni višini 250 mio EUR (59.910 mio SIT). Predvidena zadolžitev je v skladu z zakonom o soglasju in poroštvu v višini 1.030,15 mio EUR (246.865 mio SIT). Oblika zadolžitve bo odvisna od pogojev na finančnih trgih.
DARS d.d. bo v letu 2007 skladno z določili Zakona o družbi za avtoceste v Republiki Slovenije (Uradni list RS, št. 20/04) zaradi potreb po refinanciranju izdal obveznice oziroma najel posojilo v predvideni višini 25 mio EUR (5.991 mio SIT). Pogoj za predlagano zadolžitev je sprejetje zakona o soglasju in poroštvu.
Obveznica                             225.000.000 EUR
Obveznica/kredit za refinanciranje     25.000.000 EUR
SKUPAJ (B)                            250.000.000 EUR
-----------------------------------------------------
 
SKUPAJ (A+B)                          554.733.721 EUR
-----------------------------------------------------
9.1.4. Drugi viri
DARS d.d. sodeluje v projektih na vseevropskem prometnem omrežju (TEN-T) z enoletnimi in večletnimi projekti. Izvajanju projektov je namenjen sklad TEN-T, za katerega veljajo pravila koriščenja, definirana v Uredbi Sveta (ES) št. 2236/95 o določitvi splošnih pravil za dodelitev finančne pomoči Skupnosti na področju vseevropskih omrežij.
Iz sklada TEN-T je v letu 2007 predvidenih 1,88 mio EUR (450 mio SIT) sredstev za projekte programa TEMPO, projekt PROMET ter študijo avtocestnega odseka Slivnica–Ptuj (Draženci)–Gruškovje na Phyrnskem avtocestnem koridorju. Sredstva se bodo nakazala iz državnega proračuna v obliki transfera DARS d.d. po izvršeni kontroli upravičenosti izdatkov.
9.2. VIRI ZA ZAPADLE OBVEZNOSTI IZ FINANCIRANJA V LETU 2007
9.2.1. Sredstva koncesijske dajatve
Skladno z Zakonom o družbi za avtoceste v Republiki Sloveniji (Uradni list RS, št. 20/04) so vir za financiranje obveznosti v zvezi z gradnjo in obnavljanjem avtocest ter odplačevanjem posojil, najetih v ta namen, tudi sredstva koncesijske dajatve, ki se zagotovijo iz dela cestnine in drugih prihodkov družbe. V letu 2007 je iz tega vira predvidenih 111,83 mio EUR (26.800 mio SIT).
9.3. DENARNI TOK ZA FINANCIRANJE LETNEGA PLANA RAZVOJA IN OBNAVLJANJA AVTOCEST ZA LETO 2007
V tabeli 10 je prikazan denarni tok za financiranje izvajanja naročila v letu 2007. Tabela prikazuje dejanske finančne potrebe DARS d.d. za izvajanje Letnega plana razvoja in obnavljanja avtocest za leto 2007, ki jih ocenjujemo na 774,92 mio EUR (185.703 mio SIT). Rekapitulacija tabele 10 je v prilogi 2.
10. UPRAVLJANJE FINANČNIH SREDSTEV
DARS d.d. bo v letu 2007 nadaljeval politiko upravljanja finančnih sredstev skladno z določili 3. člena Zakona o družbi za avtoceste v Republiki Sloveniji in Pogodbo o izvajanju naročila za opravljanje nalog v zvezi z izgradnjo in obnavljanjem avtocest ter finančnim inženiringom in drugih povezanih nalog po Resoluciji o NPIA.
DARS d.d. pri svojem finančnem poslovanju sodeluje z več mednarodnimi finančnimi ustanovami, tujimi komercialnimi bankami in z večino slovenskih bank. Taka raznovrstnost poslovanja neposredno pripomore k zniževanju tveganj prevelike odvisnosti od posamezne ustanove in povečuje konkurenčnost poslovanja. Konkurenčnost med posojilodajalci pa DARS d.d. tudi omogoča, da pri postopkih novih zadolžitev finančna sredstva pridobiva pod najugodnejšimi pogoji, ki jih v trenutku zadolžitve ponuja trg.
DARS d.d. bo pri upravljanju tveganj v letu 2007 posebno pozornost namenil predvsem obvladovanju likvidnostnih in obrestnih tveganj. DARS d.d. bo obrestna tveganja obvladoval predvsem prek uporabe izvedenih finančnih instrumentov, ob upoštevanju pričakovanih gibanj na globalnih trgih ter s ciljem zniževanja skupnih stroškov servisiranja dolga. Likvidnostno tveganje postaja glede na strukturo financiranja Letnega plana razvoja in obnavljanja avtocest za leto 2007 eno pomembnejših tveganj. To tveganje bo DARS d.d. obvladoval prek skupnega upravljanja denarnih tokov obeh delov poslovanja družbe, z zagotovitvijo razpoložljivih kratkoročnih kreditnih linij, ki jih bo lahko uporabil v primeru izkazanih potreb in s pravočasnim zagotavljanjem dolgoročnih virov financiranja NPIA. Pri tem mora s pravočasnim izdajanjem soglasij ter zagotovitvijo poroštev svojo vlogo opraviti tudi Vlada RS. Valutna tveganja so za poslovanje DARS d.d. praktično nepomembna, še posebej po nedavnem prevzemu evra kot zakonitega denarnega sredstva v Sloveniji.
DARS d.d. je v letu 2006 že refinanciral in s tem pocenil pretežen del svojega kreditnega portfelja, v odvisnosti od priložnosti, ki jih bodo ponujale razmere na finančnih in kapitalskih trgih pa bo v letu 2007 nadaljeval z optimiranjem dolga, s ciljem zagotovitve dolgoročnega pokrivanja servisiranja dolga s koncesijsko dajatvijo.
11. PRIMERJAVA OBSEGA LETNEGA PLANA RAZVOJA IN OBNAVLJANJA AVTOCEST ZA LETO 2007 Z OBSEGOM PREDVIDENIM V RESOLUCIJI O NACIONALNEM PROGRAMU GRADNJE AVTOCEST V REPUBLIKI SLOVENIJI ZA LETO 2007
V nadaljevanju je v tabeli 11 in prilogi 1 zaradi prikaza obsega izvedenih del v letu 2007 in primerjave z NPIA podana vrednost izvedenih del (fakturirana realizacija) in viri za pokrivanje fakturirane realizacije v letu 2007. Odstopanja med fakturirano realizacijo in dejanskimi plačili (denarnimi odtoki) po mesecih so posledica sprememb v pogodbeno določenih plačilnih rokih, ko so se plačilni roki podaljšali s 30 na 60 dni ter dejstvu, da je bilo v letu 2006 veliko del, katerih izvedba je bila planirana v poletnem času, zaradi objektivnih razlogov izvedena šele konec leta, obveznost plačila pa se je tako prenesla v leto 2007. Iz istega razloga je bilo zadolževanje DARS v letu 2006 tudi bistveno nižje od planiranega z Letnim planom razvoja in obnavljanja avtocest za leto 2006. Podaljšanje plačilnih rokov in povečan obseg del, zaradi pospešene izgradnje avtocest nujno zahteva spremljanja dejanskih denarnih tokov in ne zgolj fakturirane realizacije. Zato so za leto 2007 viri prikazani in izračunani tudi glede na dejanski denarni tok (tabela 10) in ne zgolj na fakturirano realizacijo (tabela 11).
Pomembno je, da so viri oblikovani glede na dejansko porabo v tekočem letu, pri čemer to najbolj velja za zadolževanje v tekočem letu, ki je pomemben podatek za oblikovanje kvote zadolževanja za tekoče leto.
V tabeli 11 je prikazana primerjava obsega virov in porabe, predvidenega v Resoluciji o NPIA v letu 2007 z obsegom, predvidenim v Letnem planu razvoja in obnavljanja avtocest za leto 2007. Potrebni viri, prikazani v tabeli 11 oziroma v prilogi 1 ne izkazujejo dejanskih finančnih potreb za financiranje Letnega plana razvoja in obnavljanja avtocest za leto 2007, ampak služijo zgolj za ohranitev dosedanje logike prikazovanja virov in porabe za izvajanje NPIA.
Opombe:
1 V skladu z Zakonom o zagotovitvi namenskih sredstev za graditev državnih cest, določenih v nacionalnem programu izgradnje avtocest v RS (Uradni list RS, št. 57/98 in 18/02).
2 Prikazani znesek pri Resoluciji o NPIA predstavlja samo del cestnine in povračil za financiranje obveznosti v zvezi z gradnjo in obnavljanjem avtocest ter odplačevanjem posojil, najetih v ta namen. Celotni predvideni znesek prilivov in povračil v letu 2007 znaša po Resoluciji o NPIA 157,8 mio EUR.
Z Resolucijo o NPIA je določena poraba za razvoj in obnavljanje avtocest v letu 2007 v višini 580,7 mio EUR (139.158 mio SIT). Z LP ROAC 2007 predvidena realizacija v višini 734,18 mio EUR (175.938 mio SIT) pomeni 126,4 % realizacije, predvidene z Resolucijo o NPIA.
Št. 37100-1/2007/9
Ljubljana, dne 15. marca 2007
EVA 2006-2411-0012
Vlada Republike Slovenije
Janez Janša l.r.
Predsednik

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti