Uradni list

Številka 12
Uradni list RS, št. 12/2005 z dne 10. 2. 2005
Uradni list

Uradni list RS, št. 12/2005 z dne 10. 2. 2005

Kazalo

360. Pravilnik o pogojih dodeljevanja proračunskih sredstev za financiranje ustanoviteljskih obveznosti zavodom, ki opravljajo raziskovalno dejavnost, stran 914.

Na podlagi 43. člena Zakona o raziskovalni in razvojni dejavnosti (Uradni list RS, št. 96/02), 16. in 35. člena Sklepa Vlade Republike Slovenije o ustanovitvi Javne agencije za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 123/03) in 2. odstavka 25. člena Uredbe o normativih in standardih za določanje sredstev za izvajanje nacionalnega raziskovalnega in razvojnega programa (Uradni list RS, št. 74/04) po predhodnem soglasju ministra za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo št. 011-01-21/2004/1 z dne 5. 1. 2005 je upravni odbor Javne agencije za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije na 8. seji dne 10. 1. 2005 in 11. 1. 2005 sprejel
P R A V I L N I K
o pogojih dodeljevanja proračunskih sredstev
za financiranje ustanoviteljskih obveznosti zavodom, ki opravljajo raziskovalno dejavnost
1. člen
(vsebina pravilnika)
Ta pravilnik določa upravičence, namen financiranja, metodologijo izračuna, postopek za pridobitev sredstev, pogodbo, nadzor ter odstopanja v zvezi z dodeljenimi sredstvi iz naslova ustanoviteljskih obveznosti.
2. člen
(upravičenost financiranja)
Do sredstev iz proračuna Republike Slovenije za financiranje ustanoviteljskih obveznosti so skladno z veljavnim zakonom, ki ureja raziskovalno in razvojno dejavnost, upravičeni javni raziskovalni zavodi in javni infrastrukturni zavodi, ki jih je ustanovila Republika Slovenija (v nadaljevanju: zavodi).
Do financiranja ustanoviteljskih obveznosti (fiksnih stroškov delovanja) so upravičeni tudi javni zavodi, ki v skladu s 40. členom Zakona o raziskovalni dejavnosti (Uradni list RS, št. 8/91) niso pridobili statusa javnega raziskovalnega zavoda, temveč so se organizirali kot zavodi, katerih premoženjskopravna razmerja z njihovimi ustanovitelji se uredijo s pogodbo.
3. člen
(izračun financiranja)
Sredstva za financiranje ustanoviteljskih obveznosti se zavodom za proračunsko leto dodeljujejo na podlagi stroškovnih normativov, določenih s posebno metodologijo, ki je priloga k temu pravilniku, ob upoštevanju letnega programa dela in finančnega načrta zavoda za proračunsko leto, letnega poročila o uresničevanju letnega načrta izvajanja programa raziskovalne dejavnosti oziroma infrastrukturne dejavnosti, v okviru obsega proračunskih sredstev za financiranje ustanoviteljskih obveznosti posameznega zavoda v zadnjih treh letih pred proračunskim letom in predvidenih proračunskih sredstvih za financiranje ustanoviteljskih obveznosti zavodom v proračunskem letu.
Če letni program dela in finančni načrt zavoda nista sprejeta v roku, ki bi omogočal pravočasni izračun obsega ustanoviteljskih obveznosti za proračunsko leto, se obračun namesto na podlagi letnega programa dela in finančnega načrta zavoda opravi na podlagi ocene potrebnih sredstev za financiranje ustanoviteljskih obveznosti zavoda, ki jo pripravi vodstvo zavoda. Ocena potrebnih sredstev za financiranje ustanoviteljskih obveznosti za proračunsko leto se pri obračunu ustanoviteljskih obveznosti ob upoštevanju proračunskih sredstev v celoti upošteva, v kolikor je nižja od 90% normirane porabe. V primeru, da je ocenjena poraba višja od 90% normirane porabe, predstavlja ocenjena poraba osnovo za razporeditev presežka ocenjene porabe nad 90% normirane porabe, skladno z metodologijo.
4. člen
(namen financiranja)
Sredstva za financiranje ustanoviteljskih obveznosti se zagotavljajo za naslednje namene:
1. vzdrževanje in obnavljanje nepremičnin in opreme, ki ni neposredno vezana na izvajanje raziskovalnih oziroma infrastukturnih programov (v nadaljevanju: programi) in projektov, je pa osnova za izvajanje raziskovalne oziroma infrastrukturne dejavnosti, s katerima se uresničuje Nacionalni raziskovalni in razvojni program;
2. stroške upravljanja in vodenja;
3. fiksne stroške delovanja.
Vzdrževanje in obnavljanje nepremičnin in opreme predstavlja:
– investicijsko vzdrževanje, obnove, rekonstrukcije in adaptacije stavb in prostorov, v katerih poteka izvajanje raziskovalne oziroma infrastrukturne dejavnosti zavoda;
– nakup opreme in drugih osnovnih sredstev, ki niso neposredno vezana na izvajanje programov oziroma projektov, so pa podlaga za izvajanje raziskovalne oziroma infrastrukturne dejavnosti, s katerima se uresničuje Nacionalni raziskovalni in razvojni program.
Stroški upravljanja in vodenja predstavljajo stroške za plače in druge stroške direktorja zavoda, delavcev s posebnimi pooblastili, delavcev, ki opravljajo finančno-računovodska in druga potrebna strokovna dela ter stroške za delovanje organov upravljanja zavoda.
Fiksni stroški delovanja predstavljajo fiksne stroške zavoda za izvajanje raziskovalne oziroma infrastrukturne dejavnosti, s katerima se uresničuje Nacionalni raziskovalni in razvojni program, med katere spadajo stroški energije, vode, komunalne infrastrukture, najemnin, komunikacij, reprezentance, servisov in drugi stroški, opredeljeni v metodologiji za izračun ustanoviteljskih obveznosti.
5. člen
(metodologija)
Izračun sredstev za pokrivanje ustanoviteljskih obveznosti se opravi na podlagi metodologije.
Metodologija predpisuje:
– seznam podatkov o stroških, določenih v 4. členu tega pravilnika, za obdobje zadnjih treh let pred proračunskim letom in oceni predvidenih stroškov v proračunskem letu;
– kazalnike, ki predstavljajo določene kriterije poslovanja in stanja zavodov, ki jih je mogoče povezati s posameznimi nameni sredstev za financiranje ustanoviteljskih obveznosti;
– način obračuna sredstev za financiranje ustanoviteljskih obveznosti.
6. člen
(način obračuna)
Način obračuna sredstev za financiranje ustanoviteljskih obveznosti temelji na:
– ugotovljenih realnih stroških ustanoviteljskih obveznosti po posameznih namenih v zadnjih treh letih pred proračunskim letom in na oceni predvidenih stroškov ustanoviteljskih obveznosti po posameznih namenih v proračunskem letu;
– stroškovnih normativih, določenih na podlagi povprečnih vrednosti kriterijev v zadnjih treh letih pred proračunskim letom;
– razpoložljivih proračunskih sredstvih za financiranje ustanoviteljskih obveznosti.
7. člen
(vloga za pridobitev sredstev)
Zavod na poziv Javne agencije za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije (v nadaljevanju: agencija) posreduje vlogo za pridobitev sredstev iz naslova ustanoviteljskih obveznosti (v nadaljevanju: vloga).
Vloga vsebuje seznam podatkov o stroških, določenih v 4. členu tega pravilnika, za obdobje zadnjih treh let pred proračunskim letom in oceni predvidenih stroškov v proračunskem letu.
8. člen
(sklep za dodelitev sredstev)
Vlogo zavoda obravnava pooblaščena oseba agencije (v nadaljevanju: uradna oseba).
Uradna oseba pripravi na podlagi metodologije, predpisane po tem pravilniku, predlog sklepa za dodelitev ustanoviteljskih obveznosti posameznemu zavodu.
9. člen
(vsebina sklepa)
O financiranju ustanoviteljskih obveznosti odloči upravni odbor agencije s sklepom.
V sklepu se določi:
– višino sredstev za financiranje ustanoviteljskih obveznosti po namenih in po obsegu;
– obveznost zavoda, da letno poroča agenciji o porabi sredstev za financiranje ustanoviteljskih obveznosti po obsegu in namenu.
10. člen
(vpogled v izračun)
Zavod ima pravico do vpogleda v izračun vrednosti sredstev in do morebitnih pripomb na izračun sredstev za ustanoviteljske obveznosti za posamezne namene za svoj zavod in do seznanitve z višino sredstev, dodeljenih na podlagi dodatnih obrazloženih argumentov zavodov, kot je določeno z metodologijo.
11. člen
(sklenitev pogodbe)
Agencija z zavodom, ki mu je odobreno proračunsko financiranje ustanoviteljskih obveznosti, sklene letno pogodbo, s katero se uredijo medsebojne pravice, obveznosti in odgovornosti.
12. člen
(nadzor)
Agencija opravlja finančni nadzor nad racionalno, namensko in učinkovito porabo sredstev po pogodbi iz prejšnjega člena tega pravilnika. Finančni nadzor se opravlja na podlagi letnega poročila in standardiziranih poročil o namenski porabi sredstev oziroma z drugimi predpisanimi načini preverjanja namenske porabe sredstev posrednih proračunskih uporabnikov.
13. člen
(odstopanja)
Zavod lahko 10% sredstev, dodeljenih za posamezen namen iz 4. člena tega pravilnika, porabi za druga dva namena, pri čemer povečanje sredstev za posamezni namen ne sme predstavljati več kot 10% sredstev, dodeljenih za ta namen s strani agencije.
Vsa druga odstopanja od porabe sredstev so možna le po predhodnem sklepu posebne komisije agencije.
Komisijo iz prejšnjega odstavka tega člena sestavljajo uradne osebe. Komisijo imenuje direktor za obdobje enega leta.
14. člen
(prekinitev financiranja)
Če agencija na podlagi poročil in finančnega nadzora ugotovi, da se sredstva za financiranje ustanoviteljskih obveznosti porabljajo nenamensko, neracionalno ali neučinkovito, lahko kadarkoli enostransko, z enomesečnim odpovednim rokom, prekine financiranje ustanoviteljskih obveznosti oziroma zahteva vračilo vseh nenamensko porabljenih sredstev, skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi.
15. člen
(prenehanje uporabe)
Z dnem, ko začne veljati ta pravilnik, se preneha uporabljati Sklep o pogojih dodeljevanja proračunskih sredstev za financiranje ustanoviteljskih obveznosti zavodom, ki opravljajo raziskovalno dejavnost (Uradni list RS, št. 17/94, 33/96, 96/02 in 10/04).
16. člen
(začetek veljavnosti)
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 011-01-21/2005/1
Ljubljana, dne 11. januarja 2005.
EVA 2004-1647-0018
prof. dr. Niko Toš l. r.
Predsednik
Upravnega odbora
                                                                  PRILOGA

    Metodologija za izračun ustanoviteljskih obveznosti

                                1. točka
    (1) Zavodi na podlagi poziva dostavijo podatke o stroških
ustanoviteljskih obveznosti za obdobje zadnjih treh let pred proračunskim
letom (leta n-3, n-2 in n-1) in oceno predvidenih stroškov v proračunskem
letu (leto n) za posamezne namene, in sicer za:
    1. Vzdrževanje in obnavljanje nepremičnin in opreme:
    – investicijsko vzdrževanje, obnove, rekonstrukcije in adaptacije
stavb in prostorov, v katerih poteka izvajanje raziskovalne oziroma
infrastrukturne dejavnosti zavoda;
    – nakup opreme in drugih osnovnih sredstev, ki niso neposredno
vezana na izvajanje programov oziroma projektov, so pa osnova za
izvajanje raziskovalne oziroma infrastrukturne dejavnosti, s katerima se
uresničuje Nacionalni raziskovalni in razvojni program.
    2. Stroške upravljanja in vodenja:
    – stroški delovanja upravnega odbora in znanstvenega sveta zavoda;
    – stroški plač in drugih stroškov direktorja zavoda;
    – stroški plač in drugih stroškov delavcev s posebnimi pooblastili;
    – stroški plač in drugih stroškov delavcev, ki opravljajo finančno
računovodska in druga potrebna strokovna dela.
    3. Fiksne stroške delovanja:
    – stroški električne energije, plina in drugih energetskih virov;
    – stroški vode;
    – stroški komunalne infrastrukture;
    – stroški pošte, telefona in drugih oblik telekumunikacij;
    – stroški čiščenja prostorov zavoda;
    – stroški tekočega vzdrževanja prostorov zavoda;
    – stroški tekočega vzdrževanja opreme za izvajanje dejavnosti
zavoda, ki niso neposredno vezani na izvajanje raziskovalnih programov
oziroma projektov, so pa podlaga za izvajanje raziskovalne oziroma
infrastrukturne dejavnosti, s katerima se uresničuje Nacionalni
raziskovalni in razvojni program;
    – stroški varovanja prostorov zavoda;
    – stroški reprezentance;
    – stroški zavarovanja;
    – drugi stroški delovanja zavoda iz podskupine kontov 460 in 461,
opredeljenih s Pravilnikom o enotnem kontnem načrtu za proračun,
proračunske uporabnike in druge osebe javnega prava (Uradni list RS, št.
54/02, 117/02, 58/03, 134/03, 34/04, 75/04 in 117/04), ki niso neposredno
vezani na izvajanje raziskovalnih programov oziroma projektov in niso
vključeni v financiranje raziskovalnih programov in projektov, kot so
npr. stroški sejmov in promocije, izobraževanja in štipendiranja,
pisarniškega materiala in storitev, povezanih z administracijo in
podobno.

                                2. točka
    V primeru, da se izračun sredstev za financiranje ustanoviteljskih
obveznosti opravlja v letu n-1 in podatki o stroških za leto n-1 niso
dokončni, pripravi direktor zavoda oceno stroškov do konca leta n-1.

                                3. točka
    Na podlagi zbirnih podatkov zavodov za leta n-3, n-2 in n-1, ki se
jih valorizira s faktorjem inflacije na zaključek leta n-2 in deli s
številom let (3), se za posamezni zavod ugotovi normirana poraba sredstev
za ustanoviteljske obveznosti za posamezne namene (v nadaljevanju:
normirana poraba).

                                4. točka
    Normirana poraba se izračuna na naslednji način:
    Normirana poraba = (povprečni letni stroški ustanoviteljskih
obveznosti za vse zavode za posamezni namen za leta n-3, n-2 in n-1) x
(vrednosti kazalnika zavoda v skupni vrednosti kazalnika za vse zavode) /
(skupna vrednost kazalnika za vse zavode).

                                5. točka
    Kazalniki po posameznih namenih sredstev za ustanoviteljske
obveznosti, določenih v prvi točki te metodologije, so:
    – za namen Vzdrževanje in obnavljanje nepremičnin in opreme –
nabavna vrednost stavb in prostorov, v katerih poteka izvajanje
raziskovalne oziroma infrastrukturne dejavnosti zavoda ter opreme in
drugih osnovnih sredstev, ki niso neposredno vezana na izvajanje
programov oziroma projektov, so pa podlaga za izvajanje raziskovalne
oziroma infrastrukturne dejavnosti, s katerima se uresničuje Nacionalni
raziskovalni in razvojni program
    – za namen Stroški upravljanja in vodenja – število zaposlenih v
zavodu na dan zaključka leta n-2;
    – za namen Fiksni stroški delovanja – vrednost prihodkov zavoda za
izvajanje Nacionalnega raziskovalnega programa v letu n-2.

                                6. točka
    Normirana poraba za leto n se izračuna tako, da se normirana poraba
revalorizira s pričakovanim faktorjem inflacije za leti n-1 in n.
    (1) Normirana poraba za leto n se primerja z oceno porabe sredstev
za ustanoviteljske obveznosti za posamezne namene za leto n (v
nadaljevanju: ocenjena poraba) za posamezni zavod, ki jo pripravi zavod.
    (2) Na podlagi primerjave iz prejšnjega odstavka se za posamezni
zavod določi minimalna poraba sredstev za ustanoviteljske obveznosti za
posamezne namene za leto n (v nadaljevanju: minimalna poraba).
    (3) Minimalna poraba predstavlja:
    – ocenjeno porabo za zavode, katerih ocenjena poraba s strani
zavodov je nižja od 90% normirane porabe za leto n;
    – 90% normirane porabe za leto n za zavode, katerih ocenjena poraba
je višja od 90% normirane porabe za leto n (v nadaljevanju: vrednoteni
zavodi).

                                7. točka
    (1) Vsota minimalne porabe za vse zavode se odšteje od ocenjene
porabe za vse zavode. Ugotovljena razlika predstavlja presežek minimalne
porabe sredstev za ustanoviteljske obveznosti za posamezne namene za leto
n (v nadaljevanju: presežek minimalne porabe).
    (2) 50% presežka minimalne porabe se proporcionalno razporedi med
vrednotene zavode glede na presežek ocenjene porabe posameznega
vrednotenega zavoda nad minimalno porabo za leto n, po naslednji formuli:
    50% presežka minimalne porabe za posamezni vrednoteni zavod =
(ocenjena poraba za vse zavode – minimalna poraba za vse zavode) x 50% x
(ocenjena poraba za vrednoteni zavod – minimalna poraba za vrednoteni
zavod) / (ocenjena poraba za vse vrednotene zavode – minimalna poraba za
vse vrednotene zavode).

                                8. točka
    (1) Vsota minimalne porabe za vse zavode in razporejenega 50%
presežka minimalne porabe za vse zavode predstavlja razporejena sredstva
za ustanoviteljske obveznosti za posamezne namene za leto n za vse zavode
(v nadaljevanju: razporejena sredstva).
    (2) Razporejena sredstva predstavljajo 95% vrednosti sredstev za
ustanoviteljske obveznosti po posameznih namenih, zagotovljenih v
državnem proračunu za leto n (v nadaljevanju: osnovna proračunska
sredstva). Osnovna proračunska sredstva se med posamezne zavode razporedi
glede na delež zavoda v skupni višini razporejenih sredstev, pri čemer
sredstva za posamezni zavod ne smejo preseči ocenjene porabe.
    (3) Preostalih 5% vrednosti sredstev za ustanoviteljske obveznosti
za posamezne namene, zagotovljenih v državnem proračunu za leto n, se
razporedi med posamezne zavode na podlagi dodatnih obrazloženih
argumentov zavodov.

                                9. točka
    (1) V letu n noben zavod pod pogojem, da so razpoložljiva
proračunska sredstva, ne more prejeti manj kot 90% sredstev za
ustanoviteljske obveznosti za posamezne namene, ki jih je dobil v letu n
1 (razen, če je ocenjena poraba nižja od te vrednosti) in ne več kot 110%
sredstev za ustanoviteljske obveznosti za posamezne namene, ki jih je
dobil v letu n-1.
    (2) Sredstva iz leta n-1 iz prejšnjega odstavka se valorizirajo s
stopnjo rasti proračunskih sredstev za ustanoviteljske obveznosti med
letoma n-1 in n.
    (3) Presežek razporejenih sredstev za zavode, ki imajo višjo
vrednost razporejenih sredstev od 110% sredstev za ustanoviteljske
obveznosti za posamezne namene, ki jih je dobil v letu n-1, povečuje
kvoto sredstev za razporeditev na podlagi dodatnih obrazloženih
argumentov zavodov iz 8. točke te metodologije. Primanjkljaj sredstev za
zavode, ki imajo nižjo vrednost razporejenih sredstev od 90% sredstev za
ustanoviteljske obveznosti za posamezne namene, ki jih je dobil v letu n
1, zmanjšuje kvoto sredstev za razporeditev na podlagi dodatnih
obrazloženih argumentov zavodov iz 8. točke te metodologije.
    (4) Ne glede na določbo prejšnjega odstavka te točke lahko zavodi,
ki v letu n-1 niso prejemali sredstev za financiranje ustanoviteljskih
obveznosti, dobijo sredstva za financiranje ustanoviteljskih obveznosti
iz kvote sredstev za razporeditev na podlagi dodatnih obrazloženih
argumentov zavodov iz 8. točke te metodologije. Sredstva za te zavode se
določi za namene in na podlagi kazalnikov, opredeljenih s tem
pravilnikom.
    (5) Ne glede na določbo prvega odstavka te točke lahko zavod ob
upoštevanju objektivnih okoliščin in na podlagi dodatnih obrazloženih
argumentov pridobi več kot 110% sredstev za ustanoviteljske obveznosti za
posamezne namene, ki jih je dobil v letu n-1, valoriziranih na način iz
drugega odstavka te točke. Sredstva, dodeljena v skladu s tem odstavkom,
zmanjšujejo kvoto sredstev za razporeditev na podlagi dodatnih
obrazloženih argumentov zavodov iz 8. točke te metodologije.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti