Uradni list

Številka 6
Uradni list RS, št. 6/1997 z dne 7. 2. 1997
Uradni list

Uradni list RS, št. 6/1997 z dne 7. 2. 1997

Kazalo

364. Pravilnik o spremembah in dopolnitvah pravilnika o žičnicah in vlečnicah, stran 502.

Na podlagi 40. člena zakona o varnosti na žičnicah in vlečnicah (Uradni list SRS, št. 17/81, 29/86, 8/91) in 99. člena zakona o upravi (Uradni list RS, št. 67/94), izdaja minister za promet in zveze
P R A V I L N I K
o spremembah in dopolnitvah pravilnika o žičnicah in vlečnicah
1. člen
V pravilniku o žičnicah in vlečnicah (Uradni list SRS, št. 7/84, 14/84 in 16/87) se v 3. členu pravilnika besede “pooblaščena organizacija združenega dela, ki ugotavlja sposobnost žičniške naprave za obratovanje”, v 107. členu besede “pooblaščenim ogranizacijam združenega dela”, v 109. in 110. členu pa besede “pooblaščene organizacije združenega dela za izvajanje posebno zahtevnih vzdrževalnih del” nadomestijo z besedami “pravna ali fizična oseba pooblaščena za ugotavljanje sposobnosti žičniških naprav za obratovanje in opravljanje posebno zahtevnih vzdrževalnih del”, v ustreznem sklonu.
2. člen
V 3. členu se dodata nova, treji in četrti odstavek, ki se glasita:
“Za novo žičniško napravo lahko ministrstvo, pristojno za promet, na predlog pravne ali fizične osebe, pooblaščene za ugotavljanje sposobnosti žičniških naprav za obratovanje in opravljanje posebno zahtevnih vzdrževalnih del, predpiše pogoje za gradnjo in obratovanje naprave.”.
“Minister pristojen za promet in zveze s tehničnimi predpisi opredeli dodatne tehnične zahteve za posamezne elemente žičniških naprav ter način in postopek ugotavljanja skladnosti s predpisanimi zahtevami”.
3. člen
V četrti alinei prvega odstavka 12. člena se številka “4” nadomesti s številko “5”.
4. člen
20. člen se spremeni tako, da se glasi:
“V posameznih vrstah vozil se dopušča naslednje največje število oseb:
– v vozilih s fiksnimi prižemkami na transportni vrvi – 4 osebe;
– v vozilih z odklopljivimi prižemkami na transportni vrvi – 8 oseb;
– v vozilih kabin nihalnih kabinskih žičnic brez spremstva – 15 oseb.
Za vozila nihalnih kabinskih žičnic s spremstvom število oseb ni omejeno.
Za povprečno računsko težo odrasle osebe se vzame 80 kg.”
5. člen
Prvi odstavek 22. člena se spremeni tako, da se glasi:
“Računsko in s preizkusom se mora dokazati, da naprave za prižem vozil na transportno vrv zagotavljajo najmanj trikratno varnost proti zdrsu v najneugodnejšem obremenilnem primeru. Največja preskusna sila zdrsa praviloma ne sme presegati dvakratne vrednosti minimalne zahtevane prižemne sile.”
6. člen
Za 30. členom se dodata nova, 30.a in 30.b člen, ki se glasita:
“30.a člen
Opustitev vrvne zavore je dopustna v primerih, ko so izpolnjeni naslednji dodatni pogoji:
– pri računskem dokazu natezne varnosti vlečne vrvi iz člena 49., se mora upoštevati vse možne najneugodnejše učinke vztrajnostnih mas ob pospeševanju in zaviranju. Trdnostni izračun vlečne vrvi mora vsebovati tudi dokaz zadostne varnosti proti prezgodnjim poškodbam vlečne vrvi zaradi utrujanja;
– pritrditev vozil na brezkončno vlečno vrv mora zagotavljati najmanj 3-kratno varnost proti zdrsu v najneugodnejšem primeru, način pritrditve pa ne sme povzročati takih poškodb na vlečni vrvi, ki bi ogrozile njeno trdnost. Izpolnitev teh pogojev mora biti dokazana računsko in na osnovi analize rezultatov neporušnih preiskav vrvi na napravah, ki imajo enako konstrukcijsko izvedbo. Temu ustrezno se mora predpisati rok za premaknitev pritrdilnega mesta, ki ne sme biti večji od 200 obratovalnih ur, vendar najmanj enkrat mesečno;
– računsko mora biti dokazano, da pri največjih zaviralnih učinkih vlečna vrv ostane pod ali v višini nosilnih vrvi;
– vsak nenormalen položaj vlečne vrvi v vodilih in nosilnih kolesih na progi in v postajah, mora biti lociran in signaliziran v komandnem prostoru. Povzročiti mora samodejno zaustavitev naprav;
– preprečeno mora biti prekomerno povečanje natezne sile v vlečni vrvi, ki bi sledilo trčenju vozila na dele objektov na progi. Temu ustrezno mora biti povečan svetlobni profil ter preprečeno obratovanje z normalno hitrostjo, če sta vozili zaradi sunkov vetra prekomerno iznihani. V komandnem prostoru naprave mora biti oprema za stalno signalizacijo hitrosti vetra na kritičnih delih proge;
– naprava mora imeti napenjalni sistem za katerega je dokazana kvaliteta izdelave in zanesljivost obratovanja. Napenjalnemu sistemu mora biti prigrajena naprava za stalno indikacijo natezne sile. Zmanjšanje natezne sile, ki bi ogrozilo prevzem obodne sile na pogonskem kolesu, mora imeti za posledico samodejno ustavitev pogona. Dokaz prevzema obodne sile mora biti opravljen z 1,5-kratno povečano obodno silo v primeru največjega zavornega učinka;
– delovna mesta v strojnici in v obeh vozilih naprave (komandna mesta) morajo zasedati delavci, ki so strokovno usposobljeni za tehnično vodenje žičnic. Navedeni delavci morajo biti povezani z radijsko zvezo, pred pričetkom posamezne vožnje pa mora biti določen delavec, ki bo opravil vožnjo;
– konstrukcija krmilnega dela naprave mora biti izvedena tako, da omogoča istočasni zagon naprave le iz enega komandnega mesta, pred zagonom pa morajo biti iz drugih dveh komandnih mest podani pogoji za pričetek vožnje.”
“30.b člen
V navodilih za obratovanje in vzdrževanje nihalne kabinske žičnice brez vrvne zavore, morajo biti poleg določil navedenih v 121. členu tega pravilnika še naslednji dodatni termini za magnetno-induktivno preiskavo vlečne vrvi:
– po vsaki premaknitvi pritrdilnega mesta vozila na brezkončni vlečni vrvi;
– po vsakem izrednem dogodku, ki bi lahko zmanjšal nosilnost vrvi (udar strele, mehanske poškodbe ob iztirjenju ali drugo);
– enkrat letno na zahtevo pravne ali fizične osebe, pooblaščene za ugotavljanje sposobnosti žičniških naprav za obratovanje in opravljanje posebno zahtevnih vzdrževalnih del.
Izvedbo in oceno rezultatov preiskav iz prve in druge alinee lahko opravljajo usposobljeni strokovnjaki upravljalca, rezultati teh preiskav pa morajo biti takoj posredovani pravni ali fizični osebi, pooblaščeni za ugotavljanje sposobnosti žičniških naprav za obratovanje in opravljanje posebno zahtevnih vzdrževalnih del. Evidenca pregledov mora biti vodena v dnevnikih obratovanja in evidenčnih listih vrvi.”
7. člen
V 39. členu se za tretjim doda nov četrti odstavek, ki se glasi:
“Kolesne baterije stebrov, ki se nahajajo v območju vstopa na napravo so lahko le pozitivne ali izmenične”.
8. člen
Črtata se 46. in 47. člen pravilnika.
9. člen
49. člen se spremeni tako, da se glasi:
“Varnost proti natezni porušitvi vrvi se določi iz razmerja računske porušne sile vrvi, ki se določi s produktom kovinskega nosilnega prereza in nazivne trdnosti žic in dejanskih največjih nateznih sil v vrvi med obratovanjem. Računsko se mora dokazati naslednje najmanjše varnosti:
– za nosilne vrvi – 3,5;
– za vlečne vrvi in protivrvi žičnic – 5;
– za transportne vrvi žičnic 5. Ob upoštevanju za 10% povečane osnovne natezne sile ter povečanja natezne sile ob največjih zaviralnih učinkih se lahko najmanjša natezna varnost zmanjša na – 4;
– za transportne vrvi vlečnic, napete z utežjo – 4,5;
– za obojestransko fiksno sidrane transportne vrvi vlečnic – 5,5;
– za napenjalne vrvi – 5,5;
– za reševalne vrvi – 10.”
10. člen
Za prvim odstavkom 86. člena se doda nov drugi odstavek, ki se glasi:
“V primeru, da niso izpolnjeni pogoji iz prvega odstavka tega člena, mora biti dnevno opravljena preizkusna vožnja s praznimi vozili tako, da pride do priklopa in odklopa vseh prižemk.”
11. člen
V prvi alinei prvega odstavka 99. člena se črta beseda “pogonske”.
12. člen
Drugi odstavek 121. člena se spremeni tako, da se glasi:
“Roki rednih pregledov so naslednji:
– za nosilne vrvi po popuščanju pred uporabo naprave v javnem prevozu,
– za vlečne in protivrvi – 4 leta,
– za transportne vrvi žičnic – 4 leta,
– za transportne vrvi vlečnic s fiksnimi prižemkami – 5 let,
– za transportne vrvi vlečnic z odklopljivimi prižemkami – 4 leta.”
13. člen
Drugi odstavek 125. člena se spremeni tako, da se glasi:
“Če so vrvi redno pregledane z neporušno metodo iz 121. člena tega pravilnika, so vlečne, transportne in protivrvi lahko v uporabi največ 20 let, uporaba nosilnih vrvi pa ni omejena.”
14. člen
Spremeni se prva alinea 130. člena tako, da se glasi:
“ – certifikate ali druge listine o skladnosti, predpisane s posameznim tehničnim predpisom, izdanim na podlagi tega pravilnika”.
Črta se tretja alinea.
15. člen
140. člen se spremeni tako, da se glasi:
“Preizkus znanja iz prejšnjega člena se opravlja pred komisijo, ki jo imenuje minister, pristojen za promet in zveze.
Komisija ima predsednika, namestnika predsednika, pet članov, izpraševalce za posamezna področja ter tajnika.
Delo komisije poteka po poslovniku, ki ga določi minister za promet in zveze.”
16. člen
V 147. členu se besede “organizacija združenega dela” nadomestijo z besedo “podjetje”.
17. člen
V 149. členu se črta tretji odstavek.
18. člen
Določbe tega pravilnika, ki se nanašajo na opremo žičnic in vlečnic, se za žičniške naprave, ki so bile zgrajene pred uveljavitvijo tega pravilnika začnejo uporabljati 1. januarja 1998.
19. člen
Ta pravilnik začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 384-1/97
Ljubljana, dne 29. januarja 1997.
Igor Umek, dipl. ek. l. r.
Minister
za promet in zveze

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti