Uradni list

Številka 16
Uradni list RS, št. 16/1992 z dne 31. 3. 1992
Uradni list

Uradni list RS, št. 16/1992 z dne 31. 3. 1992

Kazalo

806. Zakon o proračunu Republike Slovenije za leto 1992, stran 1271.

Na podlagi prvega odstavka 107. člena ustave Republike Slovenije izdaja Predsedstvo Republike Slovenije
UKAZ
o razglasitvi zakona o proračunu Republike Slovenije za leto 1992
Razglaša se zakon o proračunu Republike Slovenije za leto 1992, ki ga je sprejela Skupščina Republike Slovenije na sejah Družbenopolitičnega zbora, Zbora občin in Zbora združenega dela dne 30. marca 1992 ter na skupni seji dne 30. marca 1992.
Št. 0100-62/92
Ljubljana, dne 30. marca 1992.
Predsednik
Milan Kučan l. r.
ZAKON
o proračunu Republike Slovenije za leto 1992
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
S proračunom Republike Slovenije za leto 1992 se zagotavljajo sredstva za financiranje javne porabe v Republiki Sloveniji v letu 1992.
2. člen
Proračun Republike Slovenije za leto 1992 (v nadaljnjem besedilu: republiški proračun) znaša 174.374.748.977 tolarjev, od tega 16.038,2 milijonov tolarjev za nove naloge.
Vlada Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu: vlada) lahko med letom v okviru obstoječih virov prihodkov usklajuje skupni obseg proračuna iz prejšnjega odstavka z gibanjem cen na drobno, vendar največ do 80% tega gibanja. O sleherni uskladitvi vlada poroča Skupščini Republike Slovenije na njeni prvi seji po sprejetem sklepu o uskladitvi.
Pregled prihodkov republiškega proračuna in njihova razporeditev sta zajeta v bilanci prihodkov in odhodkov, ki je sestavni del republiškega proračuna.
3. člen
Od prihodkov republiškega proračuna se izloči 0,50% v rezerve Republike Slovenije.
4. člen
Uporabniki sredstev republiškega proračuna (v nadaljnjem besedilu: uporabniki) so dolžni uporabljati sredstva republiškega proračuna le za namene, ki so opredeljeni v posebnem delu, ki je sestavni del tega zakona.
Uporabniki polletno poročajo Odboru za proračun in javne finance Skupščine Republike Slovenije o namenski porabi dodeljenih proračunskih sredstev in prikažejo porabo po namenih v posebnem finančnem poročilu, ki je priloženo zaključnemu računu proračuna za leto 1992.
5. člen
Kot sredstva za delo se državnim organom (v nadaljnjem besedilu: organi) zagotavljajo:
– sredstva za osebne dohodke (v nadaljnjem besedilu: plače),
– sredstva za druge osebne prejemke,
– sredstva za prispevke delodajalca,
– sredstva za materialne stroške,
– sredstva amortizacije,
– sredstva za druge odhodke.
6. člen
Sredstva za delo organov se organom med letom dodeljujejo praviloma enakomerno kot mesečne akontacije, vendar v odvisnosti od zapadlosti obveznosti ter ob upoštevanju likvidnostnega položaja republiškega proračuna.
7. člen
Sredstva za plače delavcev in funkcionarjev se organom zagotavljajo mesečno glede na število delavcev in funkcionarjev, koeficiente za določanje plač za posamezne skupine delovnih mest oziroma funkcij, osnove za obračun plač, ki jih določi vlada, delovno dobo in uspešnost oziroma dodatno obremenjenost.
Za delovno uspešnost oziroma dodatno delovno obremenjenost se organom zagotavlja 10% od ugotovljenih sredstev za plače, glede na število delavcev in funkcionarjev, koeficientov za določanje plač, osnove za obračun plač in sredstev za delovno dobo.
8. člen
Sredstva za materialne stroške, druge odhodke in amortizacijo se določijo v okviru potreb in možnosti republiškega proračuna.
Sredstva za druge osebne prejemke in druge odhodke se organom dodeljujejo na podlagi pisnih zahtevkov in proračunskih možnosti.
V okviru sredstev za amortizacijo se organom zagotavljajo sredstva samo za amortizacijo premičnih v skladu s proračunskimi možnostmi.
9. člen
Zaradi učinkovitejše in racionalnejše uporabe sredstev za amortizacijo premičnin združujejo uporabniki ta sredstva pri Ministrstvu za pravosodje in upravo. Program porabe združenih sredstev sprejme vlada.
10. člen
Prejemki iz naslova socialnovarstvenih pravic, ki se izplačujejo iz proračuna, se v letu 1992 usklajujejo po sklepih vlade.
Pri usklajevanju prejemkov iz prejšnjega odstavka se upošteva gibanje zajamčene plače v Republiki Sloveniji.
11. člen
Če se med letom spremeni delovno področje ali pristojnost, obseg ali narava nalog organa ter pogoji za njihovo izvrševanje, se mu lahko sorazmerno poveča ali zmanjša tudi obseg sredstev za delo.
12. člen
Če se med letom ustanovi nov organ, se sredstva za njegovo delo zagotavljajo iz tekoče proračunske rezerve.
Če se med letom ukine organ, se morajo neporabljena sredstva za delo organa prenesti v tekočo proračunsko rezervo oziroma na organ, ki prevzame naloge ukinjenega organa.
13. člen
Uporabniki morajo izvrševati svoje naloge v mejah postavk proračuna. Nabave opreme (razen oborožitve za potrebe Ministrstva za obrambo in operativne tehnike za potrebe Ministrstva za notranje zadeve), investicijska in vzdrževalna dela, raziskovalne naloge ter storitve morajo biti oddane s pogodbo, izvajalci pa izbrani na podlagi javnega razpisa.
Odredbo o pogojih in načinu javnega razpisa izda Ministrstvo za finance v petnajstih dneh po uveljavitvi tega zakona.
Uporabniki ne smejo na račun republiškega proračuna prevzemati obveznosti, ki bi presegle z republiškim proračunom določena sredstva za posamezne namene.
14. člen
Vsi prihodki, ki jih uporabniki ustvarjajo s svojo dejavnostjo, so prihodek republiškega proračuna.
15. člen
Uporabniki so dolžni Ministrstvu za finance predložiti predračune in finančne načrte za leto 1992 najpozneje v 30 dneh po uveljavitvi tega zakona.
Organi so dolžni Ministrstvu za finance do 15. aprila 1992 dodatno predložiti podatke za analizo zaključnih računov, skladno z navodilom tega ministrstva.
Uporabniki so dolžni Ministrstvu za finance do 31. junija 1992 predložiti programe in osnutke finančnih načrtov za delo organa in za izvajanje dejavnosti za leti 1993 in 1994, za projekte pa za celotno dobo financiranja.
16. člen
Neporabljena sredstva za druge odhodke za delo so dolžni organi vrniti v republiški proračun najpozneje do 31. decembra 1992.
17. člen
Vlada je pooblaščena, da odloča:
1. o začasnem prenosu sredstev med posameznimi nameni republiškega proračuna, določenimi v bilanci odhodkov, če s tem ni bistveno ogroženo izvajanje nalog, za katere so bila zagotovljena sredstva,
2. o uporabi sredstev rezerve Republike Slovenije do višine 20.000.000 tolarjev v posameznem primeru, vendar samo za namene iz 1. točke 31. člena zakona o financiranju javne porabe (Uradni list RS, št. 48/90 in 34/91-I),
3. o uporabi sredstev tekoče proračunske rezerve republiškega proračuna za zneske, ki presegajo 500.000 tolarjev, za zneske do višine 500.000 tolarjev pa je pooblaščena koordinacijska komisija vlade.
Sredstva tekoče proračunske rezerve se dodeljujejo:
– za naloge, ki so neodložljive in za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva in ki po svoji vsebini sodijo v javno porabo na ravni republike,
– za naloge, za katere se med letom izkaže, da v proračunu zanje niso bila zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu.
O vsaki odločitvi iz 1. točke prvega odstavka tega člena mora vlada pisno obvestiti Odbor za proračun in javne finance Skupščine Republike Slovenije naslednji dan po sprejemu odločitve.
18. člen
Ministrstvo za finance opravlja notranji nadzor nad finančnim, materialnim in računovodskim poslovanjem uporabnikov po namenu, obsegu in dinamiki porabe.
Če se pri opravljanju proračunskega nadzora pri uporabnikih ugotovi, da sredstva niso porabljena za tiste namene, za katere so bila dodeljena, mora Ministrstvo za finance zahtevati, da se ta sredstva vrnejo v republiški proračun in o tem obvesti Vlado.
Če Ministrstvo za finance pri opravljanju nadzora iz prvega odstavka tega člena ugotovi, da finančno ali materialno knjigovodstvo pri uporabnikih ni ustrezno urejeno, je dolžno o tem obvestiti vlado in Odbor za proračun in javne finance Skupščine Republike Slovenije ter predlagati ustrezne ukrepe.
19. člen
Ministrstvo za finance je pristojno, da
– opravlja med letom poračunavanja, ki so potrebna zaradi sprememb v številu zaposlenih v organih,
– odloča na podlagi pisnega predloga posameznih nosilcev sredstev o prenosih med sredstvi za namene iz 104. člena zakona o sistemu državne uprave in o Izvršnem svetu Skupščine Republike Slovenije ter o republiških upravnih organih in med različnimi postavkami istega nosilca sredstev,
– odloča o dodelitvi sredstev uporabnikom iz postavke sredstev za spremembe med letom,
– odloča o uporabi sredstev rezerve za premoščanje likvidnostnih problemov proračuna,
– odloča o začasni uporabi tekočih likvidnostnih proračunskih presežkov, zaradi ohranitve njihove realne vrednosti in zagotovitve tekoče likvidnosti proračuna,
– na podlagi sklepa vlade dodeljuje organom sredstva za usklajevanje plač delavcev,
– daje soglasje k pogodbam, ki jih sklepajo uporabniki nad zneskom 5.000.000 tolarjev za investicije oziroma nad zneskom 1.000.000 tolarjev za nabavo opreme, storitve, raziskovalne naloge in investicijska vzdrževalna dela. Pogodbe, sklenjene brez predhodnega soglasja Ministrstva za finance, so nične.
Podrobnejši postopek za izdajanje soglasij k pogodbam predpiše minister za finance.
II. ZAGOTAVLJANJE SREDSTEV ZA FINANČNO IZRAVNAVO V OBČINAH
20. člen
Občinam, ki s svojimi prihodki ne morejo zagotoviti izvajanja nalog na področju javne porabe, se zagotavljajo sredstva za finančno izravnavo iz republiškega proračuna.
21. člen
Da bi občine lahko prejemale sredstva iz prejšnjega člena, morajo biti njihovi prihodki predvideni v skladu z dogovorom o usklajevanju davčne politike.
Obseg prihodkov posamezne občine, ki je po prejšnjem odstavku pogoj za zagotovitev sredstev, ugotavlja Ministrstvo za finance v sodelovanju s posamezno občino.
22. člen
Občinam pripadajo sredstva za finančno izravnavo v višini razlike med predvidenimi prilivi izvirnih prihodkov občine in določenim obsegom javne porabe, ki pa za posamezno občino ne sme biti manjša od 90% republiškega povprečja.
Kot izvirni prihodki občine se štejejo predvideni prilivi po 6. členu zakona o financiranju javne porabe in odloku o razporeditvi določenih prihodkov med republiko in občinami.
Obseg sredstev za javno porabo v posebni družbenopolitični skupnosti zagotavljajo občine ustanoviteljice te skupnosti.
23. člen
Sredstva za finančno izravnavo se zagotavljajo občinam mesečno glede na ustvarjene izvirne prihodke in ustrezen del obsega javne porabe občin. Do ugotovitve potrebne višine sredstev za posamezno občino po prejšnjem členu se občinam zagotavljajo akontacije sorazmerno porabi v letu 1991.
Akontacije iz prejšnjega odstavka se poračunajo s sredstvi za finančno izravnavo, ki jih za posamezno občino ugotavlja Ministrstvo za finance v skladu s prejšnjim členom.
24. člen
Občine, ki bodo po prejšnjem členu prejemale akontacije na račun sredstev za finančno izravnavo, pa jim sredstva po tem zakonu ne pripadajo, morajo prejete akontacije vrniti republiškemu proračunu do 31. decembra 1992.
III. KAZENSKE DOLOČBE
25. člen
Z denarno kaznijo od 100.000 do 500.000 tolarjev se kaznuje za prekršek odgovorna oseba uporabnika:
1. če ne porabi sredstev republiškega proračuna za tiste namene, za katere so bila dodeljena (4. člen),
2. če ne razpiše javnega razpisa (13. člen),
3. če neporabljenih sredstev za druge odhodke za delo ne vrne v določenem roku v republiški proračun (16. člen),
4. če neupravičeno prejete akontacije na račun dopolnilnih sredstev ne vrne v določenem roku v republiški proračun (24. člen).
26. člen
Z denarno kaznijo od 5.000 do 50.000 tolarjev se kaznuje za prekršek odgovorna oseba uporabnika, če Ministrstvu za finance ne predloži v določenem roku predračuna in finančnega načrta za leto 1992, ali podatkov za analizo zaključnih računov (15. člen).
IV. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
27. člen
Za realizacijo obveznosti republiškega proračuna se lahko Republika Slovenija v letu 1992 zadolži do višine 18.790 milijonov tolarjev.
Sklep o najetju posojila po prejšnjem odstavku sprejme vlada, pogodbo o najetju posojila pa sklene Ministrstvo za finance.
28. člen
Če bodo prihodki v letu 1992 doseženi v manjšem obsegu, kot so predvideni z bilanco, bodo za kritje primanjkljaja do višine 889.309.475 tolarjev uporabljena sredstva rezerve Republike Slovenije v skladu s 3. točko 31. člena zakona o financiranju javne porabe.
Sredstva, ki bodo uporabljena za kritje primanjkljaja po prejšnjem odstavku, bo Republika Slovenija v letu 1993 vračala v rezerve z dodatnim 1% izločanjem skupnih prihodkov, dokler ne bo nadomeščen znesek, ki je bil uporabljen za kritje primanjkljaja.
29. člen
Ta zakon začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 411-01/91-22/1
Ljubljana, dne 30. marca 1992.
Skupščina
Republike Slovenije
Predsednik
dr. France Bučar l. r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti