Uradni list

Številka 33
Uradni list RS, št. 33/2008 z dne 4. 4. 2008
Uradni list

Uradni list RS, št. 33/2008 z dne 4. 4. 2008

Kazalo

1299. Sklep o spremembah in dopolnitvah Dolgoročnega in srednjeročnega plana Občine Brežice za obdobje 1986–2000, stran 3101.

Na podlagi 46. člena in v povezavi s 96. členom Zakona o prostorskem načrtovanju (ZPNačrt, Uradni list RS, št. 33/07) je župan Občine Brežice dne 26. 3. 2008 sprejel
S K L E P
o spremembah in dopolnitvah Dolgoročnega in srednjeročnega plana Občine Brežice za obdobje 1986–2000
1. Splošno
S tem sklepom določa župan Občine Brežice začetek in način priprave sprememb in dopolnitev Dolgoročnega in srednjeročnega plana Občine Brežice za obdobje 1986–2000 (Uradni list SRS, št. 41/87, 8/88 in Uradni list RS, št. 13/91, 37/94, 29/96, 77/97, 79/97, 47/98, 61/98, 10/99, 59/00, 27/01, 50/01, 4/02, 55/02, 110/02, 42/03, 58/03, 99/04, 104/04, 123/04) (v nadaljevanju »SD plana«).
Z uveljavitvijo Zakona o prostorskem načrtovanju (ZPNačrt, Uradni list RS, št. 33/07) se občinam omogoči spreminjanje in dopolnjevanje sedaj veljavnih planov.
2. Ocena stanja in razlogi za pripravo SD plana in OPN Brežice
Občina je do sprejetja Sklepa o nadaljevanju priprave prostorskih aktov Občine Brežice – sprememb in dopolnitev Dolgoročnega in srednjeročnega plana Občine Brežice za obdobje 1986–2000 in Prostorskega načrta Občine Brežice (Uradni list RS, št. 71/07) vodila postopek priprave Strategije prostorskega razvoja občine (v nadaljevanju: SPRO) in Prostorskega razvoja občine (v nadaljevanju: PRO) na podlagi ZUreP-1 in njegovih podzakonskih predpisov. Z objavo Sklepa o začetku postopka Občinskega prostorskega načrta Občine Brežice (Uradni list RS, št. 28/08) in tega sklepa se postopka vodita ločeno.
V času vodenja postopka SPRO in PRO je bila izvedena prva prostorska konferenca za obravnavo programov priprave novih prostorskih načrtov, v tem času je bila pridobljena odločba MOP pod št. 35409-142/2005, katere vsebina je, da ni potrebno izvesti postopka celovite presoje vplivov na okolje, sprejet je bil tudi sklep o začetku priprave novih prostorskih aktov, župan je sprejel program priprave SPRO in PRO, in nosilcem urejanja prostora (v nadaljevanju: NUP) so bile posredovane vloge za izdajo smernic. V zakonsko določenem roku smo prejeli smernice od 15-ih nosilcev urejanja prostora. Po zakonsko določenem roku smo prejeli smernice od 13-ih nosilcev urejanja prostora. Po zakonsko določenem roku smo prejeli smernice Zavoda za varstvo kulturne dediščine Slovenije, Območne enote Novo mesto.
Izdelane oziroma v izdelavi so naslednje strokovne podlage:
– Izdelava bilanc za oceno ponudbe in potreb po zazidljivih zemljiščih v Občini Brežice
– Analiza razvojnih možnosti dejavnosti
– Študija ranljivosti prostora s posebnim delom o kmetijstvu
– Analiza poselitve
– Podlaga za ažuriranje plana
– Strokovne podlage za razvoj kmetijstva
– Strategija razvoja in trženja turizma turistične destinacije Brežice – za obdobje 2007–2013
– Strokovne podlage za razvoj cestne prometne mreže z elementi idejne študije v Občini Brežice
– Druge sektorske strokovne podlage (analiza območij kulturne dediščine, ipd.)
– Evidentirane pobude, ki so bile ocenjene kot razvojno naravnane.
Strokovne podlage so izdelane do faze, v kateri je smiselno upoštevati nova zakonska izhodišča za poseganje v prostor in določila podzakonskih aktov v pripravi.
Glede na negativne demografske in gospodarske kazalce je občina pristopila k reševanju te problematike. Glede na formalno predpisane postopkovne roke in upoštevajoč ostale elemente je potreben čas za izdelavo OPN-ja in izvedbo potrebnih postopkov časovno predolg. Glede na to, da namenske rabe ni mogoče spreminjati že od 20. 7. 2004 in da ne moremo pričakovati sprejema OPN-ja v roku 2 let od sprejetih podzakonskih aktov in ostalih pogojev za pripravo OPN-ja, se je Občina Brežice odločila pristopiti k vzporednem postopku – postopku priprave SD plana, ki bo omogočila spremembe namenske rabe v krajšem, sprejemljivejšem času za razvojne investicije.
3. Vsebina in oblika ter območje
V postopku SD plana se obravnavajo tiste potrebe po ureditvah na območju Občine Brežice, ki jih je občina skladno z 38. členom ZPNačrt evidentirala kot razvojne. Poleg tega se obravnavajo samo tiste ureditve, ki so glede na časovne plane predvidene za takojšnje izvajanje in jih čakanje na sprejem OPN-ja razvojno omejuje.
Razvojne pobude delimo v dva sklopa, glede na katera se smiselno oblikujejo območja sprememb in dopolnitev:
– Potrebe širšega javnega pomena (širitev OŠ Dobova, Zelena meje – cestna povezava po slovenskem ozemlju, izvennivojsko križanje regionalne ceste z železnico z dostopom do cone Brezina – RRP in ostale nujne ureditve),
– potrebe gospodarskega sektorja: turizem, kmetijstvo (intenzivnejše), obrt-poslovne in proizvodne dejavnosti.
Pri umeščanju se upoštevajo kriteriji po ZPNačrt in veljavnih podzakonskih aktih. Spremembe in dopolnitve plana se izdelajo v vsebini in obliki ob smiselni uporabi določb ZPNačrt. Natančnost prikaza in nivo obdelave se povzame po sedaj veljavnem planu.
Vse pomanjkljivosti, neskladja sedaj veljavnega plana se bodo uskladila v postopku izdelave OPN-ja in niso predmet postopka SD plana. Urbanistični načrti, prostorsko izvedbeni pogoji, določitve območij razpršene poselitve, razpršenih gradenj, novih prostorskih enot ipd. prav tako niso predmet SD plana, ampak bodo na podlagi strokovnih podlag, zakonskih usmeritev in nadrejenih aktov obravnavani celovito in natančno v postopku priprave OPN.
4. Način pridobitve strokovnih podlag
Strokovne podlage navedene v 2. točki se spremenijo in dopolnijo upoštevajoč kriterije nove zakonodaje.
5. Postopek in roki
+------------------------------+------------------+------------+
|             Faza             |      Nosilec     |   Rok SD   |
|                              |                  |   plana    |
+------------------------------+------------------+------------+
|pridobivanje strokovnih podlag|izdelovalec       |          14|
+------------------------------+------------------+------------+
|izdelava osnutka in           |izdelovalec       |          42|
|usklajevanje osnutka z NUP    |                  |            |
+------------------------------+------------------+------------+
|sklep o SD-plan in objava v   |občina            |          14|
|ULRS                          |                  |            |
+------------------------------+------------------+------------+
|posredovanje gradiva v        |izdelovalec       |           7|
|smernice                      |                  |            |
+------------------------------+------------------+------------+
|pridobivanje smernic          |občina            |          42|
+------------------------------+------------------+------------+
|izdelovanje strokovnih podlag |izdelovalec,      |          21|
+------------------------------+------------------+------------+
|usklajevanje smernic          |Občina, nosilci,  |          14|
|                              |izdelovalec, MOP  |            |
+------------------------------+------------------+------------+
|dopolnjen osnutek             |izdelovalec       |          14|
+------------------------------+------------------+------------+
|javna razgrnitev (30 dni) in  |občina,           |          37|
|javna obravnava               |izdelovalec       |            |
+------------------------------+------------------+------------+
|zavzemanje stališč do pripomb |občina,           |           7|
|                              |izdelovalec       |            |
+------------------------------+------------------+------------+
|potrditev stališč             |občinski svet     |          14|
+------------------------------+------------------+------------+
|priprava predloga OPN         |izdelovalec       |          14|
+------------------------------+------------------+------------+
|posredovanje gradiva v mnenje |občina            |           5|
+------------------------------+------------------+------------+
|mnenja NUP                    |                  |          30|
+------------------------------+------------------+------------+
|sklep MOP o potrditvi predloga|minister          |          21|
+------------------------------+------------------+------------+
|sklep vlade                   |Vlada RS          |          35|
+------------------------------+------------------+------------+
|sprejem odloka občinski svet, |občinski svet     |          14|
|obravnava na OS, objava v ULRS|                  |            |
+------------------------------+------------------+------------+
|Skupaj (dni)                  |                  |         343|
+------------------------------+------------------+------------+
|mesecev                       |                  |        11,4|
+------------------------------+------------------+------------+
Postopek SD plana se vodi kot nujen postopek in se obravnava prioritetno.
6. Nosilci urejanja
Pristojni nosilci urejanja prostora, ki v smernicah in strokovnih podlagah opredelijo izhodišča za prostorski razvoj, pomembna s področja njihove pristojnosti so:
1. Ministrstvo za okolje in prostor, Direktorat za prostor poda izhodišča za razvoj poselitve, prostorski razvoj in graditev;
2. Ministrstvo za okolje in prostor, Direktorat za okolje poda izhodišča za preprečevanje onesnaževanja okolja, varstva narave in ravnanje z vodami;
3. Ministrstvo za okolje in prostor, Agencija RS za okolje, Urad za okolje poda izhodišča za varstvo okolja;
4. Ministrstvo za okolje in prostor, Agencija RS za okolje, Urad za upravljanje z vodami poda izhodišča za rabo voda in priobalnih zemljišč;
5. Ministrstvo za gospodarstvo, Direktorat za podjetništvo in konkurenčnost poda izhodišča in usmeritve za področje gospodarskega razvoja Slovenije, spodbujanje investicij in krepitev konkurenčnih sposobnosti gospodarstva;
6. Ministrstvo za gospodarstvo, Direktorat za notranji trg poda izhodišča za področje preskrbe in državnih blagovnih rezerv;
7. Ministrstvo za gospodarstvo, Direktorat za energijo poda izhodišča za racionalno rabo energije in energetskih virov ter za prostorsko zasnovo omrežja energetske infrastrukture ter rabo potencialnih nahajališč mineralnih surovin;
8. Ministrstvo za gospodarstvo, Direktorat za turizem poda izhodišča za razvoj turizma in turistične ponudbe na nacionalni ravni;
9. Ministrstvo za gospodarstvo, Direktorat za elektronske komunikacije poda izhodišča za razvoj elektronskih komunikacij na državni ravni;
10. Ministrstvo za promet, Direktorat za ceste poda izhodišča, ki se nanašajo na razvoj državnega cestnega prometa;
11. Ministrstvo za promet, Direktorat za železnice poda izhodišča, ki se nanašajo na razvoj državnega železniškega prometa;
12. Ministrstvo za promet, Direktorat za letalstvo poda izhodišča, ki se nanašajo na razvoj državnega letalskega prometa;
13. Ministrstvo za promet, Direktorat za pomorstvo, poda izhodišča, ki se nanašajo na razvoj državnega vodnega prometa;
14. Ministrstvo za promet, Direkcija RS za ceste poda izhodišča, ki se nanašajo na razvoj državnega cestnega omrežja in državnih kolesarskih poti, razen omrežja avtocest;
15. Ministrstvo za promet, Uprava RS za civilno letalstvo poda izhodišča, ki se nanašajo na razvoj civilnega letalstva, letališč in vzletišč;
16. Družba za avtoceste RS poda izhodišča, ki se nanašajo na razvoj državnega avtocestnega omrežja;
17. Javna agencija RS za železniški promet poda izhodišča, ki se nanašajo na razvoj železniškega omrežja;
18. Ministrstvo za obrambo, Direktorat za obrambne zadeve opredeli izhodišča prostorskega razvoja ter režimov urejanja območij in infrastrukture, ki so namenjena za potrebe obrambe;
19. Ministrstvo za obrambo, Uprava RS za zaščito in reševanje opredeli izhodišča, usmeritve in ukrepe za varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami;
20. Ministrstvo za obrambo, Inšpektorat za varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami opredeli izhodišča, usmeritve in ukrepe za varstvo pred naravnimi in drugimi nesrečami;
21. Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, Direktorat za kmetijstvo pripravi izhodišča za rabo in ohranjanje potencialov kmetijskih zemljišč;
22. Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, Direktorat za gozdarstvo, lovstvo in ribištvo pripravi izhodišča za rabo in ohranjanje gozdov ter izhodišča za razvoj dejavnosti lovstva in ribištva;
23. Ministrstvo za zdravje, Direktorat za zdravstveno varstvo poda izhodišča za razvoj omrežja ustanov zdravstvene dejavnosti;
24. Ministrstvo za šolstvo in šport, Urad za razvoj šolstva poda izhodišča za razvoj omrežja izobraževalnih in znanstvenih ustanov osnovnega in srednjega šolstva;
25. Ministrstvo za šolstvo in šport, Direktorat za šport poda izhodišča za razvoj športa in športne infrastrukture;
26. Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo, Direktorat za visoko šolstvo poda izhodišča za razvoj omrežje visokih in znanstvenih ustanov višjega in visokega šolstva;
27. Ministrstvo za kulturo, Uprava RS za kulturno dediščino poda izhodišča za varstvo kulturne dediščine ter druge dejavnosti kulture, ki so prostorsko relevantne;
28. Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve poda izhodišča za zagotovitev ustreznega števila in strukture delovnih mest ter razvoja socialne infrastrukture;
29. Ministrstvo za javno upravo, Direktorat za investicije, nepremičnine in splošne zadeve poda izhodišča za ravnanje s skupnim premoženjem države, investicijami in stanovanjskimi zadevami;
30. ARAO – Agencija za radioaktivne odpadke poda izhodišča za področje ravnanja z radioaktivnimi odpadki;
31. Služba vlade za lokalno samoupravo in regionalno politiko poda izhodišča za usklajen in trajnosten regionalni in lokalni prostorski razvoj;
32. Zavod za gozdove Slovenije poda izhodišča za področje gozdarstva nacionalnega pomena;
33. Zavod Republike Slovenije za varstvo narave poda izhodišča za ohranjanje narave;
34. Zavod za varstvo kulturne dediščine Slovenije poda izhodišča za varstvo kulturne dediščine na nacionalni ravni;
35. Geoplin, d.o.o. poda izhodišča za področje transporta in skladiščenja zemeljskega plina;
36. ELES Elektro – Slovenija, d.o.o. poda izhodišča za področje prenosa električne energije;
37. Telekom Slovenije, d.d. poda izhodišča za področje telekomunikacij in zvez državnega pomena;
38. Regionalna razvojna agencija Posavje poda izhodišča in programe za razvoj posavske regije vezane na Občino Brežice;
39. Zavod za gozdove Slovenije, OE Brežice poda izhodišča za področje gozdarstva lokalnega pomena;
40. Zavod Republike Slovenije za varstvo narave, OE Novo mesto poda izhodišča za ohranjanje narave;
41. Zavod za varstvo kulturne dediščine Slovenije, OE Novo mesto poda izhodišča za varstvo kulturne dediščine lokalnega pomena za območje njene pristojnosti;
42. Zavod za varstvo kulturne dediščine Slovenije, OE Celje poda izhodišča za varstvo kulturne dediščine lokalnega pomena za območje njene pristojnosti;
43. Elektro Celje, d.d., PE Krško poda izhodišča za področje prenosa in distribucije električne energije lokalnega pomena;
44. Adriaplin, d.o.o. poda izhodišče za infrastrukturno opremljanje s plinovodnim omrežjem lokalnega pomena;
45. Komunalno stanovanjsko podjetje, Brežice d.d. poda izhodišča za področje vodooskrbe, področje odvajanja in čiščenja odpadnih vod, ravnanja z odpadki na lokalnem nivoju, za infrastrukturno opremljanje s toplovodnim omrežjem lokalnega pomena ter urejanja lokalnega cestnega omrežja;
46. Telekom Slovenije, d.d., PE Novo mesto poda izhodišča za področje telekomunikacij in zvez lokalnega pomena;
47. Občina Brežice poda izhodišča za področje razvoja gospodarstva, družbene javne infrastrukture (zdravstva, šolstva, športa, socialnega varstva, javne uprave ...) lokalnega pomena, turizma, kmetijstva, prometa (lokalnih cest) in druge infrastrukture lokalnega pomena.
Če se v postopku priprave SD-plana ugotovi, da je potrebno pridobiti smernice in mnenja tudi drugih nosilcev urejanja prostora, se jih naknadno vključi v postopek.
7.
Z dnem objave tega sklepa v Uradnem listu Republike Slovenije preneha veljati Sklep o nadaljevanju priprave prostorskih aktov Občine Brežice – sprememb in dopolnitev Dolgoročnega in srednjeročnega plana Občine Brežice za obdobje 1986–2000 in Prostorskega načrta Občine Brežice (Uradni list RS, št. 28/08).
8.
Ta sklep se objavi v Uradnem listu Republike Slovenije, v svetovnem spletu, posreduje se na Ministrstvo za okolje in prostor ter sosednjim občinam.
Št. 3500-2/2007
Brežice, dne 25. marca 2008
Župan
Občine Brežice
Ivan Molan l.r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti