Uradni list

Številka 70
Uradni list RS, št. 70/2005 z dne 26. 7. 2005
Uradni list

Uradni list RS, št. 70/2005 z dne 26. 7. 2005

Kazalo

3127. Odlok o organizaciji in delovnem področju Občinske uprave občine Brežice, stran 7467.

Na podlagi 29. in 49. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 6/94 – odl. US, 45/94 – odl. US, 57/94, 14/95, 20/95 – odl. US, 63/95 – obvezna razlaga, 73/95 – odl. US, 9/96 – odl. US, 39/96 – odl. US, 44/96 – odl. US, 26/97 – dopolnitev, 70/97, 10/98, 68/98 – odl. US, 74/98, 12/99 – sklep US, 16/99 – popravek sklepa US, 59/99 – odl. US, 70/00, 100/00, 28/01 – odl. US, 16/2002 – odl. US in 51/02) in 16. člena Statuta Občine Brežice (Uradni list RS, št. 49/99, 86/99 in 79/02) ter v skladu z Uredbo o notranji organizaciji, sistemizaciji, delovnih mestih in nazivih v organih javne uprave in v pravosodnih organih (Uradni list RS, št. 58/03, 81/03, 109/03, 22/04, 43/04, 58/04, 138/04, 35/05, 60/05) in Uredbo o disciplinskem postopku v organih državne uprave, pravosodnih organih in upravah lokalnih skupnosti (Uradni list RS, št. 58/03) je Občinski svet občine Brežice na 19. seji, dne 4. 7. 2005, sprejel
O D L O K
o organizaciji in delovnem področju Občinske uprave občine Brežice
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
S tem odlokom se določa organizacija občinske uprave Občine Brežice, delovno področje notranjih organizacijskih enot občinske uprave ter urejajo druga vprašanja v zvezi z delovanjem občinske uprave. Znotraj notranje organizacijskih enot se lahko oblikujejo druge notranje organizacijske enote.
2. člen
Občinska uprava opravlja v okviru pravic in dolžnosti občine kot samoupravne lokalne skupnosti naloge iz področij lastne in prenesene pristojnosti ter javnih pooblastil in druge upravne, strokovne naloge na delovnih področjih, določenih s tem odlokom.
3. člen
Pri opravljanju svojih nalog občinska uprava sodeluje z občinskimi upravami drugih občin, nosilci javnih pooblastil, državnimi organi, zavodi, podjetji, krajevnimi skupnostmi ter drugimi organizacijami z izmenjavo mnenj in izkušenj ter podatkov in obvestil ter preko skupnih delovnih teles.
4. člen
Javnost dela občinske uprave se zagotavlja z uradnimi sporočili ter dajanjem informacij sredstvom javnega obveščanja, posredovanjem informacij javnega značaja v svetovni splet v skladu z veljavno zakonodajo, novinarskimi konferencami, z udeležbo na konferencah, okroglih mizah in drugih oblikah sodelovanja s predstavniki sredstev javnega obveščanja oziroma na drug ustrezen način, ki omogoča javnosti, da se seznani z delom občinske uprave.
Uradna sporočila za javnost, informacije, obvestila, pojasnila in druge podatke v smislu prejšnjega odstavka daje sredstvom javnega obveščanja župan, po njegovem pooblastilu pa lahko tudi podžupan, direktor občinske uprave, vodje notranjih organizacijskih enot občinske uprave ali drugi javni uslužbenci občinske uprave iz svojega delovnega področja.
II. ORGANIZACIJA IN DELOVNO PODROČJE OBČINSKE UPRAVE
5. člen
Notranja organizacija občinske uprave mora biti prilagojena poslanstvu in nalogam ter poslovnim procesom, ki potekajo v občinski upravi. Zagotavljati mora:
– strokovno, učinkovito, racionalno in usklajeno izvrševanje nalog občinske uprave,
– učinkovit notranji nadzor nad opravljanjem nalog,
– usmerjenost k uporabnikom njenih storitev,
– učinkovito sodelovanje z drugimi organi in institucijami.
6. člen
Občinsko upravo sestavljajo naslednje notranje organizacijske enote:
– Urad župana,
– Oddelek za družbene dejavnosti,
– Oddelek za gospodarske javne službe in gospodarske zadeve,
– Oddelek za prostorsko načrtovanje in razvoj,
– Oddelek za proračun in finance.
V posameznih navedenih notranjih organizacijskih enotah se lahko oblikujejo referati oziroma druge oblike notranje organiziranosti v skladu s potrebami dela in organizacijo dela.
7. člen
Notranje organizacijske enote na svojih področjih opravljajo naslednje naloge:
– pripravljajo programe in predloge za rešitev in izvedbo posameznih nalog iz svojega področja,
– planirajo porabo sredstev proračuna, potrebnih za izvajanje nalog,
– skrbijo za izvedbo določenih in načrtovanih nalog in nadzorujejo poslovanje porabnikov sredstev proračuna občine,
– pripravljajo, koordinirajo in operativno spremljajo in vodijo investicije iz svojega področja, financirane iz občinskega proračuna,
– pripravljajo splošne in posamične akte, ki jih sprejemata župan oziroma občinski svet,
– opravljajo naloge za delovna telesa občinskega sveta in druge organe občine,
– opravljajo svetovalno funkcijo županu občine in direktorju občinske uprave,
– spremljajo stanje in izvajanje predpisov na svojem področju in pri tem opozarjajo župana in direktorja občinske uprave na neskladja in probleme ter predlagajo rešitve za razreševanje le-teh,
– opravljajo upravne naloge iz svojega delokroga ter vodijo evidence o upravnem postopku,
– skrbijo za nadzor nad izvajanjem občinskih predpisov in drugih aktov, s katerimi občina ureja zadeve iz svoje pristojnosti, ter zakonitostjo splošnih aktov javnih zavodov, javnih podjetij in drugih organizacij, ki jih potrjuje ali daje soglasje oziroma mnenje k njim občinski svet,
– izdelujejo analize in ocene,
– poročajo o izvedbi nalog,
– gospodarijo s premoženjem,
– opravljajo naloge v zvezi s podeljevanjem koncesij iz svojega področja,
– izvajajo ukrepe za izboljšanje dela,
– nudijo pravno pomoč občanom, krajevnim skupnostim, javnim zavodom, javnim podjetjem in drugim subjektom pri uveljavljanju njihovih pravic in obveznosti v upravnem, pravnem in drugih postopkih,
– zagotavljajo informacije javnega značaja,
– sodelujejo z institucijami v občini, v Posavju in ostalih občin ter na državni ravni,
– opravljajo druge naloge in dela po nalogu župana oziroma direktorja občinske uprave.
Če se pojavi naloga, ki po svoji naravi ne spada v delovno področje nobene od notranjih organizacijskih enot, župan, na predlog direktorja občinske uprave, odloči, katera enota bo nalogo opravila.
8. člen
Urad župana:
– opravlja protokolarne, koordinacijske in organizacijske ter administrativno-tehnične naloge za župana, občinski svet in delovna telesa občinskega sveta,
– skrbi za pregled delovnih gradiv in drugih aktov, ki jih sprejema župan ali predlaga v sprejem župan občinskemu svetu,
– skrbi za opravila in naloge v zvezi z načrtovanjem razvoja občine,
– opravlja naloge s področja civilne zaščite in reševanja ter varstva pred požari, ki sodijo v pristojnost občine,
– izvaja opravila, potrebna za izvajanje nalog pri posameznih krajevnih skupnostih, ob sodelovanju predstavnikov krajevnih skupnosti,
– opravlja naloge v zvezi z volitvami, referendumi in imenovanji za celotno občino,
– opravlja pravno svetovalne naloge za organe občine,
– opravlja splošno kadrovske in organizacijsko tehnične naloge za občinsko upravo,
– izvaja naloge v zvezi s sistemom plač zaposlenih v občinski upravi in organizacijo dela,
– opravlja naloge glavne pisarne.
9. člen
Oddelek za družbene dejavnosti:
– pripravlja strokovne podlage, daje pobude za sprejemanje in uresničevanje aktov občine, zagotavlja izvajanje vseh z zakoni in drugimi predpisi določenih nalog s področij: predšolske vzgoje, izobraževanja, socialnega varstva, zdravstva in lekarništva, kulture, športa, dela z mladimi, raziskovanja, še zlasti pa:
– opravlja naloge v zvezi z ustanavljanjem in delovanjem javnih zavodov,
– skrbi za investicijsko vzdrževanje in investicije v objekte ter tekoče vzdrževanje prostorov in opreme,
– podpira delovanje neprofitnih organizacij, ustanov in društev v skladu z občinskimi akti,
– potrjuje oziroma izdaja soglasja k sistemizacijam, kadrovskim načrtom in razvojnim načrtom javnih zavodov v okviru pristojnosti,
– na področju predšolske vzgoje izvaja preračun ekonomskih cen in ugotavlja upravičenosti do znižanega plačila uporabnikov storitev,
– na področju socialnega skrbstva izvaja regresiranje oskrbnin v zavodih, pomoči na domu, osebne pomoči, subvencioniranje stanarin, enkratne občinske denarne pomoči, javna dela,
– zagotavlja prevoz osnovnošolcev in ugotavlja upravičenost do brezplačnih prevozov osnovnošolcev, štipendiranje,
– zagotavlja pogoje za izvajanje ljubiteljske in profesionalne kulture, izvaja naloge s področja naravne in kulturne dediščine,
– zagotavlja pogoje za izvajanje raziskovalne dejavnosti, podeljevanje inovacijskih nagrad,
– zagotavlja pogoje za kakovostno preživljanje prostega časa mladih,
– zagotavlja pogoje za izvajanje interesne in redne športne vadbe mladih, kakovostnega in vrhunskega športa, rekreacije ter športa invalidov, plavalno opismenjevanje, večjih projektov s področja športa,
– skrbi za osnovno zdravstveno zavarovanje občanov brez dohodkov, skrbi za izvajanje nalog mrliško pregledne službe, deratizacij, skrbi za programe za promocijo zdravja in preventive.
10. člen
Oddelek za gospodarske javne službe in gospodarske zadeve:
– opravlja naloge v zvezi z zagotavljanjem pogojev za razvoj gospodarstva, razvoj in pospeševanje malega gospodarstva, obrti, turizma, trgovine, podjetništva in ostalih gospodarskih dejavnosti,
– opravlja naloge v zvezi z zagotavljanjem pogojev za razvoj in pospeševanje kmetijstva ter gospodarno rabo, upravljanje in razpolaganje s kmetijskimi zemljišči,
– izvaja operativne naloge v zvezi z razpolaganjem, upravljanjem in gospodarjenjem z občinskim premoženjem, vodenjem evidenc ter kontrolo nad izvajanjem teh nalog in obveznosti uporabnikov,
– predlaga način opravljanja gospodarskih javnih služb, pripravlja njihove razvojne programe, standarde in normative ter izvaja nadzor nad delom le-teh,
– upravlja in gospodari s prometnimi, komunalnimi in ostalimi infrastrukturnimi objekti, napravami in opremo ter izvaja komunalno nadzorstvo,
– opravlja vse naloge v zvezi s pridobivanjem, urejanjem, vrednotenjem in razpolaganjem s stavbnimi in kmetijskimi zemljišči, poslovnimi prostori in stanovanji v lasti občine,
– vodi in izvaja ukrepe aktivne zemljiške politike in opremljanja zemljišč,
– pripravlja in usklajuje stanovanjski program občine, vodi register stanovanj ter opravlja vsa ostala dela in naloge v zvezi s stanovanjsko problematiko,
– skrbi za učinkovito in sodobno računalniško obdelavo podatkov za občinsko upravo,
– vodi premoženjsko pravne zadeve in nepremičninska stanja Občine Brežice,
– sodeluje pri vzpostavitvi zbirke o dejanski rabi prostora za omrežja in objekte, gospodarske javne infrastrukture,
– izvaja predkupno pravico občine,
– vodi postopke prodaje nepremičnin,
– izvaja postopke pri razlastitvi in omejitvi lastninske pravice,
– izvaja ukrepe pri prenovi,
– izvaja opremljanje zemljišč za gradnjo,
– izdaja odločbe za plačilo komunalnega prispevka,
– vodi postopke pri nadomestilu za uporabo stavbnih zemljišč,
– izvaja ureditev grajenega javnega dobra.
Naloga gospodarjenja s stavbnimi zemljišči, ki je obvezna gospodarska javna služba, se lahko opravlja v režijskem obratu, ki se oblikuje kot notranja organizacijska enota v okviru oddelka.
11. člen
Oddelek za prostorsko načrtovanje in razvoj:
– sodeluje pri usmerjanju prostorskega razvoja občine z določanjem ciljev in usmeritev za urejanje prostora v občini ob upoštevanju državnih usmeritev za urejanje prostora na lokalni ravni,
– sodeluje pri predpisovanju podrobnejših meril in pogojev za urejanje prostora na območju občine,
– sodeluje pri načrtovanju prostorskih ureditev na območju občine,
– sodeluje pri izvajanju prostorskih ukrepov za uresničevanje občinskih prostorskih aktov,
– vodi zbirke prostorskih podatkov iz pristojnosti oddelka ter hrani prostorske akte in zagotavlja javno dostopnost do prostorskih aktov,
– spremlja stanje na področju urejanja prostora in skrbi za zakonitost in red v prostoru,
– pripravlja poročila o stanju na področju urejanja prostora,
– vodi postopke sprejemanja prostorskih aktov,
– izdaja lokacijske informacije,
– daje strokovne informacije občanom iz svojega delokroga,
– predlaga začasne ukrepe za zavarovanje urejanja prostora,
– predlaga območja predkupne pravice občine,
– izvaja komasacije stavbnih zemljišč,
– pripravlja urbanistične pogodbe,
– sprejema programe opremljanja stavbnih zemljišč v postopku sprejemanja izvedbenega prostorskega akta,
– sodeluje pri vzpostavitvi zbirke pravnih režimov, zbirke podatkov o upravnih aktih, zbirke o dejanski rabi prostora, razen gospodarske javne infrastrukture,
– vodi bazo podatkov pri nadomestilu za uporabo stavbnih zemljišč,
– sodeluje pri zakoličbi objektov,
– sodeluje pri pogodbeni komasaciji,
– pripravlja projektne dokumentacije za investicije občinskega pomena,
– spremlja in sodeluje pri pripravi dokumentacije in izvajanju posegov državnega pomena v občini,
– pripravlja in sodeluje pri izvajanju investicij financiranih iz mednarodnih sredstev.
12. člen
Oddelek za proračun in finance:
– pripravlja predlog proračuna občine, rebalansa proračuna, zaključnega računa proračuna in predloge drugih aktov s področja financ,
– opravlja strokovne naloge za izvrševanje proračuna ter izdeluje finančno-računovodske evidence, analize in poročila,
– vodi računovodstvo in knjigovodstvo v skladu z zakoni in občinskimi predpisi ter akti, za občino, krajevne skupnosti in ostale organizacije, zavode in službe, katerih ustanovitelj je občina,
– izdeluje premoženjsko bilanco občine,
– sodeluje pri nadzoru uporabnikov proračunskih sredstev,
– opravlja druge naloge v zvezi s finančnimi opravili.
III. NAČIN DELA, POOBLASTILA IN ODGOVORNOSTI DELAVCEV
13. člen
Predstojnik občinske uprave je župan, ki predstavlja in zastopa občino ter nadzoruje, usmerja ter daje navodila za delo občinske uprave.
14. člen
Občinsko upravo neposredno vodi direktor občinske uprave, ki ga imenuje in razrešuje župan.
Direktor občinske uprave je uradnik po zakonu, ki ureja položaj javnih uslužbencev.
Mandat direktorja občinske uprave traja 5 let.
Direktor občinske uprave:
– vodi, organizira ter nadzira delo občinske uprave,
– odloča v upravnem postopku na prvi stopnji,
– opravlja najzahtevnejše naloge občinske uprave in sodeluje v delovnih in projektnih skupinah,
– koordinira delo notranjih organizacijskih enot in skrbi za delovno disciplino,
– opravlja druge organizacijske naloge v zvezi z delovanjem občinske uprave ter skrbi za sodelovanje z državnimi organi in drugimi organi na območju občine in izven nje,
– po pooblastilu župana podpisuje posamezne akte iz pristojnosti občinske uprave,
– opravlja druge naloge po odredbi župana.
Direktor občinske uprave lahko izdaja odredbe in druge akte, ki se nanašajo na uresničevanje pravic, obveznosti in odgovornosti iz delovnega razmerja javnih uslužbencev občinske uprave, če ga župan za to pooblasti.
Direktor občinske uprave lahko za odločanje v upravnem postopku na prvi stopnji pooblasti vodje notranjih organizacijskih enot ali druge javne uslužbence občinske uprave, ki izpolnjujejo pogoje za odločanje v upravnem postopku.
Direktor mora izpolnjevati pogoje za imenovanje v naziv po zakonu.
15. člen
Urad župana vodi direktor občinske uprave, notranje organizacijske enote-oddelke pa vodijo vodje oddelkov, ki jih imenuje in razrešuje župan in so za svoje delo odgovorni županu in direktorju občinske uprave.
Direktor občinske uprave in vodje oddelkov opravljajo svoje delo na uradniškem delovnem mestu na položaju.
16. člen
Vodje notranje organizacijskih enot načrtujejo, organizirajo, usmerjajo in nadzorujejo opravljanje dela v notranje organizacijskih enotah, po pooblastilu direktorja občinske uprave odločajo o zadevah iz delovnega področja posamezne notranje organizacijske enote, opravljajo najzahtevnejše strokovne naloge v notranje organizacijski enoti in sodelujejo z drugimi vodji notranje organizacijskih enot ter zastopajo notranje organizacijsko enoto navzven in so odgovorni za stanje na svojem delovnem področju.
17. člen
Javni uslužbenci občinske uprave opravljajo naloge, določene z zakoni in drugimi predpisi, statutom občine, odlokom o organizaciji in delovnem področju občinske uprave in pravilnikom o sistemizaciji delovnih mest, v skladu s pristojnostmi in pooblastili, ki jih za opravljanje posameznih nalog določajo zakoni in drugi predpisi ter po navodilih vodij notranje organizacijskih enot. Za svoje delo so odgovorni vodji notranje organizacijske enote, disciplinsko in odškodninsko pa županu.
18. člen
O disciplinski odgovornosti javnih uslužbencev občinske uprave odloča na prvi stopnji župan, na drugi stopnji pa komisija za pritožbe iz delovnega razmerja pri reprezentativnih združenjih lokalnih skupnosti oziroma komisija za pritožbe iz delovnega razmerja pri Vladi RS.
Ne glede na prejšnji odstavek lahko župan za vodenje disciplinskega postopka in za odločanje o disciplinski odgovornosti na prvi stopnji imenuje disciplinsko komisijo.
Disciplinska komisija iz drugega odstavka tega člena ima tri člane, ki morajo imeti najmanj visoko strokovno izobrazbo in najmanj pet let delovnih izkušenj, vsaj eden izmed članov pa mora biti univerzitetni diplomirani pravnik.
19. člen
V občinski upravi se kot posvetovalno telo župana in direktorja občinske uprave oblikuje kolegij, ki obravnava pomembnejša vprašanja z delovnega področja občinske uprave. Kolegij sklicuje župan oziroma direktor občinske uprave po potrebi, sestavljajo pa ga župan, direktor občinske uprave in vodje notranje organizacijskih enot. Po potrebi sodelujejo pri sejah kolegija tudi drugih javni uslužbenci, ki se povabijo k posameznim točkam dnevnega reda.
O sklepih kolegija se vodi zapisnik.
20. člen
Za izvedbo zahtevnejših nalog, ki po svoji naravi zahtevajo sodelovanje javnih uslužbencev različnih notranje organizacijskih enot, lahko župan oziroma direktor občinske uprave ustanovita delovne skupine ali druge oblike sodelovanja. Z aktom o ustanovitvi se določijo sestava delovne skupine, vodja delovne skupine, pooblastila, pristojnosti, naloge, roki za izvedbo nalog, sredstva in drugi pogoji za njeno delo.
21. člen
Za naloge, ki zahtevajo posebno proučevanje ali posebno strokovnost in jih uslužbenci občinske uprave ne morejo opraviti sami, lahko župan ustanovi projektno skupino ter sklene pogodbo z ustreznimi zunanjimi izvajalci nalog. Z aktom o ustanovitvi projektne skupine se določi njena sestava, vodja projektne skupine, pooblastila, pristojnosti, naloge, roki za izvedbo nalog, sredstva in drugi pogoji za njeno delo.
IV. ODLOČANJE O UPRAVNIH STVAREH
22. člen
Občina odloča s posamičnimi akti o posameznih stvareh iz lastne pristojnosti in iz prenesene državne pristojnosti v upravnem postopku.
O upravnih stvareh iz občinske pristojnosti odloča na prvi stopnji občinska uprava, na drugi stopnji pa župan, če ni z zakonom drugače določeno.
Za odločanje v upravnih zadevah na prvi stopnji so lahko pooblaščeni delavci v skladu s 14. členom tega odloka.
23. člen
O pritožbah zoper posamične akte iz izvirne pristojnosti občinske uprave odloča župan. Zoper odločitev župana je dopusten upravni spor.
O pritožbah zoper posamične akte, ki jih v zadevah iz državne pristojnosti na prvi stopnji izdaja občinska uprava, odloča državni organ, določen z zakonom.
24. člen
O izločitvi direktorja občinske uprave, vodje notranje organizacijske enote ali drugega zaposlenega v občinski upravi odloča župan, ki v primeru izločitve o stvari tudi odloči.
O izločitvi župana odloča občinski svet, ki v primeru izločitve o stvari tudi odloči.
V. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
25. člen
Župan Občine Brežice izda Pravilnik o sistemizaciji delovnih mest v Občinski upravi Občine Brežice v skladu s tem odlokom in Uredbo o notranji organizaciji, sistemizaciji, delovnih mestih in nazivih v organih javne uprave in pravosodnih organih (Uradni list RS, št. 58/03), ki je podlaga za razporeditev javnih uslužbencev občinske uprave na ustrezna delovna mesta oziroma za drugo odločitev o pravicah in obveznostih javnih uslužbencev v občinski upravi.
26. člen
Za direktorja občinske uprave, ki je ob uveljavitvi tega odloka na položaju, teče štiriletna doba imenovanja na položaj od 28. 6. 2003 dalje.
27. člen
Z dnem uveljavitve tega odloka preneha veljati Odlok o organizaciji in delovnem področju Občinske uprave občine Brežice (Uradni list RS, št. 57/99).
28. člen
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Št. 121-4/2003-31
Brežice, dne 5. julija 2005.
Župan
Občine Brežice
Ivan Molan l. r.

AAA Zlata odličnost

Nastavitve piškotkov

Vaše trenutno stanje

Prikaži podrobnosti