Uradni list

Številka 92
Uradni list RS, št. 92/2001 z dne 22. 11. 2001
Uradni list

Uradni list RS, št. 92/2001 z dne 22. 11. 2001

Kazalo

4606. Sklep, št. 4/2000 pridružitvenega sveta EU - Slovenija o sprejemu potrebnih pravil za izvajanje člena 65(1)(i), (1)(ii) in (2) Evropskega sporazuma in pravil za izvajanje člena 7(1)(i), (1)(ii) in (2) Protokola 2 o izdelkih, ki jih vključuje Pogodba o ESPJ,, stran 9006.

Na podlagi 112. člena Evropskega sporazuma o pridružitvi med Republiko Slovenijo na eni strani in Evropskimi skupnostmi na drugi strani s sklepno listino – v nadaljnjem besedilu: Evropski sporazum (Uradni list RS – Mednarodne pogodbe, št. 13/97) in sklepa Vlade Republike Slovenije, sprejetega na 46. seji dne 18. 10. 2001, se objavi
S K L E P, št. 4/2000
Pridružitvenega sveta EU – Slovenija o sprejemu potrebnih pravil za izvajanje člena 65(1)(i), (1)(ii) in (2) Evropskega sporazuma in pravil za izvajanje člena 7(1)(i), (1)(ii) in (2) Protokola 2 o izdelkih, ki jih vključuje Pogodba o ESPJ,
Besedilo sklepa Pridružitvenega sveta št. 4/2000 z dne 21. 12. 2000 in prilog se v slovenskem besedilu glasi:
PRIDRUŽITVENI SVET JE
ob upoštevanju Evropskega sporazuma o pridružitvi med Republiko Slovenijo na eni strani in Evropskimi skupnostmi in njihovimi državami članicami, ki delujejo v okviru Evropske unije na drugi strani, še zlasti tretjega odstavka 65. člena tega Sporazuma,
ob upoštevanju Protokola 2 o izdelkih, ki jih vključuje Pogodba o ESPJ, prej omenjenega Evropskega sporazuma, še zlasti njegovega tretjega odstavka 7. člena,
ker:
1. mora Pridružitveni svet na podlagi tretjega odstavka 65. člena Evropskega sporazuma sprejeti potrebna pravila za izvajanje prvega in drugega odstavka 65. člena tega sporazuma v treh letih po začetku veljavnosti Sporazuma;
2. tretji odstavek 7. člena Protokola 2 Evropskega sporazuma določa, da mora Pridružitveni svet v treh letih po začetku veljavnosti Sporazuma sprejeti potrebna pravila za izvajanje prvega in drugega odstavka tega člena,
SKLENIL KOT SLEDI:
1. člen
S tem sklepom se sprejmejo pravila, potrebna za izvajanje točk i) in ii) prvega ter za izvajanje drugega odstavka 65. člena Evropskega sporazuma in pravila za izvajanje točk i) in ii) prvega ter za izvajanje drugega odstavka 7. člena Protokola 2 o izdelkih, ki jih vključuje Pogodba o ESPJ, kot so določena v Prilogi k temu sklepu.
2. člen
Ta sklep se objavi v Uradnem listu Evropskih skupnosti in v Uradnem listu Republike Slovenije.
3. člen
Ta sklep začne veljati na dan sprejema.
Podpisano v Bruslju, 21. 12. 2000.
Za Pridružitveni svet
Predsednik
dr. Dimitrij Rupel l. r.
Št. 900-15/2001-5
Ljubljana, dne 18. oktobra 2001.
Vlada Republike Slovenije
Generalni sekretar
Mirko Bandelj l. r.
                                                          PRILOGA

       Izvedbena pravila za uporabo določil o konkurenci,
              ki se nanašajo na podjetja, navedenih
         v točkah (i) in (ii) prvega ter drugem odstavku
        65. člena Evropskega sporazuma o pridružitvi med
         Republiko Slovenijo na eni strani in Evropskimi
           skupnostmi in njihovimi državami članicami,
      ki delujejo v okviru Evropske unije, na drugi strani
      in v točkah (i) in (ii) prvega odstavka ter v drugem
        odstavku 7. člena Protokola 2 o izdelkih, ki jih
                    vključuje Pogodba o ESPJ

                             1. člen

                         Splošno načelo

1.1. Zadeve, ki se nanašajo na sporazume med podjetji, sklepe
podjetniških združenj in usklajena ravnanja med podjetji, katerih
cilj ali učinek je preprečevati, ovirati ali izkrivljati
konkurenco, kot tudi na zlorabe prevladujočega položaja na
celotnem ali znatnem delu ozemlja Skupnosti ali Republike
Slovenije in ki bi lahko vplivale na trgovino med Skupnostjo in
Republiko Slovenijo, se rešujejo v skladu z načeli, ki jih
vsebujeta prvi in drugi odstavek 65. člena Evropskega sporazuma.

1.2. Za ta namen obravnavata te zadeve Komisija Evropske
skupnosti (DG IV) na strani Skupnosti in Urad RS za varstvo
konkurence (UVK) na slovenski strani.

1.3. Pristojnosti Komisije ES in UVK za obravnavanje teh zadev
izhajata iz obstoječih pravil zakonodaje Skupnosti in Republike
Slovenije, kar vključuje uporabo teh pravil za podjetja, ki so
izven njunega ozemlja.

1.4. Organa rešujeta zadeve v skladu s svojimi predpisi
materialnega prava in ob upoštevanju spodaj navedenih določb. Za
organe relevantni predpisi materialnega prava so predpisi o
konkurenci iz Pogodbe o ustanovitvi Evropske skupnosti kot tudi
iz Pogodbe o ustanovitvi Evropske skupnosti za premog in jeklo,
vključno s sekundarno zakonodajo, ki se nanaša na konkurenco, za
Komisijo ES in Zakon o preprečevanju omejevanja konkurence za
UVK.

                     GOSPODARSKE DEJAVNOSTI
                      V OKVIRU POGODBE O ES

                             2. člen

       Pristojnost obeh organov, pristojnih za konkurenco

Zadeve po 65. členu Evropskega sporazuma, ki bi lahko vplivale
tako na trg Skupnosti kot na slovenski trg in ki so lahko
podvržene pristojnosti obeh organov, pristojnih za konkurenco,
obravnavata Komisija ES in UVK v skladu s pravili tega člena.

2.1 Obveščanje

2.1.1. Organa, pristojna za konkurenco, obveščata drug drugega o
tistih zadevah, ki jih obravnavata, za katere se v skladu s
splošnim načelom iz 1. člena, domneva, da sodijo tudi v
pristojnost drugega organa.

2.1.2. Takšen položaj lahko nastane zlasti v primerih, ki:

- vključujejo dejanja, ki omejujejo konkurenco in se izvajajo na
ozemlju drugega organa,

- so pomembni za izvršilna dejanja drugega organa, pristojnega za
konkurenco,

- obsegajo ukrepe, ki bi zahtevali ali prepovedovali določeno
ravnanje na ozemlju drugega organa.

2.1.3. Obvestilo na podlagi tega člena mora vsebovati dovolj
podatkov, da lahko prejemnik uvodno oceni kakršnekoli vplive na
svoje interese. Kopije obvestil se redno pošiljajo
Pridružitvenemu svetu.

2.1.4. Obvestilo se posreduje vnaprej, takoj ko je mogoče in
najkasneje v fazi preiskave, še dovolj zgodaj pred sprejemom
poravnave ali odločbe, da se omogoči razlage ali posvetovanja in
da organ, ki vodi postopek, lahko upošteva mnenja drugega organa,
kot tudi, da lahko v zadevi, ki jo obravnava, ukrepa tako, kot mu
omogoča lastna zakonodaja.

2.2. Posvetovanje in meddržavno sodelovanje

Kadar Komisija ES ali UVK meni, da dejanja, ki omejujejo
konkurenco, in se izvajajo na ozemlju drugega organa, bistveno
vplivajo na pomembne interese zadevne pogodbenice, lahko
zahtevata posvetovanje z drugim organom ali lahko zahtevata, da
organ druge pogodbenice, pristojen za konkurenco, uvede
kakršenkoli ustrezen postopek z namenom ukrepanja v skladu s
svojo zakonodajo, ki se nanaša na dejanja, ki omejujejo
konkurenco. To ne vpliva na noben ukrep v skladu z zakonodajo o
konkurenci pogodbenice, ki da zahtevek in ne ovira popolne
svobode organa, na katerega je zahtevek naslovljen, da sprejme
dokončno odločbo.

2.3. Sporazumna rešitev

Organ, pristojen za konkurenco, na katerega je naslovljen
zahtevek, v celoti in z razumevanjem prouči takšna mnenja in
gradivo o dejstvih, ki ga lahko zagotovi organ, ki da zahtevek,
in še posebej naravo obravnavanih dejanj, ki omejujejo
konkurenco, udeležena podjetja in zatrjevane škodljive vplive na
pomembne interese pogodbenice, ki da zahtevek.

Organa, pristojna za konkurenco, ki sodelujeta v posvetovanjih po
tem členu, si prizadevata najti obojestransko sprejemljivo
rešitev z vidika pomembnih interesov, ki so prizadeti, kar pa ne
vpliva na nobene njune pravice in obveznosti.

                             3. člen

    Pristojnost samo enega organa, pristojnega za konkurenco

3.1. Zadeve, ki v skladu z načelom, navedenim v 1. členu, sodijo
v izključno pristojnost enega organa, pristojnega za konkurenco
in ki lahko vplivajo na pomembne interese druge pogodbenice, se
obravnavajo ob upoštevanju določb, navedenih v 2. členu in načel,
navedenih v nadaljnjem besedilu.

3.2. Zlasti kadar eden od organov, pristojnih za konkurenco,
uvede preiskavo ali postopek v zadevi, za katero se ugotovi, da
vpliva na pomembne interese druge pogodbenice, organ, ki vodi
postopek, o zadevi obvesti drug organ, ne da bi ta to uradno
zahteval.

                             4. člen

                       Zahteva za podatke

4.1. Kadar organ pogodbenice, pristojen za konkurenco ugotovi, da
zadeva, ki sodi tudi ali samo v pristojnost drugega organa,
vpliva na pomembne interese prve pogodbenice, lahko od organa, ki
vodi postopek, zahteva podatke o tej zadevi.

4.2. Organ, ki vodi postopek, mora zagotoviti dovolj podatkov v
obsegu, ki je mogoč in v dovolj zgodnji fazi postopka pred
sprejemom odločbe ali dogovora, da se lahko upošteva mnenje
organa, ki zahteva podatke.

                             5. člen

                  Tajnost in zaupnost podatkov

5.1. Ob upoštevanju sedmega odstavka 65. člena Evropskega
sporazuma, noben organ, pristojen za konkurenco, ni dolžan
drugemu organu posredovati podatkov, če je razkritje teh podatkov
organu, ki jih zahteva, prepovedano z zakonom organa, ki ima
podatke, ali bi bilo nezdružljivo s pomembnimi interesi
pogodbenice, katere organ ima podatke.

5.2. Vsak organ se strinja, da bo v največji možni meri varoval
zaupnost vseh podatkov, ki mu jih je drugi organ posredoval kot
zaupne.

                             6. člen

                        Skupinske izjeme

6.1. Pri uporabi 65. člena Evropskega sporazuma, kot določata 2.
in 3. člen teh izvedbenih pravil, organa, pristojna za
konkurenco, zagotavljata, da se bodo načela, vsebovana v uredbah
o skupinskih izjemah, veljavnih v Skupnosti, upoštevala v celoti.
Skupnost mora obvestiti UVK o vseh postopkih v zvezi s sprejemom,
ukinitvijo ali spremembo skupinskih izjem.

6.2. Kadar ima slovenska stran resne pomisleke glede takšnih
uredb o skupinskih izjemah in ob upoštevanju približevanja
zakonodaje, kot jo predvideva Evropski sporazum, se v
Pridružitvenem odboru opravijo posvetovanja v skladu z določili
9. člena.

6.3. Ista načela veljajo glede drugih pomembnih sprememb politike
konkurence v Skupnosti ali Sloveniji.

                             7. člen

                     Nadzor nad združevanjem

Glede združevanja, ki je podrejeno Uredbi Sveta (EGS) št. 4064/89
z dne 21. decembra 1989 o nadzoru nad koncentracijami podjetij1
in ki imajo pomemben vpliv na slovensko gospodarstvo, je UVK
upravičen med postopkom izraziti svoje mnenje, ob upoštevanju
časovnih rokov, določenih v prej omenjeni Uredbi. Komisija ES to
mnenje primerno upošteva, kar pa ne vpliva na nobena dejanja v
skladu z zakonodajo pogodbenic, ki se nanaša na konkurenco.

                             8. člen

                     Dejanja majhnega pomena

8.1. Dejanja, ki omejujejo konkurenco in imajo zanemarljiv vpliv
na trgovino med pogodbenicama ali na konkurenco, niso podrejena
prvemu odstavku 65. člena Evropskega sporazuma in se zato ne
obravnavajo po določbah 2. do 6. člena teh izvedbenih pravil.

8.2. Zanemarljivi vplivi v smislu prvega odstavka 8. člena
praviloma obstajajo, kadar:

- skupni letni promet udeleženih podjetij ne presega 200
milijonov evrov, in

- skupni tržni delež blaga ali storitev, ki so predmet sporazuma,
skupaj z drugim blagom ali storitvami udeleženih podjetij, ki se
uporabnikom zdijo enakovredni glede na svoje značilnosti, ceno in
nameravano uporabo, ne predstavlja več kot 5% celotnega trga za
takšno blago ali storitve na področju skupnega trga, prizadetega
zaradi sporazuma, in slovenskega trga, prizadetega zaradi
sporazuma.

                             9. člen

                       Pridružitveni svet

9.1. Kadar postopki, predpisani v 2. in 3. členu zgoraj, ne
privedejo do obojestransko sprejemljive rešitve, kot tudi v
drugih primerih, izrecno omenjenih v teh izvedbenih pravilih, se
na zahtevo ene pogodbenice opravi izmenjava mnenj v
Pridružitvenem svetu v treh mesecih od zahteve.

9.2. Po izmenjavi mnenj ali po izteku roka, določenega v prvem
odstavku 9. člena, lahko Pridružitveni svet da ustrezna
priporočila za rešitev teh zadev, ki ne vplivajo na določila
šestega odstavka 65. člena Evropskega sporazuma. Pridružitveni
svet lahko v teh priporočilih upošteva dejstvo, da organ, ki bi
moral sporočiti svoje mnenje organu, ki je to zahteval, tega ni
storil v roku, določenem v prvem odstavku 9. člena.

9.3. Ti postopki v Pridružitvenem svetu ne vplivajo na noben
postopek v skladu z zakonodajo o konkurenci, ki velja na ozemlju
pogodbenic.

                            10. člen

                  Negativni spor o pristojnosti

Kadar tako Komisija ES kot UVK menita, da nista pristojna za
obravnavanje zadeve na podlagi svoje zakonodaje, se na zahtevo
opravi izmenjava mnenj v okviru Pridružitvenega sveta. Skupnost
in Republika Slovenija si bosta prizadevali najti obojestransko
sprejemljivo rešitev z vidika svojih pomembnih interesov, ob
podpori Pridružitvenega sveta, ki lahko da ustrezna priporočila,
ki pa ne vplivajo na določila šestega odstavka 65. člena
Evropskega sporazuma in na pravice posameznih držav članic
Evropskih skupnosti na podlagi njihovih pravil o konkurenci.

                     GOSPODARSKE DEJAVNOSTI
                     V OKVIRU POGODBE O ESPJ

                            11. člen

      Pogodba o ustanovitvi Evropske skupnosti za premog in
                          jeklo (ESPJ)

Določbe, ki jih vsebujejo 1. do 6. in 8. do 10. člen zgoraj,
veljajo tudi za panogo premoga in jekla, kot je določeno v
Protokolu 2 Evropskega sporazuma.

                            12. člen

                     Upravna pomoč (jeziki)

Komisija in UVK bosta skrbela za praktične dogovore glede
medsebojne pomoči ali za katerokoli drugo ustrezno rešitev,
zlasti glede vprašanja prevodov.

________________________

1 OJ L 395, 30. 12. 1989, str. 1. Uredba, kot je bila nazadnje
spremenjena z Uredbo (ES) št. 1310/97 (OJ L 180, 9. 7. 1997, str.
1).


AAA Zlata odličnost