Uradni list

Številka 9
Uradni list RS, št. 9/1991 z dne 16. 8. 1991
Uradni list

Uradni list RS, št. 9/1991 z dne 16. 8. 1991

Kazalo

415. Sklep o določitvi normativov in standardov za opravljanje vzgoje in izobraževanja otrok in mladostnikov z motnjami v razvoju v vzgojnoizobraževalnih zavodih, stran 361.

Izvršni svet Skupščine Republike Slovenije je na podlagi 12. člena ustavnega zakona za izvedbo ustavnih amandmajev IX-LXXXIX k ustavi SR Slovenije (Uradni list SRS, št. 32/89) na 111. seji 8. 8. 1991 sprejel
SKLEP
o določitvi normativov in standardov za opravljanje vzgoje in izobraževanja otrok in mladostnikov z motnjami v razvoju v vzgojnoizobraževalnih zavodih
I
S tem sklepom se določajo normativi in standardi kot podlaga za sistemizacijo delovnih mest v zavodih za otroke in mladostnike z motnjami v razvoju in v drugih vzgojnoizobraževalnih zavodih ter določitev obsega sredstev dohodka za izvedbo vzgojnoizobraževalnih programov.
A. Elementi za sistemizacije delovnih mest
1. Vzgojnoizobraževalno delo pedagoških delavcev
1.1. Program osnovne šole
Vzgojnoizobraževalno delo v zavodu vključuje vse oblike in vsebine dela, ki jih mora zavod opraviti najmanj v obsegu, določenem z zakonom.
Osnova za sistemizacijo delovnih mest učiteljev so obvezni prilagojeni predmetniki osnovne šole.
Elementi za sistemizacijo delovnih mest učiteljev so ure pouka vzgojnoizobraževalnih predmetov, delitve pri pouku in dodatni ter dopolnilni pouk v času, ki je določen s šolskim koledarjem, in sicer:
– 22 ur tedensko za učitelja v zavodu,
– 25 ur tedensko za učitelja v podaljšanem bivanju.
1.2. Program srednje šole
Vzgojnoizobraževalno delo vključuje in obsega vse oblike in vsebine dela, ki jih mora opraviti zavod v skladu s programom, ki ga izvaja v času, določenem s šolskim koledarjem za srednje šole.
Osnova za sistemizacijo delovnih mest učiteljev so obvezni prilagojeni predmetniki srednje šole.
Element za sistemizacijo delovnih mest učiteljev je tedenska učna obveznost in sicer:
– 20 ur tedensko za učitelja splošno-izobraževalnih in strokovno-teoretičnih predmetov,
– 25 ur tedensko za učitelja praktičnega pouka.
1.3. Program delovnega usposabljanja
Delovno usposabljanje otrok in mladostnikov z zmerno motnjo v. duševnem razvoju vključuje in obsega vse vsebine, ki so opredeljene s programom dejavnosti delovnega usposabljanja.
Element za sistemizacijo delovnih mest pedagoških delavcev v delovnem usposabljanju so ure opredeljene v programu delovnega usposabljanja in sicer:
– 22 ur tedensko za posameznega pedagoškega delavca.
1.4. Vzgojno delo
Vzgojno delo vključuje in obsega vse oblike in vsebine dela, ki so opredeljene s programom; ki ga zavod izvaja.
Element za sistemizacijo delovnih mest vzgojiteljev je število vzgojnih skupin in razpored vzgojnega dela v skladu z vsakoletnim vzgojnim programom zavoda pri čemer so:
– 3 vzgojitelji na vzgojno skupino v zavodu za otroke in mladostnike z motnjami vedenja in osebnosti,
– največ 2 vzgojitelja na vzgojno skupino v zavodu za otroke in mladostnike z motnjami vida, sluha in govora, v zavodu za otroke z motnjami v duševnem razvoju in v zavodu za otroke z motnjami v telesnem in gibalnem razvoju.
– največ 4 vzgojitelji na skupino osnovnošolske populacije v stanovanjskih skupinah za otroke in mladostnike z motnjami vedenja in osebnosti,
– največ 3 vzgojitelji na skupino pošolske populacije v stanovanjskih skupinah za otroke in mladostnike z motnjami vedenja in osebnosti.
1.5. Mobilna služba
Za oblikovanje mobilne službe in sistemizacije potrebnega števila delovnih mest zavod predhodno pridobi ustrezno soglasje.
1.6. Razredništvo
Razredniku se za vodenje oddelka prizna ena pedagoška ura tedensko. 1.7. Mentorstvo
Mentorju učitelja-pripravnika se prizna ena pedagoška ura tedensko za delo s pripravnikom.
2. Druga dela
2.1. Zavod s 16 oddelki oziroma, skupinami sistemizira delovno mesto ravnatelja s polnim delovnim časom.
2.2. Zavod z več kot 16 oddelki oziroma skupinami za dodatnih 20 oddelkov oziroma skupin sistemizira eno delovno mesto pomočnika ravnatelja s polnim delovnim časom.
2.3. Zavod sistemizira delovno mesto knjižničarja s polovičnim delovnim časom.
2.4. Zavod z 20 in več oddelki oziroma skupinami sistemizira:
– eno delovno mesto administratorja z zahtevano srednjo strokovno izobrazbo, največ V. stopnje,
– eno delovno mesto računovodskega delavca z zahtevano srednjo strokovno izobrazbo, največ V. stopnje,
– eno delovno mesto tehničnega delavca z zahtevano srednjo strokovno izobrazbo, največ V. stopnje.
2.5. Zavod sistemizira za pripravo 400 malic eno delovno mesto kuharja z zahtevano srednjo strokovno izobrazbo, največ IV. stopnje.
2.6. Zavod sistemizira na 1.200 m2 normirane čistilne talne površine eno delovno mesto snažilke z zahtevano I. stopnjo izobrazbe.
3.
Zavod, ki ne dosega normativov iz 1. in 2. točke; sistemizira delovna mesta z ustrezno krajšim delovnim časom od polnega delovnega časa.
B. Normativi za oblikovanje oddelkov in skupin
1. Program osnovnega izobraževanja
1.1. Normativ za oblikovanje oddelkov za otroke z lažjo motnjo v duševnem razvoju je:
-v 1. razredu 9 otrok,
– v 2. in 3. razredu 11 otrok,
– od 4. do 8. razreda 15 otrok.
1.2. Normativ za oblikovanje oddelkov za otroke z motnjami vida, sluha in govora je:
– od 1. do 3. razreda 9 otrok,
– od 4. do 8. razreda 12 otrok.
1.3. Normativ za oblikovanje oddelkov za otroke z motnjami v telesnem in gibalnem razvoju je:
-v 1. razredu 6 otrok,
– od 2. do 4. razreda 11 otrok,
– od 5. do 8. razreda 15 otrok.
1.4. Normativ za oblikovanje oddelkov za otroke z več motnjami je:
– od 1. do 4. razreda 6 otrok,
– od 5. do 8. razreda 10 otrok.
1.5. Normativ za oblikovanje oddelkov za otroke z motnjami vedenja in osebnosti je 12 otrok.
Število oddelkov se oblikuje tako, da se število otrok istega razreda v programu deli z normativom. Pri razporejanju otrok v oddelke je potrebno upoštevati starost in motnje v razvoju.
Odstopanja
Odstopanja od normativa so dovoljena v primeru:
– če gre za edini oddelek učencev istega razreda v zavodu za otroke in mladostnike z motnjami v razvoju, ki ga ni mogoče združiti v kombiniran oddelek, vendar je v takem oddelku lahko najmanj 5 učencev,
– če gre za edini oddelek otrok z lažjo motnjo v razvoju v osnovni šoli s prilagojenim programom, vendar mora biti najmanj 5 učencev v prvem razredu in najmanj 6 učencev od drugega razreda dalje.
2. Program srednjega izobraževanja
2.1. Normativ za oblikovanje oddelka je 12 učencev. Število oddelkov se oblikuje tako, da se število učencev istega letnika v programu deli z 12.
2.2. Normativ pri ročni obdelavi materialov je 6 učencev.
2.3. Normativ pri strojni obdelavi materialov so 4 učenci.
Normativ pod točko 2.2. in 2.3. se zniža, če to zahtevajo predpisi o varstvu pri delu.
Odstopanja
Odstopanja od normativa pod točko 2.1. so dovoljena v primeru, če gre za edini oddelek v zavodu, vendar je v takem oddelku lahko najmanj 6 učencev.
3. Program delovnega usposabljanja
Normativ za oblikovanje oddelkov delovnega usposabljanja za otroke in mladostnike z motnjami v duševnem razvoju je:
– na prvi stopnji 7 otrok,
– na drugi stopnji 8 otrok,
– na tretji stopnji 9 otrok.
Odstopanja
Odstopanja od normativa so dovoljena v primerih:
– če gre za edini oddelek otrok oziroma mladostnikov v zavodu za otroke in mladostnike z motnjami v razvoju, vendar je v takem oddelku lahko najmanj 5 otrok oziroma mladostnikov,
– če gre za edino skupino otrok oziroma mladostnikov v osnovni šoli s prilagojenim programom oziroma v drugem zavodu za usposabljanje, vendar mora biti na prvi razvojni stopnji najmanj 5. na drugi razvojni stopnji najmanj 6 in na tretji razvojni stopnji najmanj 7 otrok oziroma mladostnikov.
4. Vzgojno delo
4.1. Normativ za oblikovanje vzgojne skupine je 12 otrok oziroma mladostnikov. "
Število vzgojnih skupin se oblikuje tako. da se število otrok oziroma mladostnikov deli z 12.
4.2. Normativ za oblikovanje stanovanjske skupine je 8 otrok oziroma mladostnikov.
Odstopanja
Odstopanje od normativa pod točko 4.1. je dovoljeno v primeru, ko z razporeditvijo po 12 otrok oziroma mladostnikov zadnja skupina ne bi bila polnoštevilna.
II
Z dnem uveljavitve tega sklepa prenehajo veljati določbe o oblikovanju dohodka v Enotnih osnovah standardov in normativov za opravljanje vzgojnoizobraževalne dejavnosti v organizacijah za izobraževanje in usposabljanje otrok in mladostnikov z motnjami v telesnem in duševnem razvoju, ki jih je sprejela skupščina Izobraževalne skupnosti Slovenije 18. 7. 1986 (Poročevalec Izobraževalne skupnosti Slovenije št. 4/86 z dne 16. 9. 1986).
III
Sklep začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 392-02/91-3/2-8
Ljubljana, dne 8. avgusta 1991.
Izvršni svet
Skupščine Republike Slovenije
Predsednik
Lojze Peterle l. r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti